https://www.google.pl/maps/@52.3617616, ... a=!3m1!1e3
Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek
Moderator: Wiliam
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
- Twmastersky
- Posty: 104
- Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:36
- Lokalizacja: Wrocław
Po to powstał Augustów żeby odciążyć Olesin ale w ZTM chyba zapomnieli o tej pętli.. nawet planując 226
-
- Posty: 5135
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Nie wiem czy już powstała, czy nie ale jeszcze miała być pętla na końcu Verdiego przy łączniku z Mańkowską i Ruskowym Brodzie. Na końcu osiedli "Zielona Dolina" itp. Na fejsie radnej Zalewskiej były zdjęcia, że powstaje.
Wydaje się, że linii jest za dużo. Układ raczej nieklarowny, taki "kielecki".
Potrzebny jest mocny kryzys, aby to posprzątać. On pewnie prędzej czy później nadejdzie.
Potrzebny jest mocny kryzys, aby to posprzątać. On pewnie prędzej czy później nadejdzie.
Tak, układ jest zagmatwany, ale wynika też ze słabego planowania urbanistycznego i cyrków polegających np na tym, że dzieci z danego osiedla będące w tej chwili w klasie 5 były przyjmowane do szkoły A jako rejonowej, a w międzyczasie wybudowano szkołę B i obecne klasy 1-3 są przyjmowane do niej jako do rejonowej. Z kolei starsze roczniki nie są przeniesione ze szkoły A do B, albo są przenoszone niekonsekwentnie i efektem jest wrzask o konieczność zapewnienia dojazdu zewsząd wszędzie. "Za komuny" (np. na Ursynowie) było lepiej, bo pilnowano, żeby dzieci z przyszłego rejonu budowanej szkoły były upchnięte w osobnych klasach, które się potem w całości przenosiło (sam tego doświadczyłem w 1990 roku, jak mnie z całą klasą przerzucono z SP313 do SP 336) i problemu miliona linii "szkolnych" nie było.
Inna rzecz, że naciski z różnych stron też są uwzględniane - np. "dramat Olesina" polegający na tym, że było im źle, że 120 objeżdzało Berensona - Oknicką - Lewandów, więc musiało powstać osobne 256...
Akurat linii 'szkolnych' to bym się nie czepiał. One nie zżerają dużo brygad, a kursują trasami i w godzinach dostosowanych do konkretnych potrzeb.
Jakby na 160 (360 lepiej) też były 2 brygady, kursujące w godzinach otwarcia bazarku przy Hali Mirowskiej (i faktycznie użytkownicy owego bazarku by te autobusy wypełniali) to też bym raczej nie miał nic przeciwko.
Jakby na 160 (360 lepiej) też były 2 brygady, kursujące w godzinach otwarcia bazarku przy Hali Mirowskiej (i faktycznie użytkownicy owego bazarku by te autobusy wypełniali) to też bym raczej nie miał nic przeciwko.
Uważam, że 145 powinno wrócić na trasę sprzed budowy metra czyli Bazyliańską - Kondratowicza - Młodzieńczą do Radzyminskiej. Kluczenie tej linii po Bródnie jest bez sensu.
Ja uważam że należy przywrócić cały układ sprzed budowy metra, a metro zakopać, obie linie. Tylko skąd wziąć tyle piasku
ŁK
-
- Posty: 4326
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Można zalać tunele wodą, jak stare kopalnie.
No wiecie co, przebudować by samochody osobowe mogły z tego korzystać!
W sumie niegłupie. Samochody do podziemi a na powierzchni tylko autobusy.
Ciekawe czy ząbczanie nie będą czasowo w plecy, minimalnie ale jednak, po przeniesieniu 199 i 245 z Trockiej na Bródno-Podgrodzie. A może pewność że wszystkie linie ząbkowskie będą odjeżdżały z jednej stacji metra jest warta ewentualnej straty czasowej.
Czy jest/będzie budowana fizyczna pętla Metro Bródno, kosztem bazarku lub przykościelnego placu, czy to będzie jedynie postój na zatoczce, kilkuminutowy bądź jedynie na wymianę pasażerską?
527 przy takim krótkim dystansie, pamiętam jeszcze czasy Esperanto, to moim zdaniem nie zasługuje na serię 5xx. Ile on tam przystanków ominie? 2-3?
A tak ugółem to zmiany bardzo racjonalne.
Czy jest/będzie budowana fizyczna pętla Metro Bródno, kosztem bazarku lub przykościelnego placu, czy to będzie jedynie postój na zatoczce, kilkuminutowy bądź jedynie na wymianę pasażerską?
527 przy takim krótkim dystansie, pamiętam jeszcze czasy Esperanto, to moim zdaniem nie zasługuje na serię 5xx. Ile on tam przystanków ominie? 2-3?
A tak ugółem to zmiany bardzo racjonalne.
- AdamKlocusky
- Posty: 678
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Będą aż o 4 minuty w plecy. Od Młodzieńczej do Metra Kondratowicza a do Metra Trocka mają identyczny, rozkładowy czas przejazdu.Kracho pisze:Ciekawe czy ząbczanie nie będą czasowo w plecy, minimalnie ale jednak, po przeniesieniu 199 i 245 z Trockiej na Bródno-Podgrodzie. A może pewność że wszystkie linie ząbkowskie będą odjeżdżały z jednej stacji metra jest warta ewentualnej straty czasowej.