Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 997
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 15 paź 2023, 9:42

kajo pisze:
14 paź 2023, 23:38
A ile bierze MZA? Po co nam ajent jak miejska spółka będzie tańsza i pewniejsza.
W skrócie: W mza jest brak:

-zajezdni
-autobusów
-kierowców
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

px33
Posty: 1655
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 15 paź 2023, 10:12

Jeśli prywaciarze odlecą z cenami (a jeszcze być może zbliżają się daty końca produkcji autobusów spalinowych i zakazu zawierania kontraktów na takie) to być może bardziej opłaci się załatwiać wszystkie 3 powyższe rzeczy we własnym zakresie. Albo stosować jakieś kombinacje - powierzenie miejskich autobusów operatorowi z kontraktu, kontrakty na samych kierowców.

kajo
Posty: 2817
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 15 paź 2023, 18:19

ZielonyJamnik pisze:
15 paź 2023, 9:42
kajo pisze:
14 paź 2023, 23:38
A ile bierze MZA? Po co nam ajent jak miejska spółka będzie tańsza i pewniejsza.
W skrócie: W mza jest brak:

-zajezdni
-autobusów
-kierowców
To nie jest coś z czym nie można walczyć. Wozy musi każdy kupić. Zajezdnie zautomatyzować jak robi to RATP i odzyskasz z każdego kierowcy 15-20 min pracy. A przy skali MZA robi się z tego kilkudziesięciu kierowców. Miasto ma dużo własnych nieruchomości. RATP robi zajezdnię pod blokami. Dogadujesz się z deweloperem i połowę kasy wykłada on w zamian za mieszkania powyżej.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 652
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 15 paź 2023, 19:57

OC dolepiane automatycznie do służb rzędu 7-10 godzin naprawdę nic nie zmieni w ilości ludzi, jedynie w ilości godzin płatnych.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57AKŁ-1044 > ROJ 41212, 25.11.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Łukasz
Posty: 11081
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 paź 2023, 20:19

Na pewno jest mnóstwo pól do optymalizacji.
ŁK

kajo
Posty: 2817
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 15 paź 2023, 21:14

TranslatorPS pisze:
15 paź 2023, 19:57
OC dolepiane automatycznie do służb rzędu 7-10 godzin naprawdę nic nie zmieni w ilości ludzi, jedynie w ilości godzin płatnych.
Pracujesz 17 dni w mc, w 10 dni kończysz 20 min wcześniej to masz 3 godziny w miesiącu zaoszczędzone na prowadzenie zamiast obsługi, to jest jakieś 2%, to robi się z tego 60 osób ekstra. Zawsze na plus.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ashir
Posty: 28011
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 paź 2023, 21:20

Ale jak to się ma do liczby kierowców potrzebnych jednocześnie w godzinach szczytu? :roll:

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 15 paź 2023, 21:31

ashir pisze:
15 paź 2023, 21:20
Ale jak to się ma do liczby kierowców potrzebnych jednocześnie w godzinach szczytu? :roll:
W taki sposób, że zmniejszasz chociażby konieczność oddawania godzin z dni powszednich na rzecz pracy chociażby w weekend.

kajo
Posty: 2817
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 15 paź 2023, 22:06

ashir pisze:
15 paź 2023, 21:20
Ale jak to się ma do liczby kierowców potrzebnych jednocześnie w godzinach szczytu? :roll:
Wszyscy pracują naraz w szczycie? Jednocześnie pracuje około 35% kierowców w szycie. Dlatego jak to się rozłoży to zyskujesz sporo. Nie bez powodu przewoźnicy w to inwestują.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 997
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 15 paź 2023, 22:11

kajo pisze:
15 paź 2023, 18:19
Zajezdnie zautomatyzować jak robi to RATP i odzyskasz z każdego kierowcy 15-20 min pracy.
Człowieku... Ta firma nie potrafi wyświetlaczy ogarnąć, a ty chcesz zajezdnię zautomatyzować...
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25789
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 paź 2023, 1:00

kajo pisze:
15 paź 2023, 22:06
ashir pisze:
15 paź 2023, 21:20
Ale jak to się ma do liczby kierowców potrzebnych jednocześnie w godzinach szczytu? :roll:
Wszyscy pracują naraz w szczycie? Jednocześnie pracuje około 35% kierowców w szycie. Dlatego jak to się rozłoży to zyskujesz sporo. Nie bez powodu przewoźnicy w to inwestują.
Godziny są wtórne. Kluczowe są osobodni pracy. Jak w punkcie szczytowym nie ma człowieka, to fakt, że ktoś z innej brygady na 20 minut dyżuru dosiadu po swojej służbie nic ci nie da.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

kajo
Posty: 2817
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 16 paź 2023, 8:14

Przecież nie robisz codziennie 8 godzin, a zwykle robisz 4x9 i 4 godziny na dorobienie do etatu. I raz w miesiącu z tego zrobi się 8-9 godzin gdzie zamiast dodatku możesz zrobić całkę.

I jak bywam po świecie to na prawdę nie mamy się czego wstydzić. Poza niemieckojęzycznymi krajami wszędzie jest większy burdel niż w Warszawie. Ja nie wiem czy RATP jest na wyższym poziomie zadbania niż MZA, odniosłem wręcz przeciwne wrażenie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 paź 2023, 9:57

pawcio pisze:
16 paź 2023, 1:00
kajo pisze:
15 paź 2023, 22:06


Wszyscy pracują naraz w szczycie? Jednocześnie pracuje około 35% kierowców w szycie. Dlatego jak to się rozłoży to zyskujesz sporo. Nie bez powodu przewoźnicy w to inwestują.
Godziny są wtórne. Kluczowe są osobodni pracy. Jak w punkcie szczytowym nie ma człowieka, to fakt, że ktoś z innej brygady na 20 minut dyżuru dosiadu po swojej służbie nic ci nie da.
Ale właśnie automatyczna zajezdnia pozwalałaby oszczędzić te osobodni (roboczogodziny). Bo kwartale zamiast robić, przykładowo, 504h w postaci 52 zmian po 9:42, może zrobić 54 zmiany po 9:20 (w tym jedną krótszą 7:34). I cyk, te 3% się oszczędza. Dni roboczych i tak jest 63 w tym przykładzie.

Zresztą już dzisiaj pewnie można byłoby zatrudnić wyrobnika nawet bez kategorii D, żeby jeździł po zajezdni i robił te OC.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

kajo
Posty: 2817
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 16 paź 2023, 10:04

A kolejnym punktem mogłaby być reaktywacja Redutowej. Zawsze to ileś linii z szybszym dojazdem. I pyk kolejne godziny zaoszczędzone. Z resztą ja bym od tej zajezdni zaczął automatyzację.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8858
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 paź 2023, 10:49

No właśnie, co słychać w temacie Redutowej? ;) Kiedy ją sprzedadzą?

ODPOWIEDZ