Wypadki i awarie - 2019-2022

Moderator: vernalisadonis

Zablokowany
BrdzJkb
Posty: 208
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 09 cze 2023, 8:50

Krzysztof_J pisze:
07 cze 2023, 17:37
Dlatego uważam, że powinny być opłaty za przewóz rowerów. Wtedy jak ktoś rzeczywiście musi (np. z powodu załamania pogody czy jakiejś awarii) to będzie miał taką możliwość (za bilet dla siebie i tak musiałby zapłacić), a raczej ograniczy to np. takie sytuacje, że ktoś codziennie jedzie kawałek rowerem, a potem metrem, albo że mu się nie chce i podjedzie kilka przystanków, więc ilość przewożonych jednośladów powinna zmaleć.
Tu jest chyba wtedy problem, że bilet i konieczność opuszczenia pojazdu (bo np. wsiada wózek) to konieczność zwrotu kosztów biletu.

MZ pisze:
07 cze 2023, 21:53
Krzysztof_J pisze:
07 cze 2023, 17:37
Z kolei przy gwałtownym hamowaniu mogłoby to się źle skończyć.
:arrow: Dlatego powinien być zapis, że rower może być przewożony wyłącznie na miejscu przeznaczonym dla wózka (oczywiście tylko wtedy, gdy nie ma jednocześnie wózka!) i podczas jazdy bezwzględnie zabezpieczony przed przemieszczaniem się - poprzez jego przypięcie do poręczy pod oknem.
To nie jest dobry zapis z punktu widzenia kierowcy, bo potencjalnie rodzi odpowiedzialność za kontrolę właściwego zabezpieczenia. Dziś sytuacja jest jasna, ma być w wyznaczonym miejscu i odpowiada za niego pasażer.
ZielonyJamnik pisze:
08 cze 2023, 7:28
Hahahaha, proporcjonalnie do ilości to rowerzyści łamią częściej przepisy. Jazda na czerwonym, jazda po chodniku gdy nie ma ścieżki, jazda po drodze gdy jest ścieżka, nieprzeprowadzenie roweru przez przejście, niebezpieczna jazda w korku, agresywne zachowania względem innych kierujących, takie zdarzenia występują teraz codziennie w sezonie
Proporcjonalnie to pod butem masz 280 razy więcej masy niż rowerzysta.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 732
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 09 cze 2023, 10:18

I to niby ma usprawiedliwiać łamanie przepisów? Uwierz, że gdyby nie wyszkolenie i reakcja tych co jeżdżą 280-krotną razy większą masą to śmiertelnych byłoby o wiele więcej
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

BrdzJkb
Posty: 208
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 09 cze 2023, 11:07

Ale czy ja usprawiedliwiam gdzieś łamanie przepisów?

Nawiasem mówiąc jak o tej reakcji mowa, to zwracam uwagę że ona z definicji jest obniżona ze względu na pobudki nad ranem/późne kładzenie się spać, dlatego trzeba byc jeszcze bardziej uważnym niż chociażby śmiagając sobie gdzieś na liniówce albo turystyce...

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 cze 2023, 11:13

ZielonyJamnik pisze:
09 cze 2023, 10:18
I to niby ma usprawiedliwiać łamanie przepisów? Uwierz, że gdyby nie wyszkolenie i reakcja tych co jeżdżą 280-krotną razy większą masą to śmiertelnych byłoby o wiele więcej
Nie ma czegoś takiego jak "wyszkolenie i reakcja tych co prowadzą" (...) rozumiane zbiorczo. Są tylko indywidualne umiejętności i wyszkolenie każdego jednego kierowcy. A te mogą być różne w zależności od firmy w jakiej się szkolił na autobus, instruktora, jakiego trafił, indywidualnych cech charakteru (np. umiejętność właściwego skupienia), a także dyspozycja dnia (niewyspanie, zły nastrój itp).

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 09 cze 2023, 23:46

ZielonyJamnik pisze:
08 cze 2023, 7:28
BrdzJkb pisze:
07 cze 2023, 12:13

Natomiast częste lekceważenie przez wielu kierowców podstawowych przepisów ustawy prawo o ruchu drogowym (prędkość, ignorowanie czerwonego światła - w szczególności przy sygnalizatorze S-2, ignorowanie znaku B-20, ignorowanie przepisów dotyczących pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu) jest faktem niezaprzeczalnym,
Hahahaha, proporcjonalnie do ilości to rowerzyści łamią częściej przepisy. Jazda na czerwonym, jazda po chodniku gdy nie ma ścieżki, jazda po drodze gdy jest ścieżka, nieprzeprowadzenie roweru przez przejście, niebezpieczna jazda w korku, agresywne zachowania względem innych kierujących, takie zdarzenia występują teraz codziennie w sezonie
Tak gwoli sprostowania, w wypadkach samochód rower kierowcy są 2x częściej sprawcami wypadków niż kierowcy wg danych policji. Także rowerzyści jeżdżą lepiej niż kierowcy.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 cze 2023, 6:40

Masz może linka?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 732
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 10 cze 2023, 8:41

kajo pisze:
09 cze 2023, 23:46
Tak gwoli sprostowania, w wypadkach samochód rower kierowcy są 2x częściej sprawcami wypadków niż kierowcy wg danych policji. Także rowerzyści jeżdżą lepiej niż kierowcy.
A i tak z moich obserwacji wynika, że proporcjonalnie do ilości uczestników ruchu częściej łamią przepisy.

Po za tym nie raz się zdarza, że rowerzysta spowoduje zagrożenie i zwieje, a przez brak tablic rejestracyjnych jest niemożliwością namierzenia takiego delikwenta. Więc do tych danych bym i tak podchodził ostrożnie.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 11 cze 2023, 13:47

kajo pisze:
09 cze 2023, 23:46
(...) kierowcy są 2x częściej sprawcami wypadków niż kierowcy (...)
:-k
Podlinkuj proszę dane na których się opierasz. Bo ja z kolei słyszałem, że w zdarzeniach rower pieszy to rowerzyści są zdecydowanie częściej sprawcami.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 11 cze 2023, 15:19

kocur pisze:
11 cze 2023, 13:47
o ja z kolei słyszałem, że w zdarzeniach rower pieszy to rowerzyści są zdecydowanie częściej sprawcami.
Czeski błąd oczywiście w wpisie. Oficjalne dane są na stronie policji https://statystyka.policja.pl/st/ruch-d ... oczne.html
Dane za 2022 to 3600 wypadków z udziałem rowerzystów i w rowerzyści byli winni 1300, przy czym też widać, że jeżeli rowerzysta ginie, lud odnosi ciężkie obrażenia to policja częściej obarcza winą rowerzystę, bo ten nie może się bronić.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 11 cze 2023, 15:36

Dziękuję. Bardzo ciekawe dane. Zwłaszcza tabelka na stronie 31 "Wypadki drogowe według pojazdu sprawcy":
Samochód osobowy: 13945 - 72,0%
Rower: 1304 - 6,7%
Samochód ciężarowy o DMC do 3,5 t: 1043 - 5,4%
Samochód ciężarowy o DMC powyżej 3,5 t: 648 - 3,3%
Autobus komunikacji publicznej 302 - 1,6%
oraz
Kolejną grupą sprawców wypadków drogowych byli piesi. W 2022 roku spowodowali oni
1 084 wypadki (5,1% ogółu wypadków)
Rowerzyści spowodowali więcej wypadków niż piesi czy dostawczaki, nie wspominając o tirach czy autobusach. Tak, że tego.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 11 cze 2023, 16:02

kocur pisze:
11 cze 2023, 15:36
Rowerzyści spowodowali więcej wypadków niż piesi czy dostawczaki, nie wspominając o tirach czy autobusach. Tak, że tego.
To nie jest bardzo dziwne. Piesi praktycznie wszędzie mają oddzielną infrastrukturę, a rowerzyści nie. Dodatkowo szansa, że w zdarzeniu rowerzysta ulegnie urazowi i będzie to wypadek nie kolizja jest większa.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 11 cze 2023, 16:21

Rowerzyści gdy już mają oddzielną infrastrukturę to nie chcą z niej korzystać.
Dodatkowo szansa, że w zdarzeniu rowerzysta ulegnie urazowi i będzie to wypadek nie kolizja jest większa.
Niż w przypadku pieszego? Nie sądzę.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 11 cze 2023, 16:34

kocur pisze:
11 cze 2023, 16:21
Rowerzyści gdy już mają oddzielną infrastrukturę to nie chcą z niej korzystać.
Dodatkowo szansa, że w zdarzeniu rowerzysta ulegnie urazowi i będzie to wypadek nie kolizja jest większa.
Niż w przypadku pieszego? Nie sądzę.
Jak jest dobra to korzystają. A skoro samochody mają ulicę to czemu parkują na chodnikach??

Możemy dyskutować godzinami, ale prawda pozostaje i tak taka, że rowerzyści jeżdżą lepiej od kierowców.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 732
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 11 cze 2023, 16:42

kajo pisze:
11 cze 2023, 16:34
Jak jest dobra to korzystają. A skoro samochody mają ulicę to czemu parkują na chodnikach??

Możemy dyskutować godzinami, ale prawda pozostaje i tak taka, że rowerzyści jeżdżą lepiej od kierowców.
Czyli według Ciebie, jeżeli samochód ma dziurawą drogę, a chodnik jest wyremontowany to na luzie może jeździć? No co, jak się równasz to się równaj.

Po za tym czemu ciągle mi nie odpowiadasz na zarzut, że rowerzystów jest znacznie mniej, a odpowiadają aż za prawie 7%, to do ilości pojazdów bardzo bardzo dużo.

Daruj sobie z tym lepszym jeżdżeniem, może Ty dobrze jeździsz, ale twoi pobratyńcy już nie.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 cze 2023, 16:52

kajo pisze:
09 cze 2023, 23:46
Tak gwoli sprostowania, w wypadkach samochód rower kierowcy są 2x częściej sprawcami wypadków niż kierowcy wg danych policji. Także rowerzyści jeżdżą lepiej niż kierowcy.
S. 52: Kierowcy osobówek byli sprawcami 1831 wypadków z poszkodowanym rowerzystą; rowerzyści przyczynili się do 1304 wypadków (1,4 : 1).

Nie we wszystkich wypadkach rowerzyści byli poszkodowani. Wychodzi mi, że w 3344-1831-350 = 1163, wtedy stosunek rośnie do 1,6 : 1.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Zablokowany