Ok, to nie doczytałem.
Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek
Moderator: Wiliam
Wszystko co jeździ przez Most Grota jest absurdalnie poopóźniane. Jedynym pewnym mostem - po zamknieciu Wincentego - jest Most Gdański. No to jeździ tamtędy 1 linia...
To jest generalnie jakiś dramat
A spróbuj skasować linię lub zmienić trasę, to od razu miliony interpelacji od radnych dzielnicowych.Glonojad pisze:Wyjątki są na palcach jednej ręki i pies z kulawą nogą się o to nie upomina.
Gdyby było odgórne parcie na przywrócenie silnym liniom, to byłoby więcej linii co 10' w DŚ. Ale decydentom jest to na bardzo na rękę, bo można zaoszczędzić wozokilometry na różne wynalazki, których już nie będę tutaj reklamował, bo i tak już wiele razy je przywoływałem. No i ZTM się pochwalił, że wzrosły wpływy ze sprzedaży biletów i wzrosła frekwencja. Propaganda sukcesu odtrąbiona, więc można się rozejść. A to też jest ciekawe, że przywrócenie stanu pasażerów sprzed pandemii nie powoduje, że rozkłady w DŚ wracają do tych przed pandemicznych
Której na dodatek dosyć spadła frekwencja po wydłużeniu M2 na Bródno. Zasadniczo to nie wiem, czemu lamentować nad małą ilością linii autobusowych na moście Gdańskim: o 500 już wspomniałem, 227 było jakimś potworkiem z przypadkowymi pasażerami, o 170 na Chomiki już dawno wszyscy zapomnieli (a i 180 które go zastąpiło dobrze się na Piaskach przyjęło i wątpię, żeby ludzie chcieli zamienić 180 na powrót 170). 527 wylądowało najpierw na Trasie W-Z, a teraz jest główną dowozówką Derbów do M2, więc nie bardzo jest sens go na nowo wyciągać do DWG i M1. Mało tego, śmiem twierdzić, że przy obecnej koniunkturze politycznej byłoby niebezpieczne, bo ktoś przypominałby sobie epizod z Trasą W-Z i na nic tłumaczenia, że w tej relacji jest 160, bo jako kontrargumenty padną, że ono nie jest przyspieszone (rzekoma magia czerwonego numerka) i kręci się po Targówku Mieszkaniowym. Poza tym przez most Gdański jest dosyć wydajna i bardziej przewidywalna komunikacja tramwajowa.
Chyba, żeby z mostu Grota przerzucić coś na Gdański, ale co?
Nie zawsze poważne opinie
518 to chyba ma dowozić do M1, a jadąc przez Gdański to już tej roli nie spełni.
Naprawdę to przez Modlińską na Gdański dużo dłużej niż do Marymontu? Jeśli Most Grota bywa zakorkowany, to wolę stabilny czas przejazdu. Tylko na Modlińskiej byłby dubel tramwajów i nie można byłoby uciąć 518 do Marymontu.
Sprawdzam, że 509 jedzie od Konwaliowej 8 min do Starzyńskiego + 500 jedzie 3 min od Starzyńskiego do Dw. Gdańskiego.
Wobec 9 min 518 od Konwaliowej do Marymontu + 5 min M1 od Marymontu do Dw. Gdańskiego.
Sprawdzam, że 509 jedzie od Konwaliowej 8 min do Starzyńskiego + 500 jedzie 3 min od Starzyńskiego do Dw. Gdańskiego.
Wobec 9 min 518 od Konwaliowej do Marymontu + 5 min M1 od Marymontu do Dw. Gdańskiego.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
I gdzie dalej 518? Do CH Arkadia? Żeby mogło jechać dalej na Trakt Królewski to musiałoby pojechać Miedzyparkową z pominięciem Gdańskiego. A ten dubel tramwajów to jak już to na Jagiellońskiej.
Znowu łączenie z 503? 518 powinno kończyć na Pl.Wilsona, ewentualnie Muranowskiej, póki pociągi pospieszne są na Gdańskim - i tyle.ashir pisze:I gdzie dalej 518? Do CH Arkadia? Żeby mogło jechać dalej na Trakt Królewski to musiałoby pojechać Miedzyparkową z pominięciem Gdańskiego. A ten dubel tramwajów to jak już to na Jagiellońskiej.
Dubel na Stalingradzkiej.
ŁK
Na Gdańskim przywrócono zawrotkę. Ale powrót rzeczywiście brak, bo Bonifraterska nadal zamknięta
Z zawrotki przy Gdańskim ciężko obsłużyć przystanki i odwrotnie. Poza tym brak wspólnego przystanku z 509 przy rondzie, to też wydaje się bezcelowe. Być może jednak to powinien być Dw.Wschodni zamiast kursów skróconych 509, z dojazdem do Centrum już ciągami poprzecznymi. Ogólnie zatem nie ma po copatryk148 pisze:Na Gdańskim przywrócono zawrotkę. Ale powrót rzeczywiście brak, bo Bonifraterska nadal zamknięta
ŁK
Ona jest zamknięta już tak długo, że w sumie na zawsze.
LINIĘ OBSŁUGUJE
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12
Tutaj chodziło o zawrotke na wysokości budynku dworca.
No spadła. Nie ma już kursów niezabieralnych jak przed otwarciem M2, ale to nadal solidnie obciążona linia. Napewno najlepiej zapełniona linia na Targówku Mieszkaniowym poza 190.
Tylko z tych względów o których wspominałem - większej niezawodności linii. Dla mnie jedynym problemem jest układ drogowy w okolicy Dworca Gdańskiego bo najzwyczajniem w świecie nie ma co z tą linią co dalej zrobić.
Regularność linii można zapewnić (a nawet powinno się) bez zmiany trasy poprzez wydzielenie bus-pasa*, a w przyszłości przez budowę wydajniejszej linii tramwajowej czy też planowanego dociągnięcia M2 na Zoliborz.
* - tak, wiem święta GDDKiA nie pozwoli na takie upodlenie kierowców samochodów
* - tak, wiem święta GDDKiA nie pozwoli na takie upodlenie kierowców samochodów
Nie zawsze poważne opinie
Tak się zastanawiam, czy soclini 25 i 160 nie dałoby się połączyć w jedną. Przyszła mi do głowy taka modyfikacja 160 - zakładam (odważnie), że Grodzisk aż tak nie potrzebuje linii bezpośredniej do Centralnego
Wersja granatowa jest prostsza i szybsza, natomiast błękitna lepiej zastępuje 25 - zakładam bowiem, że mieszkańcom Bródna (czy tam radnym) chodzi o bezpośrednie połączenie z Dworcem Centralnym - do ZP Centrum mają 4.
Wersja granatowa:
DW. CENTRALNY - (...) - Św. Wincentego - Matki Teresy z Kalkuty - Chodecka - Kondratowicza - Łabiszyńska - Łojewska - Chodecka - BRÓDNO-PODGRODZIE
Wersja błękitna:
DW. CENTRALNY - (...) - Św. Wincentego - Matki Teresy z Kalkuty - Chodecka - Wyszogrodzka - Bartnicza - Wysockiego - Bazyliańska - Kondratowicza - Łabiszyńska - Łojewska - Chodecka - BRÓDNO-PODRGRODZIE
Grafika: https://imgur.com/a/JdTionN
Wersja granatowa jest prostsza i szybsza, natomiast błękitna lepiej zastępuje 25 - zakładam bowiem, że mieszkańcom Bródna (czy tam radnym) chodzi o bezpośrednie połączenie z Dworcem Centralnym - do ZP Centrum mają 4.
Wersja granatowa:
DW. CENTRALNY - (...) - Św. Wincentego - Matki Teresy z Kalkuty - Chodecka - Kondratowicza - Łabiszyńska - Łojewska - Chodecka - BRÓDNO-PODGRODZIE
Wersja błękitna:
DW. CENTRALNY - (...) - Św. Wincentego - Matki Teresy z Kalkuty - Chodecka - Wyszogrodzka - Bartnicza - Wysockiego - Bazyliańska - Kondratowicza - Łabiszyńska - Łojewska - Chodecka - BRÓDNO-PODRGRODZIE
Grafika: https://imgur.com/a/JdTionN