Tramwajowa fantastyka i futurologia
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Teoretycznie wagony z klasycznymi zestawami kołowymi powinny zużywać tory bardziej, niż z napędem równoległym. Teoretycznie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Infrastruktura zdecydowanie się poprawiła.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67454.html.
Tak te Koreańce też na plus.
Ale budowa nowych tras to słabiutko idzie.
Beznadziejnie.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67454.html.
Tak te Koreańce też na plus.
Ale budowa nowych tras to słabiutko idzie.
Beznadziejnie.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Budowa nowych tras została całkowicie zaprzestana.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przecież w toku jest przetarg na budowę Kasprzaka. Akurat jak się skończy Winnica ruszy Kasprzak, a w trakcie trwania Kasprzaka dojdzie Gagarina (umowa podpisana przecież) i zajezdnia Annopol (także przetarg ogłoszony) - a potem reszta Wilanowa. Może się nie podobać tempo, ale nie jest tak, że się nic nie dzieje lub że cokolwiek zostało zaprzestane.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Akurat Olsztyn miał ofertę dużo poniżej kosztorysu. Wiem że w końcu nie przeszła i zawali umowę z drugą firmą ale ciągle poniżej kosztorysu.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 66036.html
https://olsztynskietramwaje.pl/category/budowa/
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Ale to dopiero za którymś razem, to jest któryś z kolei przetarg. Wcześniejszy lub wcześniejsze były powyżej kosztorysu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ale to jest kwestia poziomu kosztorysów przecież.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Gagarina to nie powinna już startować z budową? Przecież tam dodatkowo jest kopanie wielkiej rury - są chociaż już pozwolenia na budowę itd?
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67673.html
Co Rosjanie robią za postęp i szybkość w produkcji tramwajów'!!!
Zamówienie listopad 2020, dostarczenie 15-tu tramów w 4 miesiące.
I tylko kilka pytań mam.
Słabe jakościowo są?
Polityka? Najpierw zbudują później sprzedają, odgórnie TY masz to kupić.
Ukradli technologię.
Mało papierologii tylko szybkie decyzje.
Co Rosjanie robią za postęp i szybkość w produkcji tramwajów'!!!
Zamówienie listopad 2020, dostarczenie 15-tu tramów w 4 miesiące.
I tylko kilka pytań mam.
Słabe jakościowo są?
Polityka? Najpierw zbudują później sprzedają, odgórnie TY masz to kupić.
Ukradli technologię.
Mało papierologii tylko szybkie decyzje.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
A gdyby tak…
Siedemnastkę pchnąć na lotnisko - tramwaj dwusystemowy. Na dobrą sprawę to to połączenie ze Służewca nie jest jakieś abstrakcyjne. Może nawet PLK nie potrzebuje tego tunelu? Tramwaj wydaje się tu bardziej odpowiednim pojemnościowo i częstotliwościowo środkiem komunikacji. Czy ktoś kiedyś to rozważał?
Idealnie, gdyby taki tramwaj zjeżdżał potem przy Centralnym do tunelu WKD.
„Jedyny problem” to to, że i bez tego siedemnastka ma spore obłożenie… Może dałoby się wtedy zrobić tramwaj lekko przyspieszony żeby odseparować potoki? Od Woronicza do Metra Pole Mokotowskie, jak już nie będzie czwórki, wystarczyłoby dobrze zarządzić tym na Służewcu, żeby wjeżdżał przed 17. W drugą stronę odrobine trudniej…
Siedemnastkę pchnąć na lotnisko - tramwaj dwusystemowy. Na dobrą sprawę to to połączenie ze Służewca nie jest jakieś abstrakcyjne. Może nawet PLK nie potrzebuje tego tunelu? Tramwaj wydaje się tu bardziej odpowiednim pojemnościowo i częstotliwościowo środkiem komunikacji. Czy ktoś kiedyś to rozważał?
Idealnie, gdyby taki tramwaj zjeżdżał potem przy Centralnym do tunelu WKD.
„Jedyny problem” to to, że i bez tego siedemnastka ma spore obłożenie… Może dałoby się wtedy zrobić tramwaj lekko przyspieszony żeby odseparować potoki? Od Woronicza do Metra Pole Mokotowskie, jak już nie będzie czwórki, wystarczyłoby dobrze zarządzić tym na Służewcu, żeby wjeżdżał przed 17. W drugą stronę odrobine trudniej…
ŁK
W sensie ze Służewca na lotnisko? Całkiem ciekawy pomysł. Jak dla mnie to można by to było spróbować bez dwusystemowości, tylko inaczej wyprowadzić tunele z lotniska by uniknąć kolizyjności z LK8.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Moim zdaniem i tak obsługa lotniska powinna polegać na wahadle co 5 minut do Służewca, najlepiej automatycznymi pociągami, ale mogą być też i tramwaje - całkiem ciekawy pomysł.
Problemem jest mitomania kolei, która zakłada, że to początek linii do Grójca przez Raszyn
Problemem jest mitomania kolei, która zakłada, że to początek linii do Grójca przez Raszyn
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 717
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Wahadło co pięć minut - oczywiście. Do Służewca - bez sensu. Lotnisko powinno być połączone częstym, szybkim i bezpośrednim pociągiem/tramwajem z centrum miasta. Tak aby taksówka nie była domyślnym wyborem.