Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2236
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 11 cze 2024, 22:02

TGM pisze:
11 cze 2024, 14:05
eloelo520 pisze:
11 cze 2024, 11:05


Normalnie, jak każda inna wieś pod Warszawą
To nigdy nie powinna być linia trzycyfrowa. Problem w tym, że powstała gdy L-ek nie było.
Dlaczego?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 11 cze 2024, 22:51

Może inaczej: problem w tym, że L-ek nie było, gdy powstawała. Obsługuje słabo zabudowany rejon. Podobne tereny obsługują L-ki.

No i przypomnę, że linia z Okrzeszyna jeździła kiedyś do Wilanowa robiąc wypad do Starych Kabat. Więc trudno powiedzieć aby Okrzeszyn miał zawsze bezpośrednie połączenie do cywilizacji :P .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 cze 2024, 23:03

A jeszcze wcześniej mieli połączenie z Metro Wilanowska. :-)

reserved
Posty: 14642
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 cze 2024, 5:45

I jak mają ludzie w tej sytuacji wybierać autobus zamiast samochodu? Jak komunikacja ma tam tak wyglądać to już chyba lepiej zostawić kilka kursów szkolnych a resztę zabrać na inne linie. Opcja z tyloma przesiadkami byłaby jeszcze do przyjęcia gdyby 264 kursowało co 10 minut. Ale nie co 30, 45... A z Powsina do Wilanowa czy Miasteczka Wilanów jest całkiem niedaleko. Zatem propozycja ZTM to totalne rozwalenie komunikacji tylko po to by uzyskać minimalnie większą częstotliwość, która dalej jest do dupy. Bez sensu.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 12 cze 2024, 9:30

Delwin pisze:
11 cze 2024, 12:47
reserved pisze:
11 cze 2024, 10:47
Najbardziej podoba mi się pomysł z trasą linii 131. Z jednej strony zastąpi sensownie obecne 517 na Powiślu, z drugiej strony będzie też alternatywą dla tramwaju na Czerniakowskiej, ale taką alternatywą która nie będzie aż tak dublowała tramwaju. Trochę i wilk syty, i owca cała. Nie jestem przekonany czy warto - jak piszecie - wydłużać w sezonie 131 do Powsina. Być może tak ale moim zdaniem lepiej przyzwyczajać ludzi do tego 239.
No akurat 131 wyląduje na wysoce korkogennej trasie i to w mizernym takcie (6 razy na godzinę w szczycie) podczas gdy obecnie między 7 a 9 jest 20 kursów. Do tego jest jakieś absurdalne przekonanie, że ludzie wzdłuż dotychczasowej trasy 131 od Sadyby się jakoś magicznie teleportują do 11...
Ilekroć jeździłem na 131 w porannym szczycie, to przez cały dodatek miałem wolne miejsca siedzące. Na tej linii występuje chyba największa nadpodaż kursów jaką widziałem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8461
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 cze 2024, 9:35

Bastian pisze:
11 cze 2024, 21:13
Bywalec pisze:
11 cze 2024, 11:31
Połowa obecnego 33 idzie na Stegny jako 19. Wszystko jest tu jasne.
Wólczyńska będzie zachwycona. Nie wiem, po co tyle tramwajów w Reymonta, na Wólczyńskiej naprawdę by się bardziej przydały.
Zamiast przywrócić 35 na Nowe Bemowo, to tworzy się nową linię z Broniewskiego tamże. Czego nie rozumiesz?
Pomysł, by ścinać 33 na Wólczyńskiej i Nocznickiego to syf jakich mało.
pawcio pisze:
11 cze 2024, 21:19
Metro pewnie trochę zassało a do tego dało możliwość jeżdżenia wstecz.
Tak, zassało. Dlatego ludzie dojeżdżają 33 na Młociny w przeciwpotoku.
MJ pisze:
11 cze 2024, 22:02
TGM pisze:
11 cze 2024, 14:05

To nigdy nie powinna być linia trzycyfrowa. Problem w tym, że powstała gdy L-ek nie było.
Dlaczego?
TGM pisze:
11 cze 2024, 22:51
Może inaczej: problem w tym, że L-ek nie było, gdy powstawała. Obsługuje słabo zabudowany rejon. Podobne tereny obsługują L-ki.

No i przypomnę, że linia z Okrzeszyna jeździła kiedyś do Wilanowa robiąc wypad do Starych Kabat. Więc trudno powiedzieć aby Okrzeszyn miał zawsze bezpośrednie połączenie do cywilizacji :P .
Jeśli nowe 264 miało zostać sprowadzone do roli gimbusa, to równie dobrze powinno być autobusem na telefon. Srsly, dla kogo taka linia znikąd donikąd? Rozumiem, że za większą pracę przewozową (częstotliwość) musiałaby zapłacić gmina K-J, ale... ale to kolejny argument za tym, że powinien powstać warszawski MZTM.

reserved
Posty: 14642
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 cze 2024, 10:09

Lepsza linia co godzinę do cywilizacji niż co 45 minut donikąd. Serio.

tatra
Posty: 294
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 12 cze 2024, 10:21

19 w koordynacji z 33 jest sensowne tym bardziej że 19 prawdopodobnie pojedzie Rakowiecką. Na Wólczyńskiej 33 i 26 plus kursy zjazdowe i wyjazdowe myślę że wystarczy, problemem jest przepustowość pętli M.Młociny.
tatra

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8461
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 cze 2024, 10:36

reserved pisze:
12 cze 2024, 10:09
Lepsza linia co godzinę do cywilizacji niż co 45 minut donikąd. Serio.
Zgadzam się.
tatra pisze:
12 cze 2024, 10:21
19 w koordynacji z 33 jest sensowne tym bardziej że 19 prawdopodobnie pojedzie Rakowiecką. Na Wólczyńskiej 33 i 26 plus kursy zjazdowe i wyjazdowe myślę że wystarczy, problemem jest przepustowość pętli M.Młociny.
1. Obecnie nie ma problemu z przepustowością na MM. O jakim problemie piszesz?
2. Kiedy rusza Rakowiecka, kiedy ruszą Stegny?

man1956
Posty: 1592
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 12 cze 2024, 10:40

O ile dobrze widzę, w projekcie zmian Miasteczko Wilanów traci bezpośrednie połączenie z Dworcem Centralnym. Czy nie można więc zrobić tak, że 14 pojedzie na Stegny, a 19 do Miasteczka?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 12 cze 2024, 10:43

Takie 14 będzie kompletnie puste.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

reserved
Posty: 14642
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 cze 2024, 10:50

Na facebooku już są narzekania że ludzie nie będą taszczyć walizek z przystanku tramwajowego przy Dworcu Centralnego bo muszą mieć autobus pod samo wejście.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8461
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 cze 2024, 10:57

reserved pisze:
12 cze 2024, 10:50
Na facebooku już są narzekania że ludzie nie będą taszczyć walizek z przystanku tramwajowego przy Dworcu Centralnego bo muszą mieć autobus pod samo wejście.
Niech jedzą ciasteczka.
Na szczęście są naziemne przejścia, więc odpada argument o schodach.

man1956
Posty: 1592
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 12 cze 2024, 11:32

reserved pisze:
12 cze 2024, 10:50
Na facebooku już są narzekania że ludzie nie będą taszczyć walizek z przystanku tramwajowego przy Dworcu Centralnego bo muszą mieć autobus pod samo wejście.
Jak mieli do tej pory autobus pod samo wejście, to dlaczego teraz, po zmianach, mają nie mieć nic? Powinni mieć tramwaj.

reserved
Posty: 14642
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 cze 2024, 11:39

Czyli należy tory przesunąć pod Złote Tarasy.

ODPOWIEDZ