Właśnie mi się wydaje, że 50+3 to chyba jednak był ukłon w kierunku Grodzia. Mają na Klemenie takiego jednego lekkiego grilla.Jurand pisze: ↑17 lut 2024, 7:22Chyba ZTM delikatnie poszedł Arrivie na rękę wpisując 50+3 wozy, bo chyba na Płochocińskiej stoi od jakiegoś czasu jedna wydmuszka jako dawca i raczej tego wozu już nie ujrzymy w tym przetargu, 9401 na niego wołali.
Chyba że PKS GM też ma jakąś wydmuszkę, bo kiedyś to było u nich na porządku dziennym?
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
Wszystkie wozy Grodzia wyjeżdżają na miasto. A relobusowy 9401 niekoniecznie.
Mobilis maluchami chciał 12,38 zł/km.
-
- Posty: 2844
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Jak chcesz nówki, to możesz wybrzydzać. Jak chcesz kontynuację to bierzesz co dają.
Skoro tak przeszkadzają wymagania ajentów, to można kupić nowe wozy, albo znów ajenci, albo przekazać MZA. Na pewno będzie taniej... No ale idealnym rozwiązaniem, wypracowanym przez niesamowicie potężne mózgi z ZTM-u jest cięcie brygad.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Naprawdę uważasz, że to jest nie do ogarnięcia? Arriva dostanie miesiąc roboty z wolnej ręki (jako przedłużenie aktualnej umowy), nową umowę PKSu przesunie się na nowy rok i będzie ok.Jurand pisze: ↑16 lut 2024, 18:50No dobrze, to jeśli PKS ma swój przetarg do końca grudnia, to w takim razie jak miałby jezdzić za Arrive od początku grudnia?alojz pisze: ↑16 lut 2024, 15:30Arriva i Grodzio wygrali 2 zadania tego samego przetargu. Arriva ma kontrakt do końca listopada, a Grodzio do końca grudnia.
PKS zaczął jeździć dużo później, bo ZTM za wszelką cenę chciał go uwalić. Była wtedy bardzo długa batalia odwoławcza. Jak to pawcio napisał po jednuym z wyroków.
https://www.ztm.waw.pl/przetargi/2016/0 ... o-komunik/
Ja tam nadal myślę, że jeszcze jeden przetarg może zostać ogłoszony. Tylko że od razu nie mogli tego powiedzieć, żeby się oferenci nie umówili, kto do którego przetargu przystępuje i żeby konkurencja zadziałała. Pewnie będzie to jeszcze zależało od tego, ile brygad ubędzie gdy zostanie uruchomiony tramwaj na Wilanów. Ale wobec zejścia Michalczewskiego drugie 50 solówek się przyda.
^^ ^^ Tylko tutaj wszystkie karty są w ręku ZTM-u, bo to on może podjąć decyzję o zmianie harmonogramu wdrażania pojazdów. Ewentualnie, Grodzisk może spróbować w jakiś sposób opóźniać podpisanie umowy - gdyby udało im się to jakimś cudem opóźnić do ok. września to problem rozwiązałby się sam.
Swoją drogą, ciekawie byłoby zobaczyć jak wypadłby bardziej otwarty przetarg na krótkotrwałą obsługę - na mniej pojazdów (myślę że zdobycie ~30 8-letnich wozów byłoby w zasięgu ręki), z powiedzmy 6 miesiącami do startu, z półrocznym okresem przejściowym ze zmniejszonymi wymaganiami. Może też z dopuszczeniem jakichś odstępstw od UoP i certyfikacji kierowców (np. z obowiązkiem zdobycia certyfikatu w ciągu 2 miesięcy od rozpoczęcia zatrudnienia i zwolnieniem z certyfikatu kierowców jeżdżących poniżej wymiaru 1/2 etatu?).
No ale jeśli oferty różnią się o ok. 20% to w sumie nic dziwnego, że wybrzydzają. Swoją drogą, ciekawe czy te wyższe stawki były spowodowane pozycją monopolistyczną i przekonaniem, że ZTM i tak tyle zapłaci, czy to Grodzisk szacuje ryzyka na dużo mniejsze.Jak chcesz nówki, to możesz wybrzydzać. Jak chcesz kontynuację to bierzesz co dają.
Swoją drogą, ciekawie byłoby zobaczyć jak wypadłby bardziej otwarty przetarg na krótkotrwałą obsługę - na mniej pojazdów (myślę że zdobycie ~30 8-letnich wozów byłoby w zasięgu ręki), z powiedzmy 6 miesiącami do startu, z półrocznym okresem przejściowym ze zmniejszonymi wymaganiami. Może też z dopuszczeniem jakichś odstępstw od UoP i certyfikacji kierowców (np. z obowiązkiem zdobycia certyfikatu w ciągu 2 miesięcy od rozpoczęcia zatrudnienia i zwolnieniem z certyfikatu kierowców jeżdżących poniżej wymiaru 1/2 etatu?).
Na razie oferta PKS-u nie została wybrana. ZTM wykorzysta każdą szansę żeby pozbyć się Grodzia.
- ZielonyJamnik
- Posty: 711
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Mkną po koleinach zielone jamniki...
12,38 netto 13,37 brutto.
Nie zgodzę się z tym. Nie można brać tego co jest za wszelką cenę. Wszystko ma swoje drugie dno. Jeżeli Mobilis by jeździł za 12 czy tam 13 zł. To zaraz MZA by powiedziało, że też chce tyle lub więcej. Oczywiście można powiedzieć, że ZTM nie musi im dać tej stawki, ale potem gdy będą potrzebować czegoś dodatkowego np. zwiększyć plan czy jakiś autobus na pomiary albo inne nietypowe zadania to MZA powie "brak możliwości" i poda jakiś bzdurny powód.michael112 pisze: ↑17 lut 2024, 9:54Jak chcesz nówki, to możesz wybrzydzać. Jak chcesz kontynuację to bierzesz co dają.
Tylko że w przypadku przeguba to co innego. Zresztą jak widać Mobilis przegiął, skoro chciał nie wiele niższą stawkę za autobusy o znacznie niższych kosztach eksploatacji.