Linie nocne po reformie
Moderator: Wiliam
Moim zdaniem brakuje też linii obsługującej bulwary, przynajmniej w sezonie letnim. Kiedyś było 385 od Pl. Wilsona do Politechniki, może przydałaby się linia obwodowa, obsługująca też przy okazji Gdański, jakoś na trasie Politechnika - Zachodni - Prymasa - Powązkowska - Gdański - Wisłostrada - TŁ - Politechnika ?
Co do N45 to ono już jest dość pokręcone, więc wydłużenie tego jeszcze na Niedźwiadek spowodowałoby, że czas dojazdu stamtąd byłby mało atrakcyjny, do Ursusa-Ratusz N85 teraz jedzie 30 minut, N45 jechałoby 40. I zresztą i tak trzeba by dołożyć brygadę. Ogólnie chyba z liniami w zachodniej części miasta trzeba by bardziej pokombinować, pewnie dokładając jakieś nowe linie, tak żeby obsłużyć nowe miejsca (P7P, Obrońców Tobruku, Włodarzewska / Instalatorów), a może nieco uprościć istniejące linie - N85 już jest mega zakręcone, N42 zresztą podobnie, N43 nie wiem po co od zawsze zwiedza Ochotę (może by nie musiało gdyby była linia obwodowa). Poza tym, wie ktoś, czy takim N91 na Wólkę albo N95 na Groty to w ogóle ktokolwiek jeździ ? Jest sens aby to było całotygodniowe ?
Co do N45 to ono już jest dość pokręcone, więc wydłużenie tego jeszcze na Niedźwiadek spowodowałoby, że czas dojazdu stamtąd byłby mało atrakcyjny, do Ursusa-Ratusz N85 teraz jedzie 30 minut, N45 jechałoby 40. I zresztą i tak trzeba by dołożyć brygadę. Ogólnie chyba z liniami w zachodniej części miasta trzeba by bardziej pokombinować, pewnie dokładając jakieś nowe linie, tak żeby obsłużyć nowe miejsca (P7P, Obrońców Tobruku, Włodarzewska / Instalatorów), a może nieco uprościć istniejące linie - N85 już jest mega zakręcone, N42 zresztą podobnie, N43 nie wiem po co od zawsze zwiedza Ochotę (może by nie musiało gdyby była linia obwodowa). Poza tym, wie ktoś, czy takim N91 na Wólkę albo N95 na Groty to w ogóle ktokolwiek jeździ ? Jest sens aby to było całotygodniowe ?
Tak jeżdżą, że w każdym kierunku mamy odjazdy w tej samej minucie; w kierunku Centralnego mamy rozkładowo N44 .17 i .47, oraz N12/N62 .18 i .48, w pozostałych obydwie linie odjeżdżają w jednej minucie - 28 i 58, cudowna oferta, normalnie przebierać można, typowe w tym mieście odjazdy wszystkiego co się da w jednej minucie, a potem czekaj sobie 20min
Aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że wynika to z tego, że mamy sabaty 15 i 45, więc jednak ciężko byłoby ugrać coś lepszego
A w N12 oraz N62 i tak wieje pustkami. Poza tym wydłużono kursowanie 1, która również tłumów nie przewozi.
Można szerzej zastanowić się, czy linie, zwłaszcza na końcówkach, muszą być całotygodniowe, czy może wystarczą weekendowe.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Tu chyba nie ma dobrego rozwiązania. Jeszcze chciałem dodać, że można by było to jakoś sensownie zrobić jeśli skoordynuujemy komunikację jakoś sensownie że np. niektóre linie dzienne mogą jeździć również nocą i być skoordynowane z nocnymi. Ale potem sobie przypomniałem, że jaki to ma sens skoro ZTM nie potrafi ułożyć realnego rozkładu więc w rzeczywistości i tak się to posypie.
Czyli wszystko trzeba zrobić od początku?
Pewnie tak, chociaż akurat w szeroko pojętej zachodniej części miasta to nie wydaje mi się, żeby były jeszcze inne takie miejsca. I o ile ktoś potwierdzi, że tym faktycznie nikt nie jeździ (nie jechałem, nie wiem). Ale jeśli tak, to może faktycznie N41/N91 mogłyby kończyć w tygodniu na Chomiczówce, a N95 na Górczewskiej z pominięciem Grot. N41 na Młociny to w ogóle nie wiem po co, odkąd jest N56 (kiedyś nie było), nawet ostatecznie można je pewnie wygiąć przez Młociny jeśli jest potrzeba, dużej różnicy w czasie przejazdu by nie było. Ogólnie to faktycznie pewnie to wszystko większych zmian wymaga (może kiedyś pokombinuję jak by to mogło wyglądać). Wiadomo, że cała idea jest ok, ale trudno wymagać żeby przez kilkanaście lat nic się nie zmieniało, skoro całe miasto się zmienia, a takie 'sztukowanie' jak N88 na Instalatorów nie wydaje się wystarczające.
Póki nie ma większej reformy to można by wydłużyć N45 na Gołąbki, ewentualnie do pseudorondka przy ZP Posag 7 Panien. Może wtedy można byłoby trochę uprościć N85 by nie jechało przez Nowe Włochy? W końcu dla mieszkańców Pruszkowa i Piastowa powroty przez cały Ursus i Włochy mogą być zniechęcające. Sam mam podobną sytuację, bo mieszkam na końcu trasy N64 i bywały takie sytuacje gdy się zrobiło zbyt późno to wybierałem Ubera i byłem w domu po 30 min zamiast po 1,5 godz.mb112 pisze: ↑06 maja 2024, 11:41(...)
Co do N45 to ono już jest dość pokręcone, więc wydłużenie tego jeszcze na Niedźwiadek spowodowałoby, że czas dojazdu stamtąd byłby mało atrakcyjny, do Ursusa-Ratusz N85 teraz jedzie 30 minut, N45 jechałoby 40. I zresztą i tak trzeba by dołożyć brygadę. Ogólnie chyba z liniami w zachodniej części miasta trzeba by bardziej pokombinować, pewnie dokładając jakieś nowe linie, tak żeby obsłużyć nowe miejsca (P7P, Obrońców Tobruku, Włodarzewska / Instalatorów), a może nieco uprościć istniejące linie - N85 już jest mega zakręcone, (...)
Ogólnie to trochę nie rozumiem dlaczego N35 kończące na Niedźwiadku ma krótszą trasę, niż N85 które wszędzie musi podjechać. Skoro ta pierwsza kończy wcześniej to powinna odjeżdżać więcej miejsc.
Sprawdź czasy przejazdu. Może być tak, że na tym oszczędzasz brygadę.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Ja byłem tym pasażerem (wraz z innnymi) w N95 wracającym z Grot w tygodniu. Ale to zdarzyło się parę razy w czasach studenckich imprez.
Na poważnie, myślę, że część linii powinna być całodobowa, wzorem M-ek z Berlina. Na początek między innymi 1, 26, może 186. Z drugiej strony przydałaby się również autobusowe NM1 i NM2 jeżdżące nad odpowiednio M1 i M2 co 15 min. z zawijasem przez Centralny/Emilii Plater.
Na pewno 189 i może 523?Jelcz4755 pisze: ↑07 maja 2024, 10:24Ja byłem tym pasażerem (wraz z innnymi) w N95 wracającym z Grot w tygodniu. Ale to zdarzyło się parę razy w czasach studenckich imprez.
Na poważnie, myślę, że część linii powinna być całodobowa, wzorem M-ek z Berlina. Na początek między innymi 1, 26, może 186. (...)
Tylko czy koniecznie trzeba kombinować z nazewnictwem NM1/NM2, tym bardziej że linia wzdłuż M2 co do zasady faktycznie byłaby ok, ale teoretycznie to mogą być przecież 2 linie kończące jak obecnie na centralnym i końcówki nie muszą być idealnie po trasie metra, tylko lepiej żeby np. linia na Jelonki robiła jeszcze rundkę przez Człuchowską (wcześniej faktycznie jadąc nad metrem a nie klucząc jak obecne N42 i N43), a np. linia na Bródno jakąś rundkę po Bródnie.
Całodobowe 189 to może być po prostu N01 ze zmienioną trasą (przez Łopuszańską jak kiedyś), a w zamian przydałoby się coś łączącego Mokotów z Ochotą.
Całodobowe 523 i 186 nie byłoby potrzebne, gdyby była linia nad M2 + obwodowa przez Prymasa i TŁ.
Całodobowe 189 to może być po prostu N01 ze zmienioną trasą (przez Łopuszańską jak kiedyś), a w zamian przydałoby się coś łączącego Mokotów z Ochotą.
Całodobowe 523 i 186 nie byłoby potrzebne, gdyby była linia nad M2 + obwodowa przez Prymasa i TŁ.
Nazewnictwo nie ma znaczenia, byleby miało zachowany jakiś sens. To co ma znaczenie, to niepotrzebnie dublujące się N44 z M1 oraz polepszenie przesiadek z autobusowego nocnego "zametra" na N-ki w okolicy Centralnego.
N91 swego czasu trochę jeździłem do i z pracy na Mościska. Trochę kierowców z Relobusa korzysta z tej linii. Poza tym, inni pasażerowie też bywają. Oczywiście na końcówce przy Cmentarzu to już nie. Może zakończyć to na nowym rondzie w Klaudynie u zbiegu ulic Estrady i Ekologicznej?!
RELOBUS A38 ESTRADY
#9947
#9947
O, kolejna uwaga: obecna siatka linii była projektowana przed nocnym metrem. I oczywiście autobusy w miejsce metra dadzą większą dostępność, częstotliwość przy mniejszych kosztach, ale i tak nie spodziewam się ich z przyczyn politycznych (a szkoda, że publika nie kieruje się racjonalnością).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!