To może należałoby przekształcić most Śląsko-Dąbrowski, tak by był bardziej przyjazny dla pieszych i rowerzystów, a nie budować kładkę, to jak dla, która nie dość że będzie od niego znacznie oddalona, to nawet sama w sobie nie będzie dla zdecydowanej większości warszawiaków żadnym jakkolwiek ważnym ciągiem komunikacyjnym, tylko co najwyżej miejscem na okazjonalne spacery. No ale teraz to już "mleko się rozlało", gdyż tych pieniędzy już się nie odzyska.Łukasz pisze: ↑02 sty 2024, 15:35Ten most, choćby jedynie pieszy, jest potrzebny ze względu na patologiczne położenie Świętokrzyskiego i kompletny brak infrastruktury na Śląsko-Dąbrowskim, co powoduje, że Praga z parkiem i ogólnie coraz ładniejszą przestrzenią jest odcięta spacerowo od głównego centrum spacerów. Chodzenie po wąskich chodniczkach Śląsko-Dąbrowskiego przy dudniących tramwajach jest odrażające.Glonojad pisze:Budowa mostu pieszego udającego pieszo-rowerowy za 160 mln zł niż budowy 160 km DDR po 1 mln zł za km itd.
Linie nocne po reformie
Moderator: Wiliam
- Krzysztof_J
- Posty: 489
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
Akurat w moim przypadku nie chodzi o to, czy mnie na to stać, czy nie. Bo ja mam bilet miesięczny i naprawdę chętniej jeżdżę autobusem, gdy jest to po prostu opłacalne, czyli z tych miejsc, gdzie do przystanku jest blisko, albo w okresie wiosenno-letnim, gdy spacerek czy dłuższe stanie na przystanku jest okej. I tutaj oprócz linii jadących z dworca, zwracam uwagę na duży sens istnienia takiej linii jak N01, która na ochockim odcinku wcale takich pustek nie wozi. Dlatego, jeśli jadę tym autobusem z Bielan 40 minut, a Uber jest szybszy i też cenowo akceptowalny (do 35 zł), to wolę jechać autobusem. A jak jest drogi, to nie chcę mi się czekać aż w aplikacji zmniejszy się cena. Tak naprawdę robi wiele ludzi. I nie zarabiają miliony monet. Młodzi ludzie są trochę bardziej wygodni, ale jeśli chcemy mieć komunikację nocną na miarę dzisiejszych potrzeb, to naprawdę trzeba tutaj moim zdaniem przeprowadzić tzw. rewolucję w tym układzie. Młodzi ludzie za jakiś czas nie będą już tacy młodzi, a za dnia ze zbiorkomu i tak będą korzystać. Oni korzystają z jakdojade, które od razu im pokazuje jaką trasą jedzie autobus, gdzie trzeba dojechać, żeby się przesiąść i ile będzie trwał przejazd. Moim zdaniem miasto musi o nich zawalczyć i odpowiednio rozwijać nocną komunikację miejską, a nie zwijać.
A skoro wywiązała się już tutaj taka dyskusja, to podzielę się z wami moim luźnym pomysłem, jak można byłoby polepszyć nocną komunikację w "okręgu" ochocko-włochowsko-ursuskim oraz na tzw. obwodach, jak: al. Prymasa Tysiąclecia, Trasa Łazienkowska czy Łopuszańska-Hynka-Marynarska. Nie brałem tutaj pod uwagę budżetu miasta, tylko jak moim zdaniem mogłoby to funkcjonować. Dajcie znać, co myślicie i zapraszam do dyskusji.
Linie nocne zwykłe (Ochota, Włochy, Ursus).
Każda z nich kursowałaby naprzemiennie co godzinę (N30/N80, N35/N85). Pierwszą parę stworzą dwie linie, które zostałyby utworzone do obsługi osiedli przy ulicach Włodarzewska i Instalatorów. Potem razem obsługują Wiktoryn (tak ma się nazywać stacja metra M5 ), Stare i Nowe Włochy, a "stara para" czyli N35/N85 jadą przez Kleszczową i później przez Stary Ursus. Dzięki tym zmianom komunikacja objęłaby także rejony Ursusa, które nie mają obecnie dostępu do komunikacji nocnej (jak ww. P7P czy kiedyś w tym wątku Regulska), a Piastów i Pruszków zyskałyby szybsze połączenie autobusowe. Z autopsji widzę, że nocne autobusy do Ursusa są zawsze bardzo dobrze obłożone codziennie w wakacje i myślę, że dałoby się z tego wycisnąć jeszcze więcej pasażerów. Tak samo znaleźliby się na Ochocie, gdzie przybyłoby dwóch kursów, ale przypomnę, że to najgęściej zaludniona dzielnica w mieście.
N30 CENTRUM URSUS NIEDŹWIADEK
Trasa: Marszałkowska - Al. Jerozolimskie - Grójecka - Włodarzewska - Al. Jerozolimskie - Popularna - Techników - Cegielniana - Sympatyczna - Wałowicka - Zdobnicza - Cienista - Świerszcza - Chrościckiego - Al. 4 Czerwca 1989 - Szamoty - Posag 7 Panien - Czerwona Droga - Orłów Piastowskich - Keniga - Orląt Lwowskich
N35 CENTRUM REGULSKA
Trasa: Marszałkowska - Al. Jerozolimskie - Grójecka - Kopińska - Grzymały-Sokołowskiego - Al. Jerozolimskie - Łopuszańska - Kleszczowa - Ryżowa - Dzieci Warszawy - Sławka - Pużaka - Kompanii „AK” Kordian - Regulska
N80 CENTRUM PIASTÓW (OGIŃSKIEGO)
Trasa: Marszałkowska - Al. Jerozolimskie - Grójecka - Instalatorów - Szybka - Al. Jerozolimskie - Popularna - Techników - Cegielniana - Sympatyczna - Wałowicka - Zdobnicza - Cienista - Świerszcza - Traktorzystów - Wojciechowskiego - Keniga - Orląt Lwowskich - Warszawska - Al. Wojska Polskiego - Toruńska - Sowińskiego
N85 CENTRUM PRUSZKÓW (OS. STASZICA)
Trasa: Marszałkowska - Al. Jerozolimskie - Grójecka - Kopińska - Grzymały-Sokołowskiego - Al. Jerozolimskie - Łopuszańska - Kleszczowa - Ryżowa - Dzieci Warszawy - Sławka - Bohaterów Warszawy - Kościuszki - Cierlicka - Lalki - Władysława Jagiełły - Warszawska - Tysiąclecia - Okulickiego - Tysiąclecia - Al. Jerozolimskie - Al. Wojska Polskiego - Powstańców - Plantowa - Al. Wojska Polskiego
Linie obwodowe.
N04 GRODZISK SZCZĘŚLIWICE
Trasa: Skośna - Berensona - Skarbka z Gór - Jesiennych Liści - Głębocka - Malborska - Kondratowicza - Chodecka - Wyszogrodzka - Bartnicza - Wysockiego - Toruńska - most Grota-Roweckiego - Al. Armii Krajowej -
Al. Prymasa Tysiąclecia - Al. Jerozolimskie - Szczęśliwicka - Bitwy Warszawskiej 1920r. - Banacha - Pawińskiego - Dickensa
- Pierwsza z nich N04 to hybryda 186 z 414, ale wydłużona na Zieloną Białołękę, gdzie w ostatnich latach wybudowało się mnóstwo mieszkań. Uważam, że jeśli tym ludziom da się sprawny transport, z którego mogą się przesiąść do czegoś jadącego prostopadłym ciągiem, to też będą jeździli w nocy autobusem. No i pętla "Szczęśliwice" dostanie nocny, więc nie byłoby potrzeby robić wygibasów wśród linii jadących Grójecką, gdyby mieszkańcy okolicy pętli upomnieli się o autobus.
Trasa: Górczewska - Lazurowa - Człuchowska - Powstańców Śląskich - Górczewska - Al. Prymasa Tysiąclecia -
Al. Jerozolimskie - Grzymały-Sokołowskiego - Kopińska - Wawelska - Trasa Łazienkowska - Most Łazienkowski - Al. Stanów Zjednoczonych - Grochowska - Zamieniecka - Ostrobramska - Łukowska
- Linia nr N05 to połączenie 523 ze 141. Z tym, że start na Górczewskiej i dalej przez Człuchowską, gdzie jest o wiele więcej pasażerów niż na Starym Bemowie. Po drodze Dw. Zachodni, gdzie odkąd rozpoczęła się wojna na Ukrainie, to ruch nieraz jest obsługiwany także w nocy. I dalej Trasą Łazienkowską, skąd można byłoby się przesiąść na prostopadłe ciągi, czy po prostu dotrzeć do Śródmieścia Płd. czy nad Bulwary Wiślane (przystanek "Torwar"). A na Pradze-Południe z jak najlepszą obsługą dzielnicy, czyli zarówno Grochowska, jak i Ostrobramska, gdzie wiem, że pracownicy Polsatu narzekają na jeden autobus N25. Może taki by im bardziej pasował .
N06 STEGNY BONIFRATERSKA
Trasa: św. Bonifacego - Sobieskiego - Chełmska - Czerniakowska - Gagarina - Belwederska - Al. Ujazdowskie - pl. Trzech Krzyży - Nowy Świat - Krakowskie Przedmieście - Senatorska - pl. Bankowy - Andersa - Nowolipki - Zamenhofa - Anielewicza (powrót: Anielewicza - Andersa) - al. Jana Pawła II - Słomińskiego
- N06 to hybryda 116 ze 180. Na Dolnym Mokotowie oberek przez Chełmską, żeby zgarnąć jak najwięcej ludzi. Okolice palmy i pl. Trzech Krzyży to nowe najbardziej imprezowe miejsce Warszawy. Przydałby się autobus jadący nocą całym Traktem Królewskim, który łączyłby Dolny Mokotów ze Starówką i pl. Teatralnym (gdzie wokół też jest mnóstwo imprezowych miejscówek, z których korzystają też ludzie jeżdżący na co dzień do pracy ZTM-em), a dalej Muranów i na końcu Dw. Gdański i to bez konieczności wchodzenia na wiadukt. Za wiaduktem jest bardzo długa zatoka przystanku dla PKS-ów "Bonifraterska", gdzie na jej końcu można byłoby utworzyć przystanek, z którego można by wjechać na zawrotkę. Nocą ruch jest zdecydowanie mniejszy, więc nie powinno być to niebezpieczne.
Trasa: Starodęby - Skoroszewska - Prystora - Ryżowa - Bolesława Chrobrego - Popularna - Al. Jerozolimskie - Łopuszańska - Hynka - Sasanki - Marynarska - Rzymowskiego - Puławska - Romera - Herbsta - Al. KEN - Ciszewskiego - Dereniowa - Indiry Gandhi - Cynamonowa - Płaskowickiej - Branickiego - Al. Rzeczypospolitej - Al. Wilanowska - Przyczółkowa
- A N07 to połączenie 189 z autobusem łączącym dalej Ursynów z Wilanowem. Myślę, że takie połączenie też ma potencjał. Zarówno Mordor, jak i Ursynów i Wilanów rozbudowały się, więc mieszkańców przybyło tam w ostatnich latach.
Projekty ciekawe tylko nie ma skąd wziąć kasy.
112, 171, 190…Georg pisze:Projekty ciekawe tylko nie ma skąd wziąć kasy.
ŁK
- ZielonyJamnik
- Posty: 997
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
W nocy nie jeżdżą
Mkną po koleinach zielone jamniki...
ŁK
To N04 można wtedy kopsnąć z podjazdami pod zajezdnię Annopol
Zależy co definiujemy jako noc
Ale już przyjmiemy to:
Pora nocna to 8 kolejnych godzin przypadających w przedziale 21:00-7:00.
(źródło: https://www.prawo.pl/kadry/pora-nocna,517899.html ) to posłużmy się przykładem 208. Mówimy o oszczędnościach i braku kasy na jedną brygadę, obsługującą początkowo 2-3, a maksymalnie 4-5 (stałych lub weekendowych) kursów między północą i 2.
Jednocześnie już ok. 4:45 w nocy linia rusza co 20' i 15' w obu kierunkach. Czyli przed 6 mamy znacznie lepszą ofertę niż np. między 10 a 14:30 (tam co 15' ale tylko w jedną stronę). Wylądowałem kiedyś w takim nocnym/porannym 208 i szczerze - chętnie zobaczyłbym zebrane dane napełnienia tych pierwszych kursów.
(pomijam absurd braku połączenia Reduty/Blue City z Włodarzewską w godzinach 11-14 i 19-21 - o tym w innym wątku)
Nowe obwody to brygadożerny pomysł. Idea N30/N80 ciekawa, chociaż wszystko rozbija się o absurdalny zakaz skrętu z Instalatorów w Szybką i z Szybkiej w jezdnię serwisową alei (18-m kursy zjazdowe z 414 to potrafią, zastępstwa 12-m na 228 również; tylko oficjalnie "niedasie").wdibek pisze: ↑02 sty 2024, 19:01A skoro wywiązała się już tutaj taka dyskusja, to podzielę się z wami moim luźnym pomysłem, jak można byłoby polepszyć nocną komunikację w "okręgu" ochocko-włochowsko-ursuskim oraz na tzw. obwodach, jak: al. Prymasa Tysiąclecia, Trasa Łazienkowska czy Łopuszańska-Hynka-Marynarska. Nie brałem tutaj pod uwagę budżetu miasta, tylko jak moim zdaniem mogłoby to funkcjonować. Dajcie znać, co myślicie i zapraszam do dyskusji.
Swoją drogą pierwszy kurs N88 dziś dubluje się od Centrum do Pralki z tramwajem, podobnie ostatnie dwa kursy N38. W drugą stronę również - pierwsze trzy kursy N38 z Okęcia jadą równolegle z 9 jadącą do centrum. Czy te przejścia muszą koniecznie iść z 141? Nie mamy brygad na obsłużenie kilku osiedli, a na samej parze N38/N88 3 na 11 kursów po ok. 7-8 km zdublowanych jest z tramwajem.
Takie N30 mogłoby być po prostu wydłużonym N38. O ile nie jest problemem przesunięcie N88 z :45 na :15 i "zabranie" Okęciu trzech kursów (00:45, 01;45, 02:45), wówczas od 23:45 co 1h N38 mogłoby obsługiwać Instalatorów, Nowe Włochy i Posag:
N38 - Centrum - ... - Grójecka - Włodarzewska/Instalatorów - Al. Jerozolimskie - Popularna - Techników - Cegielniana - Sympatyczna - Wałowicka - Zdobnicza - Cienista - Świerszcza - Chrościckiego - Al. 4 Czerwca 1989 - Szamoty - Posag 7 Panien - Czerwona Droga - Orłów Piastowskich - Keniga - Orląt Lwowskich
Rykoszetem poprawiłoby to również ofertę i regularność w relacji z Centrum przez Zachodni, aleje do okolic Dzieci Warszawy. Dzięki ostatnim zjazdom 517 do Kleszczowej, kończącym na Szancera oraz poprawieniu ostatnio ich koordynacji (pozytywny szok że ktoś się za to zabrał), tercet N35+N85+517 daje częstotliwość co '15 do 1:00 na odcinku Dw.Centralny-Dzieci Warszawy. Z wyjątkiem luki na kurs N85 które odpada na ZP Popularna (po N85 trzeba czekać ponad 10 minut na 178 lub po prostu odczekać te 15 minut na 517). Ale taka stabilna i dobra oferta działa dobrze na tym ciągu i N35 i 517 nie narzekają na brak napełnienia.
Takie N38 przez Nowe Włochy i N85 przez Dzieci Warszawy by te luki wyeliminowało.
(a teraz realnie)
Nie zdziwię się jak zabudowa Szamot skończy się wyrzuceniem N85 ze Sławka/Pużaka/Regulskiej i skierowaniem go do Pruszkowa przez Posag i Gierdziejewskiego. Na osiedlach wielorodzinnych co 1h. A w alei Krakowskiej wciąż w nocy autobus co 30' będzie jechał obok tramwaju co 10' lub 20'
Kursy N38 około 12-1 w nocy są bardziej zatłoczone niż N35 . Do przystanku Korotyńskiego wóz bywa niezabierany. Brakuje tu powrotu wydłużonych godzin 9 które przed covidem ratowały sytuację.Gdynianin pisze: ↑03 sty 2024, 0:20(a teraz realnie)
Nie zdziwię się jak zabudowa Szamot skończy się wyrzuceniem N85 ze Sławka/Pużaka/Regulskiej i skierowaniem go do Pruszkowa przez Posag i Gierdziejewskiego. Na osiedlach wielorodzinnych co 1h. A w alei Krakowskiej wciąż w nocy autobus co 30' będzie jechał obok tramwaju co 10' lub 20'
Wracając do Waszych propozycji raczej nie mnożyłbym tych linii tylko N38 i N88 zostawił bez zmian ew z podjazdami z centrum do Instalatorów, przesunął odjazdy ostatnich i pierwszych tramwajów by się nie nakładały.
N35 i N85 od Al. Jerozolimskich, Popularną (trasą N85) i dalej z Al. 4Czerwca 1989 przez Szamoty , Posąg 7 Panien, Gierdziejewskiego do Lalki i Warszawskiej dalej bez zmian .
N30 Centrum - al. Jerozolimskie, Grójecka, al. Krakowska, Łopuszańska, Kleszczowa, Ryżowa, Dzieci Warszawy , Sławka, Pużaka, Kompanii Kordian, Spisaka , Regulska , - Regulska. kursowanie co 30 min. obsługa okolic pętli Regulskiej Skoroszy co 30 min i krótszy czas przejazdu do Centrum, obsługa Łopuszańskiej i nowych osiedli , wzmocnienie przepełnionych autobusów na Grójeckiej . N35 i N85 obsługa Starych i Nowych Włoch co 30 min, krótszy przejazd z Niedźwiadka i Pruszkowa do centrum i obsługa nowych osiedli przy Ursusie PLN.
Ewentualnie wersja bardziej biedna czyli wykorzystanie wyłącznie obecnych linii kursujących w nocy (N35 i N85 jak wyżej) wydłużając N32 z Lotniska przez Łopuszańska i dalej trasa proponowanej linii N30. Wersja z mniejszą ilością brygad ale za to łączeniem potoków ursuskich z lotniskowymi a tu ostatecznie może być za mało miejsca w przegubie
Dowożenie Skoroszy z objeżdżaniem lotniska to przesada. To już prędzej kierunkiem wydłużenia N32 jest Poleczki i Ursynów (N86).
Teoretycznie tak, choć nikt nie powiedział, że przez całą noc ma być taka sama częstotliwość - po 1 w nocy na ogół można by takie obwody wygaszać.
To akurat bardziej, niż pewne, bo przecież nocne się planuje w obrębie sieci nocnej, w oderwaniu od wszystkiego.Gdynianin pisze: ↑03 sty 2024, 0:20Nie zdziwię się jak zabudowa Szamot skończy się wyrzuceniem N85 ze Sławka/Pużaka/Regulskiej i skierowaniem go do Pruszkowa przez Posag i Gierdziejewskiego. Na osiedlach wielorodzinnych co 1h. A w alei Krakowskiej wciąż w nocy autobus co 30' będzie jechał obok tramwaju co 10' lub 20'
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
O nockach to jakby świat zapomniał. N14 od x czasu jeździ w obie strony poopóźniane, w weekendy trafiają się nawet sterowania i wytracane kursy. Na brygadach 245 i 247/N63 latają wujek wie po co przeguby, a na brygadzie 111 która robi najgorsze i niezabieralne kursy (nawet w tygodniu) N61 śmigają solówki. N11 na Derby powinno lecieć Radzymińską do Młodzieńczej i w lewo, Jórskiego i Samarytankę ogarnęłoby wtedy wydłużone N12 które i tak od Ronda Starzyńskiego jeździ puste jak bęben. No ale wiadomo na to trzeba byłoby brygadę dodać..
6, 20, 23, 26, 160, 509, N03
Układ nocnych nie zauważył, że otwarto M2. Nocne na odcinkach pokrytych przesz metro powinny zaczynać po pierwszej, a do pierwszej powinno jeździć metro, tramwaje, plus dzienne dowozówki do metra. Wtedy nie byłoby zawalonego N61.
W ogóle to chyba na czwartą czy szóstą już mało kto jeździ do fabryki, więc spokojnie wszystko można by przesunąć na 1-5 zamiast 23-4.
W ogóle to chyba na czwartą czy szóstą już mało kto jeździ do fabryki, więc spokojnie wszystko można by przesunąć na 1-5 zamiast 23-4.
ŁK
Jeżdżą, jeżdżą. Ale to wszystko zależy od konkretnego kursu. N11 4:26 z Derbów jest nabity po dach, N14 4:12 z Olesina to samo. N62 4:02 z Wołomina też na brak ludzi nie narzeka, N16 4:40 z Wilna pełniuśki potrafi być, ale to do Wileniaka. Od 2 czy 3 lat na noce jest obowiązek wystawiania wozów z działającymi zliczarkami, no ale nic z tego nie wychodzi jak do tej pory.Łukasz pisze: ↑03 sty 2024, 20:04Układ nocnych nie zauważył, że otwarto M2. Nocne na odcinkach pokrytych przesz metro powinny zaczynać po pierwszej, a do pierwszej powinno jeździć metro, tramwaje, plus dzienne dowozówki do metra. Wtedy nie byłoby zawalonego N61.
W ogóle to chyba na czwartą czy szóstą już mało kto jeździ do fabryki, więc spokojnie wszystko można by przesunąć na 1-5 zamiast 23-4.
6, 20, 23, 26, 160, 509, N03
-
- Posty: 4326
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Stare 83xx z Woronicza chyba nie mają zliczarek a jeżdżą (a przynajmniej do lipca jeździły) na nockach.