Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 wrz 2023, 15:13

Podobnie jak 190 jest niezabieralne...

BrdzJkb
Posty: 200
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 07 wrz 2023, 16:34

Cholerni pasażerowie, zamiast jechać z dwoma przesiadkami 15 minut dłużej wolą dojechać do celu z jedną przesiadką.

Skrócić trasę, zmniejszyć częstotliwość. Nie może być za dobrze.

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 07 wrz 2023, 19:35

Łukasz pisze:
07 wrz 2023, 15:00
BrdzJkb pisze:
07 wrz 2023, 11:42
Zaczął się rok szkolny i 500 znowu niezabieralna na pojedycznych kursach. Zostaje zgodnie z sugestią na poprzednich stronach skrócić do Starzyńskiego i rozrzedzić do co 15 minut.
Skoro ludzie wolą się gnieść w 500 zamiast siedzieć w metrze…
Warto jednak zauważyć, że poza Arkadią są tam też kompleksy biurowe Gdański Business Centre, dwa budynki Intraco, North Gate, kompleks Forest i jeszcze ładnych parę innych celów. Z Bemowa na Służewiec też jeździ się zgniecionym w 189, a nie M1+M2+tramwaj/bus. I tak jak z Ursusa na Służewiec nie jeździ się SKM/KM+M1+tramwaj, a 189 lub 401.

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 wrz 2023, 19:38

A co Waszym zdaniem powinno się zrobić z 500? Skrócić do Żaby, a zaoszczędzone brygady przeznaczyć na zwiększenie częstotliwości?

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 07 wrz 2023, 19:52

Należałoby uszynić ul. św. Wincentego.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 wrz 2023, 20:57

Przy M2 - nierealne, potoki nie wychodzą.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 07 wrz 2023, 21:01

Os0 pisze:
07 wrz 2023, 19:52
Należałoby uszynić ul. św. Wincentego.
Zwiększenie częstotliwości wyszłoby kilka rzędów wielkości taniej. Co 10' na szczęście daje jeszcze spore pole do poprawy :P

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 07 wrz 2023, 21:45

Bastian pisze:
07 wrz 2023, 20:57
Przy M2 - nierealne, potoki nie wychodzą.
Zakładam, że ZB mierzone było nie tylko z myślą, że Matki Teresy będzie co najwyżej ewentualnie na Most Krasińskiego, a reszta skończy przy Gilarskiej. Zresztą Wincentego to jest łącznik, autobusy, które się nią poruszają, zawsze będą dublować szynę na każdej innej części swojej trasy, i z tego też względu rentowność pod kątem obłożenia może zejść na drugi plan.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 07 wrz 2023, 22:28

No 500ka akurat jest idealnym przykładem, że marszrutyzacja mogłaby mieć sens (bo przypominam że z Wincentego jednak wyleciało 527, 127, 406, dużo 169, a nawet E-3, a 500 to jednak jechała i na Centralny), ale zostawia się taką częstotliwość jak na potok że ludzie się do niej nie mieszczą.
Szkoda, bo to jest naprawdę linia no-brainer, a Wincentego (nie mówiąc o najgęściej zabudowanej części Bródna bez dostępu do tramwaju) na niej wisi w tradycyjnym ciągu komunikacyjnym do Śródmieścia/Muranowa/Żoliborza i do M1/JP2.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

BrdzJkb
Posty: 200
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 08 wrz 2023, 8:13

Georg pisze:
07 wrz 2023, 19:38
A co Waszym zdaniem powinno się zrobić z 500? Skrócić do Żaby, a zaoszczędzone brygady przeznaczyć na zwiększenie częstotliwości?
Przerwy po 24 minuty na Podgrodziu i 10 na Babce. Wystarczy, żeby podbić do co 7,5 minuty co z resztą ćwiczono w zeszłym roku.

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 wrz 2023, 8:15

Może utrudnienia po drodze są na tyle duże, że musi być rezerwa na postój.

BrdzJkb
Posty: 200
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 08 wrz 2023, 9:07

Nie o tej porze, nie w tą stronę.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2058
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 13 wrz 2023, 22:30

Zostawcie tą 500-tkę w spokoju. Ta linia pracuje bardzo dobrze. Faktycznie frekwencja jest wysoka, ale kilkanaście minut w ścisku nikogo jeszcze nie zabiło. Można pomyśleć o podbiciu częstotliwości w godzinach szczytu, ale nie kosztem postojów. Poza szczytem postoje nie są po 24min na Podgrodziu, tylko po 14 min.

Jelcz4755
Posty: 141
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 17 wrz 2023, 14:42

konri pisze:
13 wrz 2023, 22:30
kilkanaście minut w ścisku nikogo jeszcze nie zabiło.
Oj dość odważne stwierdzenie. No chyba, że konkretnie w 500, to fakt.

PiotrekP
Posty: 3497
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 03 mar 2024, 21:22

Biorąc pod uwagę opisywane w artykułach korki, rankingi na najbardziej opóźnioną linię w mieście, sytuacje kadrowe, objazdy i chwilę wolnego czasu postanowiłem porysować palcem po mapie i doszedłem do kilku wniosków. Z tematu Białołęka - Targówek najbardziej we znaki daje się zauważyć opóźnienie generowane w innej części miasta, przez co dłuższe linie przyjeżdżają stadami notorycznie.
101 Nowodwory - (...) - podjazd pod Polfę - (...) - Żerań FSO
:arrow: zastąpienie linii 126 w wariantowych kursach, przekształcenie linii 516 w linię zwykłą
112 Nowe Bemowo - (...) - Głębocka - Skarbka z Gór - Berensona - Grodzisk
:arrow: Wycofanie z korkogennego wyjazdu z terenu centrum handlowego w Markach i dalszego z Radzymińskiej w Trasę Toruńską, skrócenie z odcinka do Karolina (zastąpienie przez 171), pozbycie się nakładania stad z części skróconej i wydłużonej, utrzymanie wysokiej częstotliwości i pojazdów przegubowych zgodnych do popytu.
114 Bródno - (...) - Krasińskiego - Powązkowska - Kochanowskiego - PŚ - Piastów Śląskich - Wrocławska - Radiowa - Stare Bemowo
:arrow: Dostosowanie taboru do frekwencji, zastąpienie linii 122 na trasie od Żoliborza Artystycznego, wycofanie z Broniewskiego, gdzie autobusy nie są przepełnione. Rolę głównego środka transportu stanowią tu tramwaje.
120 Olesin - (...) - Kąty Grodziskie - Głębocka - Kondratowicza - Łabiszyńska - Łojewska - Chodecka - Bródno
:arrow: Skrócenie trasy do najbliższej linii metra, podbicie częstotliwości i zastąpienie linii 169 w kierunku Podgrodzia
126 Olesin - Kobiałka - Płochocińska - (Płytowa) - Modlińska - Armii Krajowej - (M) Marymont
:arrow: Przekształcenie okresowej linii w całotygodniową tworząc szybkie połączenie osiedla Regaty ze stacją metra
156 wycofanie z dzielnicy Targówek, zastąpienie relacji międzydzielnicowych przez linię 112
160 Ch Marki - Trasa Toruńska - Głębocka - Kondratowicza - Chodecka - Łabiszyńska - Kondratowicza - Annopol - Annopol Zajezdnia
:arrow: Utworzenie krótkiej linii dla osiedli przy Kartograficznej, dojazd do sklepów z dostosowanym czasem przejazdu przez Radzymińską - TT
169 - DWW - (...) - Kondratowicza - Malborska - Głębocka - Skarbka z Gór - Berensona - Grodzisk
:arrow: Przejęcie połączenia osiedla Grodzisk/Derby z Targówkiem i Pragą bez kluczenia przez Targówek Mieszkaniowy
190 Znana - Ch Marki
:arrow: Ustanowienie trasy jako stałej, bez dodatkowych wariantów
212 Gilarska - Rolanda - Codzienna - Młodzieńcza - Radzymińska - Targowa - Kijowska - Zabraniecka - ks. Ziemowita - os. Wilno
:arrow: Przekształcenie linii 512 w zwykłą, połączenie os. Wilno z DWW zgodnie z prośbami pasażerów, zastąpienie na tym odcinku linii 156
227 Bródno - Chodecka - Kondratowicza - św. Wincentego - Starzyńskiego - Słomińskiego - (> Pamiętajcie o Ogrodach - > Kłopot - > Parysowska - > JPII - > Dzika) - Powązkowska - Rudnickiego - Kochanowskiego - Conrada - Chomiczówka
:arrow: Przekształcenie linii 500 w zwykłą, częste połączenie os. Chomiczówka, Piaski, Żoliborz Artystyczny ze stacją metra Dw.Gdański, ominięcie wiecznie stojącego lewoskrętu na rondzie Radosława
234 Augustów - (...) - Daniszewska - Annopol - Odlewnicza - Marywilska - Płochocińska - Światowida - Nowodwory
:arrow: Przejęcie części trasy linii 126 oraz 314, zachowanie połączenia międzydzielnicowego
238 Targówek - Borzymowska - św. Wincentego - Kołowa - obwodnica - Unicka - Trocka - Radzymińska - Rozwadowskiego - Rzeczna - ks. Anny - Zabraniecka - Strażacka - Chełmżyńska - Okularowa - Łysakowska
:arrow: Połączenie Rembertowa, Wawra z Targówkiem Przemysłowym, dodatkowa relacja tego samego miejsca z metrem na Targówku
240 Pustelnik -(...)- Głębocka - Kondratowicza - Chodecka - Wyszogrodzka - Bartnicza - Wysockiego - TT - Żerań
:arrow: Przywrócenie na dawną trasę z jednoczesnym zastąpieniem 126 w relacji Ch Targówek - Bródno oraz Bródno - Żerań po zabraniu stamtąd 156.
256 Grodzisk Zaułek - Berensona - Lewandów - Głębocka - Malborska - Kondratowicza - św. Wincentego - Gilarska - Jórskiego - Unicka - Handlowa - obwodnica - Gorzykowska - Radzymińska - Targowa - Kijowska - DWW Kijowska
:arrow: Przejęcie części trasy linii 120, 212 na Zaciszu, pozostawienie połączenia Targówka z Pragą i ciągiem ul. Radzymińskiej
262 Lewinów - (...) - Unicka - obwodnica - Kołowa - św. Wincentego - 11 Listopada - Namysłowska - Szymanowskiego - Pl. Hallera
:arrow: Dostosowanie układu komunikacyjnego, przejęcie trasy linii 212 do Nowej Pragi
Likwidacja pętli przy skręcie do ChTargowek, zablokowany pas w lewo zawsze powodował opóźnienie.

ODPOWIEDZ