Tramwaje Hyundai Rotem

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 sty 2023, 8:32

Trochę racji mają. Coś koło 7 motorniczych przeszkolić się udało i chyba też trochę zaplecza. Ale to tylko na chwilę udało się wyrwać wagon.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 967
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 02 sty 2023, 10:16

A to szkolenia z 42xx nie są ważne na 41xx?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

tatra
Posty: 312
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 02 sty 2023, 11:14

Mnie zastanawia co jak nie Hultaje na R 2 ,trochę 105 tek jest tam do kasacji.
Najbardziej logiczne byłyby 128N z R3 i R4.
tatra

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 sty 2023, 11:22

ZielonyJamnik pisze:
02 sty 2023, 10:16
A to szkolenia z 42xx nie są ważne na 41xx?
Nie są. Muszą być uzupełniające na każdy rodzaj HRC.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 485
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 02 sty 2023, 11:24

tatra pisze:
02 sty 2023, 11:14
Mnie zastanawia co jak nie Hultaje na R 2 ,trochę 105 tek jest tam do kasacji.
Najbardziej logiczne byłyby 128N z R3 i R4.
Raptem trzy składy mogą być do kasacji, z czego jeden jeździ obecnie tylko jako nauka jazdy, tych po NGIII na razie nie będą kasować. No i raczej prędzej przeniosą Swingi albo nowsze stopiątki (na 128N trzeba by przeszkolić motorniczych), aczkolwiek jakaś liczba wozów dwukierunkowych też by się tam czasem przydała, chociażby jak były potrzebne na 3 i musiały dojeżdżać aż z R-3.

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 485
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 02 sty 2023, 11:32

pawcio pisze:
02 sty 2023, 11:22
ZielonyJamnik pisze:
02 sty 2023, 10:16
A to szkolenia z 42xx nie są ważne na 41xx?
Nie są. Muszą być uzupełniające na każdy rodzaj HRC.
A to są jakieś współczesne wymogi? Bo (o ile dobrze wiem) to nie trzeba mieć osobnych szkoleń np. na wszystkie (czy nawet niektóre) podtypy stopiątek (chyba jedynym wyjątkiem jest 105N2k/2000). Zwłaszcza, że pewnie więcej różnic znalazłoby się między różnymi typami serii 105N (nie licząc składów po NGIII, które są w miarę ujednolicone), niż między 140N/141N/142N.

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 02 sty 2023, 11:38

ZielonyJamnik pisze:
02 sty 2023, 10:16
A to szkolenia z 42xx nie są ważne na 41xx?
Występują ogromne różnice- jednokierunki maja mniej bezpieczników i pulpit sterowniczy z tyłu, zamiast drugiej kabiny. Jak żyć?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 sty 2023, 11:59

Ja się nie znam na taborze. Dla mnie tramwaj to takie coś, co robi dzyń i jeździ.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 02 sty 2023, 12:10

Ja się nie znam na komputerach. Takie coś, co brzęczy i czasem się zawiesza.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1518
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 02 sty 2023, 12:14

pawcio pisze:
02 sty 2023, 11:59
Ja się nie znam na taborze. Dla mnie tramwaj to takie coś, co robi dzyń i jeździ.
Hundaj nie robi dzyń tylko coś tam brzęczy z studni.

beni
Posty: 2754
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 02 sty 2023, 12:41

Kelly pisze:
02 sty 2023, 12:14
pawcio pisze:
02 sty 2023, 11:59
Ja się nie znam na taborze. Dla mnie tramwaj to takie coś, co robi dzyń i jeździ.
Hundaj nie robi dzyń tylko coś tam brzęczy z studni.
Raczej dzwonek Hultaja to tak jak by ktoś siedział za osłoną sprzęgu i rzygał głośno.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Jurand
Posty: 1259
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 02 sty 2023, 12:46

beni pisze:
02 sty 2023, 12:41
Kelly pisze:
02 sty 2023, 12:14


Hundaj nie robi dzyń tylko coś tam brzęczy z studni.
Raczej dzwonek Hultaja to tak jak by ktoś siedział za osłoną sprzęgu i rzygał głośno.
Chyba się muszę przejechać tym czymś i posłuchać :lol:

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 02 sty 2023, 18:09

Co racja to racja. Już kilkukrotnie się złapałem na tym, że stojąc na przystanku i słysząc ten "dzwonek", który brzmi jak szorowanie blachą o beton podświadomie pomyślałem o jakiejś kolizji w okolicy. Dźwięk ten ginie w szumie ulicznym, nie wyróżnia się i nie kojarzy ze zbliżającym się tramwajem.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1518
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 03 sty 2023, 11:07

Dzwonek powinien być taki jak w starych Pesach i każdym czeskim tramwaju.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sty 2023, 21:23

Dzwonek powinien być po prostu elektromechaniczny...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ