Autobusy testowane w Warszawie
Wodór uzyskany za pomocą energii odnawialnej, ale to są na razie kosmiczne koszty. Choć może dla odbiorcy wielkości MZA opłacała by się inwestycja w jakąś swoją "fabryczkę zielonego wodoru"?
![Obrazek](https://i.imgur.com/HHh8NNE.png)
- ZielonyJamnik
- Posty: 727
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Przykładowo bierzesz panel słoneczny lub wiatrak i prąd uzyskany z niego kierujesz do wytwarzania wodoru w ramach procesu elektrolizy.
Biorąc w założeniu, że potrzeba min. 30kg na roboczo dzień solówki, pomnożone przez liczbę autobusów oznacza, że trzeba dużo paneli i wiatraków na zajezdni postawić, żeby to się udało
Biorąc w założeniu, że potrzeba min. 30kg na roboczo dzień solówki, pomnożone przez liczbę autobusów oznacza, że trzeba dużo paneli i wiatraków na zajezdni postawić, żeby to się udało
Mkną po koleinach zielone jamniki... ![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
Ciekawe byłoby policzenie ile faktycznie tych paneli/wiatraków by trzeba aby zasilić cały tabor ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wiatraki na zajezdni byłyby fajne, tylko przy obecnych przepisach, nawet po ich złagodzeniu, raczej nigdzie nie będzie przepisowa odległość od zabudowy mieszkaniowej. W ogóle mało gdzie w mieście będzie.
Panele to też fajny pomysł, mogłyby jednocześnie służyć za zadaszenie.
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wiatraki na zajezdni byłyby fajne, tylko przy obecnych przepisach, nawet po ich złagodzeniu, raczej nigdzie nie będzie przepisowa odległość od zabudowy mieszkaniowej. W ogóle mało gdzie w mieście będzie.
Panele to też fajny pomysł, mogłyby jednocześnie służyć za zadaszenie.
Jeżeli faktycznie ktoś z MZA się wypowiedział, że nic nie będą testować to pewnie chlapnął nie mając wiedzy. Testowiec (nie ważne w jakiej formie i byle mało awaryjny) to jest dodatkowa korzyść. Dzięki temu mają +1 autobus do planu, a w tym czasie mogą jakiś problemowy wóz uziemić i sobie go dokładniej diagnozować by dokonać skutecznej naprawy. Ewentualnie codziennie zostawiać jeden autobus od rana do naprawy (np. na klimatyzację) zamiast wysyłać na poranny dodatek.wincenty pisze: ↑13 cze 2024, 10:09A jeszcze niedawno MZA zarzekało się że testów autobusów nie będzieMichalk001 pisze: ↑13 cze 2024, 8:22Podobno od 25.06 do 22.07 ma być testowany MB Citaro Hybrid.
https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... warszawie/
To Citaro to trochę ni w pięć ni w dziewięć, bo MZA zdecydowało, ze hybryd kupować nie będzie, a Mercedes za drogi, no chyba że turecki...