Awarie i wypadki kolejowe na Mazowszu

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2372
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 paź 2021, 20:44

Michalk001 pisze:
04 paź 2021, 19:59
Bastian pisze:
04 paź 2021, 18:09
Krótki ten "amen".
Jakoś udało się go reanimować, ale brak napędu, prądu na jednostce i jakiejkolwiek możliwości otwarcia drzwi wskazywał na spore problemy. Ale nawet te 20 minut zapewne rozwaliło cały rozkład na ładnych kilka chwil.
Gdyby nie miał napędu, prawdopodobnie nie wyjechałby od producenta i nie uzyskał homologacji...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Walas
Posty: 17256
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 04 paź 2021, 20:50

Śmiertelny na WKD między Michałowicami a Opaczą w kierunku Warszawy
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Michalk001
Posty: 1231
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 03 gru 2021, 5:15

Jakoś obyło się bez echa:
https://warszawawpigulce.pl/zerwana-tra ... skm-wideo/
Zastanawiam się czy zabezpieczenia sieci trakcyjnej w ogóle coś dają? 🤔

Michalk001
Posty: 1231
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 30 gru 2021, 18:08

Tragedia na linii Legionowskiej, pociągi stoją, opóźnienia rosną...

Walas
Posty: 17256
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 30 gru 2021, 19:07

Michalk001 pisze:
30 gru 2021, 18:08
Tragedia na linii Legionowskiej, pociągi stoją, opóźnienia rosną...
Oj tam, tylko SKM porwała sieć i połamała pantograf
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 gru 2021, 20:07

Michalk001 pisze:Tragedia na linii Legionowskiej, pociągi stoją, opóźnienia rosną...
Na Pradze usterka srk ale to już ileś godzin
ŁK

Michalk001
Posty: 1231
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 11 lut 2022, 17:21

Awaria Elfa EN76 012+017 na RL pomiędzy stacjami Warszawa Wschodnia a Warszawa Targówek. Pęknięcie lub rozłączenie przewodu hamulcowego pomiędzy jednostkami skutkujące hamowaniem awaryjnym.

Michalk001
Posty: 1231
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 11 lut 2022, 21:30

Michalk001 pisze:
11 lut 2022, 17:21
Awaria Elfa EN76 012+017 na RL pomiędzy stacjami Warszawa Wschodnia a Warszawa Targówek. Pęknięcie lub rozłączenie przewodu hamulcowego pomiędzy jednostkami skutkujące hamowaniem awaryjnym.
Okazało się że strzelił jakiś zawór w kabinie maszynisty jednostki 017 przez co zeszło całe powietrze z obu jednostek. Po ciężkiej półgodzinnej walce obsługi pociągu udało się przywrócić szczelność układu i po nabiciu powietrza pociąg ruszył w dalszą drogę. Cała PESA. 😕

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3212
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 11 sie 2023, 11:26

Zderzenie ciężarówki z pociągiem
https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/n ... rp_state=1
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej

ashir
Posty: 28030
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 sie 2023, 11:40

No to jednego VT627 (przynajmniej na jakiś czas) mniej. :-(

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 sie 2023, 11:48

ashir pisze:No to jednego VT627 (przynajmniej na jakiś czas) mniej. :-(
Albo na zawsze.
ŁK

ashir
Posty: 28030
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 sie 2023, 11:53

Ktoś wie ile dziennie szynobusów Kolei Mazowieckich jest w ruchu i jaka jest rezerwa?

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 12 sie 2023, 20:41

ashir pisze:
11 sie 2023, 11:53
Ktoś wie ile dziennie szynobusów Kolei Mazowieckich jest w ruchu i jaka jest rezerwa?
Jak Ty nie wiesz to pewnie nikt nie wie ;)

Tabor można znaleźć, że jest następujący (ale to pewnie wszyscy wiedzą):
SA135 - 7
222M - 2
VT627 - 4
VT628 - 1
razem - 14

Natomiast licząc z rozkładu to o ile czegoś nie przeoczyłem to wychodzi mi że potrzeba do obsługi:
(W-wa) - Siedlce - Czeremcha - 1
Kutno - Sierpc - 2
Ostrołęka - Chorzele - 3
Sierpc - Nasielsk - 1
Sierpc - Nasielsk - Legionowo - Tłuszcz - 1
razem - 8
Czyli niby powinno wystarczyć póki co.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 654
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 13 sie 2023, 18:57

No nieszczególnie, bo całą obsługę spalinową Sierpca trzeba rozpisać sobie razem i wychodzi na to, że w (D) tam potrzeba 7 jednostek, a w (C) 6 (to, co u Ciebie jest jako 4 razem). Gdyby obiegi rozpisać od Tłuszcza, to wychodzi mniej więcej tak, że w dni powszednie jeden obieg jest czterodniowy, a drugi trzydniowy, w weekendy zaś obydwa wychodzą trzydniowe.
W powiązaniu z dwoma (!) jednostkami potrzebnymi na Czeremchę i trzema na Chorzele, to mamy akurat 12 jednostek spalinowych w ruchu. Czeremchę trzeba liczyć jako dwie jednostki, bo ten obieg ma ponad 24 godziny (Czeremszaki krzyżują się na Wschodnim) – jedyne, co ratuje Czeremszaka jest możliwość wysłania jednostki z tegoż na Chorzele (19233) lub Sierpc (zarówno 15140/1, jak i 15142/3) jeszcze tego samego dnia, lub posłania na Siedlce motoraka, który przyjeżdża rano z Chorzeli (11350 w D, 19208 w C). Tak samo zapętlić można szynobus z 51140/1, ale tutaj trzeba wziąć pod uwagę, że to jest po 3 lub 4 dniach kręcenia się wokół Sierpca.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 sie 2023, 19:18

TranslatorPS pisze:
13 sie 2023, 18:57
No nieszczególnie, bo całą obsługę spalinową Sierpca trzeba rozpisać sobie razem i wychodzi na to, że w (D) tam potrzeba 7 jednostek, a w (C) 6 (to, co u Ciebie jest jako 4 razem). Gdyby obiegi rozpisać od Tłuszcza, to wychodzi mniej więcej tak, że w dni powszednie jeden obieg jest czterodniowy, a drugi trzydniowy, w weekendy zaś obydwa wychodzą trzydniowe.
W powiązaniu z dwoma (!) jednostkami potrzebnymi na Czeremchę i trzema na Chorzele, to mamy akurat 12 jednostek spalinowych w ruchu. Czeremchę trzeba liczyć jako dwie jednostki, bo ten obieg ma ponad 24 godziny (Czeremszaki krzyżują się na Wschodnim) – jedyne, co ratuje Czeremszaka jest możliwość wysłania jednostki z tegoż na Chorzele (19233) lub Sierpc (zarówno 15140/1, jak i 15142/3) jeszcze tego samego dnia, lub posłania na Siedlce motoraka, który przyjeżdża rano z Chorzeli (11350 w D, 19208 w C). Tak samo zapętlić można szynobus z 51140/1, ale tutaj trzeba wziąć pod uwagę, że to jest po 3 lub 4 dniach kręcenia się wokół Sierpca.
:shock: nie przypuszczałem że to jest aż tak zawiłe, ale cieszę się, że ktokolwiek to ogarnia.

ODPOWIEDZ