Inaczej. Zarówno Arriva jak i Grodzisk na kontraktach 12 metrowych muszą zatrudnic 120 kierowców na UoP. Wszystko powyżej może być UZ lub UoP.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
MZA jak najbardziej jest karane za niesprawny SIP. Ambitni ekspedytorzy ZTMu potrafią spisać każdy kurs wozu z niesprawnymi elektrodechami jako wadliwy. I to nie jest tak, że MZA olewa problem. W starszych wozach często to wygląda tak, że przez kilka dni wszystko działa, potem poł dnia nie działa, potem samo się naprawia i za pare dni psuje znowu. Jak kierowca tego nie odpisze to ciężko żeby warsztat sie o tym dowiedział. A usterkę która raz jest a raz nie jest bardzo ciężko namierzyć. U ajentów problemów jest mniej bo mają młodsze wozy.ZielonyJamnik pisze: ↑09 paź 2022, 23:39@michael112 z tego co pamiętam w przetargach na wymianę wyświetlaczy w 20xx i 73xx było napisane, że kary bierze na siebie wykonawca przez 7lat, więc MZA nie zależy, a R&G widocznie taką stawkę dowaliło, że nie chce im się naprawiać tylko wolą kary płacić.
Nie mów, że się nie sprawdziła, po modernizacji bebechów NM w 2018/19 w 52xx i 19xx psują się rzadziej niż R&G.
Co do SiMSa, to jest chyba najdroższy, ale też najmniej awaryjny, na tyle lat na palcach jednej ręki widziałem awarie w Mobilisach.
Do R&G 6000p w 44xx nie mam żadnych zastrzeżeń, wszystko zazwyczaj działa jak trzeba.
Ja jeszcze tylko przypomnę, że MZA i TW nie do końca mają wpływ na to, jaki system dostaną, bo to trochę zależy od producenta taboru i jego wyboru poddostawcy. Mogą tylko określić, że system ma działać w określony sposób i co najwyżej próbować przerzucać kary z ZTM. Prywaciarze tego problemu wprost nie mają, bo dostawcę taboru sobie wybierają bardziej swobodnie i mogą inaczej dobierać komponenty do nabywanych pojazdów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- ZielonyJamnik
- Posty: 701
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Chwila chwila @pawcio, zaraz powiemy, że MZA nie ma wpływu na wybór dostawcy autobusu. Oczywiście, że jest jakiś sposób, bo w przeciwnym razie przecież Bydgoszcz, Wrocław czy Gdańsk nie miałyby jednolitych systemów
Mkną po koleinach zielone jamniki...
W Hyundaiach też jednak nie ma Novamedia. Ale wprost producenta wpisać sobie w specyfikację nie można.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- ZielonyJamnik
- Posty: 701
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
W tramwajach bardziej liczyłem, że będzie SiMS, ale ogólnie chodzi o to, że da się stosować zapisy, które umożliwią wybór odpowiedniego dostarcy
Mkną po koleinach zielone jamniki...
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36650
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Na przykład?ZielonyJamnik pisze: ↑10 paź 2022, 17:50W tramwajach bardziej liczyłem, że będzie SiMS, ale ogólnie chodzi o to, że da się stosować zapisy, które umożliwią wybór odpowiedniego dostarcy
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Jeśli jakieś miasto ma zamknięty SDIP połączony z informacją pojazdową, to temat w dużej mierze zamyka kompatybilność z SDIP. A jeśli jeszcze jakiś bardziej wymyślny system biletu elektronicznego to już w ogóle.ZielonyJamnik pisze: ↑10 paź 2022, 14:27Oczywiście, że jest jakiś sposób, bo w przeciwnym razie przecież Bydgoszcz, Wrocław czy Gdańsk nie miałyby jednolitych systemów
Przy czym Bydgoszcz nie ma jednolitych systemów (nowe wozy mają SIMS, w tramwajach chyba mają specyficzny system z Pesy), Wrocław też chyba nie ma pełnej jednolitości.
- ZielonyJamnik
- Posty: 701
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Nie jestem specjalistą, musiałbym przeanalizować jakiś SIWZ np. z MPK Wrocław. Powtórzę, skoro producenci mają monopol to muszą istnieć odpowiednie zapisy.
@px33 MPK Wrocław ma na 1000% SiMS
Mkną po koleinach zielone jamniki...
SDIP, system biletowy albo lokalne przyzwyczajenia, których nikomu nie opłaca się ruszać. Teoretycznie można też zażądać współpracy z systemami do przygotowania danych lub analiz ale to jest IMO do łatwego podważenia.ZielonyJamnik pisze: ↑10 paź 2022, 19:09Nie jestem specjalistą, musiałbym przeanalizować jakiś SIWZ np. z MPK Wrocław. Powtórzę, skoro producenci mają monopol to muszą istnieć odpowiednie zapisy.
Przy czym w MZA punkt pierwszy odpada bo SDIP jest otwarty, punkt drugi odpada bo system biletowy jest całkiem odrębny, punkt trzeci też w zasadzie odpada bo tam już jest niezły miszmasz. Zresztą warszawski import danych też jest zupełnie inny niż w całej Polsce i wspierany przez wielu graczy.
Zaczynali od Pixela, więc chyba musieli wymienić 100% sterowników przy budowie SDIP, a część pojazdów musi mieć stare tablice. W sumie obie firmy jakoś tam wyrosły z jednego trzonu, przy czym ta nowsza wydaje się odnosić dużo większy sukces.MPK Wrocław ma na 1000% SiMS
- TranslatorPS
- Posty: 631
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
O tyle o ile wprost nie można, tak można wrzucić tak precyzyjne zapisy kompatybilności, że producent praktycznie będzie zmuszony wziąć i zainstalować sprzęt firmy, której to urządzenia już są na miejscu używane. To właśnie mamy w Radomiu - musi być kompatybilność z Municomowym systemem geolokalizacji i karty miejskiej, więc jedyne co wdrażają kolejne partie wozów (jak teraz już się domawia nowy sprzęt, a nie przekłada z wycofywanych wozów), to po prostu nowsze modele mieleckiego producenta, jak np. SRG-6000P w elektrykach '20/'21 zamiast dotychczasowego SRG-3100P, czy też kasowniki KRG-8 zamiast KRG-6KB3. W Warszawie, jakby nie spojrzeć, przesłanek do tego nie ma, gdyż ZTM precyzuje tylko protokół (czy też format) danych, a każdy chętny może się dostosować.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Kilka miesięcy temu gdzieś na Facebooku przewinęło mi się zdjęcie, że w jakimś eLkowym busie pokroju Mana było OneLine.Autobus Czerwon pisze: ↑09 paź 2022, 9:23Nie tylko na warszawskim. Nowe kartony w Rydze także mają OneLine.
- ZielonyJamnik
- Posty: 701
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Chyba na L18 widziałem takiego
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Jakby ktoś się zastanawiał dlaczego Michalczewski powinien zakończyć jak najszybciej działalność w Warszawie to dzisiaj kolejny dowód. Na 212 nie są obsadzone 2 brygady pod rząd (4 i 06), a na innej (05) standardowo zastępstwo. Do kolejnej brygady (1) ledwo się zmieściłem, ale wychodzi na to, że miałem szczęście, bo akurat "moja" brygada przyjechała, natomiast z relacji pasażerów szybko się dowiedziałem, że to co się nie wyświetla w aplikacji to i w praktyce nie jeździ, czyli 45 minut przerwy. Na 152 też zastępstwo, a na 226 być może nie obsadzona brygada.
Niestety pasażerowie linii obsługiwanych przez Michalczewskiego są w szczególności narażeni, że ich kurs nie zostanie zrealizowany, nie tylko przez niesolidnego ajenta, ale i w ogóle. Bowiem trzeba brać pod uwagę, że nie zawsze znajdzie się zastępstwo, a przynajmniej nie od razu. Szkoda, że ZTM woli iść na rękę przewoźnikowi, który ma w poważaniu pasażerów, a i sam ledwo zipie. Obniżenie planu tylko wydłuża agonie Michalczewskiego. Obniżenie planu z 25 brygad do 20 brygad w DP i z 18 do 13 brygad w DŚ nic nie pomogło. Wręcz jak można było się łatwo domyśleć jest gorzej. Mniej kar = mniejsza motywacja do zwiększenia zatrudnienia, poprawy warunków zatrudnienia, regulowania zobowiązań na bieżąco itd. Dalej pani prezes nie potrafi rozwiązać problemu. A skoro płacenie kar (co pokazał przykład EEC) i utrata bonusu za wzorową realizację umowy jest opłacalne to znaczy, że ZTM słabo broni interes swój i pasażerów. Proponuję obniżyć plan o kolejne 5 brygad to za chwilę będzie Michalczewski wystawiał nie 15 brygad, a 10 w DP. Przykład mamy już w DŚ, gdzie przy 13 brygadach czasem bywa problem, żeby chociaż wystawić 10 brygad.
Niestety pasażerowie linii obsługiwanych przez Michalczewskiego są w szczególności narażeni, że ich kurs nie zostanie zrealizowany, nie tylko przez niesolidnego ajenta, ale i w ogóle. Bowiem trzeba brać pod uwagę, że nie zawsze znajdzie się zastępstwo, a przynajmniej nie od razu. Szkoda, że ZTM woli iść na rękę przewoźnikowi, który ma w poważaniu pasażerów, a i sam ledwo zipie. Obniżenie planu tylko wydłuża agonie Michalczewskiego. Obniżenie planu z 25 brygad do 20 brygad w DP i z 18 do 13 brygad w DŚ nic nie pomogło. Wręcz jak można było się łatwo domyśleć jest gorzej. Mniej kar = mniejsza motywacja do zwiększenia zatrudnienia, poprawy warunków zatrudnienia, regulowania zobowiązań na bieżąco itd. Dalej pani prezes nie potrafi rozwiązać problemu. A skoro płacenie kar (co pokazał przykład EEC) i utrata bonusu za wzorową realizację umowy jest opłacalne to znaczy, że ZTM słabo broni interes swój i pasażerów. Proponuję obniżyć plan o kolejne 5 brygad to za chwilę będzie Michalczewski wystawiał nie 15 brygad, a 10 w DP. Przykład mamy już w DŚ, gdzie przy 13 brygadach czasem bywa problem, żeby chociaż wystawić 10 brygad.