Komunikacja na Trakcie Królewskim

Moderator: Wiliam

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 14 cze 2024, 19:45

Georg pisze:
14 cze 2024, 18:57
Rozumiem, że ludzie się denerwują, ponieważ długo czekają na autobus. Nie rozumiem jednak, dlaczego nie korzystają z aplikacji pokazujących położenie lub punktualność autobusów.
Dzięki tym aplikacjom (jeśli działają) naprawdę można znacznie przyspieszyć swoją podróż komunikacją po mieście. Niemal każdy ma smartfona, a jednak czekają...
Seniorzy, którzy jeżdżą głównie 116, raczej rzadko korzystają ze smartfonów. Ja na przykład mam smartfon, ale czekając na przystanku, rzadko wchodzę w te apki z tego powodu, że będę musiał schować smartfon do kieszeni zanim wysiądę do autobusu, a nie każdy kierowca będzie na tyle wyrozumiały, aby czekać aż to zrobię.

W sytuacji gdy na linii jeżdżą elektryki, które muszą się ładować, podział 116 na 2 linię nie byłby wcale takim zlym pomysłem w tej sytuacji. Wówczas żoliborska część nie cierpiałaby przez korki w Wilanowie.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4920
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 14 cze 2024, 19:51

Georg pisze:
14 cze 2024, 18:57
Nie rozumiem jednak, dlaczego nie korzystają z aplikacji pokazujących położenie lub punktualność autobusów.
A czy WTP/ZTM jak kolwiek promuje te aplikacje? Z tego co widzę to nie. Zwykły pasażer niebędący miłośnikiem może nie mieć świadomości o istnieniu takich apek. I patrząc na komentarze jak ktoś wrzuci screen w social mediach to tak właśnie jest. Jedynie w grudniu przewoźnicy jak MZA czy TW wspominają o tych aplikacjach w kontekście świątecznych pojazdów.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 cze 2024, 20:02

Bywalec pisze:
14 cze 2024, 18:09
No nie od dziś wiadomo, że liczy się "liczba tarczek" :lol:
Według tego paradygmatu poniekąd działa statystyka GUS.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 14 cze 2024, 21:43

Patrząc w apkę przyśpieszę autobus?
Mówiąc po warśiawsku?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5304
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 14 cze 2024, 21:57

Można się pofatygować do 110 to może na Marymoncie się trafi akurat kursujące co 20 minut 518 :idea: . Jak tak można krytykować najlepszą komunikację w kraju...
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 cze 2024, 23:49

Ja w ogóle nie rozumiem tego fenomenu, że Chomiczówka musi być obsługiwana tymi samymi dwoma tasiemcowatymi stworami, które ma Wilanów i to na dodatek dokładnie tymi dwoma, które zabija Trójkąt Trzaskowskiego (wieść niesie, że gdzieś w tej okolicy zaginęło kilka autobusów i pojawiły się z powrotem dopiero po kilku dniach lub tygodniach). 180 powinno się zamienić północną końcówką ze 111, 116 chyba trzeba by było jednak podzielić na 116 i 216 przynajmniej do czasu pełnego udrożnienia Sobieskiego… Ale teraz to już w sumie po ptokach.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3829
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 15 cze 2024, 0:13

Emyl pisze:
14 cze 2024, 23:49
180 powinno się zamienić północną końcówką ze 111, 116 chyba trzeba by było jednak podzielić na 116 i 216 przynajmniej do czasu pełnego udrożnienia Sobieskiego… Ale teraz to już w sumie po ptokach.
Ale tak kluczowe zmiany w tym mieście trzeba przeprowadzić tylko i wyłącznie przez św. konsultacje społeczne i przy aprobacie radnych: miasta i wszystkich dzielnic przez które przejeżdżają 116 i 180 :term:

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 15 cze 2024, 0:40

Ja już nawet napisałem w komentarzu pod tym artykułem, że jedyny sposób na tak długie linie (oprócz 116 jeszcze na pewno 141 i 167, może jeszcze coś) to podział na dwie. W przypadku 116 możliwe wydaje się podział na 2 linie kończące na Pl. Piłsudskiego, tylko to wymagałoby wywalenia stamtąd 128 i 175, no ale niby jest kilka możliwości, gdzie te linie można by przenieść. Teoretycznie można by to nawet zrobić tak, żeby linia z północy zawracała KP - Królewska - Pl. Piłsudskiego (pętla) - Moliera - Pl. Teatralny - Wierzbowa - Pl. Piłsudskiego - Królewska - KP, a linia z południa KP - Senatorska - Pl. Teatralny - Wierzbowa - Pl. Piłsudskiego (pętla) - Moliera - Senatorska - KP. Bardziej czasochłonne, ale byłyby przesiadki z tego samego przystanku pomiędzy obiema liniami (ZP Plac Zamkowy i Hotel Bristol). Ale raczej to mało realne.
W ogóle też nie rozumiem, dlaczego ludzie myślą, że autobusy na pętli biorą się znikąd (dlaczego ta linia jest opóźniona już na Bielanach skoro rusza z Chomiczówki).
Nie prezentowanie konkretnych godzin odjazdów w rozkładach to też naprawdę genialny sposób na likwidację opóźnień #-o

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 cze 2024, 1:04

Wydaje mi się że po zmianach z okazji tramu na Wilanów, to 180 można by było w ogóle ubić na południu (coś podbić na 131, które będzie dawało przesiadki na Trakcie), a na północy wcielić to w 111. Podbite 111 mogło by pewnie trochę oskubać 507.
Obrazek

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3829
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 15 cze 2024, 1:12

mb112 pisze:
15 cze 2024, 0:40
Ja już nawet napisałem w komentarzu pod tym artykułem, że jedyny sposób na tak długie linie (oprócz 116 jeszcze na pewno 141 i 167, może jeszcze coś) to podział na dwie. W przypadku 116 możliwe wydaje się podział na 2 linie kończące na Pl. Piłsudskiego, tylko to wymagałoby wywalenia stamtąd 128 i 175, no ale niby jest kilka możliwości, gdzie te linie można by przenieść. Teoretycznie można by to nawet zrobić tak, żeby linia z północy zawracała KP - Królewska - Pl. Piłsudskiego (pętla) - Moliera - Pl. Teatralny - Wierzbowa - Pl. Piłsudskiego - Królewska - KP, a linia z południa KP - Senatorska - Pl. Teatralny - Wierzbowa - Pl. Piłsudskiego (pętla) - Moliera - Senatorska - KP. Bardziej czasochłonne, ale byłyby przesiadki z tego samego przystanku pomiędzy obiema liniami (ZP Plac Zamkowy i Hotel Bristol). Ale raczej to mało realne.
Jeżeli gdzieś kończyć linię z północy to raczej na placu Trzech Krzyży niż na Piłsudskiego :-k
mb112 pisze:Nie prezentowanie konkretnych godzin odjazdów w rozkładach to też naprawdę genialny sposób na likwidację opóźnień #-o
Kwintesencja pomysłów radnych dzielnicowych i miejskich.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 cze 2024, 1:12

Nordyk110 pisze:
14 cze 2024, 21:43
Patrząc w apkę przyśpieszę autobus?
Mówiąc po warśiawsku?
Dostosuję jazdę po mieście do bieżącej sytuacji.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 cze 2024, 1:33

primoż pisze:
15 cze 2024, 1:12
mb112 pisze:
15 cze 2024, 0:40
Ja już nawet napisałem w komentarzu pod tym artykułem, że jedyny sposób na tak długie linie (116 to podział na dwie.
Jeżeli gdzieś kończyć linię z północy to raczej na placu Trzech Krzyży niż na Piłsudskiego :-k
Bywalec pisze:Nie prezentowanie konkretnych godzin odjazdów w rozkładach to też naprawdę genialny sposób na likwidację opóźnień #-o
Kwintesencja pomysłów radnych dzielnicowych i miejskich.
Od południa po połączeniu z Edwardem najlepiej byłoby zrobić Konwiktorską (z braku pętli Dw. Gdański). Ale to wymagałoby dołożenia sporej liczby brygad. Kiedyś liczyłem to dla obecnego 116 i jeszcze normalnego Edwarda (tego kursującego co 10 minut od 5 do 10 i od 13:30 do 19:30). Ale trzeba dodać brygad, żeby obydwie linie miały godziwy postój.
Nawet skracając 518 do Marymontu wypadałoby to zrobić dysponując obecną liczbą brygad (czyli, żeby przeszło to podbić częstotliwość). Jedyny plus to miejsce przy pl. Trzech Krzyży 07 koło głuchoniemych.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 cze 2024, 12:20

Bywalec pisze:
Georg pisze:
14 cze 2024, 17:01
Problem na razie nie do rozwiązania.

A tak z ciekawości - jak to jest, że ludzie są zadowoleni z dawnej sytuacji (6 linii), skoro jeździły one z niską częstotliwością i się spóźniały? 4xx nie pamiętam ale 122 i 195 jeździły przez całe miasto i były poopóźniane. Ludzie już o tym zapomnieli?
Myślę że to efekt psychologiczny. Mając 6 słabych linii jak jedna nie przyjedzie to człowiek sobie myśli że ma przecież jeszcze 5 innych do wyboru i na pewno zaraz coś przyjedzie.
To efekt losowy. 6 linii co godzinę z różnych miejsc lepiej działa niż jedna linia co 10 minut z jednego miejsca. Uzasadnienie będzie później :)
ŁK

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 15 cze 2024, 19:58

Georg pisze:
15 cze 2024, 1:33
primoż pisze:
15 cze 2024, 1:12
Jeżeli gdzieś kończyć linię z północy to raczej na placu Trzech Krzyży niż na Piłsudskiego :-kKwintesencja pomysłów radnych dzielnicowych i miejskich.
Od południa po połączeniu z Edwardem najlepiej byłoby zrobić Konwiktorską (z braku pętli Dw. Gdański). Ale to wymagałoby dołożenia sporej liczby brygad. Kiedyś liczyłem to dla obecnego 116 i jeszcze normalnego Edwarda (tego kursującego co 10 minut od 5 do 10 i od 13:30 do 19:30). Ale trzeba dodać brygad, żeby obydwie linie miały godziwy postój.
Nawet skracając 518 do Marymontu wypadałoby to zrobić dysponując obecną liczbą brygad (czyli, żeby przeszło to podbić częstotliwość). Jedyny plus to miejsce przy pl. Trzech Krzyży 07 koło głuchoniemych.
No to mnie w sumie wychodzi coś następującego:
518 obecnie
518 Nowodwory - Pl. 3 Krzyży brygady 8/7/0 co 20 (pełny kurs 140-160 minut)
518 Nowodwory - Metro Marymont brygady 4/0/0 co 20 (pełny kurs, w jedną stronę PT 80 minut)
518 Nowodwory - Bielańska brygady 0/0/6 co 20 (pełny kurs 120 minut)

czyli ogółem 12/7/6 brygad

518 Nowodwory - Metro Marymont półkurs 90 minut, co 10/20/20 9/5/5 brygad
do odzyskania 3/2/1 brygad

E-2 obecnie 9 brygad rano/5 po południu

116 obecnie
Chomiczówka - Wilanów brygady 17/17/11 co 10/10/15 (półkurs 170/165 minut, czas przejazdu półkursu wg rozkładu max. ok. 66 min.)

116 Chomiczówka - Pl. 3k, czas przejazdu półkursu ok. 42 min., pełny kurs 120 minut, co 10/10/15, 12/12/8 brygad
216 Wilanów - Konwiktorska, czas przejazdu półkursu ok. 42 min., pełny kurs 120 minut, co 7,5/10/15, 16/12/8 brygad

Czyli do obecnego 116 aby mieć porządne 116/216 trzeba dorzucić 11/7/5 brygad czyli w szczycie porannym wystarczy z 518/E-2, w szczycie popołudniowym trzeba dorzucić jeszcze 3 (o ile 216 ma być też co 7,5 po południu), poza szczytem 5, a w święto 4.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 cze 2024, 23:18

Czy 216 nie będzie miało wtedy takich opóźnień, że nałoży się z kursami 116? Czy teraz są korki po południu na Międzyparkowej? Kiedyś potrafiły one rozregulować nawet 178, nie mówiąc już o 503.

ODPOWIEDZ