Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 paź 2022, 9:23

px33 pisze:
09 paź 2022, 1:38
3. Co do SILa w MZA, to póki będzie MZA brało R&G dopóty będą problemy, Oneline ciągle jest ulepszany i działa to coraz fajniej. A w R&G ostatnio zaczęły znikać krańce na trasach gdzie były zmieniane bądź skrócane. Ale o dziwo tylko MZA się nie może dogadać z R&G, ale i tak biorą bo tanio. Kiedyś nawet chciałem wyświadczyć firmie przysługę i zadzwoniłem do R&G, żeby opisać im problem systemowy z ich urządzeniami, ale widać, że mają to gdzieś i jak autobus straci wyświetlacze to kierownictwo zapłaci karę, a nie oni.
Z kolei system Solarisa istnieje tylko na rynku warszawskim więc siłą rzeczy mogą i muszą się bardziej do niego przyłożyć.
Nie tylko na warszawskim. Nowe kartony w Rydze także mają OneLine.

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 paź 2022, 9:25

Scanie to fajne wozy, niestety już zaczynają szwankować również u Michalczewskiego. Skrzynia biegów już szarpie w niektórych wozach. Myślę,,że gdyby Organizator poszedł przewoźnikowi na rękę i dopuścił zatrudnianie kierowców zasilających na zlecenie, to kilku chętnych by się znalazło na zasilanie u Michasia właśnie dla tych Scanii. A tak to zasilają w jakimś Sebusie, czy innych firmach.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 paź 2022, 9:46

fraktal pisze:
09 paź 2022, 9:25
Myślę,,że gdyby Organizator poszedł przewoźnikowi na rękę i dopuścił zatrudnianie kierowców zasilających na zlecenie, to kilku chętnych by się znalazło na zasilanie u Michasia właśnie dla tych Scanii. A tak to zasilają w jakimś Sebusie, czy innych firmach.
Żeby organizator poszedł operatorowi na rękę, potrzebne jest najpierw aby operator o to pójście na rękę poprosił. Przykład Grodzia pokazuje, że da się takie odstępstwo skutecznie u organizatora ogarnąć.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 09 paź 2022, 11:46

A jak to u Grodzia zorganizowali?
No w sumie ciekawe na jakie paliwo będą wozy w nowych przetargach. Miały być tylko CNG i elektryczne, ale chyba w obecnej sytuacji to będzie trudne do realizacji.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 paź 2022, 12:09

zxcvbnm pisze:
09 paź 2022, 11:46
A jak to u Grodzia zorganizowali?
Nie znam szczegółów, podejrzewam że wystąpili do ZTM o odstępstwo w związku z trudną sytuacją kadrową, a organizator wyraził zgodę.

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 09 paź 2022, 12:23

Autobus Czerwon pisze:
09 paź 2022, 9:46
Przykład Grodzia pokazuje, że da się takie odstępstwo skutecznie u organizatora ogarnąć.
Skąd info, że Grodzio na kontrakcie na 50 brygad wysyła kierowców pracujących na zlecenie?

Klementowicka oprócz tego kontraktu wystawia (lekko licząc) kolejne 50 brygad na elki, Ząbki, Mińsk...

To że PKS zatrudnia na zlecenie, nie oznacza że taki kierowca wyjedzie w ramach największego warszawskiego kontraktu.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 paź 2022, 12:40

alojz pisze:
09 paź 2022, 12:23
Autobus Czerwon pisze:
09 paź 2022, 9:46
Przykład Grodzia pokazuje, że da się takie odstępstwo skutecznie u organizatora ogarnąć.
Skąd info, że Grodzio na kontrakcie na 50 brygad wysyła kierowców pracujących na zlecenie?
Od samego pracodawcy. I raczej nie ma tu mowy o jakimś nieporozumieniu, bo wyliczono mi wprost jakie są stawki "na Warszawie", jakie na eLkach i jakie na Ząbkach/Pruszkowach i innych Grodziskach.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 09 paź 2022, 12:50

Nikt o nic nie występował, tylko w kontraktach z 2017r i wcześniejszych nie było zapisu wymagającego zatrudniania kierowców na umowy o pracę.

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 paź 2022, 12:55

Autobus Czerwon pisze:
09 paź 2022, 12:40
alojz pisze:
09 paź 2022, 12:23

Skąd info, że Grodzio na kontrakcie na 50 brygad wysyła kierowców pracujących na zlecenie?
Od samego pracodawcy. I raczej nie ma tu mowy o jakimś nieporozumieniu, bo wyliczono mi wprost jakie są stawki "na Warszawie", jakie na eLkach i jakie na Ząbkach/Pruszkowach i innych Grodziskach.
Może to nieoficjalne info miało być. :term: Ale tak jak wspomniałem w obliczu trudnej sytuacji kadrowej organizator mógłby być bardziej elastyczny, jeśli chodzi o formę zatrudnienia kierowców.

Jurand
Posty: 1088
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 09 paź 2022, 17:47

alojz pisze:
09 paź 2022, 12:23
Autobus Czerwon pisze:
09 paź 2022, 9:46
Przykład Grodzia pokazuje, że da się takie odstępstwo skutecznie u organizatora ogarnąć.
Skąd info, że Grodzio na kontrakcie na 50 brygad wysyła kierowców pracujących na zlecenie?

Klementowicka oprócz tego kontraktu wystawia (lekko licząc) kolejne 50 brygad na elki, Ząbki, Mińsk...

To że PKS zatrudnia na zlecenie, nie oznacza że taki kierowca wyjedzie w ramach największego warszawskiego kontraktu.
Emeryci pracujący na Umowę Zlecenie jeżdzą Su12 w Grodziu.
Trochę dziwią mnie emeryci ex.MZA że jeżdzą w Grodziu bo MZA płaci na zlecenie 38 brutto, a PKS 31-32 brutto.
Sporo jest kierowców co poszli na emeryturę w Arrivie i ITS i zasilają na UZ w Grodziu, natomiast dziwią mnie emeryci którzy w ITS pracują na Umowę o Pracę, mogąc zarobić więcej u konkurencji

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 09 paź 2022, 17:55

Jurand pisze:
09 paź 2022, 17:47
Sporo jest kierowców co poszli na emeryturę w Arrivie i ITS i zasilają na UZ w Grodziu, natomiast
Emerytura to emerytura, nieważne gdzie się pracowało ostatniego dnia.
Jurand pisze:
09 paź 2022, 17:47
(...)natomiast dziwią mnie emeryci którzy w ITS pracują na Umowę o Pracę, mogąc zarobić więcej u konkurencji
Na emeryturze zazwyczaj ważniejsze jest - bliżej, łatwiej, fajniej itp...
No i zarobić nie można za dużo, żeby ZUS nie zawiesił świadczenia.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 paź 2022, 18:25

Właśnie, może Grodzio lepiej rozlicza godziny i dla ZUS wychodzi mniej.
ŁK

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 09 paź 2022, 22:09

ZielonyJamnik pisze:
08 paź 2022, 17:39
Co do SILa w MZA, to póki będzie MZA brało R&G dopóty będą problemy, Oneline ciągle jest ulepszany i działa to coraz fajniej. A w R&G ostatnio zaczęły znikać krańce na trasach gdzie były zmieniane bądź skrócane. Ale o dziwo tylko MZA się nie może dogadać z R&G, ale i tak biorą bo tanio. Kiedyś nawet chciałem wyświadczyć firmie przysługę i zadzwoniłem do R&G, żeby opisać im problem systemowy z ich urządzeniami, ale widać, że mają to gdzieś i jak autobus straci wyświetlacze to kierownictwo zapłaci karę, a nie oni.
Mimo wszystko R&G jest używane także przez Grodzia i Arrivę i tam nie ma problemów. Przynajmniej takich widocznych dla pasażera.

Swoją drogą: jeżeli twarde warunki kontraktu potrafią zmotywować przewoźnika do przestrzegania zasad, to może takie same zasady wdrożyć dla MZA?
Jeśli wóz deklaratywnie powinien mieć elektrodechy, a te nie działają, to wóz nie wyjeżdża, a MZA płaci karę.
Pomysł do rozważenia.
Update: Może zagalopowałem się z tym 'wóz nie wyjeżdża', bo nie było by czym zastąpić. Ale można ustalić karę za taki nieprawidłowy kurs na tyle wysoką żeby MZA się nie opłacało olewać problemu.

A poza R&G u MZA są także inne systemy, chyba prawie wszystkie. OneLine jest w nowych Solarisach CNG, SIMS jest w 8880, a Macrosystem to nie pojawił się przypadkiem w Solarisach U18 Electric?
Novamedia oczywiście była w wieeelu pojazdach i się nie sprawdziła, nie wiem czy gdzieś jeszcze jest. Może w SU12 Electric AD 2015.

Leitner98
Posty: 95
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 09 paź 2022, 22:23

michael112 pisze:
09 paź 2022, 22:09
Swoją drogą: jeżeli twarde warunki kontraktu potrafią zmotywować przewoźnika do przestrzegania zasad, to może takie same zasady wdrożyć dla MZA?
Jeśli wóz deklaratywnie powinien mieć elektrodechy, a te nie działają, to wóz nie wyjeżdża, a MZA płaci karę.
Pomysł do rozważenia.
ZTM nie jest chyba zbyt wymagający dla spółek miejskich patrząc nie tylko na wozy MZA ale także (przede wszystkim) Jazzy TW. Choć kiedyś chyba gdzieś pisano o jakichś karach ZTMu za te niedziałające wyświetlacze. Albo są za małe, albo to jakiś fejk.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 718
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 09 paź 2022, 23:39

@michael112 z tego co pamiętam w przetargach na wymianę wyświetlaczy w 20xx i 73xx było napisane, że kary bierze na siebie wykonawca przez 7lat, więc MZA nie zależy, a R&G widocznie taką stawkę dowaliło, że nie chce im się naprawiać tylko wolą kary płacić.
Nie mów, że się nie sprawdziła, po modernizacji bebechów NM w 2018/19 w 52xx i 19xx psują się rzadziej niż R&G.
Co do SiMSa, to jest chyba najdroższy, ale też najmniej awaryjny, na tyle lat na palcach jednej ręki widziałem awarie w Mobilisach.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ