Tarchomin i Nowodwory (III)
Moderator: Wiliam
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27440
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
W przypadku Szynowej to ulicę w sumie wypadałoby zbudować, bo obecny ciąg ciężko tym mianem nazwaćWolfchen pisze: ↑07 gru 2023, 17:39Odkopuję, bo trafiłem na ciekawy fragment artykułu:Trasa zwiększy dostęp do komunikacji, jednakże końcówka cytatu trochę uświadamia, że nie nastąpi to prędko, bo nie wystarczy tam kubeł z farbą i namalowanie zygzaków - a dzielnica raczej nie jest zbyt rychliwa, jeśli chodzi o przystosowywanie ulic do komunikacji.Mamy również w planach uruchomienie linii lokalnej na trasie Winnica – Światowida – Modlińska – Prząśniczek – Czeremchowa – Mehoffera – Orchowiecka – Fletniowa – Klasyków – Szynowa – Kołacińska – Światowida – Tarchomin. To połączenie jest jednak uzależnione od tego, czy dzielnica przygotuje infrastrukturę drogową na kilku ulicach do prowadzenia komunikacji autobusowe – zaznacza Kunert.
Fajnie, że przewiduje się poprawę dostępności przestrzennej, ale w sumie to chyba bym wolał w pierwszej kolejności dowozówkę z Nowodworów na PKP Płudy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 08 lis 2023, 21:04
Mnie zaś dziwi brak wzmianki o skróceniu 723 i 731 do Winnicy, brałem to za pewnik, zapomnieli wspomnieć, czy jakimś cudem z tego zrezygnowali?
126 by się idealnie sprawdziło, gdyby je przywrócić starą trasą na Nowodwory, jednocześnie kierując przez PKP Płudy.
Z 723/731 do Młocin najlepiej przesiadać się w 511.CafeKaskada pisze: ↑08 gru 2023, 14:57Mnie zaś dziwi brak wzmianki o skróceniu 723 i 731 do Winnicy, brałem to za pewnik, zapomnieli wspomnieć, czy jakimś cudem z tego zrezygnowali?
W tramwajach na Tarchodworach nie ma już miejsca.
Na pętli też? Tylko szczyt poranny, czy międzyszczyt też?
Czas na większe tramy.person pisze: ↑08 gru 2023, 15:27Z 723/731 do Młocin najlepiej przesiadać się w 511.CafeKaskada pisze: ↑08 gru 2023, 14:57Mnie zaś dziwi brak wzmianki o skróceniu 723 i 731 do Winnicy, brałem to za pewnik, zapomnieli wspomnieć, czy jakimś cudem z tego zrezygnowali?
W tramwajach na Tarchodworach nie ma już miejsca.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27440
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jako (nieczęsty, ale jednak stały) pasażer 723/731 dogodną przesiadkę do tramwaju bardzo chętnie bym przyjął, ale jednocześnie ponownie pozwolę sobie zauważyć, że a) ta para linii stanowi absolutną podstawę komunikacji od granicy miasta do Ratusza i należałoby ją zastąpić przynajmniej równoważną częstotliwościowo linią, b) przesiadki na FSO też są pasażerom potrzebne, c) istniejąca jednoperonowa i nieźle skoordynowana rozkładowo przesiadka do/z 511 wypełnia większość z funkcji, które mógłby przynieść tramwaj. W obecnym rozwiązaniu infrastrukturalnym jednak chyba należy utrzymać bieżący układ, gorzej że - o ile pamiętam - rozwiązanie docelowe też jest mocno niedogodne dla takiej przesiadki.
Za to o wydłużenie do Winnicy prosi się L49.
Za to o wydłużenie do Winnicy prosi się L49.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 08 lis 2023, 21:04
Moim zdaniem rolę 723 i 731 na Modlińskiej mogłoby przejąć 511, możnaby nawet powrócić do pomysłu zamienienia go w 101. 511 dojeżdża prawie pod samą granicę, jedynie przystanku Buków nie obsługuje.
Przesiadka na Żerań może i jest potrzebna, ale przesiadka na Młociny jest moim zdaniem dużo lepszą alternatywą, a na Żerań od biedy można 509 dojechać, jak ktoś potrzebuje. Tym bardziej, że sprawdziłem rozkłady i 723/731 z przystanku Poetów na Żerań jedzie się tyle samo czasu, co 2 z Winnicy na Młociny, a należy pamiętać, że na Modlińskiej zdarzają się korki, a tramwaj w takowych nie stoi.
Natomiast co do samej przesiadki, to, jadąc w kierunku Młocin, na Winnicy też byłaby przesiadka jednoperonowa do tramwaju, jezdnia jest tam tak zrobiona, że autobus może wjechać na tory tramwajowe. Sama dwójka kursuje też bardzo często, w szczycie aż co 4 minuty, więc długo by nigdy nie trzeba było czekać.
Co do L49, to zgadzam się, że należy je przedłużyć do Winnicy.
Przesiadka na Żerań może i jest potrzebna, ale przesiadka na Młociny jest moim zdaniem dużo lepszą alternatywą, a na Żerań od biedy można 509 dojechać, jak ktoś potrzebuje. Tym bardziej, że sprawdziłem rozkłady i 723/731 z przystanku Poetów na Żerań jedzie się tyle samo czasu, co 2 z Winnicy na Młociny, a należy pamiętać, że na Modlińskiej zdarzają się korki, a tramwaj w takowych nie stoi.
Natomiast co do samej przesiadki, to, jadąc w kierunku Młocin, na Winnicy też byłaby przesiadka jednoperonowa do tramwaju, jezdnia jest tam tak zrobiona, że autobus może wjechać na tory tramwajowe. Sama dwójka kursuje też bardzo często, w szczycie aż co 4 minuty, więc długo by nigdy nie trzeba było czekać.
Co do L49, to zgadzam się, że należy je przedłużyć do Winnicy.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27440
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
511 nie obsługuje nie tylko przystanku Buków, ale również przystanków Aluzyjna, Dąbrówka Szlachecka, Żiżki, Drogowa, Braci Zawadzkich, Ekspresowa, Płochocińska, Konwaliowa, Kanał Żerański, EC Żerań i Żerań FSO, w związku z czym bardzo słabo spełnia rolę kręgosłupa komunikacyjnego w ciągu Modlińskiej.
Ile by się z Poetów na Żerań nie jechało, coś tam musi jechać. Skrócisz 7xx do Winnicy, co nie przyniesie pasażerom tych linii wielu korzyści, to będziesz musiał uruchomić 144.
Ile by się z Poetów na Żerań nie jechało, coś tam musi jechać. Skrócisz 7xx do Winnicy, co nie przyniesie pasażerom tych linii wielu korzyści, to będziesz musiał uruchomić 144.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Zgadzam się, stąd moje stwierdzenie, że tam kubeł farby nie wystarczy - a między Srebrnogórską a wcześniejszą przecznicą (o nazwie Wczele, czego się teraz dowiedziałem patrząc na mapę), to tam jest delikatnie mówiąc wąsko gratis. I raczej by trzeba było coś zburzyć, żeby zbudować pełnowymiarową ulicę.
E tam, zaraz się dowiesz, że to już było i nie wróci, bo jest tramwaj do metra.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36672
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Z Tarchomina na Płudy jedzie przecież 152.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 5095
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Kołacińska i Szynowa jest do rozbudowy i budowy przez SZRM [ ZMID] w ramach pakietu z Kątami Grodziskimi, Białołęcką[ Kopijników- Ketlinga] i lokalną Modlińską. Czy ma pełne finansowanie, nie wiem. Projekt rozbudowy jest na stronie SZRM.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36672
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A zatem?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Zatem kolega fik pisał przecież o Nowodworach a nie o Tarchominie.