Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 sie 2023, 9:29

patryk148 pisze:
26 sie 2023, 9:21
To nie ten temat, ale ja bym 116 wyciągnął od pl. Wilsona przez Mickiewicza Klaudyny Podleśna przez METRO Slodowiec i dalej Żeromskiego (w stronę Wilanowa przez Sacharowa, w stronę Chomiczówki przez skrzyżowanie Marymoncka/Żeromskiego że względu na wspólny przystanek ze 110 i 112). Zapewni to na osiedlu Ruda sensowną jedna linię silną do normalnego centrum.

A wracając do 6 i 17, to chyba silna 17 na Tarchomin należałoby puścić niezależnie od 6, a pomyśleć o połączeniu 181 z 303, aby zmniejszyć podaż autobusów na Marymonckiej. Ale to inny temat i ruszanie całych Bielan.
116 jest już teraz trochę za długie. Z 6 i 17 racja. 303 ma jakieś funkcje socjalne i podobno musi zostać. 181 przy obecnej częstotliwości to chyba też już jest socjal. Czy częstotliwość 20 minut to jest powrót do czasu sprzed wakacji, czy wtedy było 15 minut?

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 26 sie 2023, 9:33

181 co 20 jeździ od jakiegoś czasu, nieskoordynowane z 303. Ja myślałem, żeby poprostu 303 zamienić w 181. Krańce się zgadzają.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10658
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 sie 2023, 9:45

Jak zamienić w? Wcielić?

116 to albo na Rudę, albo na Chomiczówkę. Na Chomiczówkę przez Rudę to tasiemiec pasożytujący na umyśle.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 sie 2023, 9:57

Do usunięcia.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 sie 2023, 10:01

Paszli won mi stąd z tymi autobusami!
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 26 sie 2023, 11:12

No i jak zwykle ZTM wymyślił beznadziejny pomysł.
Skoro 35 nie może jechać na Wyścigi to po co zabrano tą linię z Bemowa. Nie prościej zrobić tak jeśli Górczewska odpadła:

11 aut
22 bez zmian
23 bez zmian
24 bez zmian
28 zabieramy z Marymontu puszczamy po trasie do Radiowej i dalej na Koło
33 po staremu Kielecka - Piaski/Młociny
35 Banacha - Nowe Bemowo
76 silna linia Młociny - Fort Wola

Tak trudno.
Z drugiej strony skoro 10, 14 i 35 mają jechać w dół to na Puławskiej zostaje 4 i 18 a od Królikarni tylko 4. Coś mało i zmiany będą raczej większe.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 sie 2023, 12:24

10 raczej nie pojedzie na dół, skoro wraca na Wyścigi. Prędzej bym się spodziewał 11 na Gagarina.
A 35 na Piaskach wygląda mi (i to nie jest żaden insider trading) na zwykłe cięcie kilometrów. Będzie fajny pierdzielnik ze wspólnym torem z 22 w szczycie, jak niektóre kursy 33 dołączają do towarzystwa.
76 w połowie do Nowego Bemowa w spadku po 11.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 sie 2023, 12:34

Dlaczego teraz jest moda na ustawianie dwóch linii na jednym torze? Dawniej to było tylko na Gocławku, potem doszło Bemowo, teraz Piaski. Może czas zmniejszyć liczbę tarczek i zwiększyć częstotliwość tego, co zostanie. W przypadku zatrzymania na mieście robi się kłopot.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 sie 2023, 12:48

Miasto się zmienia, szczególnie metro orze zwyczaje pasażerów. Do tego szukanie oszczędności mądrzejszych czy głupszych. Zresztą niechęć do wspólnych torów to specyfika mocno warszawska. W wielu miastach to absolutna norma, w takim Wrocławiu poprawiona jeszcze mnóstwem BWL-i.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4923
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 26 sie 2023, 12:51

W kontekście oszczędności - jak wspominałeś przez liczne zamknięcia w tym roku i tak daleko do zrealizowania planu a tu kolejne cięcia. Trochę słabo bo z jednej strony miasto stawia na tramwaje i nowe trasy a za chwilę znowu się okaże tak jak przy pandemicznyn obcięciu wzkm że zacznie się dziadowanie na obecnej infrastrukturze, która jeszcze nie pozbyła się pandemicznej zadyszki... Nie napawa to optymizmem :cry:
ObrazekObrazek

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 sie 2023, 13:03

pawcio pisze:
26 sie 2023, 12:48
Miasto się zmienia, szczególnie metro orze zwyczaje pasażerów. Do tego szukanie oszczędności mądrzejszych czy głupszych. Zresztą niechęć do wspólnych torów to specyfika mocno warszawska. W wielu miastach to absolutna norma, w takim Wrocławiu poprawiona jeszcze mnóstwem BWL-i.
A w jaki sposób inne miasta radzą sobie z zatrzymaniami? Ostatnio jak było parę razy zatrzymanie na Grójeckiej i tramwaje zawracały na pl. Narutowicza to zastanawiałem się jak to będzie rozwiązane, gdy zostanie zlikwidowana ta pętla.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 26 sie 2023, 13:11

pawcio pisze:
26 sie 2023, 12:24
10 raczej nie pojedzie na dół, skoro wraca na Wyścigi. Prędzej bym się spodziewał 11 na Gagarina.
A 35 na Piaskach wygląda mi (i to nie jest żaden insider trading) na zwykłe cięcie kilometrów. Będzie fajny pierdzielnik ze wspólnym torem z 22 w szczycie, jak niektóre kursy 33 dołączają do towarzystwa.
76 w połowie do Nowego Bemowa w spadku po 11.
Czyli ZTM komplikuje podróż pasażerom a i pracę pracownikom TW też. Przyznasz że mój pomysł sensowniejszy nawet w kwestii zrobienia przerw.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 26 sie 2023, 13:15

Georg pisze:
26 sie 2023, 13:03
pawcio pisze:
26 sie 2023, 12:48
Miasto się zmienia, szczególnie metro orze zwyczaje pasażerów. Do tego szukanie oszczędności mądrzejszych czy głupszych. Zresztą niechęć do wspólnych torów to specyfika mocno warszawska. W wielu miastach to absolutna norma, w takim Wrocławiu poprawiona jeszcze mnóstwem BWL-i.
A w jaki sposób inne miasta radzą sobie z zatrzymaniami? Ostatnio jak było parę razy zatrzymanie na Grójeckiej i tramwaje zawracały na pl. Narutowicza to zastanawiałem się jak to będzie rozwiązane, gdy zostanie zlikwidowana ta pętla.
W innych miastach jest to zdecydowanie lepiej zorganizowane. U nas decyduje św centrala ZTM. Dość często zamiast szybko rozprowadzić wozy po zatrzymaniu to cały peleton jedzie przez pół a nawet całe miasto. U nas jest nadal brak dynamicznego sterowania ruchem. Niestety. A i łączność przestarzała choć powoli się to zmienia.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Paweł D.
Posty: 5336
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 26 sie 2023, 13:41

KwZ pisze:
26 sie 2023, 6:13
Mamy dwa scenariusze uwarunkowań. Skoro 6 ma jeździć z powodów politycznych (radni), to od ręki można podmienić końcówki na Pradze. Pozwoliłoby to wyjaśnić rozmiar taboru na 28, mam nadzieję.
Skąd 6 ma brać pasażerów, skoro z pl. Wilson a do Wileniaka M1+WZ wychodzi 1-3 min szybciej? 6 to relikt czasów, gdy w Hucie pracowała masa robotników z Pragi.
Naprawdę uważasz, że 6 to tylko pl. Wilsona - pl. Wileński? Są w tym mieście osoby starsze, chore, niepełnosprawne dla których może być i 15 minut więcej aby tylko uniknąć chodzenia po schodach.
Chcesz puścić 6 na Wschodni to co z ludźmi, którzy przesiadają się z pociągów? Zamknięcie średnicy postępuje. Zaproponujesz taszczenie walizek na wiadukt Mickiewicza? Dlatego że ZTM uparł się na solówki na 28 mamy wygasić popyt na 6 i nawet ją zlikwidować?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 sie 2023, 13:46

beni pisze:
26 sie 2023, 13:11
pawcio pisze:
26 sie 2023, 12:24
10 raczej nie pojedzie na dół, skoro wraca na Wyścigi. Prędzej bym się spodziewał 11 na Gagarina.
A 35 na Piaskach wygląda mi (i to nie jest żaden insider trading) na zwykłe cięcie kilometrów. Będzie fajny pierdzielnik ze wspólnym torem z 22 w szczycie, jak niektóre kursy 33 dołączają do towarzystwa.
76 w połowie do Nowego Bemowa w spadku po 11.
Czyli ZTM komplikuje podróż pasażerom a i pracę pracownikom TW też. Przyznasz że mój pomysł sensowniejszy nawet w kwestii zrobienia przerw.
Mimo wszystko, myśląc o układzie tras, nie stawiam optymalizacji mojej pracy na pierwszym miejscu. Co nie oznacza, że w ogóle o tym nie myślę. Gdyby we wdrażanym układzie 35 wróciło na Bemowo, wersja ZTM by się spokojnie broniła.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ