Komunikacja miejska w Wawrze [II]
Moderator: Wiliam
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No medali nie rozdają, ale myślę że też mógłbyś przyswoić ten fakt jednak.
Skoro jednak odnosisz się już z powrotem do merytoryki, to też z przyjemnością wrócę: siatka jest na podstawie danych z NSP 2021, więc powinna być dużo wiarygodniejsza od danych meldunkowych. Oczywiście, od tego czasu parę lat minęło i mieszkańców w wielu miejscach jest zauważalnie więcej - ale nawet przy założeniu 20% wzrostów to wciąż jest rejon o niewysokiej gęstości zaludnienia. Patrząc zaś na to opisowo, to podtrzymuję moją pierwszą tezę: w ramach pojedynczych "klastrów" zabudowa jest gęsta, ale mimo wszystko patrząc z góry na ortofotomapę zielonego wciąż jest pełno.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Dokładnie. Wawer to obszar niejednolitej zabudowy, lokalne ośrodki ciasnych osiedli dosyć mocno rozrzedzone, a także mnóstwo domków jednorodzinnych które wiadomo, że nie są takim generatorem pasażerów jak bloki 10 piętrowe.
Wogóle, w Wawrze warto byłoby pomyśleć o 8-10m telebusach w niektórych rejonach. Wiadomo, że i tak potrzeba kierowniców, ale przynajmniej paliwo nie byłoby zbędnie spalane.
Wogóle, w Wawrze warto byłoby pomyśleć o 8-10m telebusach w niektórych rejonach. Wiadomo, że i tak potrzeba kierowniców, ale przynajmniej paliwo nie byłoby zbędnie spalane.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Pewnie tak. A z drugiej strony to na samym małym osiedlu Las w zeszłym roku oddano kilkadziesiąt segmentów (na pewno ponad 40) i w tej chwili na ukończeniu jest 8 osiedli po kilka, kilkanaście segmentów więc dane zwyczajnie nie nadążają za rzeczywistością.fik pisze: ↑26 lut 2024, 16:51No medali nie rozdają, ale myślę że też mógłbyś przyswoić ten fakt jednak.
Skoro jednak odnosisz się już z powrotem do merytoryki, to też z przyjemnością wrócę: siatka jest na podstawie danych z NSP 2021, więc powinna być dużo wiarygodniejsza od danych meldunkowych. Oczywiście, od tego czasu parę lat minęło i mieszkańców w wielu miejscach jest zauważalnie więcej - ale nawet przy założeniu 20% wzrostów to wciąż jest rejon o niewysokiej gęstości zaludnienia. Patrząc zaś na to opisowo, to podtrzymuję moją pierwszą tezę: w ramach pojedynczych "klastrów" zabudowa jest gęsta, ale mimo wszystko patrząc z góry na ortofotomapę zielonego wciąż jest pełno.
Jeśli 20-30% mieszkańców zaczęłoby regularnie korzystać z autobusów to jednak byłby postęp, który legitymizował by początkowe przeskalowanie oferty. Co za tym idzie przy tak dobrej ofercie kolejno dołączaliby następni co znów pozwalałoby poprawiać ofertę.
Ktoś ostatnio na FB stwierdził że transport w Wawrze nie musi być rentowny, żeby przynosił korzyści i że trzeba najpierw dużo zainwestować, a potem zbierać owoce i trochę nie sposób się z tym nie zgodzić, bo wstawiając jeden krajoznawczy autobus co 20-30 minut to nikogo nie przekonamy do korzystania ze zbiorkomu. Więc trochę sytuacja jest patowa, bo rozumiem i po części uznaję wasze argumenty w kwestii napełnienia i pustych kilometrów.
Częściowo pewnie tak. Jeśli byłaby silna oferta 521 co kilka minut czy KM/SKM (już bez dyskusji czy lepsza kolej czy 521) to takie dowozówki na telefon ze Zbójnej Góry czy innych dalekich krańców miałyby sens.
Ale to samo trzeba by zrobić w linii Wału Miedzeszyńskiego.
Tak jak pisałem tu jest potrzebny silny autobus do przesiadki jednoperonowej w 507 lub silny autobus expresowy, który po wyjechaniu z Wału Miedzeszyńskiego w dużej części pomija Gocław i ma przystanki np. Gocław 06, Bora/Fieldorfa, Saska (na wiadukcie), Stadion, palma, patelnia, metro Świętokrzyska i krańcowanie na kryterium ulicznym pl. Teatralny, żeby nie obciążać Centralnego i Ratusza. Przy równie silnym 147 dawałby 5 przystanków na przesiadkę do/z tego 147.
Nowy dyrektor przewozowy już powiedział, że telebusy to złe rozwiązanie, bo za drogie - bo w Krakowie na nie narzekają, że drogo, nieopłacalne itp. A jak wiadomo - tylko Kraków istnieje na świecie i nie da się tego zrobić inaczej.cns80 pisze: ↑27 lut 2024, 8:41Częściowo pewnie tak. Jeśli byłaby silna oferta 521 co kilka minut czy KM/SKM (już bez dyskusji czy lepsza kolej czy 521) to takie dowozówki na telefon ze Zbójnej Góry czy innych dalekich krańców miałyby sens.
Ale to samo trzeba by zrobić w linii Wału Miedzeszyńskiego.
BTW. Prażanie z PID właśnie odpalają transport na żądanie. Im się to jakoś będzie spinać...
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Gwoli ścisłości, pilotażowy program 2 telebusów będzie dotyczył Czeskiego Brodu (7000 mieszkańców) i chodzi w nim głównie o to, że w godzinach wieczornych istniejące połączenia autobusowe są niewystarczające, a dodanie połączeń autobusowych pochłaniałaby dużo zasób zarówno finansowych, jak i ludzkich. Celem jest przede wszystkim za pomocą rozsądnych środków zmniejszenie ruchu samochodowego, który w takich miejscowościach często jest generowany przez dojazd autem na stację kolejową. W celu pilotażu wybrano miasto z bardzo dobrym połaczeniem kolejowym ze stolicą, także prawdopodobnie faktycznie telebusy będą głównie wykorzystywane raczej jako rozwiązanie problemu ostatniej milii (lub ostatnich kilku mil). Idąc analogią warszawsko-mazowiecką, to tak jakby uruchomiono telebusy w Nasielsku i najbliższej okolicy, także analogia do patozabudowy łanowej w Wawrze mocno moim zdaniem chybiona. W samej Pradze i najbliższej okolicy, z tego co wiem, na ten moment nie ma planów wprowadzenia telebusów. Zresztą wprowadziłyby one raczej pogorszenie oferty, co nie jest oczekiwanym efektem. Np. wieś Velké Přílepy (3500 mieszkańców, ok. 5-7 km od granicy stolicy) ma w godzinach szczytu 10-11 par autobusów na godzinę bezpośrednio do stacji metra, co w porównaniu z podwarszawskim Józefosławem czy nowymi osiedlami przy APW, P7P i innych wypada nadzwyczaj dobrze.
Pytanie jak by to miało u nas wyglądać w praktyce. Np. że zamiast 161, 213, 219 i 305 stoi po 1 brygadzie na PKP Falenica, PKP Radość i PKP Międzylesie i kierowcy czekają na zlecenie ? Poza godzinami szczytu może to pewnie by było wystarczająco i pozwoliło zaoszczędzić trochę brygad, ale w szczycie to pewnie za mało by było. Pytanie czy nie lepiej spróbować przetestować tych telebusów najpierw w ramach któryś Lxx ?
Proszę cię Po wyborach będzie to co zwykle.wyborczy
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Czyj to projekt?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27616
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Zapłacę pieniądze za skrypt, który będzie automatycznie tworzył z forumowych projektów zmian mapkę
Kiedyś był dobry zwyczaj opisywania projektów i motywowania poszczególnych zmian. Ten dobry zwyczaj był naprawdę dobrym zwyczajem.
Kiedyś był dobry zwyczaj opisywania projektów i motywowania poszczególnych zmian. Ten dobry zwyczaj był naprawdę dobrym zwyczajem.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Czy ten, kto coś takiego wymyślił ma jakiekolwiek pojęcie o aktualnym stanie komunikacji miejskiej w Warszawie (kasa, tabor, kadry - czyli kierowcy, infrastruktura - czyli pętle itp.)?
A kto to tworzył? Użytkownik tego forum czy radni? Bo od użytkownika powinno się więcej wymagać a radni zaproponują wszystko, żeby tylko ich wybrano. W końcu program wyborczy to nie program telewizyjny, żeby go wypełnić.