Śmiej się śmiej a ja ostatnio pierwszy raz w grafiku dostałem 521 i przyznam szczerze że byłem zaskoczony frekwencją. W popołudniowym szczycie z Ochoty praktycznie komplet, a od centrum tłok.
Poprawa komunikacji na Ochocie
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 2117
- Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
- Lokalizacja: Wawa / Wrocław
Jak myślicie, czy na Włodarzewskiej pojawi się jakąś dodatkową linia? Ja obstawiam 154. Choć słabo będzie wyglądał skręt z Grojeckiej we Włodarzewską.
Tam nie potrzeba nowej linii, raczej dwukierunkowej i na większym taborze. Ale gdyby 154 pojechało w przeciwnym kierunku do 208, to byłoby nawet ciekawe - wtedy pewnie 208 musiałoby jechać przez Dw.Zachodni
ŁK
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Myślę, że układ słaba linia dwukierunkowa + mocne 208 bez zmian mógłby być ciekawym rozwiązaniem problemu spadku częstotliwości 208 w przypadku udwukierunkowienia, ale 154 bez BW20 zdechnie na amen.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Za kilka miesięcy najprawdopodobniej możliwe będzie puszczenie linii 208 w obie strony ulicą Włodarzewską. W związku z tym chciałbym zaproponować nową trasę dla tej linii:
PL. NARUTOWICZA - Grójecka - Włodarzewska - Al. Jerozolimskie - DW. ZACHODNI - Al. Jerozolimskie - Włodarzewska - Harfowa - Grójecka - PL. NARUTOWICZA.
Uzasadnienie:
- Linia dzięki takiej trasie pomoże mieszkańcom Włodarzewskiej wydostać się z tej ulicy w każdą część Warszawy zapewniając przesiadki w różnorakie linie.
- Na Pl. Narutowicza krańcowałaby na obecnym przystanku dla wsiadających dla linii 191, jest tam dość mała zatoczka w sam raz na małe autobusy. Samo 191 miałoby wg mojego pomysłu przystanek techniczny w obecnym jego miejscu, a pierwszy przystanek dla wsiadających dopiero za zawrotką.
- Na Pl. Narutowicza byłaby dogodna przesiadka z tramwajów jadących z centrum (wystarczy przejść jedynie przez połówkę jezdni).
- Przy Dw. Zachodnim ostatni przystanek byłby w Al. Jerozolimskich, po czym autobusy by podjeżdżały na przystanek techniczny (tam gdzie niedawno krańcowało 717) i kryterium ulicznym do Grzymały udawały się w drogę powrotną. Dzięki temu autobusy uniknęłyby korków związanych z Dw. Zachodnim i choćby problematyczną zawrotką na światłach.
- Pierwszy przystanek byłby w Al. Jerozolimskich gdzie pasażerowie mogliby się dogodnie przesiadać z innych linii jadących z centrum lub po prostu z pociągu.
- W stronę Pl. Narutowicza autobusy linii 208 skręcałyby z Włodarzewskiej w Harfową i dojeżdżały do Grójeckiej, gdzie skręcałyby w lewo. Na przystanku Korotyńskiego pasażerowie mieliby dogodną przesiadkę w tramwaj w kierunku centrum (do przejścia tylko jedna połówka ulicy).
Oczywiście problem taki sam - skąd wziąć na to kasę, autobusy, kierowców... Większych autobusów nie ma jak puścić a wydłużenie trasy z pewnością przyczyni się do większej atrakcyjności linii. Zatem rozrzedzenia kursów trochę się boję. Czekam na Wasze opinie.
PL. NARUTOWICZA - Grójecka - Włodarzewska - Al. Jerozolimskie - DW. ZACHODNI - Al. Jerozolimskie - Włodarzewska - Harfowa - Grójecka - PL. NARUTOWICZA.
Uzasadnienie:
- Linia dzięki takiej trasie pomoże mieszkańcom Włodarzewskiej wydostać się z tej ulicy w każdą część Warszawy zapewniając przesiadki w różnorakie linie.
- Na Pl. Narutowicza krańcowałaby na obecnym przystanku dla wsiadających dla linii 191, jest tam dość mała zatoczka w sam raz na małe autobusy. Samo 191 miałoby wg mojego pomysłu przystanek techniczny w obecnym jego miejscu, a pierwszy przystanek dla wsiadających dopiero za zawrotką.
- Na Pl. Narutowicza byłaby dogodna przesiadka z tramwajów jadących z centrum (wystarczy przejść jedynie przez połówkę jezdni).
- Przy Dw. Zachodnim ostatni przystanek byłby w Al. Jerozolimskich, po czym autobusy by podjeżdżały na przystanek techniczny (tam gdzie niedawno krańcowało 717) i kryterium ulicznym do Grzymały udawały się w drogę powrotną. Dzięki temu autobusy uniknęłyby korków związanych z Dw. Zachodnim i choćby problematyczną zawrotką na światłach.
- Pierwszy przystanek byłby w Al. Jerozolimskich gdzie pasażerowie mogliby się dogodnie przesiadać z innych linii jadących z centrum lub po prostu z pociągu.
- W stronę Pl. Narutowicza autobusy linii 208 skręcałyby z Włodarzewskiej w Harfową i dojeżdżały do Grójeckiej, gdzie skręcałyby w lewo. Na przystanku Korotyńskiego pasażerowie mieliby dogodną przesiadkę w tramwaj w kierunku centrum (do przejścia tylko jedna połówka ulicy).
Oczywiście problem taki sam - skąd wziąć na to kasę, autobusy, kierowców... Większych autobusów nie ma jak puścić a wydłużenie trasy z pewnością przyczyni się do większej atrakcyjności linii. Zatem rozrzedzenia kursów trochę się boję. Czekam na Wasze opinie.
- ZielonyJamnik
- Posty: 707
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Czy od 1,5 roku (kiedy ostatni raz tam byłem) coś się zmieniło na Harfowej? Bo jeśli nie, to tam nie przejedzie autobus, ze względu na stan drogi
Mkną po koleinach zielone jamniki...
No właśnie coraz bliżej ukończenia tego wiecznie trwającego remontu stąd mój post właśnie teraz. Bo jest szansa, że do wakacji 208 będzie mogło rozpocząć kursowanie w dwie strony. Więcej:ZielonyJamnik pisze: ↑24 sty 2023, 23:09Czy od 1,5 roku (kiedy ostatni raz tam byłem) coś się zmieniło na Harfowej? Bo jeśli nie, to tam nie przejedzie autobus, ze względu na stan drogi
https://iochota.pl/artykul/kiedy-autobu ... 08/1395681
Jakoś nie widzę ciągania tego aż do Pl.Narutowicza.
A jakieś kółeczko wokół szpitala na Banacha? Od Grójeckiej, Korotyńskiego albo Dickensa do Pawińskiego i potem dookoła szpitala i przez Księcia Trojdena i z powrotem?
A jakieś kółeczko wokół szpitala na Banacha? Od Grójeckiej, Korotyńskiego albo Dickensa do Pawińskiego i potem dookoła szpitala i przez Księcia Trojdena i z powrotem?
Plac Narutowicza to daleko. Nawet tu na forum padały pomysły skierowania którąś pętlą uliczną.
Ale 208 jest atrakcyjne przede wszystkim z uwagi na częstotliwość - żeby ją zachować, przydałoby się jak najmniejsze kółko. Więc maksymalnie do Banacha. Plus regularność - np. Dickensa na odcinku od Pawińskiego do Grójeckiej potrafi stanąć.
P.S: pętla Szczęśliwice też odpada przez brak lewoskrętu Grojecka-Dickensa.
Ale 208 jest atrakcyjne przede wszystkim z uwagi na częstotliwość - żeby ją zachować, przydałoby się jak najmniejsze kółko. Więc maksymalnie do Banacha. Plus regularność - np. Dickensa na odcinku od Pawińskiego do Grójeckiej potrafi stanąć.
P.S: pętla Szczęśliwice też odpada przez brak lewoskrętu Grojecka-Dickensa.
- ZielonyJamnik
- Posty: 707
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
A nie łatwiej zrobić coś na wzór 196, i zrobić drugie koło tylko w lewo? Kraniec to byłby Bitwy 06
Mkną po koleinach zielone jamniki...
W sumie ta zatoka jest długa. Przegonić stamtąd auta (one chyba tak nie do końca tam legalnie parkują). Tylko kwestia zaplecza socjalnego tamże.
Nie zawsze poważne opinie
Można do Pasteura i powrót do BanachaGdynianin pisze:Plac Narutowicza to daleko. Nawet tu na forum padały pomysły skierowania którąś pętlą uliczną.
Ale 208 jest atrakcyjne przede wszystkim z uwagi na częstotliwość - żeby ją zachować, przydałoby się jak najmniejsze kółko. Więc maksymalnie do Banacha. Plus regularność - np. Dickensa na odcinku od Pawińskiego do Grójeckiej potrafi stanąć.
P.S: pętla Szczęśliwice też odpada przez brak lewoskrętu Grojecka-Dickensa.
ŁK
Dobra, wiem. W Bitwy w lewo i po trasie 521 na Szczęśliwice. A 521 out.
Ale piszę serio bo i kraniec socjalny by był dla kierowcy.
Ale piszę serio bo i kraniec socjalny by był dla kierowcy.