https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,444 ... -roku.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 79653.html
Nikomu to nie przeszkadza.
Nikomu to nie przeszkadza.
Te klimatyzatory były tylko testowane przez pewien czas, nie miały być na stałe. Zresztą stopiątka z racji chociażby dużej liczby drzwi (w dodatku nieszczelnych) nie jest raczej wagonem, który mógłby być skutecznie chłodzony przez klimatyzację. Drugą kwestią byłyby pewnie duże koszty.Stary Pingwin pisze: ↑18 sie 2023, 10:41Były zamontowane klimatyzatory w składzie bocianów z R3, po NG. Niestety, szerokie okna przesuwne nie miały blokad.
Ciekawe czy tak samo myślano, gdy projektowano w nich ogrzewanie...Krzysztof_J pisze: ↑18 sie 2023, 12:54Zresztą stopiątka z racji chociażby dużej liczby drzwi (w dodatku nieszczelnych) nie jest raczej wagonem, który mógłby być skutecznie chłodzony przez klimatyzację.
Przede wszystkim sposób wprowadzenia klimatyzacji do akwariów był nieprzemyślany: oprócz tego co wymieniliście, to dodałbym brak równomiernego rozprowadzania klimatyzowanego powietrza w wagonie poprzez kanały i/lub kurtyny powietrzne oraz brak przyciemnianych szyb, przez co skuteczność tej klimatyzacji była tak samo słaba jak w MAN-ie NG 313 #3902 z MZA Warszawa.Krzysztof_J pisze: ↑18 sie 2023, 12:54Te klimatyzatory były tylko testowane przez pewien czas, nie miały być na stałe. Zresztą stopiątka z racji chociażby dużej liczby drzwi (w dodatku nieszczelnych) nie jest raczej wagonem, który mógłby być skutecznie chłodzony przez klimatyzację. Drugą kwestią byłyby pewnie duże koszty.Stary Pingwin pisze: ↑18 sie 2023, 10:41Były zamontowane klimatyzatory w składzie bocianów z R3, po NG. Niestety, szerokie okna przesuwne nie miały blokad.
Generalnie Infotram to może sobie apelować gdzie chce i co z tego....
Raczej na to już bym nie liczył - zbyt mało lat eksploatacji im zostało do wycofania.
A nie w wozach z R2?Stary Pingwin pisze: ↑18 sie 2023, 10:41Były zamontowane klimatyzatory w składzie bocianów z R3, po NG. Niestety, szerokie okna przesuwne nie miały blokad.
Raczej zbyt mała odległość od dachu do wyłożenia sufitu. żeby wprowadzić kanały rozprowadzające.Krzysztof_J pisze: ↑18 sie 2023, 12:54Zresztą stopiątka z racji chociażby dużej liczby drzwi (w dodatku nieszczelnych)
Osobiście uważam, że pomysły, że w 2030 zostaną wycofane z ruchu 116Nx, a pozostawione 123N, są kompletnie oderwane od rzeczywistości i należałoby już szukać wykonawcy dokumentacji modernizacyjnej, która powinna obejmować m.in. montaż klimatyzacji, nowoczesnej informacji pasażerskiej i modernizację układu elektrycznego pod kątem zwiększenia jego bezawaryjności i zmniejszenia przeciążenia silników trakcyjnych.
Nie przypominam sobie, bym o tym wspominał, oraz abym o takich planach słyszał. Niestety.
NG miał w okolicach czerwca 2011, a z R-3 na R-2 przeniesiono go 7.03.2012.Stary Pingwin pisze: ↑30 sie 2023, 8:01MisiekK, Na R2 wagony przesunięto jakiś czas później. Po NG wagony przyszły do nas z zamontowanymi klimatyzatorami, 2 na wagon, w wywietrznikach dachowych. Po roku(?) przeszły na Pragę.
Brakuje info o widełkach płacowych.MisiekK pisze: ↑29 sie 2023, 16:39Chcesz zostać motorniczym lub poznać tajniki pracy motorniczego?
Dzień Otwarty w Ośrodku Szkolenia TW
https://tw.waw.pl/dzien_otwarty/
Klimatyzatory zdjęto rok później, już na R2.Krzysztof_J pisze: ↑30 sie 2023, 9:46NG miał w okolicach czerwca 2011, a z R-3 na R-2 przeniesiono go 7.03.2012.Stary Pingwin pisze: ↑30 sie 2023, 8:01MisiekK, Na R2 wagony przesunięto jakiś czas później. Po NG wagony przyszły do nas z zamontowanymi klimatyzatorami, 2 na wagon, w wywietrznikach dachowych. Po roku(?) przeszły na Pragę.
Nie ma informacji, bo zapewne nie ma się czym chwalić:)person pisze: ↑30 sie 2023, 11:58Brakuje info o widełkach płacowych.MisiekK pisze: ↑29 sie 2023, 16:39Chcesz zostać motorniczym lub poznać tajniki pracy motorniczego?
Dzień Otwarty w Ośrodku Szkolenia TW
https://tw.waw.pl/dzien_otwarty/