Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

KR88
Posty: 181
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 01 lis 2023, 6:18

Trzeba KK ogarniać do relokacji do Krk 😂

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lis 2023, 7:24

michael112 pisze:
01 lis 2023, 3:09
To wcale się nie ma z czego cieszyć. W takim razie obawiam się że szans na zachowanie midików w pełnym składzie już nie ma, nawet gdyby ZTM zgodził się płacić Mobilisowi stawkę jeszcze wyższą niż ta która była w ofercie z pierwszego przetargu. Mobilis już ma zobowiązania w Krakowie i najwidoczniej nie zdążą z nowymi autobusami na start tamtego kontraktu. Brak oferty w drugim przetargu jest wymownym znakiem nowej sytuacji. Warszawski ZTM ewidentnie przedobrzył.
Warszawski ZTM nie urodzi pieniędzy, których nie ma.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 01 lis 2023, 8:11

Ogólnie to chodzą nierealne plotki jakoby, miejski przewoźnik miałby odkupić midiki od Mobilisu.

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 01 lis 2023, 9:32

Glonojad pisze:
01 lis 2023, 7:24
Warszawski ZTM nie urodzi pieniędzy, których nie ma.
Jak widać, okazały się niezbędne, aby prawidłowo realizować przewozy (na dotychczasowym poziomie). Zaznaczmy że nowe autobusy zapewne kosztowałyby jeszcze więcej.
Flash8222 pisze:
01 lis 2023, 8:11
Ogólnie to chodzą nierealne plotki jakoby, miejski przewoźnik miałby odkupić midiki od Mobilisu.
Co by wcale nie było takie złe, tyle tylko źe również oceniam te plotki jako nierealne. Mobilis zapewne potrzebuje ich w Krakowie.

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 01 lis 2023, 10:37

michael112 pisze:
01 lis 2023, 9:32
Mobilis zapewne potrzebuje ich w Krakowie.
Nie potrzebuje, no chyba że jako pracownicze itp.

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 01 lis 2023, 12:33

Glonojad pisze:
01 lis 2023, 7:24
michael112 pisze:
01 lis 2023, 3:09
To wcale się nie ma z czego cieszyć. W takim razie obawiam się że szans na zachowanie midików w pełnym składzie już nie ma, nawet gdyby ZTM zgodził się płacić Mobilisowi stawkę jeszcze wyższą niż ta która była w ofercie z pierwszego przetargu. Mobilis już ma zobowiązania w Krakowie i najwidoczniej nie zdążą z nowymi autobusami na start tamtego kontraktu. Brak oferty w drugim przetargu jest wymownym znakiem nowej sytuacji. Warszawski ZTM ewidentnie przedobrzył.
Warszawski ZTM nie urodzi pieniędzy, których nie ma.
Może nadszedł w końcu ten moment, aby zacząć likwidować autobusowe duble szyny? Sporo możnaby zaoszczędzić. (Tak, wiem, wybory samorządowe, więc żadnych ryzykownych zmian nie będzie)
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

piorunus
Posty: 255
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 01 lis 2023, 14:31

Flash8222 pisze:
01 lis 2023, 8:11
Ogólnie to chodzą nierealne plotki jakoby, miejski przewoźnik miałby odkupić midiki od Mobilisu.
Nie zgadza się w tej plotce jedna rzecz. Nie ex Mob, a nówki.
Glonojad pisze:
01 lis 2023, 7:24
Warszawski ZTM nie urodzi pieniędzy, których nie ma.
Ujmę to tak- żeby cokolwiek rodzić to trzeba rodzić z głową. A z tym od jakiegoś czasu jest problem w ZTM.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lis 2023, 14:43

Z tą ostatnią kwestią dyskutował nie będę, bo po co mają później cudzy dyrektorzy do moich dyrektorów wydzwaniać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 lis 2023, 14:46

Dlaczego usilnie próbujecie łączyć w jedno politykę i merytorykę?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 01 lis 2023, 16:09

kocur pisze:
01 lis 2023, 12:33
Glonojad pisze:
01 lis 2023, 7:24


Warszawski ZTM nie urodzi pieniędzy, których nie ma.
Może nadszedł w końcu ten moment, aby zacząć likwidować autobusowe duble szyny? Sporo możnaby zaoszczędzić. (Tak, wiem, wybory samorządowe, więc żadnych ryzykownych zmian nie będzie)
O których konkretnie odcinkach mówisz?

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 01 lis 2023, 17:58

piorunus pisze:
01 lis 2023, 14:31
Flash8222 pisze:
01 lis 2023, 8:11
Ogólnie to chodzą nierealne plotki jakoby, miejski przewoźnik miałby odkupić midiki od Mobilisu.
Nie zgadza się w tej plotce jedna rzecz. Nie ex Mob, a nówki.
Czy masz na myśli że MZA zamierza kupić nowe midiki (i dostanie na to pieniądze)?

piorunus
Posty: 255
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 02 lis 2023, 7:33

Pytanie powinno być tak postawione:
pawcio pisze:
01 lis 2023, 14:46
Dlaczego usilnie próbujecie łączyć w jedno politykęa i przesłania merytorykę?
michael112 pisze:
01 lis 2023, 17:58
Czy masz na myśli że MZA zamierza kupić nowe midiki (i dostanie na to pieniądze)?
Na razie z tego co wiem to tylko jakieś luźne rozmowy. Jednak od zgody na realizację zakupu do ich odbioru droga jeszcze daleka. Realnie zatem można by się ich spodziewać na przełomie 2024 / 2025. Czy coś z tego wyjdzie ? Who knows.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 02 lis 2023, 7:53

Przecież to rodzi tyle pytań:
-A dlaczego nie używane?
-A jeśli nowe to jaki napęd? Gaz - teraz drogi, elektryki - no, no, już widzę jak SU9E popyla z pantografem na linii typu 305, ropa - MZA się broniło, jednak chyba to konieczność
- Metraż? 8-9 czy 10m
- Skąd kierowcy? Przyjdą z Mobilisu? Problemy kadrowe myślę są naistotniejszym problemem
- Jaka zajezdnia?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 02 lis 2023, 9:14

Premo pisze:
01 lis 2023, 16:09
O których konkretnie odcinkach mówisz?
521
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 02 lis 2023, 9:33

To prawda, zamiast 521 - krótszy 113.
Ale to i tak nie ma związku z brygadami 9m z którymi zaraz będzie problem. Bo przegub nie pojedzie na takim 320.
To jest trochę problem innego rodzaju.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ