Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3841
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 24 sie 2023, 12:48

primoż pisze:
24 sie 2023, 1:10
Nieśmiało tylko przypomnę, że w tym mieście jednak dalej funkcjonują torowiska bez codziennej obsługi liniowej w postaci pętli: Twardowska, plac Starynkiewicza, Koło, Ratuszowa-ZOO, :mewa: Wilanowska i Woronicza. Do tej pory nie zostały skasowane i jakoś nie słyszy się o planach likwidacji ich.
Podbijam, bo zapomniałem: al. Zieleniecka.
fraktal pisze:
24 sie 2023, 8:31
Nie po to budowano za ciężkie pieniądze windę na Słowackiego przy torowisku tramwajowym (plac Wilsona), żeby teraz ktoś dla idei mega silnej 17 na Marymonckiej wyrzucał i stamtąd tramwaj. Bo inaczej to sprawa dla NIKu.
Metro Księcia Janusza 04, Metro Trocka 04 i Metro Kondratowicza 07 posiadają dedykowane tym przystankom windy, a mimo to pozostają jakoś bez obsługi liniowej lub z (ewentualnie) planowaną w przyszłości obsługą liniową. Czy w takim razie powinny zostać uruchomione z myślą o zbudowanych tam windach dodatkowe połączenia lub przekierowane obecne?

Metro Kabaty 01 i Metro Natolin 03 pomimo dedykowanych dla tych przystanków wind są obsługiwane tylko przez linie nocne, co oznacza, że przez większą część doby zbiorkom obsługuje je wtedy, gdy metro nie kursuje z wyjątkiem nocy pt/sb i sb/nd. Czy tam też powinny zostać uruchomione z myślą o tych windach dodatkowe połączenia lub przekierowane obecne?

Na niektórych stacjach M2 (np. rondo ONZ, Młynów, Dw Wileński) znajdują się windy ewakuacyjne. Czy na Świętokrzyskiej, Górczewskiej i Targowej powinno się przebudować infrastrukturę drogową tak, żeby komunikacja naziemna mogła mieć przy nich przystanki i zacząć je obsługiwać?
Autobus Czerwon pisze:
24 sie 2023, 8:38
Sprawa dla reportera.
Bo skoro są windy, to nic, tylko korzystać.

Tutaj to już nie reporter czy NIK, tylko przydałby się psycholog, Albo nawet psychiatra :-"

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3841
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 24 sie 2023, 12:52

person pisze:
24 sie 2023, 12:35
BTW: jest mapka na objazd Żaby!
To się tylko komuś trasa 169 na Bródnie jakoś dziwnie rozjechała.

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 sie 2023, 13:29

primoż pisze:
24 sie 2023, 12:48
primoż pisze:
24 sie 2023, 1:10
Nieśmiało tylko przypomnę, że w tym mieście jednak dalej funkcjonują torowiska bez codziennej obsługi liniowej w postaci pętli: Twardowska, plac Starynkiewicza, Koło, Ratuszowa-ZOO, :mewa: Wilanowska i Woronicza. Do tej pory nie zostały skasowane i jakoś nie słyszy się o planach likwidacji ich.
Podbijam, bo zapomniałem: al. Zieleniecka.
fraktal pisze:
24 sie 2023, 8:31
Nie po to budowano za ciężkie pieniądze windę na Słowackiego przy torowisku tramwajowym (plac Wilsona), żeby teraz ktoś dla idei mega silnej 17 na Marymonckiej wyrzucał i stamtąd tramwaj. Bo inaczej to sprawa dla NIKu.
Metro Księcia Janusza 04, Metro Trocka 04 i Metro Kondratowicza 07 posiadają dedykowane tym przystankom windy, a mimo to pozostają jakoś bez obsługi liniowej lub z (ewentualnie) planowaną w przyszłości obsługą liniową. Czy w takim razie powinny zostać uruchomione z myślą o zbudowanych tam windach dodatkowe połączenia lub przekierowane obecne?

Metro Kabaty 01 i Metro Natolin 03 pomimo dedykowanych dla tych przystanków wind są obsługiwane tylko przez linie nocne, co oznacza, że przez większą część doby zbiorkom obsługuje je wtedy, gdy metro nie kursuje z wyjątkiem nocy pt/sb i sb/nd. Czy tam też powinny zostać uruchomione z myślą o tych windach dodatkowe połączenia lub przekierowane obecne?

Na niektórych stacjach M2 (np. rondo ONZ, Młynów, Dw Wileński) znajdują się windy ewakuacyjne. Czy na Świętokrzyskiej, Górczewskiej i Targowej powinno się przebudować infrastrukturę drogową tak, żeby komunikacja naziemna mogła mieć przy nich przystanki i zacząć je obsługiwać?
Autobus Czerwon pisze:
24 sie 2023, 8:38
Sprawa dla reportera.
Bo skoro są windy, to nic, tylko korzystać.

Tutaj to już nie reporter czy NIK, tylko przydałby się psycholog, Albo nawet psychiatra :-"
Zamiast pisać hektokilometry postów na wawkomie na temat silnych linii, jakie one są super, zapraszam na Metro Wawrzyszew lub inne bielańskie stacje. Na wszystkich winda jest po jednej stronie peronu, ale na Metro Wawrzyszew jest to szczególne głupie, bo winda jest z drugiej strony niż na większości innych stacji (oprócz Dworca Gdańskiego). Efekt? Wiele osób musi schodzić po schodach, żeby uniknąć bezsensownych spacerów po peronach metra. Oczywiście, domyślam się, że Ty nie musisz korzystać z wind w metrze (chyba że z rowerem), więc w takim razie gówno Cię obchodzi, jak są rozmieszczone windy na stacjach. Ale wyobraź sobie, że niektórzy ryzykują swoim zdrowiem, schodząc po schodach na przykład podczas deszczu. I tych szczególnie razi, gdy windy prowadziłyby do pustych torowisk. Ale co tam - najważniejsze, żeby tabor był jak najefektywniej wykorzystany!

Autobus Czerwon
Posty: 4147
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 sie 2023, 13:41

fraktal pisze:
24 sie 2023, 13:29
Na wszystkich winda jest po jednej stronie peronu, ale na Metro Wawrzyszew jest to szczególne głupie, bo winda jest z drugiej strony niż na większości innych stacji (oprócz Dworca Gdańskiego). (...) Ale wyobraź sobie, że niektórzy ryzykują swoim zdrowiem, schodząc po schodach na przykład podczas deszczu. I tych szczególnie razi, gdy windy prowadziłyby do pustych torowisk.
Nie widzę żadnego logicznego sensu w tym wywodzie.
fraktal pisze:
24 sie 2023, 13:29
najważniejsze, żeby tabor był jak najefektywniej wykorzystany!
Chyba pierwszy raz od kiedy pamiętam napisałeś coś sensownego.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3841
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 24 sie 2023, 15:37

fraktal pisze:
24 sie 2023, 13:29
Zamiast pisać hektokilometry postów na wawkomie na temat silnych linii, jakie one są super, zapraszam na Metro Wawrzyszew lub inne bielańskie stacje.
Zamiast uprawiać niskiej jakości trolling na forum może warto jeszcze raz przeczytać mój post i zorzumieć jego sens, który zacytowałeś, bo tak się dziwnie składa że w nim nic nie pisałem o silnych liniach. Ja o zupie, ty o...
Autobus Czerwon pisze:
24 sie 2023, 13:41
Nie widzę żadnego logicznego sensu w tym wywodzie.
Ja tak samo. Zupełnie nie wiem, co ma w tym przypadku wspólnego widna na Wawrzyszewie, z windami prowadzącymi do przystanków bez obsługi liniowej lub z obsługą ich poza ramowymi godzinami kursowania metra 8-(
Autobus Czerwon pisze:
fraktal pisze:
24 sie 2023, 13:29
najważniejsze, żeby tabor był jak najefektywniej wykorzystany!
Chyba pierwszy raz od kiedy pamiętam napisałeś coś sensownego.
Raz w roku to i kij od szczotki strzeli gola.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 596
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 24 sie 2023, 17:37

primoż pisze:
24 sie 2023, 12:48
primoż pisze:
24 sie 2023, 1:10
Nieśmiało tylko przypomnę, że w tym mieście jednak dalej funkcjonują torowiska bez codziennej obsługi liniowej w postaci pętli: Twardowska, plac Starynkiewicza, Koło, Ratuszowa-ZOO, :mewa: Wilanowska i Woronicza. Do tej pory nie zostały skasowane i jakoś nie słyszy się o planach likwidacji ich.
Podbijam, bo zapomniałem: al. Zieleniecka.
fraktal pisze:
24 sie 2023, 8:31
Nie po to budowano za ciężkie pieniądze windę na Słowackiego przy torowisku tramwajowym (plac Wilsona), żeby teraz ktoś dla idei mega silnej 17 na Marymonckiej wyrzucał i stamtąd tramwaj. Bo inaczej to sprawa dla NIKu.
Metro Księcia Janusza 04, Metro Trocka 04 i Metro Kondratowicza 07 posiadają dedykowane tym przystankom windy, a mimo to pozostają jakoś bez obsługi liniowej lub z (ewentualnie) planowaną w przyszłości obsługą liniową. Czy w takim razie powinny zostać uruchomione z myślą o zbudowanych tam windach dodatkowe połączenia lub przekierowane obecne?
Skorektuję: METRO KSIĘCIA JANUSZA 08 i METRO TROCKA 04 ;)
METRO KONDRATOWICZA 07 nie istnieje. Pragnę przypomnieć, że w niedaleko-dalekiej przyszłości ma zostać skierowana przez przystanek METRO TROCKA 04 linia 262.

A odnośnie RATUSZOWEJ-ZOO to obecnie jest używana, a METRO WILANOWSKA czasowo zawieszona wraz z 14ką.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3841
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 24 sie 2023, 17:53

AdamKlocusky pisze:
24 sie 2023, 17:37
Skorektuję: METRO KSIĘCIA JANUSZA 08 i METRO TROCKA 04 ;)
Mapa twierdzi że to MKJ08 :twisted: Chodzi mi o tę zatokę na Górczewskiej między Ciołka a Księcia Janusza :arrow: Wola Park.
AdamKlocusky pisze:METRO KONDRATOWICZA 07 nie istnieje.
Na Rembielińskiej przed Kondratowicza nie ma już słupka? Grafika jeszcze go pokazuje.
AdamKlocusky pisze:Pragnę przypomnieć, że w niedaleko-dalekiej przyszłości ma zostać skierowana przez przystanek METRO TROCKA 04 linia 262.
To już chyba spadło na św. nigdy.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 596
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 24 sie 2023, 18:24

primoż pisze:
24 sie 2023, 17:53
AdamKlocusky pisze:
24 sie 2023, 17:37
Skorektuję: METRO KSIĘCIA JANUSZA 08 i METRO TROCKA 04 ;)
Mapa twierdzi że to MKJ08 :twisted: Chodzi mi o tę zatokę na Górczewskiej między Ciołka a Księcia Janusza :arrow: Wola Park.
AdamKlocusky pisze:METRO KONDRATOWICZA 07 nie istnieje.
Na Rembielińskiej przed Kondratowicza nie ma już słupka? Grafika jeszcze go pokazuje.
AdamKlocusky pisze:Pragnę przypomnieć, że w niedaleko-dalekiej przyszłości ma zostać skierowana przez przystanek METRO TROCKA 04 linia 262.
To już chyba spadło na św. nigdy.
No dokładnie tak jak mówię MKJ 08. Najwidoczniej w pierwszej wiadomości musiała wskoczyć Tobie czwórka zamiast ósemki.

Odnośnie MKA 07 to masz na myśli MBO 07 - wtedy masz rację.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 24 sie 2023, 18:27

primoż pisze:
24 sie 2023, 17:53
AdamKlocusky pisze:METRO KONDRATOWICZA 07 nie istnieje.
Na Rembielińskiej przed Kondratowicza nie ma już słupka? Grafika jeszcze go pokazuje.
Mijacie się, Panowie, o jedną stację metra...

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4924
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 25 sie 2023, 20:24

https://www.wtp.waw.pl/newsy/2023/08/25 ... -pulawska/
Osoba redagująca komunikat zapatrzyła się na obecną, skróconą trasę 35 czy może jednak ta linia nie wróci na Nowe Bemowo? Od 4 września miała wrócić normalna organizacja ruchu na Wólczyńskiej i Nocznickiego.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 sie 2023, 20:35

Georg pisze:
24 sie 2023, 9:00
Krótsze miało być na 6, 27 i chyba 28, ale ostatniego nie jestem pewien. Tylko okazuje się, że 6 na Pradze jest za mała.
Czy ja mam sobie w stopkę do postów wpisać, że wg mnie 6 i 28 na Pradze powinno być zamienione końcówkami?
Zgłaszałem jakieś lata temu.
fraktal pisze:
24 sie 2023, 8:31
Nie po to budowano za ciężkie pieniądze windę na Słowackiego przy torowisku tramwajowym (plac Wilsona), żeby teraz ktoś dla idei mega silnej 17 na Marymonckiej wyrzucał i stamtąd tramwaj. Bo inaczej to sprawa dla NIKu.
Chcesz nieefektywnie puszczać tramwaj przez kolejne lata tylko dlatego, że w ówczesnych warunkach winda wydawała się uzasadniona? To wygląda jak metro na Gocław uzasadnione przewymiarowaną stacją Stadion lub jak sunken cost fallacy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 460
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 25 sie 2023, 23:37

KwZ pisze:
25 sie 2023, 20:35
Czy ja mam sobie w stopkę do postów wpisać, że wg mnie 6 i 28 na Pradze powinno być zamienione końcówkami?
Zgłaszałem jakieś lata temu.
KwZ pisze:
25 sie 2023, 20:35
Chcesz nieefektywnie puszczać tramwaj przez kolejne lata tylko dlatego, że w ówczesnych warunkach winda wydawała się uzasadniona? To wygląda jak metro na Gocław uzasadnione przewymiarowaną stacją Stadion lub jak sunken cost fallacy.
To w końcu 6 ma zostać, czy nie? Bo powyższe cytaty wzajemnie się wykluczają (jeśli 6 miałaby być zlikwidowana ze względu na rzekomą potrzebę zmniejszenia podaży na Słowackiego, to problemu zamiany krańców nie będzie).

Natomiast co do chęci zmniejszenia liczby kursów na Słowackiego za wszelka cenę, to nie uważam by była taka potrzeba, a jeśli już, to może lepiej pozbyć się stamtąd 116, ponieważ usunięcie 6 spowodowałoby zmniejszenie podaży na Marymonckiej, a także zabranie bezpośredniego połączenia z Metrem Młociny (owszem, są autobusy, jednak nie pokrywają się one z tramwajami, a poza tym, to mając imfrastrukturę tramwajową, chyba należałoby opierać komunikację w danym miejscu na nich).

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25436
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 sie 2023, 0:10

Bywalec pisze:
25 sie 2023, 20:24
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2023/08/25 ... -pulawska/
Osoba redagująca komunikat zapatrzyła się na obecną, skróconą trasę 35 czy może jednak ta linia nie wróci na Nowe Bemowo? Od 4 września miała wrócić normalna organizacja ruchu na Wólczyńskiej i Nocznickiego.
Zostaje na Piaskach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 sie 2023, 6:13

Krzysztof_J pisze:
25 sie 2023, 23:37
KwZ pisze:
25 sie 2023, 20:35
Czy ja mam sobie w stopkę do postów wpisać, że wg mnie 6 i 28 na Pradze powinno być zamienione końcówkami?
Zgłaszałem jakieś lata temu.
KwZ pisze:
25 sie 2023, 20:35
Chcesz nieefektywnie puszczać tramwaj przez kolejne lata tylko dlatego, że w ówczesnych warunkach winda wydawała się uzasadniona? To wygląda jak metro na Gocław uzasadnione przewymiarowaną stacją Stadion lub jak sunken cost fallacy.
To w końcu 6 ma zostać, czy nie? Bo powyższe cytaty wzajemnie się wykluczają (jeśli 6 miałaby być zlikwidowana ze względu na rzekomą potrzebę zmniejszenia podaży na Słowackiego, to problemu zamiany krańców nie będzie).

Natomiast co do chęci zmniejszenia liczby kursów na Słowackiego za wszelka cenę, to nie uważam by była taka potrzeba, a jeśli już, to może lepiej pozbyć się stamtąd 116, ponieważ usunięcie 6 spowodowałoby zmniejszenie podaży na Marymonckiej, a także zabranie bezpośredniego połączenia z Metrem Młociny (owszem, są autobusy, jednak nie pokrywają się one z tramwajami, a poza tym, to mając imfrastrukturę tramwajową, chyba należałoby opierać komunikację w danym miejscu na nich).
Mamy dwa scenariusze uwarunkowań. Skoro 6 ma jeździć z powodów politycznych (radni), to od ręki można podmienić końcówki na Pradze. Pozwoliłoby to wyjaśnić rozmiar taboru na 28, mam nadzieję.
Skąd 6 ma brać pasażerów, skoro z pl. Wilson a do Wileniaka M1+WZ wychodzi 1-3 min szybciej? 6 to relikt czasów, gdy w Hucie pracowała masa robotników z Pragi.

Lepszy świat byłby bez nacisków, a może by się okazało po zamianie, że jest tak bardzo pusto, że nawet naciski nie wystarczają.

Czym zastąpić 6 na Marymonckiej? Przede wszystkim druga połowa 17. Do Młocin jest 103, brak Cm. Włoskiego imho nie uzasadnia uznawania tego za osobną relację.
Nie rozumiem chęci wywalania 116, akurat ta linia jest częsta i długodystansową.
Problem z 6 to może być w okolicach pl. Hallera, bo tam wypadnie bez zastępstwa. W dalszej perspektywie tędy powinna pojechać 21 z Gocławia na Winnicę. Jak pojedzie, to zaśpiewamy Czterdzieści lat minęło.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 26 sie 2023, 9:21

To nie ten temat, ale ja bym 116 wyciągnął od pl. Wilsona przez Mickiewicza Klaudyny Podleśna przez METRO Slodowiec i dalej Żeromskiego (w stronę Wilanowa przez Sacharowa, w stronę Chomiczówki przez skrzyżowanie Marymoncka/Żeromskiego że względu na wspólny przystanek ze 110 i 112). Zapewni to na osiedlu Ruda sensowną jedna linię silną do normalnego centrum.

A wracając do 6 i 17, to chyba silna 17 na Tarchomin należałoby puścić niezależnie od 6, a pomyśleć o połączeniu 181 z 303, aby zmniejszyć podaż autobusów na Marymonckiej. Ale to inny temat i ruszanie całych Bielan.

ODPOWIEDZ