Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3811
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 14 lip 2023, 15:29

Flash8222 pisze:
14 lip 2023, 10:11
Aż musiałem sprawdzić, ale 184 nie zawieszają więc jest alternatywa w postaci tej linii oraz 78 i 24.
Od poniedziałku do soboty jest też kręgosłup warszawskiego zbiorkomu w postaci 171 :keke:

gfedorynski
Posty: 717
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 14 lip 2023, 16:17

Wiadomo, ile ta zabawa potrwa?

Przy Górczewskiej dało się podać datę końcową, a tu nie...

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3811
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 14 lip 2023, 16:33

WTP pisze:W związku z kolejnym etapem budowy II linii metra na Karolin, od dn. 17.07.2023 r. do dn. 03.09.2023 r. zamknięte zostaje torowisko tramwajowe w ul. Górczewskiej, od ul. Powstańców Śląskich do pętli OS. GÓRCZEWSKA.
Źródło.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 lip 2023, 16:43

Wólczyńska do końca wakacji. Piaski-Bemowo trzy tygodnie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 455
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 16 lip 2023, 6:38

Dlaczego Z33 ma taką dziwną trasę? Nie mogłoby jechać przez Nocznickiego, Wólczyńską, al. Reymonta, Broniewskiego do Piasków i dalej jednokierunkowo przez Galla Anonima, Kochanowskiego, Rudnickiego i w lewo w Broniewskiego? Z35 chyba też tak samo mogłoby zawracać.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4910
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 16 lip 2023, 7:15

Nocznickiego tymczasowo jest jednokierunkowa. Z Wólczyńskiej bezposrednio do Reymonta nie dojedziesz chyba, że przefruniesz nad wyłączonym z użytkowania odcinkiem.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 455
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 16 lip 2023, 9:53

Bywalec pisze:
16 lip 2023, 7:15
Nocznickiego tymczasowo jest jednokierunkowa. Z Wólczyńskiej bezposrednio do Reymonta nie dojedziesz chyba, że przefruniesz nad wyłączonym z użytkowania odcinkiem.
W takim razie Z33 mogłoby jechać Nocznickiego w kierunku M. Młociny aby obsłużyć ZP Popiela i Nocznickiego, a wracać przez Sokratesa. A co do Wólczyńskiej, to nie zwróciłem uwagi, że w ogóle nie ma przejazdu. Ale Z35 chyba mogłoby dwukierunkowo jeździć przez skrzyźowanie Broniewskiego/Reymonta i zawracać tak, jak wcześniej pisałem.

piterett
Posty: 10
Rejestracja: 11 cze 2023, 18:52

Post autor: piterett » 16 lip 2023, 11:50

Krzysztof_J pisze:
16 lip 2023, 6:38
Dlaczego Z33 ma taką dziwną trasę? Nie mogłoby jechać przez Nocznickiego, Wólczyńską, al. Reymonta, Broniewskiego do Piasków i dalej jednokierunkowo przez Galla Anonima, Kochanowskiego, Rudnickiego i w lewo w Broniewskiego? Z35 chyba też tak samo mogłoby zawracać.
1. Nocznickiego jest tak rozryta, że strach tam samochodem jechać w tym jednym kierunku.
2. Wólczyńska do al. Reymonta jest zablokowana na przejeździe tramwajowym przy Aspekcie.
3. Rondo Kochanowskiego/Rudnickiego jest zamknięte.

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 lip 2023, 12:38

Krzysztof_J pisze:
16 lip 2023, 9:53
W takim razie Z33 mogłoby jechać Nocznickiego w kierunku M. Młociny aby obsłużyć ZP Popiela i Nocznickiego, a wracać przez Sokratesa.
Pewnie by mogło i powinno, ale po co. Pół biedy Popiela, niemniej urzędnicy nawet nie zauważyli że ZP Nocznickiego nie ma ŻADNEJ alternatywy dla tramwajów.
Po co taka komunikacja zastępcza, która nie zastępuje tego co powinno, czyli wyłączonych tramwajów?

A jak nie, to budować rozjazd nakładkowy. Dokąd by dało się tramwajem dojechać od strony Młocin? Do Popiela da radę?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 lip 2023, 12:49

Rozjazdów nakładkowych za chwilę dojdą dwa na Woli. A ich nie ma nie wiadomo ile.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 lip 2023, 13:54

Ale na Woli można wykorzystać go tylko z jednej strony, za to z drugiej zawracać na wstecznym biegu przez pętlę. Tym samym zwalnia się rozjazd dla Nocznickiego.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 lip 2023, 14:21

Było to rozważane i wcale nie okazało się takie proste do wdrożenia, głównie od strony obsługi zwrotnic.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mb112
Posty: 992
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 17 lip 2023, 1:09

michael112 pisze:
16 lip 2023, 12:38
A jak nie, to budować rozjazd nakładkowy. Dokąd by dało się tramwajem dojechać od strony Młocin? Do Popiela da radę?
Żeby obsłużyć te 2 przystanki Metro Młociny - Popiela to przecież w ogóle nie potrzeba żadnego rozjazdu tylko wystarczy puścić 1 tramwaj dwukierunkowy po 1 torze. Albo 2 po 2 torach, jeśli koniecznie by trzeba zachować tak wysoką częstotliwość, ale to już chyba przesada by była.

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 lip 2023, 1:44

W zasadzie to tak. Serio, nie pomyślałem o tym. :P I myślę że jeden na luzie wystarczy.
Mając nakładkę, można tam wydłużyć dwójkę, całość lub co drugi kurs, zależnie od zapotrzebowania. I tak już tam jeżdżą tramwaje dwukierunkowe.
Tym niemniej, faktycznie nie ma co marudzić, dawajmy ten tramwaj wahadłowy. :-D
Tylko związki zawodowe by marudziły. Nie dosyć że trasa strasznie monotonna, to jeszcze trzeba zmieniać czoło co 5 minut...

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 17 lip 2023, 10:29

michael112 pisze:
17 lip 2023, 1:44
Tylko związki zawodowe by marudziły. Nie dosyć że trasa strasznie monotonna, to jeszcze trzeba zmieniać czoło co 5 minut...
Ewentualnie dać dwóch motorniczych. :D

ODPOWIEDZ