Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

piorunus
Posty: 255
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 17 lut 2024, 9:21

Jurand pisze:
17 lut 2024, 7:22
Chyba ZTM delikatnie poszedł Arrivie na rękę wpisując 50+3 wozy, bo chyba na Płochocińskiej stoi od jakiegoś czasu jedna wydmuszka jako dawca i raczej tego wozu już nie ujrzymy w tym przetargu, 9401 na niego wołali.
Chyba że PKS GM też ma jakąś wydmuszkę, bo kiedyś to było u nich na porządku dziennym?
Właśnie mi się wydaje, że 50+3 to chyba jednak był ukłon w kierunku Grodzia. Mają na Klemenie takiego jednego lekkiego grilla.

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 17 lut 2024, 9:53

piorunus pisze:
17 lut 2024, 9:21
Właśnie mi się wydaje, że 50+3 to chyba jednak był ukłon w kierunku Grodzia. Mają na Klemenie takiego jednego lekkiego grilla.
Wszystkie wozy Grodzia wyjeżdżają na miasto. A relobusowy 9401 niekoniecznie.
Jurand pisze:
17 lut 2024, 7:22
Czyli skoro PKS chce jeżdzić za 10,78, Mobilis chciał za 9,66, to wynika z tego że Arriva z deka przesadziła ze stawką 12,28 i sama jest sobie winna, że prawdopodobnie od grudnia wozy 12m już nie wyjadą (-(
Mobilis maluchami chciał 12,38 zł/km.

michael112
Posty: 2844
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 lut 2024, 9:54

Jak chcesz nówki, to możesz wybrzydzać. Jak chcesz kontynuację to bierzesz co dają.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2236
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 17 lut 2024, 10:07

Skoro tak przeszkadzają wymagania ajentów, to można kupić nowe wozy, albo znów ajenci, albo przekazać MZA. Na pewno będzie taniej... No ale idealnym rozwiązaniem, wypracowanym przez niesamowicie potężne mózgi z ZTM-u jest cięcie brygad.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1852
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 17 lut 2024, 10:12

Jurand pisze:
16 lut 2024, 18:50
alojz pisze:
16 lut 2024, 15:30
Arriva i Grodzio wygrali 2 zadania tego samego przetargu. Arriva ma kontrakt do końca listopada, a Grodzio do końca grudnia.

PKS zaczął jeździć dużo później, bo ZTM za wszelką cenę chciał go uwalić. Była wtedy bardzo długa batalia odwoławcza. Jak to pawcio napisał po jednuym z wyroków.


https://www.ztm.waw.pl/przetargi/2016/0 ... o-komunik/
No dobrze, to jeśli PKS ma swój przetarg do końca grudnia, to w takim razie jak miałby jezdzić za Arrive od początku grudnia?
Naprawdę uważasz, że to jest nie do ogarnięcia? Arriva dostanie miesiąc roboty z wolnej ręki (jako przedłużenie aktualnej umowy), nową umowę PKSu przesunie się na nowy rok i będzie ok.

fraktal
Posty: 5487
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 17 lut 2024, 10:28

Ja tam nadal myślę, że jeszcze jeden przetarg może zostać ogłoszony. Tylko że od razu nie mogli tego powiedzieć, żeby się oferenci nie umówili, kto do którego przetargu przystępuje i żeby konkurencja zadziałała. Pewnie będzie to jeszcze zależało od tego, ile brygad ubędzie gdy zostanie uruchomiony tramwaj na Wilanów. Ale wobec zejścia Michalczewskiego drugie 50 solówek się przyda.

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 17 lut 2024, 10:39

^^ ^^ Tylko tutaj wszystkie karty są w ręku ZTM-u, bo to on może podjąć decyzję o zmianie harmonogramu wdrażania pojazdów. Ewentualnie, Grodzisk może spróbować w jakiś sposób opóźniać podpisanie umowy - gdyby udało im się to jakimś cudem opóźnić do ok. września to problem rozwiązałby się sam.
Jak chcesz nówki, to możesz wybrzydzać. Jak chcesz kontynuację to bierzesz co dają.
No ale jeśli oferty różnią się o ok. 20% to w sumie nic dziwnego, że wybrzydzają. Swoją drogą, ciekawe czy te wyższe stawki były spowodowane pozycją monopolistyczną i przekonaniem, że ZTM i tak tyle zapłaci, czy to Grodzisk szacuje ryzyka na dużo mniejsze.

Swoją drogą, ciekawie byłoby zobaczyć jak wypadłby bardziej otwarty przetarg na krótkotrwałą obsługę - na mniej pojazdów (myślę że zdobycie ~30 8-letnich wozów byłoby w zasięgu ręki), z powiedzmy 6 miesiącami do startu, z półrocznym okresem przejściowym ze zmniejszonymi wymaganiami. Może też z dopuszczeniem jakichś odstępstw od UoP i certyfikacji kierowców (np. z obowiązkiem zdobycia certyfikatu w ciągu 2 miesięcy od rozpoczęcia zatrudnienia i zwolnieniem z certyfikatu kierowców jeżdżących poniżej wymiaru 1/2 etatu?).

Jurand
Posty: 1086
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 17 lut 2024, 11:10

kveld pisze:
17 lut 2024, 10:12
Jurand pisze:
16 lut 2024, 18:50

No dobrze, to jeśli PKS ma swój przetarg do końca grudnia, to w takim razie jak miałby jezdzić za Arrive od początku grudnia?
Naprawdę uważasz, że to jest nie do ogarnięcia? Arriva dostanie miesiąc roboty z wolnej ręki (jako przedłużenie aktualnej umowy), nową umowę PKSu przesunie się na nowy rok i będzie ok.
Poczekamy, zobaczymy jak to będzie rozwiązane :-k

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 17 lut 2024, 11:51

Na razie oferta PKS-u nie została wybrana. ZTM wykorzysta każdą szansę żeby pozbyć się Grodzia.

Jurand
Posty: 1086
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 17 lut 2024, 11:54

alojz pisze:
17 lut 2024, 11:51
Na razie oferta PKS-u nie została wybrana. ZTM wykorzysta każdą szansę żeby pozbyć się Grodzia.
Co może ZTM zarzucić PKS GM?
Cena była najważniejsza i PKS sporą różnicą w tej cenie pokonał Arrive.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 711
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 17 lut 2024, 17:27

alojz pisze:
17 lut 2024, 9:53
Mobilis maluchami chciał 12,38 zł/km.
A to nie była kwota brutto?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 17 lut 2024, 17:47

ZielonyJamnik pisze:
17 lut 2024, 17:27
alojz pisze:
17 lut 2024, 9:53
Mobilis maluchami chciał 12,38 zł/km.
A to nie była kwota brutto?
12,38 netto :arrow: 13,37 brutto.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2222
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 17 lut 2024, 18:59

michael112 pisze:
17 lut 2024, 9:54
Jak chcesz nówki, to możesz wybrzydzać. Jak chcesz kontynuację to bierzesz co dają.
Nie zgodzę się z tym. Nie można brać tego co jest za wszelką cenę. Wszystko ma swoje drugie dno. Jeżeli Mobilis by jeździł za 12 czy tam 13 zł. To zaraz MZA by powiedziało, że też chce tyle lub więcej. Oczywiście można powiedzieć, że ZTM nie musi im dać tej stawki, ale potem gdy będą potrzebować czegoś dodatkowego np. zwiększyć plan czy jakiś autobus na pomiary albo inne nietypowe zadania to MZA powie "brak możliwości" i poda jakiś bzdurny powód.

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 17 lut 2024, 19:07

MJ pisze:
17 lut 2024, 18:59
Jeżeli Mobilis by jeździł za 12 czy tam 13 zł. To zaraz MZA by powiedziało, że też chce tyle lub więcej.
Stawka początkowa Mobilisu na Conecto to 13,94 netto. Do tego dodaj waloryzację, pewnie coś w okolicach 10%.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2222
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 17 lut 2024, 19:09

Tylko że w przypadku przeguba to co innego. Zresztą jak widać Mobilis przegiął, skoro chciał nie wiele niższą stawkę za autobusy o znacznie niższych kosztach eksploatacji.

ODPOWIEDZ