Przecież to są stawki sprzed waloryzacji. Stawki Mobilisa w przetargu była na 1 stycznia 2024...Autobus Czerwon pisze: ↑16 cze 2023, 9:10Nie trudno też zauważyć że w innych miastach gdzie organizator nie jest aż tak opresyjny stawka za wzkm jest odpowiednio (a często nawet sporo) niższa. PKS Grodzisk na Śląsku jeździ za 6,46 zł brutto za wzkm, a przetarg jest z 2021.
Autobusy w Pruszkowie jeżdżą za 5,19 zł za wzkm, przetarg jest z 2020.
PKS Elbląg obsługuje komunikację miejską autobusami 12 metrowymi za 6,76 zł za wzkm, przetarg z końca 2020 roku.
Mobilis w Bydgoszczy obsługuje komunikację za 9,01 zł/wzkm (przeguby) oraz 7,69 zł/wzkm (solówki), przetarg z 2021 roku.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
To porównaj sobie te stawki ze stawkami operatorów prywatnych z końca 2020/początku 2021. Od razu mogę Ci napisać że warszawskie z tamtego okresu są wyższe od tych w reszcie kraju. Zresztą, nie każdy organizator zakłada w umowie waloryzację stawki i często jest ona liczona inaczej niż przez warszawski ZTM.
^^ No i taki brak waloryzacji na wrocławskim kontrakcie zarżnął ITS. W pewnym momencie obie strony zgadzały się na waloryzację, ale i tak musieli przejść przez sąd.
Porównujcie nieporównywalne. Stawki dla kogokolwiek od sprzątaczki po prezesa są inne w Warszawie, co stanowi 70% ceny.Autobus Czerwon pisze: ↑16 cze 2023, 11:45To porównaj sobie te stawki ze stawkami operatorów prywatnych z końca 2020/początku 2021. Od razu mogę Ci napisać że warszawskie z tamtego okresu są wyższe od tych w reszcie kraju. Zresztą, nie każdy organizator zakłada w umowie waloryzację stawki i często jest ona liczona inaczej niż przez warszawski ZTM.
Zobaczcie nawet w tych przykładach im większe miasto tym cena wyższa. A co do prędkości to podałeś prędkość bez przerw na krańcach. Inna jest ilość wypadających kursów za które nie dość, że nikt ci nie płaci to jeszcze masz karę. No i porównujmy prędkość eksploatacyjną nie komunikacyjną, to 2 różne rzeczy.
I tak sama prędkość tego nie tłumaczy, ale mix tych czynników jak najbardziej.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Układ nie układ, ale Scanie to świetne wozy, z wygodnymi poręczami, do tego jeszcze bez ingerencji w układ miejsc przez organizatora. To bardzo dobre wozy, dużo lepsze od jeżdżących do tej pory w MZA szarpaków. Miałem okazję trafić ostatnio właśnie na Scanię. A ponieważ nie ma raczej szans na ich odkupienie, to niech sobie jeszcze pojeżdżą u Michalczewskiego.kajo pisze: ↑18 cze 2023, 21:36To pewnie jak w każdej takiej branży. Wszyscy wszystkich znają i ciężko ocenić co jest układem, co znajomością, co czym innym.Autobus Czerwon pisze: ↑18 cze 2023, 20:26Patrząc na pewne publikacje prasowe, sprawozdania z wydarzeń branżowych itd. nie ciężko odnieść wrażenie że panią Michalczewską z panią Strzegowską łączy znajomość a być może i jakiś układ towarzyski. Być może to jest klucz do rozwiązania zagadki czemu organizator tak bardzo pobłażliwie podchodzi do tej firmy.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
No świetnie, tylko problem jest taki że właśnie niezbyt jeżdżą XD
Patologia z Michalczewskim zaszła do tego stopnia, że ZTM pozwolił jakiś czas temu, aby przewoźnik nie wystawił dwóch całodziennych brygad 212, bo czterech kierowców tego przewoźnika pojechało na mistrzostwa kierowców WTP. I nie byłoby problemu gdyby nie to, że na drugą z tych brygad nie udało się znaleźć zastępstwa.
A to nie było tak, że to sam ZTM polecił wystawić swoją reprezentację każdemu z przewoźników? Bo nawet KMŁ wysłała swoich przedstawicieli. W każdym razie wozów szkoda, może kierowcy Grodzia, którzy najczęściej biorą zastępstwo za Michalczewskiego powinni ich Scaniami wyjeżdżać, być może jeszcze są tacy, którzy pamiętają czasy grodziowych Scanii, to nie mieliby problemów z ich obsługą.KM pisze: ↑11 lip 2023, 11:44Patologia z Michalczewskim zaszła do tego stopnia, że ZTM pozwolił jakiś czas temu, aby przewoźnik nie wystawił dwóch całodziennych brygad 212, bo czterech kierowców tego przewoźnika pojechało na mistrzostwa kierowców WTP. I nie byłoby problemu gdyby nie to, że na drugą z tych brygad nie udało się znaleźć zastępstwa.
Igrzysk, nie chleba!
No ale tak jak piszę: nie byłoby problemu, gdyby było znalezione zastępstwo na wszystkie niewystawione przez Michalczewskiego brygady. Bo chyba w tym wszystkim chodzi o realizowanie kursów.fraktal pisze: ↑11 lip 2023, 11:50A to nie było tak, że to sam ZTM polecił wystawić swoją reprezentację każdemu z przewoźników?KM pisze: ↑11 lip 2023, 11:44Patologia z Michalczewskim zaszła do tego stopnia, że ZTM pozwolił jakiś czas temu, aby przewoźnik nie wystawił dwóch całodziennych brygad 212, bo czterech kierowców tego przewoźnika pojechało na mistrzostwa kierowców WTP. I nie byłoby problemu gdyby nie to, że na drugą z tych brygad nie udało się znaleźć zastępstwa.
Dobre, zarówno słowo patologia jak i całokształt działalności tej firmyKM pisze: ↑11 lip 2023, 11:44Patologia z Michalczewskim zaszła do tego stopnia, że ZTM pozwolił jakiś czas temu, aby przewoźnik nie wystawił dwóch całodziennych brygad 212, bo czterech kierowców tego przewoźnika pojechało na mistrzostwa kierowców WTP. I nie byłoby problemu gdyby nie to, że na drugą z tych brygad nie udało się znaleźć zastępstwa.
Żaden autobus firmy Michalczewski nie spadł z wiaduktu z pasażerami. Tak mówiąc o całokształcie.Jurand pisze: ↑11 lip 2023, 13:58Dobre, zarówno słowo patologia jak i całokształt działalności tej firmyKM pisze: ↑11 lip 2023, 11:44Patologia z Michalczewskim zaszła do tego stopnia, że ZTM pozwolił jakiś czas temu, aby przewoźnik nie wystawił dwóch całodziennych brygad 212, bo czterech kierowców tego przewoźnika pojechało na mistrzostwa kierowców WTP. I nie byłoby problemu gdyby nie to, że na drugą z tych brygad nie udało się znaleźć zastępstwa.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ty tak na poważnie?
No faktycznie
Jak zawsze masz rację
Szkoda że nie masz układu w kadrach tej firmy, wtedy miałbyś wgląd w dokumenty kierowców i historię ich wcześniejszych zatrudnień.
Sporo jest tam ancymonów z paragrafami i to nie byle jakimi
Możliwe..Natomiast fakty są jakie są, niestety. Ja słyszałem też " ciekawe" rzeczy o Arrivie od kierowcy, który mówił, dlaczego nigdy tam nie będzie pracował. Co prawda, było to zaraz po starcie kontraktu na Scanie, ale to, że jedna i druga firma ma swoich zwolenników i zagorzałych przeciwników to wiadomo nie od dziś.