Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 08 lut 2024, 8:26

Do porannej kawusi artykuł na TP na temat pożegnania Michalczewskiego z ZTM: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81926.html

Łukasz
Posty: 10651
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 lut 2024, 9:04

A jak w innych miastach? Nie mają gazowców? Czy ZTM zakończy umowę, a za chwilę podpisze z wolnej stopy za inną stawkę?
ŁK

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 08 lut 2024, 9:19

Łukasz pisze:
08 lut 2024, 9:04
A jak w innych miastach? Nie mają gazowców?
Był moment, że mało kto się na nie decydował ze względu na skokowy wzrost cen. Ale teraz pojawiają się nowe wiadomości o nowej flocie CNG i np. w Krakowie Mobilis będzie miał 140 szt. autobusów CNG.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3096
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 08 lut 2024, 10:24

Łukasz pisze:
08 lut 2024, 9:04
A jak w innych miastach? Nie mają gazowców? Czy ZTM zakończy umowę, a za chwilę podpisze z wolnej stopy za inną stawkę?
We Wrocławiu umowa jest do 15.05.2025. Masz 70 aut na ON. Tutaj to raczej fo końca pojedzie.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2236
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 08 lut 2024, 11:05

Najrozsądniej by było:
- ZTM odpala przetarg na 25 brygad 12m na ciut innych warunkach, na 3 lata z dopuszczeniem wozów używanych.
- PKS/Arriva odkupuje od Michalczewskiego gazowce
- Zgłasza się do przetargu

Znając życie, będzie kolejna "optymalizacja" brygad, a część zadań przejmie MZA. I zamiast wycofywać 11xx,14xx,15xx i 18xx, to one będą obsługiwać te zadania.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 08 lut 2024, 11:19

^^ No ale z tego co rozumiem to de facto tak może być - przetargi przedłużeniowe mają opcję czyli jeśli ZTM będzie chciał (a same przetargi się udadzą) to ich zwycięzca będzie mógł dostać dodatkową pulę brygad, odkupić wozy od właściciela czyli pewnie jakiegoś banku i nimi jeździć przez jakiś tam czas.
We Wrocławiu umowa jest do 15.05.2025. Masz 70 aut na ON. Tutaj to raczej fo końca pojedzie.
Ciekawe co później, czy będą w stanie ugrać jeszcze jakiś kontrakt czy zwiną się z rynku na dobre?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25380
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 lut 2024, 11:35

Przetargi na więcej niż rok trzeba ogłaszać ze sporym wyprzedzeniem. Wiec tak to nie przejdzie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 lut 2024, 12:33

Łukasz pisze:
08 lut 2024, 9:04
A jak w innych miastach? Nie mają gazowców? Czy ZTM zakończy umowę, a za chwilę podpisze z wolnej stopy za inną stawkę?
Arriva ma CNG i jeździ. Ba, czasem też za Michalczewskiego wyjeżdża tymi przegubami i im się opłaca. Może po prostu tam firmą zarządzają osoby, które są rozliczane za wyniki.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3096
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 08 lut 2024, 13:44

px33 pisze:
08 lut 2024, 11:19
Ciekawe co później, czy będą w stanie ugrać jeszcze jakiś kontrakt czy zwiną się z rynku na dobre?
Oby nie. To nierzetelny przewoźnik u którego gdzieś ma się zdrowie i bezpieczeństwo czy to pracownika czy pasażera. W MPK udają że wszystko jest OK.
Mam nadzieję, że dziad z Radomia szybko zniknie.
https://gazetawroclawska.pl/kolejna-kon ... 1-15862117
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Jurand
Posty: 1086
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 08 lut 2024, 14:18

ashir pisze:
08 lut 2024, 12:33
Łukasz pisze:
08 lut 2024, 9:04
A jak w innych miastach? Nie mają gazowców? Czy ZTM zakończy umowę, a za chwilę podpisze z wolnej stopy za inną stawkę?
Arriva ma CNG i jeździ. Ba, czasem też za Michalczewskiego wyjeżdża tymi przegubami i im się opłaca. Może po prostu tam firmą zarządzają osoby, które są rozliczane za wyniki.
Wszyscy to wiedzą, tylko jakoś przełknąć nie chcą i wyciągnąć z tego jakiś wniosek, też chętnego brak.
Rosnące ceny gazu?
Jak to taki TransportPubliczny nie wstydzi się publikować (-(

Arriva jeżdzi i dalej się rozwija, trwają już przygotowania do podejścia do przetargu na przedłużenie kontraktu 12m, a skubańce z ZTMu wysoko zawiesili poprzeczkę :roll:

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 lut 2024, 15:45

Poza tym w przetargu nie trzeba było wcale oferować pojazdów CNG. To była decyzja i ryzyko Pani Prezes. W tamtym i następnym przetargu Mobilis wybrał hybrydy. A w artykule jest błąd, bo zostało zakupionych 29 Scanii. To też była decyzja Pani Prezes. Ale znów Mobilis i Arriva kupili więcej nadprogramowych pojazdów i czkawką im się to nie odbiło.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25380
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 lut 2024, 18:44

Zauważyliście w artykule słowo "sankcje"? Pomijam już fakt, że zarzucanie dziś komuś wzięcia w 2019 roku (albo jeszcze wcześniej) gazu zamiast (na przykład) hybrydy, to absolutny anachronizm.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 08 lut 2024, 19:01

Ceny gazu wzrosły, ale stawka również. Zaczynali od 7,16 a teraz jest to 8,25 zł/km brutto.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 lut 2024, 20:03

pawcio pisze:
08 lut 2024, 18:44
Zauważyliście w artykule słowo "sankcje"? Pomijam już fakt, że zarzucanie dziś komuś wzięcia w 2019 roku (albo jeszcze wcześniej) gazu zamiast (na przykład) hybrydy, to absolutny anachronizm.
A pamiętasz, że na starcie kontraktu były identyczne problemy kadrowe? Nie było ani wojny ani pandemii ani żadnych kataklizmów. Było fatalne zarządzanie firmą, która nie tylko nie zdobywa nowych rynków, ale zwija się z obecnych.

Jurand
Posty: 1086
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 08 lut 2024, 20:08

ashir pisze:
08 lut 2024, 20:03
pawcio pisze:
08 lut 2024, 18:44
Zauważyliście w artykule słowo "sankcje"? Pomijam już fakt, że zarzucanie dziś komuś wzięcia w 2019 roku (albo jeszcze wcześniej) gazu zamiast (na przykład) hybrydy, to absolutny anachronizm.
A pamiętasz, że na starcie kontraktu były identyczne problemy kadrowe? Nie było ani wojny ani pandemii ani żadnych kataklizmów. Było fatalne zarządzanie firmą, która nie tylko nie zdobywa nowych rynków, ale zwija się z obecnych.
Oto to.
Od samego startu kontraktu nie było chętnych do pracy, szefowa się zajebiście zaprezentowała podczas castingu dla kierowców, którzy tylko się zaśmiali i zakręcili na pięcie i tyle ich widzieli (-(
Miejmy nadzieje że ta firma zwinie się na zawsze i nie wypłynie za kilka lat pod zmienionym szyldem i pod innym dowództwem (-(

ODPOWIEDZ