Jak kształtować układ komunikacyjny?
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
-
- Posty: 5921
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
W łykendy 25 nie kursuje, z Bródna do Centrum jest tylko 4, ewentualnie 3 z przesiadką w 7. Oczywiście tramwaj jest dla tych, co nie- lubią/boją się/jedzie naokoło/ trzeba się przesiadać/człowiek nie kret, żeby poruszać się pod ziemią, metra.
Z w/w powodów, nabita pasażerami 4 robi się znacząco luźniejsza w Centrum. Po drodze z Bródna zbiera pasażerów(o ile uda im się wejść), z Wileniaka i Starego Miasta.
Z w/w powodów, nabita pasażerami 4 robi się znacząco luźniejsza w Centrum. Po drodze z Bródna zbiera pasażerów(o ile uda im się wejść), z Wileniaka i Starego Miasta.
miłośnik 13N
- ZielonyJamnik
- Posty: 1023
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Mkną po koleinach zielone jamniki...
- ZielonyJamnik
- Posty: 1023
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
No to zapychajmy dalej 7 i 9. Zaraz powiecie, że np. 182 też niepotrzebne, bo powiela wiele linii. A 401 skrócić do ryżowej, no bo dalej na Ursus jedzie 129,187,191,517. Wykrajajmy wszystko, a co tam!
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Przecież nikt nie chciał kasować 25 w całości tylko przekierować na Waszyngtona. Póki co to brak tej zmiany tras powoduje że w niektórych pracy Ochota tego 25 nie ze swojej winy została pozbawiona.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Krzysztof_J
- Posty: 492
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
A dlaczego problemem są jakiekolwiek linie skręcające w Zieleniecką? A co do zawracania 25 na Zielenieckiej, to chodziło mi tylko o jakieś miejsce bliższe niż Annopol, może być i Wiatraczna, tylko że wtedy trzeba by tam zwolnić jeden tor. Ale to pewnie dałoby się zrobić poprzez wysłanie całej 9 na Gocławek.Emyl pisze: ↑16 sty 2023, 20:14Problemem 25 jest nie to, że jedzie z Banacha, a to że skręca w Zieleniecką, zamiast jechać na Wiatraczną (Gocławek). Jest to także problem 7 i 22 (z tej trójcy najbardziej przeze mnie znienawidzonego ).
A już skręcanie w Zieleniecką, tylko po to żeby na niej zawrócić jest pomysłem kosmicznym, podczas gdy 9 i 24 ciagle jeżdżą nabite.
Akurat odcinek na Okęcie jest najlepszym przykładem do wzmocnienia. Tam na już przydałoby się pół 1 wydłużone z Banacha (wersja bardziej do przełknięcia) lub całe silne 1 kosztem 7, które i tak dałoby więcej kursów niż obecnie (wersja w obecnych czasach nieco kontrowersyjna), żeby w końcu zapewnić dowóz do M2 z południowej części Grójeckiej i al. Krakowskiej.Krzysztof_J pisze: ↑16 sty 2023, 17:00Co do przytaczanej tutaj linii 25, to jest jeszcze jedna, według mnie również ważna, a tutaj pomijana kwestia, a mianowicie to, że dzięki tej linii można bez dużego tłoku dojechać do centrum z przystanków takich jak np. Bitwy Warszawskiej 1920, Och-Teatr, czy Wawelska, gdzie do 7 i 9 z Okęcia czasem ledwo da się wsiąść. Może nie ma potrzeby, by 25 jeździło na Annopol, ale według mnie powinna być jakaś linia z Grójeckiej do Alej Jerozolimskich jadąca z Banacha.(...)
Tak w ogóle to zastanawiam się, jaką część pasażerów w 7 i 9 bierze się też z tego, że stamtąd nie ma sensowego dojazdu do M2?
Ilekroć widzę lub korzystam w tej relacji z tramwajów, to mam wrażenie, że 25 z tej trójki najluźniejsze. Może takie szczęście
No, akurat tak się składa, że 9 (jak też 24) zapchano w relacji Jerozolimskie - Waszyngtona przekierowując 25 na skręt na rondzie Waszyngtona, gdzie frekwencja była dużo niższa
Moim zdaniem jednak 25 jest najsłabszym ogniwem, bo ma najbardziej zastępowalną relację: Bródno - Ochota przez 1, Bródno/Praga Płn - Centrum przez korzystniejsze czasowo M2+M1 lub 4 w wersji dla opornych, a Bródno - Ząbkowska - Kijowska przez 3. Do tego na odcinkach obsługiwanych przez 25 (słynny już skręt pod Narodowym i Bródno) nastąpił spadek pasażerów na rzecz metra i żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.
22 to nawet wzrosła frekwencja na Grochowskiej po zbudowaniu nowych bloków, jego bym się tak nie czepiał; za to bardziej bym się czepiał, czy układ z czterema średnimi liniami na Grochowskiej (odcinek Wiatrak - Powszechny) jest dobry i czy nie lepiej byłoby, gdyby były tam dwie silne silne linie zamiast czterech średnich. To rodzi kolejne pytania: co wtedy wywalić i co miałoby być silne (3 i 26, to drugie naturalnie po skróceniu do OSG i połączeniu z 13), więc to temat-rzeka na kolejną, długą dyskusję; może lepiej niech się wypowiedzą Ci, co są zawodowo związani ze zbiorkomem, a nie zwykły szary wawkomowicz
Ja chciałem kasować Gwoli ścisłości: wymieniając we wcześniejszych komentarzach 17 i 33 dawałem je jako przykłady. Jeśli chodzi o 9 i 25: wolałbym, żeby to było jako kursy wariantowe 9. Natomiast kwestią nadrzędną przy zrobieniu porządku z 25 powinno być zasilenie relacji AlJ - Wiatrak, bo tam już od dłuższego czasu za mało kursów. Kwestią wtórną jest, czy będzie to 9A, 9f, 9bis, 25 czy 44.
-
- Posty: 5921
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
4 z M. Bródno do Centrum najdłuższy przelot w szczycie-28 minut.
25 jedzie w szczycie 31 minut.
Zejście do M2, oczekiwanie, piękna przesiadka do M1, wyjście na świeże powietrze-ile to zajmie?
O ile dobrze kojarzę, w grudniu nie było dnia bez wydarzeń krytycznych w M-jak nie podejrzany pakunek, to coś gorszego.
Składy Skody dla metra są najpiękniejsze i dopracowane. Podoba mi się rozruch-delikatne ruszenie i potem kosmiczne przyśpieszenie, jedocześnie bardzo płynne.
25 jedzie w szczycie 31 minut.
Zejście do M2, oczekiwanie, piękna przesiadka do M1, wyjście na świeże powietrze-ile to zajmie?
O ile dobrze kojarzę, w grudniu nie było dnia bez wydarzeń krytycznych w M-jak nie podejrzany pakunek, to coś gorszego.
Składy Skody dla metra są najpiękniejsze i dopracowane. Podoba mi się rozruch-delikatne ruszenie i potem kosmiczne przyśpieszenie, jedocześnie bardzo płynne.
miłośnik 13N
Dlaczego liczysz wybiórczo tramwajom i nie wliczasz czasu oczekiwania w odróżnieniu od wariantu M2+M1?Stary Pingwin pisze: ↑17 sty 2023, 0:154 z M. Bródno do Centrum najdłuższy przelot w szczycie-28 minut.
25 jedzie w szczycie 31 minut.
Zejście do M2, oczekiwanie, piękna przesiadka do M1, wyjście na świeże powietrze-ile to zajmie?
Równie dobrze może nie wyrobić podstacja na Targówku, więc wtedy 4 i 25 też odpadają do Śródmieścia. Jak będziemy posługiwać się tego typu argumentami to zaraz się okaże, że 500 trzeba przywrócić do Centralnego, a jak kierowcy autobusów pójdą na L4 i kilka brygad nie wyjedzie na 500 lub będzie śnieżyca, ulewa, burza lub inny kataklizm pogodowy i rozkład stanie się fikcją to dojdziemy do wniosku, że mieszkańcom Bródna trzeba zapewnić vouchery na taxi finansowane z budżetu miasta?Stary Pingwin pisze: ↑17 sty 2023, 0:15O ile dobrze kojarzę, w grudniu nie było dnia bez wydarzeń krytycznych w M-jak nie podejrzany pakunek, to coś gorszego.
-
- Posty: 5921
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Rozkład tramwajów jest ogólnie dostępny i można wyjść na konkretny kurs. W dni świąteczne 4 śmiga co 15 minut, ćwiartki nie ma. Tym bardziej można wyjść na konkretny kurs. W metrze, no cóż, dokładny rozkład jazdy jest po godzinie 24. Tylko.
miłośnik 13N
Wychodzenie na konkretny kurs też jest czasem oczekiwania, tylko że w domu lub pracy Akurat brak rozkładu minutowego przy dużej częstotliwości metra nie jest wielkim problemem. I mam wrażenie, że ta duża częstotliwość jest zaletą metra w odróżnieniu od wątpliwej przyjemności wychodzenia na konkretny kurs.Stary Pingwin pisze: ↑17 sty 2023, 2:01Rozkład tramwajów jest ogólnie dostępny i można wyjść na konkretny kurs. W dni świąteczne 4 śmiga co 15 minut, ćwiartki nie ma. Tym bardziej można wyjść na konkretny kurs. W metrze, no cóż, dokładny rozkład jazdy jest po godzinie 24. Tylko.
Aczkolwiek, przyznać trzeba uczciwie, że w niedzielne wieczory przy takcie 9' to rozkład minutowy przydałby się.
Zejście do M2: 2 min. Oczekiwanie na M2: -2,5 min (tramwaj jeździ w szczycie co 8 min a metro co 3 min). Jazda do Świętokrzyskiej: 19 min. Przesiadka: 2 min. Oczekiwanie na M1: 1,25 min. Jazda do Centrum: 1,5 min. Wyjście: 1,75 min. Wychodzi 25 min. I to przy założeniu, że celem jest dokładnie Patelnia, a nie w ogóle M1 czy gdzieś w centrum, gdzie się umówiłeś z kolegą, i może lepszy jest kebab Bajka.Zejście do M2, oczekiwanie, piękna przesiadka do M1, wyjście na świeże powietrze-ile to zajmie?
Przelot 4 z Centrum do Bródna to 31 min, w drugą stronę 29 min (ok. 16:30 dzisiaj).
To, że metro jest szybsze, zachęca do podróży nim i przekłada się na większą strefę dojścia.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!