Absurdy rozkładowe

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

BrdzJkb
Posty: 291
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 05 cze 2023, 8:51

Maybach pisze:
04 cze 2023, 20:36
Już nie mówię o infrastrukturze, przystanek Szpital Bródnowski i jego zatoki na jeden autobus
Tak się kończy próba zadowolenia krzykaczy, wedle których bez zatok ludzie masowo umierają bo nie mogą do nich dojechać karetki. No to mamy na siłę wciśniętą zatokę i efekt taki sam jakby jej nie było.

kajo
Posty: 2829
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 05 cze 2023, 22:24

Co do rozkładów to akurat byłbym zwolennikiem dość ciasnych rozkładów, szczególnie na częstych liniach. A w zamian za to dłuższe powinny być postoje na krańcach. Korki są losowe. A gdy jest jakiś długi weekend to autobusy przy rozwleczonych rozkładach stoją długo na przystankach. Ważniejsza od samego czasu jest regularność. Ewentualnie rozkłady live. A czemu punktualność spadła? Doskonale pamiętam 709 za ikarusów. Raz stały w korku i i tak nie były o czasie, raz wlokły się 20km/h bo były przed czasem. A i tak ciągle jest to linia na której nikt nie sprawdza rozkładu bo jest co chwilę.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 cze 2023, 22:46

No to regularność masz większą jak są rozwleczone rozkłady, niż jak jeden się turla, bo ma w dupie, a drugi go dogania.

Choć ci, co maja w dupie i jeżdżą na +5, też istnieją.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 cze 2023, 23:10

No i takich trzeba skutecznie tępić, szczególnie że raczej jest naprawdę bardzo mało przypadków na sieci gdzie da się osiągnąć taki wynik. Raczej jest to kwestia odjazdu z krańca przed czasem lub wyjątkowych okoliczności.

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 05 cze 2023, 23:37

kajo pisze:
05 cze 2023, 22:24
Co do rozkładów to akurat byłbym zwolennikiem dość ciasnych rozkładów, szczególnie na częstych liniach. A w zamian za to dłuższe powinny być postoje na krańcach. Korki są losowe. A gdy jest jakiś długi weekend to autobusy przy rozwleczonych rozkładach stoją długo na przystankach. Ważniejsza od samego czasu jest regularność. Ewentualnie rozkłady live. A czemu punktualność spadła? Doskonale pamiętam 709 za ikarusów. Raz stały w korku i i tak nie były o czasie, raz wlokły się 20km/h bo były przed czasem. A i tak ciągle jest to linia na której nikt nie sprawdza rozkładu bo jest co chwilę.
Zgadza się. Tylko czasami opóźnienia są tak duże, że postój może przekroczyć pojemność krańca przy częstej linii. Chodzi Ci którzy pewnie o coś jak na 186 po południu - w stronę Nowodworów jest co 8 minut, w stronę Szczęśliwic co 10, a różnica to zwiększenie czasu na postój. Potem koło 18 robi się parę kursów zjazdowych do RZS i postój z 40 minut wraca do 15. Takie coś przydałoby się pilnie na 523. Tylko nie ma gdzie odstać.

Walas
Posty: 17256
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 06 cze 2023, 4:53

Autobus Czerwon pisze:
05 cze 2023, 23:10
No i takich trzeba skutecznie tępić, szczególnie że raczej jest naprawdę bardzo mało przypadków na sieci gdzie da się osiągnąć taki wynik. Raczej jest to kwestia odjazdu z krańca przed czasem lub wyjątkowych okoliczności.
Nie trzeba odjechać z krańca przed czasem nie pisz głupot. Znam przypadki jak na takim 178 kierowcy lądowali na PKP Wola (Kasprzaka) w kierunku Ronda Daszyńskiego na +8, bo nie było korka do Ronda Zesłańców Syberyjskich i przy Kasprzaka a tam był dodany czas na korek .
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 cze 2023, 7:22

Rozwleczone rozkłady to także problem w sytuacji dysproporcji ruchu w DP - piątki i poniedziałki zazwyczaj są luźniejsze od pozostałych ;)

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 cze 2023, 7:34

Tylko czy tą różnicę da się przewidzieć w rozkładzie? Czy lepiej trochę ściąć czasy, a nadmiar zostawić na postój.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 cze 2023, 7:34

Emyl pisze:Rozwleczone rozkłady to także problem w sytuacji dysproporcji ruchu w DP - piątki i poniedziałki zazwyczaj są luźniejsze od pozostałych ;)
Piątki to teraz, kiedyś w piątki był największy ruch. Teraz chyba w czwartki. Wczoraj to nawet 136 jeździło punktualnie ;)
ŁK

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 cze 2023, 7:37

Zależy kiedy. Rano jak uciekło mi z Wolskiej to na piechotę dogoniłem przy Prądzyńskiego. Jakoś między 8, a 9. Opóźnienia przy Banacha pokazywało 18 minut w plecy. Aczkolwiek to były warunki wyjątkowe - wypadła jedna brygada, a w środku tunelu zepsuł się samochód.

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 cze 2023, 7:59

Walas pisze:
06 cze 2023, 4:53
Autobus Czerwon pisze:
05 cze 2023, 23:10
No i takich trzeba skutecznie tępić, szczególnie że raczej jest naprawdę bardzo mało przypadków na sieci gdzie da się osiągnąć taki wynik. Raczej jest to kwestia odjazdu z krańca przed czasem lub wyjątkowych okoliczności.
Nie trzeba odjechać z krańca przed czasem nie pisz głupot. Znam przypadki jak na takim 178 kierowcy lądowali na PKP Wola (Kasprzaka) w kierunku Ronda Daszyńskiego na +8, bo nie było korka do Ronda Zesłańców Syberyjskich i przy Kasprzaka a tam był dodany czas na korek .
Niezłe bajki. Żeby być +8 przy Kasprzaka, zakładając punktualny odjazd z PKP WKD, to trzeba byłoby przejechać ten odcinek w 3-4 minuty xd

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1023
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 06 cze 2023, 8:05

Dzisiaj na calakach jeździ tylko 5/20 SU12 electric, co daje mizerne 25% dostępności. Gdyby Jaworzno czy Zielona Góra miała serwis jak na R-1 to komunikacja by tam stanęła...
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Walas
Posty: 17256
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 06 cze 2023, 8:08

Autobus Czerwon pisze:
06 cze 2023, 7:59
Walas pisze:
06 cze 2023, 4:53

Nie trzeba odjechać z krańca przed czasem nie pisz głupot. Znam przypadki jak na takim 178 kierowcy lądowali na PKP Wola (Kasprzaka) w kierunku Ronda Daszyńskiego na +8, bo nie było korka do Ronda Zesłańców Syberyjskich i przy Kasprzaka a tam był dodany czas na korek .
Niezłe bajki. Żeby być +8 przy Kasprzaka, zakładając punktualny odjazd z PKP WKD, to trzeba byłoby przejechać ten odcinek w 3-4 minuty xd
Odjazd z PKP WKD nie był punktualny też był przed czasem, ale to dawna historia jakoś z tamtego roku więc dużo się od tego czasu zmieniło.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 cze 2023, 8:17

Jak ktoś ma problem, żeby dostosować styl jazdy do rozkładu i w takiej sytuacji nie wciskać pedału gazu do podłogi, nie hamować na ostatnią chwilę i przestrzegać ograniczeń prędkości to powinien raczej pomyśleć o zmianie pracy zamiast uprzykrzać życie innym. Może jakiś BOR, Taxi lub inny rozwóz kebabów?

kajo
Posty: 2829
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 06 cze 2023, 8:36

Georg pisze:
05 cze 2023, 23:37
kajo pisze:
05 cze 2023, 22:24
Co do rozkładów to akurat byłbym zwolennikiem dość ciasnych rozkładów, szczególnie na częstych liniach. A w zamian za to dłuższe powinny być postoje na krańcach. Korki są losowe. A gdy jest jakiś długi weekend to autobusy przy rozwleczonych rozkładach stoją długo na przystankach. Ważniejsza od samego czasu jest regularność. Ewentualnie rozkłady live. A czemu punktualność spadła? Doskonale pamiętam 709 za ikarusów. Raz stały w korku i i tak nie były o czasie, raz wlokły się 20km/h bo były przed czasem. A i tak ciągle jest to linia na której nikt nie sprawdza rozkładu bo jest co chwilę.
Zgadza się. Tylko czasami opóźnienia są tak duże, że postój może przekroczyć pojemność krańca przy częstej linii. Chodzi Ci którzy pewnie o coś jak na 186 po południu - w stronę Nowodworów jest co 8 minut, w stronę Szczęśliwic co 10, a różnica to zwiększenie czasu na postój. Potem koło 18 robi się parę kursów zjazdowych do RZS i postój z 40 minut wraca do 15. Takie coś przydałoby się pilnie na 523. Tylko nie ma gdzie odstać.
To nie jest problem nie do rozwiązania. Jeżeli jest spokojnie na mieście to zrobić odwrotne SB, ściągnąć część autobusów na bazę i niech będą rezerwą. Co więcej można być na to przygotowanym i mieć 2 rozkłady.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ