Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2850
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 sie 2023, 17:45

beni pisze:
26 sie 2023, 11:12
No i jak zwykle ZTM wymyślił beznadziejny pomysł.
Skoro 35 nie może jechać na Wyścigi to po co zabrano tą linię z Bemowa. Nie prościej zrobić tak jeśli Górczewska odpadła:

11 aut
22 bez zmian
23 bez zmian
24 bez zmian
28 zabieramy z Marymontu puszczamy po trasie do Radiowej i dalej na Koło
33 po staremu Kielecka - Piaski/Młociny
35 Banacha - Nowe Bemowo
76 silna linia Młociny - Fort Wola

Tak trudno.
Z drugiej strony skoro 10, 14 i 35 mają jechać w dół to na Puławskiej zostaje 4 i 18 a od Królikarni tylko 4. Coś mało i zmiany będą raczej większe.
A jak ma być na Bielanach?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36675
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 sie 2023, 18:07

Georg pisze:
26 sie 2023, 13:03
pawcio pisze:
26 sie 2023, 12:48
Miasto się zmienia, szczególnie metro orze zwyczaje pasażerów. Do tego szukanie oszczędności mądrzejszych czy głupszych. Zresztą niechęć do wspólnych torów to specyfika mocno warszawska. W wielu miastach to absolutna norma, w takim Wrocławiu poprawiona jeszcze mnóstwem BWL-i.
A w jaki sposób inne miasta radzą sobie z zatrzymaniami? Ostatnio jak było parę razy zatrzymanie na Grójeckiej i tramwaje zawracały na pl. Narutowicza to zastanawiałem się jak to będzie rozwiązane, gdy zostanie zlikwidowana ta pętla.
Ja się od dobrych kilku lat zastanawiam!
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 730
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 26 sie 2023, 19:17

Pl. Starynkiewicza 😂
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 26 sie 2023, 19:33

W sumie, jeżeli Ochota nie lubi tramwajów.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3837
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 26 sie 2023, 22:23

AdamKlocusky pisze:
24 sie 2023, 18:24
Odnośnie MKA 07 to masz na myśli MBO 07 - wtedy masz rację.
Tak, chodziło mi o MBO 07, dzięki za zwrócenie uwagi na błąd. Myślę Bródno, piszę Kondratowicza.
kveld pisze:
24 sie 2023, 18:27
Mijacie się, Panowie, o jedną stację metra...
Mijaaamy się... :twisted:
Bywalec pisze:
26 sie 2023, 12:51
W kontekście oszczędności - jak wspominałeś przez liczne zamknięcia w tym roku i tak daleko do zrealizowania planu a tu kolejne cięcia. Trochę słabo bo z jednej strony miasto stawia na tramwaje i nowe trasy a za chwilę znowu się okaże tak jak przy pandemicznyn obcięciu wzkm że zacznie się dziadowanie na obecnej infrastrukturze, która jeszcze nie pozbyła się pandemicznej zadyszki... Nie napawa to optymizmem :cry:
Włodarze miasta mówiący o rozwoju sieci tramwajowe, a potem robiący coś dokładnie odwrotnego? Nie jest to nowość.
Bastian pisze:
26 sie 2023, 18:07
Georg pisze:
26 sie 2023, 13:03
A w jaki sposób inne miasta radzą sobie z zatrzymaniami? Ostatnio jak było parę razy zatrzymanie na Grójeckiej i tramwaje zawracały na pl. Narutowicza to zastanawiałem się jak to będzie rozwiązane, gdy zostanie zlikwidowana ta pętla.
Ja się od dobrych kilku lat zastanawiam!
Lokalni politycy nie przejmują się takimi błahostkami!
ZielonyJamnik pisze:
26 sie 2023, 19:17
Pl. Starynkiewicza 😂
Od placu Zawiszy można puścić w prawo Towarową i dalej do zajezdni Wola. I już jest sens odbudowy skrętów na rondzie Daszyńskiego, ha! :term:

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8474
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 sie 2023, 10:05

Bywalec pisze:
26 sie 2023, 12:51
a za chwilę znowu się okaże tak jak przy pandemicznyn obcięciu wzkm że zacznie się dziadowanie na obecnej infrastrukturze,
Przecież już jest dziadowanie - czy to na JPII, czy na Marszałkowskiej, czy na Grójeckiej... Srsly, kiedyś w Wawie standardem była wymiana szyn prostych na prostsze, teraz tylko gorzej. TW mają za niską stawkę, za niską!

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 28 sie 2023, 12:02

W ramach uzupełnienia istniejącego układu komunikacyjnego zdecydowaliśmy o utrzymaniu obecnej trasy linii 35 między Piaskami a pętlą przy ulicy S. Banacha.

A gdyby nie to..... to by zlikwidowali. Czy ktoś normalny w tym ZTM pracuje. Cytat ze zmian po wakacjach ze strony ZTM. Kto zdecydował? Ktoś pytał pasażerów?

Peron zostaje pusty na Bemowie zaś 22 z 35 będą się ganiać. Super.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 28 sie 2023, 12:06

To był jedyny sposób, żeby zabrać 14 z Puławskiej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8474
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 sie 2023, 12:08

beni pisze:
28 sie 2023, 12:02
Kto zdecydował? Ktoś pytał pasażerów?
ZTM decydował - urzędnicy tam pracujący lub Dyrektor.
O wszystko chcesz pytać pasażerów? O godziny odjazdów też? To po co wtedy urzędnicy, których jest to zadanie?

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 28 sie 2023, 12:12

person pisze:
28 sie 2023, 12:08
beni pisze:
28 sie 2023, 12:02
Kto zdecydował? Ktoś pytał pasażerów?
ZTM decydował - urzędnicy tam pracujący lub Dyrektor.
O wszystko chcesz pytać pasażerów? O godziny odjazdów też? To po co wtedy urzędnicy, których jest to zadanie?
Twoim tokiem rozumowania niech o nic nie pytają. Konsultacje po otwarciu metra to może też ściema? Bo dyrektor komórki ma swoją wizie i tak ma być. Super. Brawo. Komunikacja według dyrektora a nie pod pasażera. 35 sporo osób woziło od Bemowa do Piasek. I teraz co kolejne udogodnienia w postaci przesiadki bo 4 wozów szkoda dorzucić by pociągnąć linie po staremu. A wzkm to kurna 1 mln miesięcznie wyjdzie i za mało na koniec roku odda ZTM do ratusza by się przylizać jakie to oszczędności wprowadzono.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8474
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 sie 2023, 13:10

Dlaczego mnie atakujesz? Czy ja napisałem, że 35 byłoby niepotrzebne?
Zadaję pytania o to, gdzie jest granica między koniecznością pytania pasażerów (użytkowników/klientów), a decyzyjnością merytorycznych pracowników dysponujących tą czy ową wiedzą. To tak jakby organizować co i rusz referenda lokalne z pytaniami o rzeczy do zrobienia przez miasto, bo przecież mieszkańcy wiedzą najlepiej, a nie urzędnicy UM.

P.S. Tak, konsultacje to ściema i igrzyska - również dlatego, że mieszkańcy nie chcą jakichkolwiek zmian. Bo nie. Czasem jest to uzasadniony strach, a czasem irracjonalny. A na strachu najlepiej żerować...

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 28 sie 2023, 13:56

person pisze:
28 sie 2023, 13:10
Dlaczego mnie atakujesz? Czy ja napisałem, że 35 byłoby niepotrzebne?
Zadaję pytania o to, gdzie jest granica między koniecznością pytania pasażerów (użytkowników/klientów), a decyzyjnością merytorycznych pracowników dysponujących tą czy ową wiedzą. To tak jakby organizować co i rusz referenda lokalne z pytaniami o rzeczy do zrobienia przez miasto, bo przecież mieszkańcy wiedzą najlepiej, a nie urzędnicy UM.

P.S. Tak, konsultacje to ściema i igrzyska - również dlatego, że mieszkańcy nie chcą jakichkolwiek zmian. Bo nie. Czasem jest to uzasadniony strach, a czasem irracjonalny. A na strachu najlepiej żerować...
Nie atakuje ciebie tylko zmiana trasy pomijającą jakiś skrawek trasy ok. Ale całkowicie zabierają kolejne świetnie funkcjonujące połączenie moim zdaniem. Mało tego od czasu otwarcia M2 za Wilieńskim w stronę Bródna czy w drugą stronę korekty linii są robione by tylko dowieść do metra a dalej niech ludzie kombinują. Batalia np. Bemowa poskutkowała tym że część linii wróciła ale z taką częstotliwością że i tak sporo osób wybiera własne 4 kółka, a np. 112 potrafi być nie zabieralne od Ratusza. Nie każdemu pasuje metro. A wiesz skąd takie parcie na metro? Zgadnij a będziesz wiedział czemu po konsultacji z której dokładnych wyników nie ma (poza artykułem na stronie ZTM) jest parcie na pchanie ludzi do metra. Stąd ostatnie działania ZTM są nie tyle co na nie korzyść pasażerom ale i operatorom ( z jednej strony kręcą śrubę o najwyższe standardy z drugiej jak by zabrać kasę czy to przez kary za bzdury np. nieczytelny piktogram(naklejka) zamazany przez kogoś markerem, czy przez lekkie zajumanie wzkm). Tak to ma wyglądać.
Komunikacja dla ludzi. Niepotrzeba pytać o zmianę czasów ale o stały przebieg linii uważam że tak. Już zdecydowano co pojedzie na Wilanów i znów zetną autobusy do minimum by wykazać że tramwajami jeździ trylion rocznie i inwestycja jest opłacalna.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8474
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 sie 2023, 14:01

beni pisze:
28 sie 2023, 13:56
Komunikacja dla ludzi. Niepotrzeba pytać o zmianę czasów ale o stały przebieg linii uważam że tak. Już zdecydowano co pojedzie na Wilanów i znów zetną autobusy do minimum by wykazać że tramwajami jeździ trylion rocznie i inwestycja jest opłacalna.
Co jest złego w tym, że zdecydowano co pojedzie na Wilanów? W takiej Pradze czy Berlinie wiadomo o tym PRZED rozpoczęciem inwestycji.
Czemu miałyby kursować autobusy równolegle do nowej trasy tramwajowej? Dla zasady? Bo kochany autobusy? Helloł...

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 28 sie 2023, 14:15

person pisze:
28 sie 2023, 14:01
beni pisze:
28 sie 2023, 13:56
Komunikacja dla ludzi. Niepotrzeba pytać o zmianę czasów ale o stały przebieg linii uważam że tak. Już zdecydowano co pojedzie na Wilanów i znów zetną autobusy do minimum by wykazać że tramwajami jeździ trylion rocznie i inwestycja jest opłacalna.
Co jest złego w tym, że zdecydowano co pojedzie na Wilanów? W takiej Pradze czy Berlinie wiadomo o tym PRZED rozpoczęciem inwestycji.
Czemu miałyby kursować autobusy równolegle do nowej trasy tramwajowej? Dla zasady? Bo kochany autobusy? Helloł...
W takiej Pradze czy Berlinie rozkłady nie zmieniają się trylion razy w roku tym bardziej przebiegi linii. A to że przed inwestycją wiadomo co i gdzie super, u nas komunikat w środę ewentualnie wtorek ze zmianą od najbliższego poniedziałku. Super. Nie mówię że mają jeździć autobusy równolegle z tramwajem ale bynajmniej coś zostawić a nie zmienić tak że i tak wylądujesz z przesiadką.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 28 sie 2023, 14:20

beni pisze:
28 sie 2023, 14:15
Nie mówię że mają jeździć autobusy równolegle z tramwajem ale bynajmniej coś zostawić a nie zmienić tak że i tak wylądujesz z przesiadką.
To w końcu autobusy mają jeździć równolegle z tramwajem, czy nie, bo nie rozumiem?

ODPOWIEDZ