Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

BrdzJkb
Posty: 291
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 13 cze 2024, 22:32

160 i 521 widocznie należy szukać na schemacie PKS ;)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 cze 2024, 10:58

BrdzJkb pisze:
13 cze 2024, 22:32
160 i 521 widocznie należy szukać na schemacie PKS ;)
Obie linie należy zlikwidować :>

adamrozbicki
Posty: 103
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 16 cze 2024, 12:27

Wolfchen pisze:
10 cze 2024, 19:40
adam2239 pisze:
10 cze 2024, 19:13
Ale nie pojedzie w relacji: Powsin-Park Kultury - Dworzec Centralny. A warto byłoby taką relację zachować (z lekko obciętymi częstotliwościami).
Cóż takiego unikalnego jest w tej relacji, że szanowni pasażerowie nie mogą się przesiąść na Wilanowskiej?
Projekt wilanowsko-powsiński jest dość sensowny z jednym "ale" (pomijam absurdalny pomysł z 264). Dojazd do Parku w Powsinie z Metra Wilanowska to pomyłka, przystanek wilanowsko-powsiński jest na samym końcu (zresztą jedyny tam wspólny dla wsiadających i wysiadających), spacer z tego przystanku na peron metra dla starszej osoby lub osoby z dzieckiem to minimum 10 minut. Nie znam innej tak beznadziejnej przesiadki autobus/metro. Dlatego chociaż w weekendy konieczne jest coś do Parku z Metra Kabaty gdzie przesiadka jest cywilizowana.

patryk148
Posty: 569
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 16 cze 2024, 17:20

264 powinno byc połączone ze 164. Ale nie qiem jak z taborem, tj czy 12 metrow da rade, i czy Konstancin by musial wiecej kasy dac. Ale moze i do Ogrodu Botanicznego.

108 jest do wydluzenia do pl. Bankowego lub dw. Centralnego. Wtedy 171 nie byłby tak potrzebny na obecnej trasie (wiem że w ogole nie jest) i do Centralnego moglby jechać.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 cze 2024, 17:26

patryk148 pisze:
16 cze 2024, 17:20
264 powinno byc połączone ze 164. Ale nie qiem jak z taborem, tj czy 12 metrow da rade, i czy Konstancin by musial wiecej kasy dac. Ale moze i do Pgrodu Botanicznego.
O ile 12m to może być problem, to liczbę kursów płatnych przez Konstancin jest do wyregulowania przez wariantowanie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

adamrozbicki
Posty: 103
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 16 cze 2024, 17:46

pawcio pisze:
16 cze 2024, 17:26
patryk148 pisze:
16 cze 2024, 17:20
264 powinno byc połączone ze 164. Ale nie qiem jak z taborem, tj czy 12 metrow da rade, i czy Konstancin by musial wiecej kasy dac. Ale moze i do Pgrodu Botanicznego.
O ile 12m to może być problem, to liczbę kursów płatnych przez Konstancin jest do wyregulowania przez wariantowanie.
Też o tym myslałem, to wydaje się najbardziej naturalne. Ale opóźnienia na 164 mogą spowodować, że 264 będzie jeżdzić nie co 60 a co 90 minut.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 cze 2024, 19:09

person pisze:
13 cze 2024, 10:55
jaka jest pewność, że tramwaje tych linii na Reymonta będą na przemian w równych odstępach, a nie jeden za drugim, po czym dłuższa przerwa? Propozycja ścięcia 33 to syf...
Zauważmy jedną prostą zasadę, o której nikt nigdy nie pamięta. Sztukowanie odcinkowe "na styk" nie daje z zasady nic dla relacji "na wprost". Co drugi kurs "znika", a w jego miejsce pojawia się linia "z boku", którą pasażer może tylko odprowadzić wzrokiem - po prostu przy równych taktach z założenia nie ma czasu na przejście na inny przystanek i przesiadkę. Nie szkodzi to bardzo, gdy mamy duże wymiany i pasażer i tak się znajdzie (np. Powstańców Śląskich przy <M>Bemowo, gdzie 28 robi za odwóz z metra, a relacja na wprost i tak daje radę), nie działa zaś przy Reymonta, gdzie taki układ oznacza po prostu wyrwanie podaży z kierunku głównego.
Autobus Czerwon pisze:
13 cze 2024, 11:23
A gdyby wyciągnąć 35 z Piasków na Młociny?
I skoordynować z 33, by jeździło razem z 19, czy z 19, by na Młociny jechały dwa składy jeden za drugim?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

patryk148
Posty: 569
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 16 cze 2024, 19:41

19 z 35 od biedy mozna robiąc nierowny takt, bo 35 ma jechać na Okecie. Ale ta propozycja by zamiast 15 silnej pojechala 18 i 35 na Dolny Mokotow plus 31, tez jest ciekawa.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 cze 2024, 19:50

W zasadzie z reformy z 2009 roku (mniej linii, ale częstych) już prawie nic nie zostało. Wracamy do układu, w którym niczego z niczym nie da się skoordynować bez wymiany wszystkich rozkładów w całym mieście.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 cze 2024, 20:11

To może nawet nie chodzić o wymianę rozkładów w całym mieście ale fizyczną możliwość tego ogarnięcia. Jeżeli słaba linia ma robić różne zawijasy, no bo przecież każdy chce mieć door-to-door, to gdzieś to się ponakłada.
Wielkie hurra z okazji priorytetów też przeszło do historii.

A co pomysłu zabrania 18 i wstawienia w to miejsce 31 to mam sceptyczne podejście. Jakoś Puławska chce jeździć do Centrum i oparcie jej tylko o 4 i 10 to dość ryzykowny pomysł.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4119
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 16 cze 2024, 20:46

Bastian pisze:
16 cze 2024, 19:50
W zasadzie z reformy z 2009 roku (mniej linii, ale częstych) już prawie nic nie zostało. Wracamy do układu, w którym niczego z niczym nie da się skoordynować bez wymiany wszystkich rozkładów w całym mieście.
Nie zapominaj o deformie 4/8 z 2015 roku, która była de facto przejściem do tego wymienionego przez Ciebie pseudo systemu.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 cze 2024, 22:31

Bastian pisze:
16 cze 2024, 19:50
W zasadzie z reformy z 2009 roku (mniej linii, ale częstych) już prawie nic nie zostało. Wracamy do układu, w którym niczego z niczym nie da się skoordynować bez wymiany wszystkich rozkładów w całym mieście.
Akurat to ograniczenie istnieje od reformy jeszcze chwilę wcześniejszej, kiedy pojawił się jednolity schemat częstotliwości na sieci.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 cze 2024, 22:31

primoż pisze:
16 cze 2024, 20:46
Bastian pisze:
16 cze 2024, 19:50
W zasadzie z reformy z 2009 roku (mniej linii, ale częstych) już prawie nic nie zostało. Wracamy do układu, w którym niczego z niczym nie da się skoordynować bez wymiany wszystkich rozkładów w całym mieście.
Nie zapominaj o deformie 4/8 z 2015 roku, która była de facto przejściem do tego wymienionego przez Ciebie pseudo systemu.
Nota bene, 33 na Wólczyńskiej nigdy częściej niż co 5 minut nie jeździło.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 cze 2024, 23:36

pawcio pisze:
16 cze 2024, 22:31
Nota bene, 33 na Wólczyńskiej nigdy częściej niż co 5 minut nie jeździło.
Ale że średnio, czy jak? Bo teraz widzę w rozkładzie np. 07:00, 04, 08, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40, 44, 48, 56. Mam wrażenie, że to JEST częściej, niż co 5 minut.
Zapowiada się więc ścięcie podaży o mniej więcej od 1/3 do 1/2 (jak w ścisłym szczycie).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 17 cze 2024, 0:38

Bastian pisze:
16 cze 2024, 23:36
pawcio pisze:
16 cze 2024, 22:31
Nota bene, 33 na Wólczyńskiej nigdy częściej niż co 5 minut nie jeździło.
Ale że średnio, czy jak? Bo teraz widzę w rozkładzie np. 07:00, 04, 08, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40, 44, 48, 56. Mam wrażenie, że to JEST częściej, niż co 5 minut.
Zapowiada się więc ścięcie podaży o mniej więcej od 1/3 do 1/2 (jak w ścisłym szczycie).
A po co dawać tą 19 na Nowe Bemowo, skoro ZTM niedawno upierał się, że samo 28 wystarczy (bez 35). I chyba rzeczywiście wystarczy, więc niech 19 na M Młociny pojedzie. PS Może wydzielić wątek linii tramwajowych do innego tematu, żeby nie trzeba się było przebijać przez autobusowe wątki.

ODPOWIEDZ