Linie nocne po reformie
Moderator: Wiliam
To tylko pokazuje, że robi się problem z rozbudowującymi się osiedlami. Na dziś problemowe wydają się:Autobus Czerwon pisze: ↑26 lip 2023, 18:07Z Centralnego wyjeżdżałyby przecież o tej samej porze, zaś ogólnie różnica w przelocie dla N33 wynosiłaby ok.5-6 bonusowych minut, takt 25-35 nadal nie jest jakoś specjalnie tragiczny, można to zniwelować do 27-33 lub 28-32 psując troszkę koordynację na północnym odcinku. Zresztą nocki generalnie pracują głównie jednokierunkowo z Centrum w stronę osiedli, z wyjątkiem 1-2 ostatnich porannych kursów.
1. SIekierki + Kępa Zawadowska - albo reforma Nx1 i Nx3, albo nowe N30
2. Szczęśliwice (Włodarzewska) + Raków + potencjalny problem gdy rozbudują się osiedla wzdłuż Jutrzenki czy Krakowiaków.
3. Jagiellońska - tu na szczęście jeszcze jakiś czas N03 ratuje sytuację
Albo transport na żądanie vel Sosnowiec/Jaworzno/Berlin?
https://www.sosnowiec.blees.co/
https://www.bvg.de/de/verbindungen/bvg-muva
Nie da razy obsłużyć wszystkiego liniami z DWC, bo nie ma tam też miejsca. Serio - to wymaga zmiany podejścia, a nie doszywania kolejnych łat.
N03 to całkiem niezła linia i raczej należy szukać synergii z innymi liniami (plus M2 w weekend), a nie łatać to nocnym z DWC (w najgorszym wypadku N13/63 wrócą na Jagiellońską
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
https://tustolica.pl/puls/nocne_ztm21.gif)
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Noworozbudowujące się osiedla to jedno. A co powiecie o alei KEN pod którą w ciągu dnia jeździ metro, a w nocy komunikacja nocna właściwie na niej nie istnieje? Zamiast pajacować z nocnym metrem można byłoby zrobić autobusowe NM1 i NM2 przez cały tydzień co 15 minut i do tego wiązać jakieś odnogi.
Można by też wzorem niektórych miast postawić na tramwaje nocne na najsensowniejszych ciągach, co pozwoliłoby uwolnić część nocek z ciągów tramwajowych i przerzucić je na ciągi nietramwajowe.
Dużo właściwie można by zrobić, tylko trzeba chcieć, usiąść, pomyśleć i rozplanować. A najbezpieczniej dla wszystkich jest kontynuacja obecnego stanu. Przynajmniej Uber zarobi.
Można by też wzorem niektórych miast postawić na tramwaje nocne na najsensowniejszych ciągach, co pozwoliłoby uwolnić część nocek z ciągów tramwajowych i przerzucić je na ciągi nietramwajowe.
Dużo właściwie można by zrobić, tylko trzeba chcieć, usiąść, pomyśleć i rozplanować. A najbezpieczniej dla wszystkich jest kontynuacja obecnego stanu. Przynajmniej Uber zarobi.
A nie można niektórych rejonów załatwić dłuższym kursowaniem linii dziennych? Coś jak kurs zjazdowy 186 przed północą do os. Potok? W drugą stronę był kiedyś kurs w dp pół godziny przed pierwszym z Nowodworów zaczynający od Potoku, ale niewiele osób o nim wiedziało, nie cieszył się wzięciem i skasowali.
Niełatwo jest zgrać kursy nocnych z DC i NM1. Nie wiem jak jest z M2.Autobus Czerwon pisze: ↑27 lip 2023, 11:55Noworozbudowujące się osiedla to jedno. A co powiecie o alei KEN pod którą w ciągu dnia jeździ metro, a w nocy komunikacja nocna właściwie na niej nie istnieje? Zamiast pajacować z nocnym metrem można byłoby zrobić autobusowe NM1 i NM2 przez cały tydzień co 15 minut i do tego wiązać jakieś odnogi.
Można by też wzorem niektórych miast postawić na tramwaje nocne na najsensowniejszych ciągach, co pozwoliłoby uwolnić część nocek z ciągów tramwajowych i przerzucić je na ciągi nietramwajowe.
Dużo właściwie można by zrobić, tylko trzeba chcieć, usiąść, pomyśleć i rozplanować. A najbezpieczniej dla wszystkich jest kontynuacja obecnego stanu. Przynajmniej Uber zarobi.
Kiedyś była nocna 9, ale z niej zrezygnowano. Dlaczego?
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ogólnie w niektórych przypadkach mają jak np. w Pradze czy Krakowie gdzie dobrze penetrują centrum przy jednoczesnym braku możliwości lub trudności we wprowadzeniu ruchu autobusów. Czy miałyby sens w Warszawie - ciężko powiedzieć. Na pewno nie na każdym ciągu, natomiast akurat 9 jest myślę mocnym kandydatem do kursowania całą dobę.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27425
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Zaryzykowałbym tezę, że to nie kwestia wiedzy, tylko jednak o 23 na nogach jest wiele więcej osób niż o 4.Georg pisze: ↑27 lip 2023, 11:57A nie można niektórych rejonów załatwić dłuższym kursowaniem linii dziennych? Coś jak kurs zjazdowy 186 przed północą do os. Potok? W drugą stronę był kiedyś kurs w dp pół godziny przed pierwszym z Nowodworów zaczynający od Potoku, ale niewiele osób o nim wiedziało, nie cieszył się wzięciem i skasowali.
Co mogłyby faktycznie odzwierciedlać rozkłady, kluczowe linie dzienne spokojnie mogłyby wykonywać ostatnie pełne kursy po północy i problemu z chętnymi by nie było tak w DP, jak i DS.
O dostosowaniu odjazdów i przyjazdów dowozówek do pierwszego/ostatniego kursu metra/kolei nawet mi się nie chce strzępić klawiatury, pisałem dziesiątki razy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
To jak sobie rozmawiamy o tych pasażerach po godzinie 23 to zwracam uwagę na słuszność interpelacji nr 3614 radnego Szolca w sprawie wydłuzenia godzin kursowania linii w pobliżu Dworca Gdańskiego. Po 23 to tam jeżdżą pojedyncze kursy.
A ja pomyślałem o 116. Niektóre autobusy miały kiedyś wydłużone godziny kursowania. Na pewno było to 108, chyba 163 albo 164. Było też dłuższe 165. Nie jestem na bieżąco więc nie wiem jak jest teraz. Być może coś jeszcze można dopisać.
Jeszcze 152.
Nocne tramwaje przez cały tydzień to prosta droga do degradacji infrastruktury. Ale w noce weekendowe można by jeździć zarówno 9 jak i przez okolice dw. Gdańskiego.Autobus Czerwon pisze: ↑27 lip 2023, 12:51Ogólnie w niektórych przypadkach mają jak np. w Pradze czy Krakowie gdzie dobrze penetrują centrum przy jednoczesnym braku możliwości lub trudności we wprowadzeniu ruchu autobusów. Czy miałyby sens w Warszawie - ciężko powiedzieć. Na pewno nie na każdym ciągu, natomiast akurat 9 jest myślę mocnym kandydatem do kursowania całą dobę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
108 ma ostatni półkurs z Książacej o 0:25, jest on zresztą zsynchrowany z przyjazdem nocki umożliwiając przesiadkę. Tak to właśnie powinno mniej więcej wyglądać, choć być może w piątki i soboty przydałby się jeszcze półkurs lub dwa.
Myślę że nie ma to przełożenia 1:1. W Pradze są ciągi (i wcale nie mówię tu o centrum) gdzie tramwaje jeżdżą całą w dobę, a w nocy to co 15 minut, a mimo to nie ma kwadratowych łuków oraz całej masy ograniczeń do 10 km/h jak na warszawskiej sieci.pawcio pisze: ↑27 lip 2023, 17:54Nocne tramwaje przez cały tydzień to prosta droga do degradacji infrastruktury.Autobus Czerwon pisze: ↑27 lip 2023, 12:51Ogólnie w niektórych przypadkach mają jak np. w Pradze czy Krakowie gdzie dobrze penetrują centrum przy jednoczesnym braku możliwości lub trudności we wprowadzeniu ruchu autobusów. Czy miałyby sens w Warszawie - ciężko powiedzieć. Na pewno nie na każdym ciągu, natomiast akurat 9 jest myślę mocnym kandydatem do kursowania całą dobę.