Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 cze 2024, 6:16

Trzeba doliczyć powrót 172, bo 148, 185 i 187 chyba będą neutralne. Jeśli 139+251 miałoby dać odzysk jednej brygady na skróceniu, to by się rozpadły przebieranki a 139 musiałby się stać spalinowe. Ale to szczegóły, oszczędności rzędu 25 brygad względem stanu obecnego i 30 przed zawieszeniem 501 rozsądne szacunki. Z drugiej strony jednocześnie do systemu dojdzie jakieś 30 brygad tramwajowych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 cze 2024, 7:51

Na 501 przed likwidacją było 6 całek - przed rozpoczęciem całego tego bałaganu, 5 całek i 1 dodatek.

Leitner98
Posty: 123
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 13 cze 2024, 8:17

Czy jeśli pasażerowie tak bardzo będą domagać się bezpośredniego dojazdu do Centralnego i ZTM się ugnie, to czy zamiast 522 co 30 min nie lepiej by wydłużyć kursy wilanowskie 131 przez Wilanowską do Miasteczka Wilanów? Na około, ale za to bezpośrednio. Po otwarciu pętli Stegny jedynie okolice przystanku tramwajowego Nałęczowska zostałyby bez połączenia bezpośredniego (Truskawiecką pomijam przez brak przystanku tramwajowego).

Najlepiej byłoby zamienić końcówkami 14 i 19, ale tu pojawia się problem z tramwajami dwukierunkowymi, których trzeba by znacznie więcej (szczególnie po otwarciu trasy do Zachodniego za 2 lata).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 cze 2024, 8:21

Te brygady autobusowe na pewno się nie rozpłyną, tylko zostaną przeznaczone na wzmocnienie kluczowych połączeń nieszynowych, a ZTM ma już gotową listę linii i częstotliwości, aby móc ją publicznie ogłosić i nabijać sobie pozytywne głosy, prawda? Prawda???
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 cze 2024, 8:22

14 z Miasteczka właśnie przez Zachodni jest nie do wyjęcia. 19 do Miasteczka jest do wymiany wyłącznie z połową linii na Marszałkowską.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 cze 2024, 8:23

fik pisze:
13 cze 2024, 8:21
Te brygady autobusowe na pewno się nie rozpłyną, tylko zostaną przeznaczone na wzmocnienie kluczowych połączeń nieszynowych, a ZTM ma już gotową listę linii i częstotliwości, aby móc ją publicznie ogłosić i nabijać sobie pozytywne głosy, prawda? Prawda???
Część na pewno pójdzie do kieszeni. A część będzie czekać na liczne zetki przyszłoroczne. Czekają nas choćby zamknięcia węzła przy SGH oraz Grójecka/Bitwy. A jeszcze jakieś prace utrzymaniowe na istniejącej sieci trzeba by zrobić (wiadukt przy Arkadii delikatnie się uśmiecha).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 cze 2024, 9:32

A może kluczem jest ta czternastka jednak - może nie powinno nic jeździć z tych Wilanowów na Ochotę, póki nie będzie Rakowieckiej i tramwaju przez Pole Mokotowskie?

Bez sensu trochę zabierać slot, jeśli nie widać gigantycznego zainteresowania, za to jest potrzeba gdzie indziej. A może 14 jako piąta linia, z Sielc. Przynajmniej mieliby dojazd blisko na Waryńskiego, jak teraz 131.
ŁK

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 cze 2024, 9:35

pawcio pisze:
fik pisze:
13 cze 2024, 8:21
Te brygady autobusowe na pewno się nie rozpłyną, tylko zostaną przeznaczone na wzmocnienie kluczowych połączeń nieszynowych, a ZTM ma już gotową listę linii i częstotliwości, aby móc ją publicznie ogłosić i nabijać sobie pozytywne głosy, prawda? Prawda???
Część na pewno pójdzie do kieszeni. A część będzie czekać na liczne zetki przyszłoroczne. Czekają nas choćby zamknięcia węzła przy SGH oraz Grójecka/Bitwy. A jeszcze jakieś prace utrzymaniowe na istniejącej sieci trzeba by zrobić (wiadukt przy Arkadii delikatnie się uśmiecha).
Przy SGH to chyba można jakoś zarządzić. Nakładka przy Bibliotece Narodowej, przeróbka rozjazdu na pętli Kielecka… Chyba że to ten cały wielki remont Niepoldleglosci ma się jednocześnie odbyć, wtedy rzeczywiście Z będzie raczej od Centralnego.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 cze 2024, 9:51

fik pisze:
13 cze 2024, 8:21
Te brygady autobusowe na pewno się nie rozpłyną, tylko zostaną przeznaczone na wzmocnienie kluczowych połączeń nieszynowych, a ZTM ma już gotową listę linii i częstotliwości, aby móc ją publicznie ogłosić i nabijać sobie pozytywne głosy, prawda? Prawda???
No pewnie, w końcu m.in. APW, Kłobucka czy Cybernetyki doczekają się porządnej komunikacji, a na Bartyckiej to w końcu będzie więcej kursów niż w 1999 (bo teraz jest mniej niż wtedy).

Może i Miasteczko Wilanów zasłużyło na tramwaj, ale na nocny częściej niż co godzinę nadal nie :twisted:

Stary Pingwin
Posty: 5921
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 13 cze 2024, 10:00

Autobus Czerwon pisze:
13 cze 2024, 9:51
fik pisze:
13 cze 2024, 8:21
Te brygady autobusowe na pewno się nie rozpłyną, tylko zostaną przeznaczone na wzmocnienie kluczowych połączeń nieszynowych, a ZTM ma już gotową listę linii i częstotliwości, aby móc ją publicznie ogłosić i nabijać sobie pozytywne głosy, prawda? Prawda???
No pewnie, w końcu m.in. APW, Kłobucka czy Cybernetyki doczekają się porządnej komunikacji, a na Bartyckiej to w końcu będzie więcej kursów niż w 1999 (bo teraz jest mniej niż wtedy).

Może i Miasteczko Wilanów zasłużyło na tramwaj, ale na nocny częściej niż co godzinę nadal nie :twisted:
Podziwiam kierowców autobusów przegubowych, którzy przeciskają się Kłobucką. Wieczorem przejazd samochodem osobowym jest tam utrudniony.
miłośnik 13N

wincenty
Posty: 1580
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 13 cze 2024, 10:06

patryk148 pisze:
10 cze 2024, 23:52
Ja bym jednak wzmocnił Madalińskiego. Bezkosztowo to 119 i dalej Niepodległości. Docelowo przejecie kawałka 167 i na Ochotę.
W ramach Rakowieckiej bedzie sporo zmian.
Zdecydowanie, tam zostało tylko marne 138 uzależnione od korków na całej długiej trasie, jeszcze do 2013 r. było tam 117 a nawet 210...
A na równoległej Rakowieckiej, gdzie tak naprawdę budowa mieszkalna jest znacznie mniejsza (byłe więzienie, Sztab Generalny, MSWiA) tych linii są aż trzy... aż się prosi, by przynajmniej jedną z nich przerzucić na Madalińskiego... Najlepiej 119, bo wiadomo że potem musi dojechać do metra. Można by to zrobić na stałe już teraz, przy okazji zamknięcia Rakowieckiej.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 cze 2024, 10:24

Rakowiecka ma jedną przewagę nad Madalińskiego w postaci urzędu dzielnicy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

wincenty
Posty: 1580
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 13 cze 2024, 10:28

pawcio pisze:
13 cze 2024, 10:24
Rakowiecka ma jedną przewagę nad Madalińskiego w postaci urzędu dzielnicy.
No tak, ale części... Na Falęckiej przy Madalińskiego też jest kawałek UD (ewidencja ludności), więc akurat by pasowało...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

man1956
Posty: 1695
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 13 cze 2024, 10:51

wincenty pisze:
13 cze 2024, 10:06
patryk148 pisze:
10 cze 2024, 23:52
Ja bym jednak wzmocnił Madalińskiego. Bezkosztowo to 119 i dalej Niepodległości. Docelowo przejecie kawałka 167 i na Ochotę.
W ramach Rakowieckiej bedzie sporo zmian.
Zdecydowanie, tam zostało tylko marne 138 uzależnione od korków na całej długiej trasie, jeszcze do 2013 r. było tam 117 a nawet 210...
A na równoległej Rakowieckiej, gdzie tak naprawdę budowa mieszkalna jest znacznie mniejsza (byłe więzienie, Sztab Generalny, MSWiA) tych linii są aż trzy... aż się prosi, by przynajmniej jedną z nich przerzucić na Madalińskiego... Najlepiej 119, bo wiadomo że potem musi dojechać do metra. Można by to zrobić na stałe już teraz, przy okazji zamknięcia Rakowieckiej.
Linia co 30 min. to niewielka poprawa. Ja bym przerzucił tam 168, które ma taką samą częstotliwość jak 138, więc byłaby koordynacja.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 cze 2024, 10:55

Bastian pisze:
12 cze 2024, 17:30
tatra pisze:
12 cze 2024, 10:21
19 w koordynacji z 33 jest sensowne tym bardziej że 19 prawdopodobnie pojedzie Rakowiecką. Na Wólczyńskiej 33 i 26 plus kursy zjazdowe i wyjazdowe myślę że wystarczy, problemem jest przepustowość pętli M.Młociny.
Tylko że 26 i 33 jadą skądinąd i nie mają wspólnego przystanku w węźle o skomplikowanym układzie sygnalizacji. Ileż razy mi tam uciekała "twoja" przesiadka...
Dodatkowo - jaka jest pewność, że tramwaje tych linii na Reymonta będą na przemian w równych odstępach, a nie jeden za drugim, po czym dłuższa przerwa? Propozycja ścięcia 33 to syf...

ODPOWIEDZ