Linie nocne po reformie

Moderator: Wiliam

Molo
Posty: 643
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 21 lip 2023, 8:54

Jeżdżą często.

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 26 lip 2023, 19:22

Autobus Czerwon pisze:
26 lip 2023, 18:07
Z Centralnego wyjeżdżałyby przecież o tej samej porze, zaś ogólnie różnica w przelocie dla N33 wynosiłaby ok.5-6 bonusowych minut, takt 25-35 nadal nie jest jakoś specjalnie tragiczny, można to zniwelować do 27-33 lub 28-32 psując troszkę koordynację na północnym odcinku. Zresztą nocki generalnie pracują głównie jednokierunkowo z Centrum w stronę osiedli, z wyjątkiem 1-2 ostatnich porannych kursów.
To tylko pokazuje, że robi się problem z rozbudowującymi się osiedlami. Na dziś problemowe wydają się:
1. SIekierki + Kępa Zawadowska - albo reforma Nx1 i Nx3, albo nowe N30
2. Szczęśliwice (Włodarzewska) + Raków + potencjalny problem gdy rozbudują się osiedla wzdłuż Jutrzenki czy Krakowiaków.
3. Jagiellońska - tu na szczęście jeszcze jakiś czas N03 ratuje sytuację

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 lip 2023, 11:39

Gdynianin pisze:
26 lip 2023, 19:22
To tylko pokazuje, że robi się problem z rozbudowującymi się osiedlami. Na dziś problemowe wydają się:
1. SIekierki + Kępa Zawadowska - albo reforma Nx1 i Nx3, albo nowe N30
Albo transport na żądanie vel Sosnowiec/Jaworzno/Berlin?
https://www.sosnowiec.blees.co/
https://www.bvg.de/de/verbindungen/bvg-muva
Gdynianin pisze:
26 lip 2023, 19:22
2. Szczęśliwice (Włodarzewska) + Raków + potencjalny problem gdy rozbudują się osiedla wzdłuż Jutrzenki czy Krakowiaków.
Nie da razy obsłużyć wszystkiego liniami z DWC, bo nie ma tam też miejsca. Serio - to wymaga zmiany podejścia, a nie doszywania kolejnych łat.
Gdynianin pisze:
26 lip 2023, 19:22
3. Jagiellońska - tu na szczęście jeszcze jakiś czas N03 ratuje sytuację
N03 to całkiem niezła linia i raczej należy szukać synergii z innymi liniami (plus M2 w weekend), a nie łatać to nocnym z DWC (w najgorszym wypadku N13/63 wrócą na Jagiellońską ;-)
https://tustolica.pl/puls/nocne_ztm21.gif)

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 27 lip 2023, 11:55

Noworozbudowujące się osiedla to jedno. A co powiecie o alei KEN pod którą w ciągu dnia jeździ metro, a w nocy komunikacja nocna właściwie na niej nie istnieje? Zamiast pajacować z nocnym metrem można byłoby zrobić autobusowe NM1 i NM2 przez cały tydzień co 15 minut i do tego wiązać jakieś odnogi.

Można by też wzorem niektórych miast postawić na tramwaje nocne na najsensowniejszych ciągach, co pozwoliłoby uwolnić część nocek z ciągów tramwajowych i przerzucić je na ciągi nietramwajowe.

Dużo właściwie można by zrobić, tylko trzeba chcieć, usiąść, pomyśleć i rozplanować. A najbezpieczniej dla wszystkich jest kontynuacja obecnego stanu. Przynajmniej Uber zarobi.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 lip 2023, 11:57

A nie można niektórych rejonów załatwić dłuższym kursowaniem linii dziennych? Coś jak kurs zjazdowy 186 przed północą do os. Potok? W drugą stronę był kiedyś kurs w dp pół godziny przed pierwszym z Nowodworów zaczynający od Potoku, ale niewiele osób o nim wiedziało, nie cieszył się wzięciem i skasowali.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 lip 2023, 11:59

Autobus Czerwon pisze:
27 lip 2023, 11:55
Noworozbudowujące się osiedla to jedno. A co powiecie o alei KEN pod którą w ciągu dnia jeździ metro, a w nocy komunikacja nocna właściwie na niej nie istnieje? Zamiast pajacować z nocnym metrem można byłoby zrobić autobusowe NM1 i NM2 przez cały tydzień co 15 minut i do tego wiązać jakieś odnogi.

Można by też wzorem niektórych miast postawić na tramwaje nocne na najsensowniejszych ciągach, co pozwoliłoby uwolnić część nocek z ciągów tramwajowych i przerzucić je na ciągi nietramwajowe.

Dużo właściwie można by zrobić, tylko trzeba chcieć, usiąść, pomyśleć i rozplanować. A najbezpieczniej dla wszystkich jest kontynuacja obecnego stanu. Przynajmniej Uber zarobi.
Niełatwo jest zgrać kursy nocnych z DC i NM1. Nie wiem jak jest z M2.
Kiedyś była nocna 9, ale z niej zrezygnowano. Dlaczego?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 lip 2023, 12:14

Georg pisze:
27 lip 2023, 11:59
Kiedyś była nocna 9, ale z niej zrezygnowano. Dlaczego?
Pandemia.
Nie jestem przekonany czy nocne tramwaje mają sens (przy potrzebie wykonywania prac torowych w godzinach nocnych...)

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 27 lip 2023, 12:51

Ogólnie w niektórych przypadkach mają jak np. w Pradze czy Krakowie gdzie dobrze penetrują centrum przy jednoczesnym braku możliwości lub trudności we wprowadzeniu ruchu autobusów. Czy miałyby sens w Warszawie - ciężko powiedzieć. Na pewno nie na każdym ciągu, natomiast akurat 9 jest myślę mocnym kandydatem do kursowania całą dobę.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lip 2023, 14:04

Georg pisze:
27 lip 2023, 11:57
A nie można niektórych rejonów załatwić dłuższym kursowaniem linii dziennych? Coś jak kurs zjazdowy 186 przed północą do os. Potok? W drugą stronę był kiedyś kurs w dp pół godziny przed pierwszym z Nowodworów zaczynający od Potoku, ale niewiele osób o nim wiedziało, nie cieszył się wzięciem i skasowali.
Zaryzykowałbym tezę, że to nie kwestia wiedzy, tylko jednak o 23 na nogach jest wiele więcej osób niż o 4.
Co mogłyby faktycznie odzwierciedlać rozkłady, kluczowe linie dzienne spokojnie mogłyby wykonywać ostatnie pełne kursy po północy i problemu z chętnymi by nie było tak w DP, jak i DS.
O dostosowaniu odjazdów i przyjazdów dowozówek do pierwszego/ostatniego kursu metra/kolei nawet mi się nie chce strzępić klawiatury, pisałem dziesiątki razy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

BrdzJkb
Posty: 206
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 27 lip 2023, 14:29

To jak sobie rozmawiamy o tych pasażerach po godzinie 23 to zwracam uwagę na słuszność interpelacji nr 3614 radnego Szolca w sprawie wydłuzenia godzin kursowania linii w pobliżu Dworca Gdańskiego. Po 23 to tam jeżdżą pojedyncze kursy.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lip 2023, 14:57

Dopisałbym S3/S4 ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 lip 2023, 15:41

A ja pomyślałem o 116. Niektóre autobusy miały kiedyś wydłużone godziny kursowania. Na pewno było to 108, chyba 163 albo 164. Było też dłuższe 165. Nie jestem na bieżąco więc nie wiem jak jest teraz. Być może coś jeszcze można dopisać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 lip 2023, 16:17

Jeszcze 152.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lip 2023, 17:54

Autobus Czerwon pisze:
27 lip 2023, 12:51
Ogólnie w niektórych przypadkach mają jak np. w Pradze czy Krakowie gdzie dobrze penetrują centrum przy jednoczesnym braku możliwości lub trudności we wprowadzeniu ruchu autobusów. Czy miałyby sens w Warszawie - ciężko powiedzieć. Na pewno nie na każdym ciągu, natomiast akurat 9 jest myślę mocnym kandydatem do kursowania całą dobę.
Nocne tramwaje przez cały tydzień to prosta droga do degradacji infrastruktury. Ale w noce weekendowe można by jeździć zarówno 9 jak i przez okolice dw. Gdańskiego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 27 lip 2023, 18:05

Georg pisze:
27 lip 2023, 15:41
A ja pomyślałem o 116. Niektóre autobusy miały kiedyś wydłużone godziny kursowania. Na pewno było to 108, chyba 163 albo 164. Było też dłuższe 165. Nie jestem na bieżąco więc nie wiem jak jest teraz. Być może coś jeszcze można dopisać.
108 ma ostatni półkurs z Książacej o 0:25, jest on zresztą zsynchrowany z przyjazdem nocki umożliwiając przesiadkę. Tak to właśnie powinno mniej więcej wyglądać, choć być może w piątki i soboty przydałby się jeszcze półkurs lub dwa.
pawcio pisze:
27 lip 2023, 17:54
Autobus Czerwon pisze:
27 lip 2023, 12:51
Ogólnie w niektórych przypadkach mają jak np. w Pradze czy Krakowie gdzie dobrze penetrują centrum przy jednoczesnym braku możliwości lub trudności we wprowadzeniu ruchu autobusów. Czy miałyby sens w Warszawie - ciężko powiedzieć. Na pewno nie na każdym ciągu, natomiast akurat 9 jest myślę mocnym kandydatem do kursowania całą dobę.
Nocne tramwaje przez cały tydzień to prosta droga do degradacji infrastruktury.
Myślę że nie ma to przełożenia 1:1. W Pradze są ciągi (i wcale nie mówię tu o centrum) gdzie tramwaje jeżdżą całą w dobę, a w nocy to co 15 minut, a mimo to nie ma kwadratowych łuków oraz całej masy ograniczeń do 10 km/h jak na warszawskiej sieci.

ODPOWIEDZ