Zachowania pasażerów.

Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy

Matt Cubis
Posty: 571
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 13 lis 2023, 10:24

ashir pisze:
11 lis 2023, 20:10
reserved pisze:
11 lis 2023, 19:13
Na przystanku na trasie daje radę "walczyć" a na pętli już nie?
Ja mówię o węzłach przystankowych, gdzie wsiada zdecydowana większość pasażerów i gdzie pasażerowie muszą czekać do rozkładowej godziny odjazdu by wsiąść do autobusu. Czym innym jest wsiadanie po trasie, gdzie pasażerowie stopniowo zapełniają pojazd i gdzie już może nie być o co "walczyć". Nigdy nie widziałeś tego typu przepychanek? A jak autobus wcześniej stoi to jest prosta zasada kto pierwszy, ten siedzi.
Jezu biedni pasażerowie GZM, Berlina, czy Pragi, w których autobus na każdym węźle podjeżdża w minucie odjazdu i muszą walczyć.
Metro w szczycie też wjeżdża na peron w minucie odjazdu i nikt nie narzeka.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2023, 11:17

Jeśli jedną rzecz mamy obiektywnie lepszą dla pasażera od innych systemów, to należy ją utrzymać, a nie pozbywać się w ślepym pędzie naśladowania.

(a na stacjach metra rzadko doskwierają warunki atmosferyczne, tak swoją drogą)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Matt Cubis
Posty: 571
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 13 lis 2023, 11:21

Losowanie peronu i autobusu na pętli to ta lepsza rzecz? lol

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 lis 2023, 11:25

fik pisze:
13 lis 2023, 11:17
Jeśli jedną rzecz mamy obiektywnie lepszą dla pasażera od innych systemów, to należy ją utrzymać, a nie pozbywać się w ślepym pędzie naśladowania.

(a na stacjach metra rzadko doskwierają warunki atmosferyczne, tak swoją drogą)
Szkoda że nie masz raczej okazji wytłumaczyć OzN czy innym osobom które mają problem w poruszaniu się, że takie warunki wsiadania do pojazdu są podyktowane ich wygodą.
394159236_1447703902753903_4363258299662134039_n.jpg
Snímek obrazovky 2023-11-13 112450.png
Snímek obrazovky 2023-11-13 112748.png

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2023, 11:31

Matt Cubis pisze:
13 lis 2023, 11:21
Losowanie peronu i autobusu na pętli to ta lepsza rzecz? lol
Autobus Czerwon pisze:
13 lis 2023, 11:25
Szkoda że nie masz raczej okazji wytłumaczyć OzN czy innym osobom które mają problem w poruszaniu się, że takie warunki wsiadania do pojazdu są podyktowane ich wygodą.
Jak wiadomo, możliwość wcześniejszego zajęcia miejsca w autobusie absolutnie wyklucza możliwość istnienia przystanków zbiorczych oraz peronów przystankowych. Próbowaliście panowie, nie wiem, myśleć, zamiast stawiać bzdurne chochoły?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Matt Cubis
Posty: 571
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 13 lis 2023, 11:47

No ale jak jest przystanek zbiorczy to po co giga pętla z peronami, które zajmują miejsce, są średnio wygodne zarówno dla kierowców jak i pasażerów?

Już nie wspominam, że niemal każda pętla w Warszawie ma niesamowite uchybienia dot. bezpieczeństwa. M.in brak widoczności.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2023, 11:51

No ja wolę jednak siedzieć w autobusie niż stać wystawiony na warunki atmosferyczne, zwłaszcza biorąc pod uwagę klimat w tym kraju.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 lis 2023, 11:59

Jednym z głównych argumentów za budową metra w całości pod ziemią, jest ten, że grunty w Warszawie są za drogie żeby marnować je na metro na powierzchni. Ale rozumiem że nie są za drogie, żeby budować/utrzymywać gigantyczne pętlę, żeby każdy pasażer mógł sobie dogodnie zająć miejsce w stojącym autobusie kilka minut przed jego odjazdem?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2023, 12:11

Skoro można marnować grunty w Warszawie na RODy w centrum, to można też wybudować nieco(*) większą pętlę i zapewnić pasażerom namiastkę komfortu.

(*) z chęcią poznam liczby: o ile średnio % można zmniejszyć pętlę, gdyby zrezygnować z obsługi pasażerskiej na stanowiskach postojowych. Konkrety poproszę.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 lis 2023, 12:34

Obecna pęlta na Wilanowskiej zajmuje mniej więcej 130x70 metrów (0,91 ha), przy czym długość liczona jest razem z tymi skrawkami placu na wjeźdize i wyjeździe. Znajdują się przy niej stanowiska postojowe o łącznej pojemności 30 autobusów przegubowych, a zakładając postój przy lewej krawędzi zmieści się ich 60, załóżmy więc taką maksymalną pojemność. Żeby postawić 60 autobusów na placu postojowym potrzebna jest działka o wymiarach minimum 130x36m (0,47 ha). Oczywiście nie są to precyzyjne wyliczenia, bo stawiając autobusy choćby ukośnie obok siebie można oszczędzić także jeszcze więcej miejsca na manewrowaniu w stanowiska. Parking też łatwiej upchnąć w podziemiu jakiegoś budynku czy innym miejscu które z punktu widzenia obsługi podróżnych byłoby problematyczne.

Matt Cubis
Posty: 571
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 13 lis 2023, 13:10

Plus dodam, że nikt tutaj nie postuluje trzymania pasażerów przy słupku D-15 w ujemną temperaturę z zacinającym śniegiem. Nawet kolejarzom udało się ogarnąć zamykane szklane poczekalnie na peronach, które nie zajmują wiele więcej miejsca niż standardowa wiata.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2023, 13:31

No tak, tylko zamykane szklane poczekalnie zajmujące tyle, co wiata pomieszczą tyle osób, co wiata, czyli kilka, i to raczej na stojąco. Wprowadzenie zaś porządnych poczekalni, ogrzewanych zimą i klimatyzowanych latem, wydaje się naprawdę tut. zarząd przerastać (przede wszystkim koncepcyjnie) - i na nie też trzeba wygospodarować miejsce z tej odzyskanej przestrzeni. Ponieważ na razie nawet na największych węzłach przesiadkowych oczekuje się na pojazd pod gołym niebem, pozostanę zdania że możliwość zajęcia miejsca w pojeździe jest kluczowa.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 lis 2023, 16:33

Wystarczy spojrzeć ile miejsca zajmuje pętla techniczna Os. Górczewska a ile miejsca zajmowała pętla wcześniejsza Os. Górczewska. Obecnie zdecydowanie większa oszczędność miejsca.
fik pisze:
12 lis 2023, 21:53
pawcio pisze:
11 lis 2023, 18:41
Jakiś korzyścią dla pasażera jest oczekiwanie na świeżym powietrzu, może i pod dachem, zamiast we w miarę ciepłym pojeździe?
Krócej przebywa w towarzystwie socjopaty z prawem jazdy kat. D.
Nie no, serio? Socjopata bo chcę odbyć przerwę w cywilizowanych warunkach?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 lis 2023, 18:46

Zdaje się on też chce odbyć twoją przerwę w cywilizowanych warunkach :P

A tak właściwie, to naparzanka pasażerów z kierowcami zupełnie pomija aspekt, który tu w końcu wypłynął: niech pętle, zwłaszcza te węzłowe, będą urządzane tak, by pasażer nie musiał tam skapieć od mrozu i wilgoci. Plus: najlepiej, gdyby nie musiał czekać na swój autobus pół godziny. Nic z tego nie odbyłoby się kosztem kierowców.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 lis 2023, 19:06

Bastian pisze:
13 lis 2023, 18:46
Zdaje się on też chce odbyć twoją przerwę w cywilizowanych warunkach :P
Jak można odbywać czyjąś przerwę? #-o

ODPOWIEDZ