Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

BrdzJkb
Posty: 291
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 16 cze 2023, 11:29

Autobus Czerwon pisze:
16 cze 2023, 9:10
Nie trudno też zauważyć że w innych miastach gdzie organizator nie jest aż tak opresyjny stawka za wzkm jest odpowiednio (a często nawet sporo) niższa. PKS Grodzisk na Śląsku jeździ za 6,46 zł brutto za wzkm, a przetarg jest z 2021.
Autobusy w Pruszkowie jeżdżą za 5,19 zł za wzkm, przetarg jest z 2020.
PKS Elbląg obsługuje komunikację miejską autobusami 12 metrowymi za 6,76 zł za wzkm, przetarg z końca 2020 roku.
Mobilis w Bydgoszczy obsługuje komunikację za 9,01 zł/wzkm (przeguby) oraz 7,69 zł/wzkm (solówki), przetarg z 2021 roku.
Przecież to są stawki sprzed waloryzacji. Stawki Mobilisa w przetargu była na 1 stycznia 2024...

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 cze 2023, 11:45

To porównaj sobie te stawki ze stawkami operatorów prywatnych z końca 2020/początku 2021. Od razu mogę Ci napisać że warszawskie z tamtego okresu są wyższe od tych w reszcie kraju. Zresztą, nie każdy organizator zakłada w umowie waloryzację stawki i często jest ona liczona inaczej niż przez warszawski ZTM.

px33
Posty: 1656
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 16 cze 2023, 15:08

^^ No i taki brak waloryzacji na wrocławskim kontrakcie zarżnął ITS. W pewnym momencie obie strony zgadzały się na waloryzację, ale i tak musieli przejść przez sąd.

kajo
Posty: 2829
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 16 cze 2023, 19:29

Autobus Czerwon pisze:
16 cze 2023, 11:45
To porównaj sobie te stawki ze stawkami operatorów prywatnych z końca 2020/początku 2021. Od razu mogę Ci napisać że warszawskie z tamtego okresu są wyższe od tych w reszcie kraju. Zresztą, nie każdy organizator zakłada w umowie waloryzację stawki i często jest ona liczona inaczej niż przez warszawski ZTM.
Porównujcie nieporównywalne. Stawki dla kogokolwiek od sprzątaczki po prezesa są inne w Warszawie, co stanowi 70% ceny.
Zobaczcie nawet w tych przykładach im większe miasto tym cena wyższa. A co do prędkości to podałeś prędkość bez przerw na krańcach. Inna jest ilość wypadających kursów za które nie dość, że nikt ci nie płaci to jeszcze masz karę. No i porównujmy prędkość eksploatacyjną nie komunikacyjną, to 2 różne rzeczy.
I tak sama prędkość tego nie tłumaczy, ale mix tych czynników jak najbardziej.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 11 lip 2023, 11:24

kajo pisze:
18 cze 2023, 21:36
Autobus Czerwon pisze:
18 cze 2023, 20:26
Patrząc na pewne publikacje prasowe, sprawozdania z wydarzeń branżowych itd. nie ciężko odnieść wrażenie że panią Michalczewską z panią Strzegowską łączy znajomość a być może i jakiś układ towarzyski. Być może to jest klucz do rozwiązania zagadki czemu organizator tak bardzo pobłażliwie podchodzi do tej firmy.
To pewnie jak w każdej takiej branży. Wszyscy wszystkich znają i ciężko ocenić co jest układem, co znajomością, co czym innym.
Układ nie układ, ale Scanie to świetne wozy, z wygodnymi poręczami, do tego jeszcze bez ingerencji w układ miejsc przez organizatora. To bardzo dobre wozy, dużo lepsze od jeżdżących do tej pory w MZA szarpaków. Miałem okazję trafić ostatnio właśnie na Scanię. A ponieważ nie ma raczej szans na ich odkupienie, to niech sobie jeszcze pojeżdżą u Michalczewskiego.

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 lip 2023, 11:37

No świetnie, tylko problem jest taki że właśnie niezbyt jeżdżą XD

KM
Posty: 179
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 11 lip 2023, 11:44

Patologia z Michalczewskim zaszła do tego stopnia, że ZTM pozwolił jakiś czas temu, aby przewoźnik nie wystawił dwóch całodziennych brygad 212, bo czterech kierowców tego przewoźnika pojechało na mistrzostwa kierowców WTP. I nie byłoby problemu gdyby nie to, że na drugą z tych brygad nie udało się znaleźć zastępstwa.

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 11 lip 2023, 11:50

KM pisze:
11 lip 2023, 11:44
Patologia z Michalczewskim zaszła do tego stopnia, że ZTM pozwolił jakiś czas temu, aby przewoźnik nie wystawił dwóch całodziennych brygad 212, bo czterech kierowców tego przewoźnika pojechało na mistrzostwa kierowców WTP. I nie byłoby problemu gdyby nie to, że na drugą z tych brygad nie udało się znaleźć zastępstwa.
A to nie było tak, że to sam ZTM polecił wystawić swoją reprezentację każdemu z przewoźników? Bo nawet KMŁ wysłała swoich przedstawicieli. W każdym razie wozów szkoda, może kierowcy Grodzia, którzy najczęściej biorą zastępstwo za Michalczewskiego powinni ich Scaniami wyjeżdżać, być może jeszcze są tacy, którzy pamiętają czasy grodziowych Scanii, to nie mieliby problemów z ich obsługą. :razz:

px33
Posty: 1656
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 11 lip 2023, 11:50

Igrzysk, nie chleba!

KM
Posty: 179
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 11 lip 2023, 11:57

fraktal pisze:
11 lip 2023, 11:50
KM pisze:
11 lip 2023, 11:44
Patologia z Michalczewskim zaszła do tego stopnia, że ZTM pozwolił jakiś czas temu, aby przewoźnik nie wystawił dwóch całodziennych brygad 212, bo czterech kierowców tego przewoźnika pojechało na mistrzostwa kierowców WTP. I nie byłoby problemu gdyby nie to, że na drugą z tych brygad nie udało się znaleźć zastępstwa.
A to nie było tak, że to sam ZTM polecił wystawić swoją reprezentację każdemu z przewoźników?
No ale tak jak piszę: nie byłoby problemu, gdyby było znalezione zastępstwo na wszystkie niewystawione przez Michalczewskiego brygady. Bo chyba w tym wszystkim chodzi o realizowanie kursów.

Jurand
Posty: 1323
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 11 lip 2023, 13:58

KM pisze:
11 lip 2023, 11:44
Patologia z Michalczewskim zaszła do tego stopnia, że ZTM pozwolił jakiś czas temu, aby przewoźnik nie wystawił dwóch całodziennych brygad 212, bo czterech kierowców tego przewoźnika pojechało na mistrzostwa kierowców WTP. I nie byłoby problemu gdyby nie to, że na drugą z tych brygad nie udało się znaleźć zastępstwa.
Dobre, zarówno słowo patologia jak i całokształt działalności tej firmy :lol:

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 11 lip 2023, 14:04

Jurand pisze:
11 lip 2023, 13:58
KM pisze:
11 lip 2023, 11:44
Patologia z Michalczewskim zaszła do tego stopnia, że ZTM pozwolił jakiś czas temu, aby przewoźnik nie wystawił dwóch całodziennych brygad 212, bo czterech kierowców tego przewoźnika pojechało na mistrzostwa kierowców WTP. I nie byłoby problemu gdyby nie to, że na drugą z tych brygad nie udało się znaleźć zastępstwa.
Dobre, zarówno słowo patologia jak i całokształt działalności tej firmy :lol:
Żaden autobus firmy Michalczewski nie spadł z wiaduktu z pasażerami. Tak mówiąc o całokształcie.

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 lip 2023, 14:09

Ty tak na poważnie?

Jurand
Posty: 1323
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 11 lip 2023, 14:48

fraktal pisze:
11 lip 2023, 14:04
Jurand pisze:
11 lip 2023, 13:58

Dobre, zarówno słowo patologia jak i całokształt działalności tej firmy :lol:
Żaden autobus firmy Michalczewski nie spadł z wiaduktu z pasażerami. Tak mówiąc o całokształcie.
No faktycznie 👍
Jak zawsze masz rację
Szkoda że nie masz układu w kadrach tej firmy, wtedy miałbyś wgląd w dokumenty kierowców i historię ich wcześniejszych zatrudnień.
Sporo jest tam ancymonów z paragrafami i to nie byle jakimi🤭

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 11 lip 2023, 15:14

Jurand pisze:
11 lip 2023, 14:48
fraktal pisze:
11 lip 2023, 14:04
Żaden autobus firmy Michalczewski nie spadł z wiaduktu z pasażerami. Tak mówiąc o całokształcie.
No faktycznie 👍
Jak zawsze masz rację
Szkoda że nie masz układu w kadrach tej firmy, wtedy miałbyś wgląd w dokumenty kierowców i historię ich wcześniejszych zatrudnień.
Sporo jest tam ancymonów z paragrafami i to nie byle jakimi🤭
Możliwe..Natomiast fakty są jakie są, niestety. Ja słyszałem też " ciekawe" rzeczy o Arrivie od kierowcy, który mówił, dlaczego nigdy tam nie będzie pracował. Co prawda, było to zaraz po starcie kontraktu na Scanie, ale to, że jedna i druga firma ma swoich zwolenników i zagorzałych przeciwników to wiadomo nie od dziś.

ODPOWIEDZ