Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
Do porannej kawusi artykuł na TP na temat pożegnania Michalczewskiego z ZTM: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81926.html
A jak w innych miastach? Nie mają gazowców? Czy ZTM zakończy umowę, a za chwilę podpisze z wolnej stopy za inną stawkę?
ŁK
- vernalisadonis
- Posty: 3096
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
We Wrocławiu umowa jest do 15.05.2025. Masz 70 aut na ON. Tutaj to raczej fo końca pojedzie.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Najrozsądniej by było:
- ZTM odpala przetarg na 25 brygad 12m na ciut innych warunkach, na 3 lata z dopuszczeniem wozów używanych.
- PKS/Arriva odkupuje od Michalczewskiego gazowce
- Zgłasza się do przetargu
Znając życie, będzie kolejna "optymalizacja" brygad, a część zadań przejmie MZA. I zamiast wycofywać 11xx,14xx,15xx i 18xx, to one będą obsługiwać te zadania.
- ZTM odpala przetarg na 25 brygad 12m na ciut innych warunkach, na 3 lata z dopuszczeniem wozów używanych.
- PKS/Arriva odkupuje od Michalczewskiego gazowce
- Zgłasza się do przetargu
Znając życie, będzie kolejna "optymalizacja" brygad, a część zadań przejmie MZA. I zamiast wycofywać 11xx,14xx,15xx i 18xx, to one będą obsługiwać te zadania.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
^^ No ale z tego co rozumiem to de facto tak może być - przetargi przedłużeniowe mają opcję czyli jeśli ZTM będzie chciał (a same przetargi się udadzą) to ich zwycięzca będzie mógł dostać dodatkową pulę brygad, odkupić wozy od właściciela czyli pewnie jakiegoś banku i nimi jeździć przez jakiś tam czas.
Ciekawe co później, czy będą w stanie ugrać jeszcze jakiś kontrakt czy zwiną się z rynku na dobre?We Wrocławiu umowa jest do 15.05.2025. Masz 70 aut na ON. Tutaj to raczej fo końca pojedzie.
Przetargi na więcej niż rok trzeba ogłaszać ze sporym wyprzedzeniem. Wiec tak to nie przejdzie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Arriva ma CNG i jeździ. Ba, czasem też za Michalczewskiego wyjeżdża tymi przegubami i im się opłaca. Może po prostu tam firmą zarządzają osoby, które są rozliczane za wyniki.
- vernalisadonis
- Posty: 3096
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Oby nie. To nierzetelny przewoźnik u którego gdzieś ma się zdrowie i bezpieczeństwo czy to pracownika czy pasażera. W MPK udają że wszystko jest OK.
Mam nadzieję, że dziad z Radomia szybko zniknie.
https://gazetawroclawska.pl/kolejna-kon ... 1-15862117
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wszyscy to wiedzą, tylko jakoś przełknąć nie chcą i wyciągnąć z tego jakiś wniosek, też chętnego brak.
Rosnące ceny gazu?
Jak to taki TransportPubliczny nie wstydzi się publikować
Arriva jeżdzi i dalej się rozwija, trwają już przygotowania do podejścia do przetargu na przedłużenie kontraktu 12m, a skubańce z ZTMu wysoko zawiesili poprzeczkę
Poza tym w przetargu nie trzeba było wcale oferować pojazdów CNG. To była decyzja i ryzyko Pani Prezes. W tamtym i następnym przetargu Mobilis wybrał hybrydy. A w artykule jest błąd, bo zostało zakupionych 29 Scanii. To też była decyzja Pani Prezes. Ale znów Mobilis i Arriva kupili więcej nadprogramowych pojazdów i czkawką im się to nie odbiło.
Zauważyliście w artykule słowo "sankcje"? Pomijam już fakt, że zarzucanie dziś komuś wzięcia w 2019 roku (albo jeszcze wcześniej) gazu zamiast (na przykład) hybrydy, to absolutny anachronizm.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ceny gazu wzrosły, ale stawka również. Zaczynali od 7,16 a teraz jest to 8,25 zł/km brutto.
A pamiętasz, że na starcie kontraktu były identyczne problemy kadrowe? Nie było ani wojny ani pandemii ani żadnych kataklizmów. Było fatalne zarządzanie firmą, która nie tylko nie zdobywa nowych rynków, ale zwija się z obecnych.
Oto to.
Od samego startu kontraktu nie było chętnych do pracy, szefowa się zajebiście zaprezentowała podczas castingu dla kierowców, którzy tylko się zaśmiali i zakręcili na pięcie i tyle ich widzieli
Miejmy nadzieje że ta firma zwinie się na zawsze i nie wypłynie za kilka lat pod zmienionym szyldem i pod innym dowództwem