Jak kształtować układ komunikacyjny?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 5921
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 16 sty 2023, 20:19

W łykendy 25 nie kursuje, z Bródna do Centrum jest tylko 4, ewentualnie 3 z przesiadką w 7. Oczywiście tramwaj jest dla tych, co nie- lubią/boją się/jedzie naokoło/ trzeba się przesiadać/człowiek nie kret, żeby poruszać się pod ziemią, metra.
Z w/w powodów, nabita pasażerami 4 robi się znacząco luźniejsza w Centrum. Po drodze z Bródna zbiera pasażerów(o ile uda im się wejść), z Wileniaka i Starego Miasta.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7015
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 sty 2023, 20:20

Akurat w łykendy to sobie 25 może jeździć, o ile znajdzie jakichś chętnych. Niech tylko nie przeszkadza w dni powszednie ;)

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1021
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 16 sty 2023, 20:22

Bastian pisze:
16 sty 2023, 19:56

Ale gdzie je widzisz?
Centrum -> Och Teatr
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7015
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 sty 2023, 20:25

A z Centrum do Och-Teatru jeździ tylko 25? :term:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 sty 2023, 20:28

25 to tam jest pełne, jak akurat przyjedzie pierwsze w grupie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1021
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 16 sty 2023, 21:25

No to zapychajmy dalej 7 i 9. Zaraz powiecie, że np. 182 też niepotrzebne, bo powiela wiele linii. A 401 skrócić do ryżowej, no bo dalej na Ursus jedzie 129,187,191,517. Wykrajajmy wszystko, a co tam!
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 sty 2023, 22:23

Przecież nikt nie chciał kasować 25 w całości tylko przekierować na Waszyngtona. Póki co to brak tej zmiany tras powoduje że w niektórych pracy Ochota tego 25 nie ze swojej winy została pozbawiona.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 492
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 16 sty 2023, 22:41

Emyl pisze:
16 sty 2023, 20:14
Problemem 25 jest nie to, że jedzie z Banacha, a to że skręca w Zieleniecką, zamiast jechać na Wiatraczną (Gocławek). Jest to także problem 7 i 22 (z tej trójcy najbardziej przeze mnie znienawidzonego ;) ).

A już skręcanie w Zieleniecką, tylko po to żeby na niej zawrócić jest pomysłem kosmicznym, podczas gdy 9 i 24 ciagle jeżdżą nabite.
A dlaczego problemem są jakiekolwiek linie skręcające w Zieleniecką? A co do zawracania 25 na Zielenieckiej, to chodziło mi tylko o jakieś miejsce bliższe niż Annopol, może być i Wiatraczna, tylko że wtedy trzeba by tam zwolnić jeden tor. Ale to pewnie dałoby się zrobić poprzez wysłanie całej 9 na Gocławek.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4119
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 16 sty 2023, 23:21

Krzysztof_J pisze:
16 sty 2023, 17:00
Co do przytaczanej tutaj linii 25, to jest jeszcze jedna, według mnie również ważna, a tutaj pomijana kwestia, a mianowicie to, że dzięki tej linii można bez dużego tłoku dojechać do centrum z przystanków takich jak np. Bitwy Warszawskiej 1920, Och-Teatr, czy Wawelska, gdzie do 7 i 9 z Okęcia czasem ledwo da się wsiąść. Może nie ma potrzeby, by 25 jeździło na Annopol, ale według mnie powinna być jakaś linia z Grójeckiej do Alej Jerozolimskich jadąca z Banacha.(...)
Akurat odcinek na Okęcie jest najlepszym przykładem do wzmocnienia. Tam na już przydałoby się pół 1 wydłużone z Banacha (wersja bardziej do przełknięcia) lub całe silne 1 kosztem 7, które i tak dałoby więcej kursów niż obecnie (wersja w obecnych czasach nieco kontrowersyjna), żeby w końcu zapewnić dowóz do M2 z południowej części Grójeckiej i al. Krakowskiej.
Tak w ogóle to zastanawiam się, jaką część pasażerów w 7 i 9 bierze się też z tego, że stamtąd nie ma sensowego dojazdu do M2? :-k
fik pisze:
16 sty 2023, 20:28
25 to tam jest pełne, jak akurat przyjedzie pierwsze w grupie.
Ilekroć widzę lub korzystam w tej relacji z tramwajów, to mam wrażenie, że 25 z tej trójki najluźniejsze. Może takie szczęście ;p
ZielonyJamnik pisze:
16 sty 2023, 21:25
No to zapychajmy dalej 7 i 9.
No, akurat tak się składa, że 9 (jak też 24) zapchano w relacji Jerozolimskie - Waszyngtona przekierowując 25 na skręt na rondzie Waszyngtona, gdzie frekwencja była dużo niższa :term:
Emyl pisze:
16 sty 2023, 20:14
Problemem 25 jest nie to, że jedzie z Banacha, a to że skręca w Zieleniecką, zamiast jechać na Wiatraczną (Gocławek). Jest to także problem 7 i 22 (z tej trójcy najbardziej przeze mnie znienawidzonego ;) ).
Moim zdaniem jednak 25 jest najsłabszym ogniwem, bo ma najbardziej zastępowalną relację: Bródno - Ochota przez 1, Bródno/Praga Płn - Centrum przez korzystniejsze czasowo M2+M1 lub 4 w wersji dla opornych, a Bródno - Ząbkowska - Kijowska przez 3. Do tego na odcinkach obsługiwanych przez 25 (słynny już skręt pod Narodowym i Bródno) nastąpił spadek pasażerów na rzecz metra i żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.
22 to nawet wzrosła frekwencja na Grochowskiej po zbudowaniu nowych bloków, jego bym się tak nie czepiał; za to bardziej bym się czepiał, czy układ z czterema średnimi liniami na Grochowskiej (odcinek Wiatrak - Powszechny) jest dobry i czy nie lepiej byłoby, gdyby były tam dwie silne silne linie zamiast czterech średnich. To rodzi kolejne pytania: co wtedy wywalić i co miałoby być silne (3 i 26, to drugie naturalnie po skróceniu do OSG i połączeniu z 13), więc to temat-rzeka na kolejną, długą dyskusję; może lepiej niech się wypowiedzą Ci, co są zawodowo związani ze zbiorkomem, a nie zwykły szary wawkomowicz :wink:
pawcio pisze:
16 sty 2023, 22:23
Przecież nikt nie chciał kasować 25 w całości tylko przekierować na Waszyngtona. Póki co to brak tej zmiany tras powoduje że w niektórych pracy Ochota tego 25 nie ze swojej winy została pozbawiona.
Ja chciałem kasować :term: Gwoli ścisłości: wymieniając we wcześniejszych komentarzach 17 i 33 dawałem je jako przykłady. Jeśli chodzi o 9 i 25: wolałbym, żeby to było jako kursy wariantowe 9. Natomiast kwestią nadrzędną przy zrobieniu porządku z 25 powinno być zasilenie relacji AlJ - Wiatrak, bo tam już od dłuższego czasu za mało kursów. Kwestią wtórną jest, czy będzie to 9A, 9f, 9bis, 25 czy 44.

Stary Pingwin
Posty: 5921
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 sty 2023, 0:15

4 z M. Bródno do Centrum najdłuższy przelot w szczycie-28 minut.
25 jedzie w szczycie 31 minut.
Zejście do M2, oczekiwanie, piękna przesiadka do M1, wyjście na świeże powietrze-ile to zajmie?
O ile dobrze kojarzę, w grudniu nie było dnia bez wydarzeń krytycznych w M-jak nie podejrzany pakunek, to coś gorszego.
Składy Skody dla metra są najpiękniejsze i dopracowane. Podoba mi się rozruch-delikatne ruszenie i potem kosmiczne przyśpieszenie, jedocześnie bardzo płynne.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4119
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 17 sty 2023, 0:41

Stary Pingwin pisze:
17 sty 2023, 0:15
4 z M. Bródno do Centrum najdłuższy przelot w szczycie-28 minut.
25 jedzie w szczycie 31 minut.
Zejście do M2, oczekiwanie, piękna przesiadka do M1, wyjście na świeże powietrze-ile to zajmie?
Dlaczego liczysz wybiórczo tramwajom i nie wliczasz czasu oczekiwania w odróżnieniu od wariantu M2+M1? :>
Stary Pingwin pisze:
17 sty 2023, 0:15
O ile dobrze kojarzę, w grudniu nie było dnia bez wydarzeń krytycznych w M-jak nie podejrzany pakunek, to coś gorszego.
Równie dobrze może nie wyrobić podstacja na Targówku, więc wtedy 4 i 25 też odpadają do Śródmieścia. Jak będziemy posługiwać się tego typu argumentami to zaraz się okaże, że 500 trzeba przywrócić do Centralnego, a jak kierowcy autobusów pójdą na L4 i kilka brygad nie wyjedzie na 500 lub będzie śnieżyca, ulewa, burza lub inny kataklizm pogodowy i rozkład stanie się fikcją to dojdziemy do wniosku, że mieszkańcom Bródna trzeba zapewnić vouchery na taxi finansowane z budżetu miasta? :twisted:

Stary Pingwin
Posty: 5921
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 sty 2023, 2:01

Rozkład tramwajów jest ogólnie dostępny i można wyjść na konkretny kurs. W dni świąteczne 4 śmiga co 15 minut, ćwiartki nie ma. Tym bardziej można wyjść na konkretny kurs. W metrze, no cóż, dokładny rozkład jazdy jest po godzinie 24. Tylko.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4119
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 17 sty 2023, 2:21

Stary Pingwin pisze:
17 sty 2023, 2:01
Rozkład tramwajów jest ogólnie dostępny i można wyjść na konkretny kurs. W dni świąteczne 4 śmiga co 15 minut, ćwiartki nie ma. Tym bardziej można wyjść na konkretny kurs. W metrze, no cóż, dokładny rozkład jazdy jest po godzinie 24. Tylko.
Wychodzenie na konkretny kurs też jest czasem oczekiwania, tylko że w domu lub pracy :) Akurat brak rozkładu minutowego przy dużej częstotliwości metra nie jest wielkim problemem. I mam wrażenie, że ta duża częstotliwość jest zaletą metra w odróżnieniu od wątpliwej przyjemności wychodzenia na konkretny kurs.
Aczkolwiek, przyznać trzeba uczciwie, że w niedzielne wieczory przy takcie 9' to rozkład minutowy przydałby się.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7015
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 sty 2023, 9:26

pawcio pisze:
16 sty 2023, 22:23
Przecież nikt nie chciał kasować 25 w całości tylko przekierować na Waszyngtona. Póki co to brak tej zmiany tras powoduje że w niektórych pracy Ochota tego 25 nie ze swojej winy została pozbawiona.
Ja chcę skasować! Całe 25 = dodatkowy slot na całym 9.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 sty 2023, 10:35

Zejście do M2, oczekiwanie, piękna przesiadka do M1, wyjście na świeże powietrze-ile to zajmie?
Zejście do M2: 2 min. Oczekiwanie na M2: -2,5 min (tramwaj jeździ w szczycie co 8 min a metro co 3 min). Jazda do Świętokrzyskiej: 19 min. Przesiadka: 2 min. Oczekiwanie na M1: 1,25 min. Jazda do Centrum: 1,5 min. Wyjście: 1,75 min. Wychodzi 25 min. I to przy założeniu, że celem jest dokładnie Patelnia, a nie w ogóle M1 czy gdzieś w centrum, gdzie się umówiłeś z kolegą, i może lepszy jest kebab Bajka.

Przelot 4 z Centrum do Bródna to 31 min, w drugą stronę 29 min (ok. 16:30 dzisiaj).
To, że metro jest szybsze, zachęca do podróży nim i przekłada się na większą strefę dojścia.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ