Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 cze 2024, 22:27

Zostaje 45 kursów, bo 19 to połowa 33.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 cze 2024, 22:28

pawcio pisze:Zostaje 45 kursów, bo 19 to połowa 33.
Aaa ok. Czyli coś jak teraz z 15.
ŁK

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 cze 2024, 22:33

Bywalec pisze:
10 cze 2024, 21:35
pietia pisze:
10 cze 2024, 21:25
A co ze 172? Obecna trasa skrócona do Chełmskiej pozostanie na stałe czy linia wróci na Sobieskiego i Sadybę? O 187 też nic w projekcie nie ma, czyżby miało wrócić na Stegny?
Ciekawi mnie też czy na Kabatach starczy miejsca na kolejne dwie linie
Linie niewspomniane w konsultacjach wracają na swoje trasy podstawowe. Person wcześniej wrzucił link do mapy gdzie to wszystko jest zaznaczone.
https://konsultacje.um.warszawa.pl/uplo ... jskiej.pdf
A 119? W rozkładach na stronie jest przez Spacerową jako objazd. Ale przed budową tramwaju to była normalna trasa.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 cze 2024, 22:35

pawcio pisze:
10 cze 2024, 22:15
mb112 pisze:
10 cze 2024, 21:33
Już to kiedyś pisałem, że 148 moim zdaniem powinno zostać prosto jak obecnie, z dwóch 185 i 187 wystarczyłoby jedno i 172 też nie wiem po co.
A ja, patrząc z perspektywy Gocławia, przełożyłbym 148 na Powsińską.
Dojazd z lotniska do zagłębia hotelowego Mangalia (-X :P .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 10 cze 2024, 22:47

Mam dziwne przeczucie że 519 będzie jeździło jeszcze przez 20 lat z Dw. Centralnego do Powsina co 30 minut. Oby tylko ZTM nie wpadł na pomysł że tylko od poniedziałku do piątku i w soboty do 16:00 (podczas gdy to na weekendy byłoby zapotrzebowanie). :P

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4120
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 10 cze 2024, 23:14

reserved pisze:
10 cze 2024, 22:47
Mam dziwne przeczucie że 519 będzie jeździło jeszcze przez 20 lat z Dw. Centralnego do Powsina co 30 minut.
Prędzej obstawiałbym wydłużenie wilanowskich kursów 131 do Powsina. Co w sezonie letnim nie byłoby wbrew pozorom takie najgłupsze.

Olek007
Posty: 444
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:51
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Olek007 » 10 cze 2024, 23:47

A ja bym poszedł o krok dalej i 131 w całości puścił do Wilanowa i co pół godziny do Powsina. Żeby lepiej sprzedać zmianę trasy, przemianowałbym je na 519, kij z tym, że nie omijałoby żadnego przystanku. W zamian oczywiście 180 na Sadybę. Pewnie ubiłoby to po raz kolejny 239, więc żeby utrzymać świetną częstotliwość do Metra Wilanowska, pozostawiłbym 251 na obecnej trasie z planowaną częstotliwością 239 - tutaj zupełnie nie rozumiem pomysłu skracania do Kabat 251, które miało służyć dojazdowi Konstancina do Wilanowa. I mieszkańcy syci (bo nie muszą się przesiadać z walizkami z Centralnego XD), i układ cały (zachowany jest świetny pomysł na połączenie Starego Wilanowa i Powsinka częstymi liniami z tramwajem i Wilanowską).

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 10 cze 2024, 23:52

Czy ja wiem czy mieszkańcy Powiśla będą zadowoleni że zamiast pustego 517 dostaną załadowany autobus plażowiczami z Powsina. ;-)

patryk148
Posty: 569
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 10 cze 2024, 23:52

Ja bym jednak wzmocnił Madalińskiego. Bezkosztowo to 119 i dalej Niepodległości. Docelowo przejecie kawałka 167 i na Ochotę.

Natomiast 164 połączyłbym z 264 i do Waflowej wybranymi kursami. Z taborem moze byc ciężko, bo pewnie 12 metrow trudne będzie.

W ramach Rakowieckiej bedzie sporo zmian.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4120
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 10 cze 2024, 23:53

Olek007 pisze:
10 cze 2024, 23:47
(...)tutaj zupełnie nie rozumiem pomysłu skracania do Kabat 251(...)
Chociażby po to, żeby jadąc z miasta do Konstancina nie rzucać monetą, czy wysiąść na Dw. Południowym, czy na Kabatach.

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 cze 2024, 23:58

TGM pisze:
10 cze 2024, 22:35
pawcio pisze:
10 cze 2024, 22:15

A ja, patrząc z perspektywy Gocławia, przełożyłbym 148 na Powsińską.
Dojazd z lotniska do zagłębia hotelowego Mangalia (-X :P .
Z Warneńskiej do tych hoteli jest niewiele dalej, ale to chyba nie jest serio jakiś istotny punkt.
primoż pisze:
10 cze 2024, 23:14
reserved pisze:
10 cze 2024, 22:47
Mam dziwne przeczucie że 519 będzie jeździło jeszcze przez 20 lat z Dw. Centralnego do Powsina co 30 minut.
Prędzej obstawiałbym wydłużenie wilanowskich kursów 131 do Powsina. Co w sezonie letnim nie byłoby wbrew pozorom takie najgłupsze.
No to może lepiej zrobić osobne 419 tylko w dni wolne w sezonie letnim, wtedy to ma sens. Utrzymywanie tego jako całotygodniowe przez cały rok, tylko dlatego że ktoś się kiedyś uparł jest bez sensu. Jakby tak na Wólce Węglowej, Olesinie albo Choszczówce ktoś się tak samo uparł, że 110, 120 albo 176 musi być bezpośrednio do centrum bo tak, to co, robimy bez sensu ze względu na pojedyncze osoby ?

Olek007
Posty: 444
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:51
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Olek007 » 11 cze 2024, 0:07

reserved pisze:
10 cze 2024, 23:52
Czy ja wiem czy mieszkańcy Powiśla będą zadowoleni że zamiast pustego 517 dostaną załadowany autobus plażowiczami z Powsina. ;-)

To poczekają na kolejny kurs jadący z Wilanowa. W sumie fajne to by było połączenie, bo zahaczające o Agrykolę, Legię, Torwar i Wisłę. Tym samym 519 dołączyłoby do listy zgniłych kompromisów obok 521, 171 czy 160. (Oczywiście jako mieszkaniec okolic pokrytych przez 519 tylko w wydaniu powsińskim nie jestem zwolennikiem jego pozostawienia, ale wiem, że to się nie uda, bo już widzę, ile głosów się podniosło na lokalnej grupie - bo jak to się przesiadać z walizkami!)
primoż pisze:
10 cze 2024, 23:53
Olek007 pisze:
10 cze 2024, 23:47
(...)tutaj zupełnie nie rozumiem pomysłu skracania do Kabat 251(...)
Chociażby po to, żeby jadąc z miasta do Konstancina nie rzucać monetą, czy wysiąść na Dw. Południowym, czy na Kabatach.
Pamiętam takie uzasadnienie dla powstania tej linii jak to przeze mnie wspomniane i widzę, że jeździ nią dużo osób w kierunku Powsina. Wychodzi więc na to, że albo rzuty monetą im nie przeszkadzają, albo jadą z innego miejsca niż Metro Wilanowska - jak cieszące się dużymi wymianami Wilanów czy Dolina Służewiecka, a i dojdzie Sobieskiego po otwarciu tramwaju - w tym momencie Konstancin nic z niego nie ma.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4120
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 11 cze 2024, 0:17

mb112 pisze:
10 cze 2024, 23:58
No to może lepiej zrobić osobne 419 tylko w dni wolne w sezonie letnim, wtedy to ma sens.
Jakoś kilkanaście lat temu były wydłużone kursy 130 tylko w DŚ bez zmiany św. numerka i świat o dziwo się nie zawalił.
mb112 pisze:Utrzymywanie tego jako całotygodniowe przez cały rok, tylko dlatego że ktoś się kiedyś uparł jest bez sensu.
Bardziej miałem na myśli wydłużone wariantowe 131 w DŚ + ewentualnie przez cały tydzień w wakacje, kiedy jest największy ruch w Powsinie.
mb112 pisze:Jakby tak na Wólce Węglowej, Olesinie albo Choszczówce ktoś się tak samo uparł, że 110, 120 albo 176 musi być bezpośrednio do centrum bo tak, to co, robimy bez sensu ze względu na pojedyncze osoby ?
Abstrahując od sensowności dotyczącej części kursów 131 w mojej propozycji to jednak Olesin i Choszczówka nie są tak popularnymi destynacjami w ciepłe i pogodne dni w odróżnieniu od Powsina, dlatego że nie ma tam aż takich atrakcji jak w Powsinie. Z kolei Wólka Węglowa ma z Powsinem takie podobieństwo, że jednak okresowo występuje dogęszczenie kursów istniejących linii, a nawet uruchamianie dodatkowo nowych. W przypadku wschodniej części Wólki nawet geograficznie dalej niż do centrum. Aczkolwiek odbywa się to nie latem, a jesienią :term:

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 11 cze 2024, 0:36

mb112 pisze:
10 cze 2024, 23:58
TGM pisze:
10 cze 2024, 22:35

Dojazd z lotniska do zagłębia hotelowego Mangalia (-X :P .
Z Warneńskiej do tych hoteli jest niewiele dalej, ale to chyba nie jest serio jakiś istotny punkt.
Odnosiłem się do Powsińskiej, a to wyklucza Warneńską.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 cze 2024, 0:55

primoż pisze:
11 cze 2024, 0:17
mb112 pisze:
10 cze 2024, 23:58
No to może lepiej zrobić osobne 419 tylko w dni wolne w sezonie letnim, wtedy to ma sens.
Jakoś kilkanaście lat temu były wydłużone kursy 130 tylko w DŚ bez zmiany św. numerka i świat o dziwo się nie zawalił.
mb112 pisze:Utrzymywanie tego jako całotygodniowe przez cały rok, tylko dlatego że ktoś się kiedyś uparł jest bez sensu.
Bardziej miałem na myśli wydłużone wariantowe 131 w DŚ + ewentualnie przez cały tydzień w wakacje, kiedy jest największy ruch w Powsinie.
mb112 pisze:Jakby tak na Wólce Węglowej, Olesinie albo Choszczówce ktoś się tak samo uparł, że 110, 120 albo 176 musi być bezpośrednio do centrum bo tak, to co, robimy bez sensu ze względu na pojedyncze osoby ?
Abstrahując od sensowności dotyczącej części kursów 131 w mojej propozycji to jednak Olesin i Choszczówka nie są tak popularnymi destynacjami w ciepłe i pogodne dni w odróżnieniu od Powsina, dlatego że nie ma tam aż takich atrakcji jak w Powsinie. Z kolei Wólka Węglowa ma z Powsinem takie podobieństwo, że jednak okresowo występuje dogęszczenie kursów istniejących linii, a nawet uruchamianie dodatkowo nowych. W przypadku wschodniej części Wólki nawet geograficznie dalej niż do centrum. Aczkolwiek odbywa się to nie latem, a jesienią :term:
Przy pętli Olesin masz tężnię solankową. :term:

ODPOWIEDZ