Zmiany od czerwca 2023
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Fiku, co do zasady masz rację. Ale naprawdę wygodniej jest przejść na perony PKP z Bonifraterskiej niż dymać kilka razy po schodach jak na Śródmieściu czy Zachodniej.
A Konwiktorska to takie znowu krzaki nie są jednak - tak na marginesie wpisów powyżej.
A Konwiktorska to takie znowu krzaki nie są jednak - tak na marginesie wpisów powyżej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27432
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nie chcę marudzić, ale z Bonifraterskiej też trzeba dymać po schodach, żeby dojść na perony, i to w sumie więcej niż na Śródmieściu.
Generalnie duże dworce kolejowe są niewdzięcznym tematem do wygodnych przesiadek, bo są duże, ale jednak gdzieś granicę trzeba postawić.
Odrębnym pytaniem jest, czy 178 i 503 w ogóle potrzebują przesiadki na kolej, bo w kontekście współistnienia 116 i 518 ten brak nie jest raczej szczególnie dotkliwy. Być może dotkliwszy jest brak przesiadki z tramwaju?
Generalnie duże dworce kolejowe są niewdzięcznym tematem do wygodnych przesiadek, bo są duże, ale jednak gdzieś granicę trzeba postawić.
Odrębnym pytaniem jest, czy 178 i 503 w ogóle potrzebują przesiadki na kolej, bo w kontekście współistnienia 116 i 518 ten brak nie jest raczej szczególnie dotkliwy. Być może dotkliwszy jest brak przesiadki z tramwaju?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 4145
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
178 to potrzebowałoby przede wszystkim skrócenia wszystkich kursów do Daszyńskiego, bo dzięki temu przy zachowaniu tej samej liczby wozów możnaby podnieść częstotliwość a i regularność by wzrosła. Wykorzystanie autobusów na dalszej części trasy nie uzasadnia tak dużego marnotrawstwa pieniędzy.
Poza tym pragnę przypomnieć że moja pierwotna wypowiedź dotyczyła także (a może i przede wszystkim) przesiadek do M1. Tramwaje pominąłem poniekąd celowo, bo patrząc co jeździ wiaduktem na Andersa to już lepiej nie kopać leżącego, zaś co do Słomińskiego obecnie istnieje teoretyczna możliwość przesiadki na ZP Park Traugutta. Choć z tego co zauważyłem nie jest to dosyć popularna opcja i jakoś się temu nie dziwię.
Co do zasady jestem fanem koncentracji różnych środków transportu w węzłach, szczególnie jeśli mówimy o dosyć magistralnej linii jaką jest 503. ZP Konwiktorska też jakiejś tam obsługi raczej potrzebuje, choć myślę że pracownikom PWPW czy mieszkańcom północnej części Nowego Miasta wystarczyłaby trochę mniej zasobochłonna linia (np. 222). Nie mówiąc już o tym, że tam naprawdę dużych wymian to nie ma, więc chyba jednak ludzie chodzą na Bonifraterską/Miodową.
Poza tym pragnę przypomnieć że moja pierwotna wypowiedź dotyczyła także (a może i przede wszystkim) przesiadek do M1. Tramwaje pominąłem poniekąd celowo, bo patrząc co jeździ wiaduktem na Andersa to już lepiej nie kopać leżącego, zaś co do Słomińskiego obecnie istnieje teoretyczna możliwość przesiadki na ZP Park Traugutta. Choć z tego co zauważyłem nie jest to dosyć popularna opcja i jakoś się temu nie dziwię.
Co do zasady jestem fanem koncentracji różnych środków transportu w węzłach, szczególnie jeśli mówimy o dosyć magistralnej linii jaką jest 503. ZP Konwiktorska też jakiejś tam obsługi raczej potrzebuje, choć myślę że pracownikom PWPW czy mieszkańcom północnej części Nowego Miasta wystarczyłaby trochę mniej zasobochłonna linia (np. 222). Nie mówiąc już o tym, że tam naprawdę dużych wymian to nie ma, więc chyba jednak ludzie chodzą na Bonifraterską/Miodową.
Targówek będzie można ocenić w sumie dopiero gdy zajdą oba warunki:fik pisze: ↑13 cze 2023, 9:31Z przystanku Wschodni (Kijowska) 02 na peron 7 jest 300m, i też nie uważam że jest to specjalnie wygodna przesiadka. Od Gdańskiego jest o tyle lepsza, że prowadzi prostą, intuicyjną drogą, podczas gdy z tej nieszczęsnej pętli w krzakach to dworca nawet nie widać.
A Targówek to jest patologia pod wieloma względami, co dobitnie pokazuje frekwencja, porównywalna z Choszczówką.
- Zabudowanie chaszczy, terenów zajezdni, parkingu Kauflandu zgodnie z wizją miasta
- Pojawienie się tam sensownej liczby pociągów (po budowie "N+2") - jeden kurs KML na godzinę to oferta dla koneserów
Dlatego pasażerów z Lazurowej powinno dowozić się do najbliższej stacji metra oraz tramwaju przy Hali Wola, a nie do Daszyńskiego. 105 jest przewidziane do likwidacji.mb112 pisze: ↑13 cze 2023, 9:10Nie no, bez przesady, tutaj budowa tramwaju oznacza w zasadzie przyspieszenie przejazdu obecnych linii i nie spodziewałbym się jakiegokolwiek ruszania 105, to nie to samo co budowa metra, gdzie można było zamiast autobusów wrzucić tych ludzi pod ziemię, tutaj nie upchnie się wszystkich pasażerów 105 do tramwajów, bo nie będzie nagle magicznie więcej tramwajów, tylko ich czas przejazdu się poprawi. I właśnie, na Lazurowej nie ma tramwajów, a pasażerów tam jest pełno.
Wracając do tematu prawdopodobnie(sic!) z ciekawostek wakacyjnych:
414 na instalatorów
109 zawieszone w zamian 517 do Torwaru
Z-4 piach w zamian 118 (tak jak mówiliście)
192, 196, 233, 249, 320, 328, 332, 339, 340, 356, 379, 809, 815 zawieszone
Bwl 124 z 721 i 728
Dodatki z R-1 na 187
Tyle wiem, pewnie będzie tego więcej.
414 na instalatorów
109 zawieszone w zamian 517 do Torwaru
Z-4 piach w zamian 118 (tak jak mówiliście)
192, 196, 233, 249, 320, 328, 332, 339, 340, 356, 379, 809, 815 zawieszone
Bwl 124 z 721 i 728
Dodatki z R-1 na 187
Tyle wiem, pewnie będzie tego więcej.
To są zmiany na wakacje?Molo pisze: ↑13 cze 2023, 10:57Wracając do tematu prawdopodobnie(sic!) z ciekawostek
414 na instalatorów
109 zawieszone w zamian 517 do Torwaru
Z-4 piach w zamian 118 (tak jak mówiliście)
192, 196, 233, 249, 320, 328, 332, 339, 340, 356, 379, 809, 815 zawieszone
Bwl 124 z 721 i 728
Dodatki z R-1 na 187
Tyle wiem, pewnie będzie tego więcej.
-
- Posty: 4145
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
414 na Instalatorów - w sumie rozsądnie, w końcu będą mieli jakąś linię dokądś i to nawet z nienajgorszą częstotliwością. Szkoda że tylko szczytową. W ogóle to, tak samo jak połączenie 517 ze 109 wygląda raczej na stałą zmianę. Samo połączenie myślę że też na plus, bo obecnie obie linie tracą sporo czasu i kilometrów na zawrotkach w centrum, choć szkoda że z dużą szkodą dla podaży miejsc na Powiślu.Molo pisze: ↑13 cze 2023, 10:57Wracając do tematu prawdopodobnie(sic!) z ciekawostek wakacyjnych:
414 na instalatorów
109 zawieszone w zamian 517 do Torwaru
Z-4 piach w zamian 118 (tak jak mówiliście)
192, 196, 233, 249, 320, 328, 332, 339, 340, 356, 379, 809, 815 zawieszone
Bwl 124 z 721 i 728
Dodatki z R-1 na 187
Tyle wiem, pewnie będzie tego więcej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27432
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Przesiadka na Parku Traugutta jest wyłącznie w jedną stronę, to i ciężko się dziwić, że ludzie nie korzystają.Autobus Czerwon pisze: ↑13 cze 2023, 10:50Poza tym pragnę przypomnieć że moja pierwotna wypowiedź dotyczyła także (a może i przede wszystkim) przesiadek do M1. Tramwaje pominąłem poniekąd celowo, bo patrząc co jeździ wiaduktem na Andersa to już lepiej nie kopać leżącego, zaś co do Słomińskiego obecnie istnieje teoretyczna możliwość przesiadki na ZP Park Traugutta. Choć z tego co zauważyłem nie jest to dosyć popularna opcja i jakoś się temu nie dziwię.
Co do zasady jestem fanem koncentracji różnych środków transportu w węzłach, szczególnie jeśli mówimy o dosyć magistralnej linii jaką jest 503. ZP Konwiktorska też jakiejś tam obsługi raczej potrzebuje, choć myślę że pracownikom PWPW czy mieszkańcom północnej części Nowego Miasta wystarczyłaby trochę mniej zasobochłonna linia (np. 222). Nie mówiąc już o tym, że tam naprawdę dużych wymian to nie ma, więc chyba jednak ludzie chodzą na Bonifraterską/Miodową.
Na Konwiktorskiej przystanek 503 jest tak daleko, że tak naprawdę powinien być w zespole Muranowska, a skoro tuż obok jest przystanek z bogatszą ofertą, to i ciężko się dziwić, że ludzie nie korzystają.
Obecnie pierwszy wspólny przystanek wszystkich 4 linii w kierunku południowym to Muranowska, po ewentualnej zmianie to też będzie Muranowska, więc ja tu nie wiem o jakiej koncentracji mówimy. No chyba, że 116 wykręcamy przez Dawidowskiego, ale to też nie jest bez negatywnych efektów ubocznych.
Konwiktorska obecnie, z powodów opisanych wyżej, jest rozwiązaniem patologicznym i Bonifraterska zapewne byłaby marginalnie lepsza; co nie znaczy, że jest to super miejsce i rozwiązanie.
Sądząc po notorycznych problemach z zabieralnością, grupa koneserów RL jednak nie jest specjalnie uboga - w przeciwieństwie do grupy koneserów przesiadek do M2 na Targówku. Więcej pociągów w tym kontekście nie zmieni wiele, bo przesiadka do M2 na zachód zawsze będzie wygodniejsza na linii obwodowej, a zasięg obsługi M2 i średnicy będzie wciąż się w istotnej części pokrywał.Gdynianin pisze: ↑13 cze 2023, 10:56Targówek będzie można ocenić w sumie dopiero gdy zajdą oba warunki:
Zabudowanie chaszczy, terenów zajezdni, parkingu Kauflandu zgodnie z wizją miasta
Pojawienie się tam sensownej liczby pociągów (po budowie "N+2") - jeden kurs KML na godzinę to oferta dla koneserów
Na ogarnięcie wschodniej strony niestety liczyć nie ma co, patrząc na projekt Studium. Zabetonowanie ogródków działkowych w miejscu gdzie mamy szansę na jeden z najlepiej dostępnych komunikacyjnie dużych wolnych terenów w mieście.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
To było do przewidzenia, że ta śmieszna linia 233 zostanie zawieszona na wakacjeMolo pisze: ↑13 cze 2023, 10:57Wracając do tematu prawdopodobnie(sic!) z ciekawostek wakacyjnych:
414 na instalatorów
109 zawieszone w zamian 517 do Torwaru
Z-4 piach w zamian 118 (tak jak mówiliście)
192, 196, 233, 249, 320, 328, 332, 339, 340, 356, 379, 809, 815 zawieszone
Bwl 124 z 721 i 728
Dodatki z R-1 na 187
Tyle wiem, pewnie będzie tego więcej.
Moim zdaniem to nie przejdzie i w tym przypadku akurat dobrze. To tak jakby skrócić 158 do Kinowej albo 500 do Żaby, bo dalej są tramwaje. Zresztą nie warto tego robić teraz, jak za 2 lata będzie metro na Chrzanowie i wtedy będzie można zrobić większe porządki.Flash8222 pisze: ↑13 cze 2023, 10:56Dlatego pasażerów z Lazurowej powinno dowozić się do najbliższej stacji metra oraz tramwaju przy Hali Wola, a nie do Daszyńskiego. 105 jest przewidziane do likwidacji.mb112 pisze: ↑13 cze 2023, 9:10
Nie no, bez przesady, tutaj budowa tramwaju oznacza w zasadzie przyspieszenie przejazdu obecnych linii i nie spodziewałbym się jakiegokolwiek ruszania 105, to nie to samo co budowa metra, gdzie można było zamiast autobusów wrzucić tych ludzi pod ziemię, tutaj nie upchnie się wszystkich pasażerów 105 do tramwajów, bo nie będzie nagle magicznie więcej tramwajów, tylko ich czas przejazdu się poprawi. I właśnie, na Lazurowej nie ma tramwajów, a pasażerów tam jest pełno.
To spokojnie mogłoby być na stałe. Chociaż może po wakacjach trzeba by jeszcze coś dodać na ten Torwar.
171 opóźnione często tak, że jest sterowanie, teraz dojdzie jeszcze opóźnione 517. Nie chciałbym być mieszkańcem Powiśla.
-
- Posty: 4145
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
I pomyśleć że jeszcze niedawno jeździło tam 171 co 7,5/10/10:>