No ja uważam, że dokładanie do układu kolejnej linii, która nie oferuje nic unikalnego i jedynie będzie kanibalizować 106, które wcale najlepiej nie przędzie, przyniesie mniej korzyści, niż wprowadzenie linii oferującej poza relacjami lokalnymi również coś wyjątkowego. Inaczej po prostu skończymy z tym, że podaż ze 106 podzieli się na dwa ciągi i nic dobrego to nie przyniesie.Bastian pisze: ↑17 cze 2024, 15:43Akurat w tej dyskusji istotniejsze są strefy niepokrywające się. To, że pokrywa się lewa strona ulicy, nie znaczy, że możesz olać całą prawą stronę. Jasne, że system nie powinien być zbyt rozrzutny, ale jednak mówimy tu o - analogicznie mówiąc - poprawie poziomu życia, a nie o minimum socjalnym. Wracam do myśli - trzeba sekować samochody, a nie liczyć zbiorkomowi strefy obsługi co do metra. Chyba że celem zupełnie nie jest zachęcanie ludzi, by korzystali z autobusów zamiast samochodów, to wtedy przepraszam za niezrozumienie strategii transportowej.
Zmiany od czerwca 2024
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27483
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Zależy jak bardzo ustawodawca będzie przeszkadzał.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Czy elektryki z 222 przejdą na 118?
Była już na tym forum informacja, że tak.
W takiej sytuacji można byłoby też pomyśleć nad przystankiem przy Emilii Plater
Generalnie z linią na Świętokrzyskiej nad M2 jest taki problem, że potrzeba byłoby uprzywilejować w jakiś sposób autobusy. W każdym innym przypadku ludzie będą wybierać metro, gdyż: a) nie stoi w korkach jak autobus, b) oferuje wysoką częstotliwość kursowania i co za tym idzie - krótszy czas oczekiwania. Z tych powodów 518 nie przetrwało na Świętokrzyskiej, bo zwyczajnie mało kto tym jeździł.
A w ogóle w tym mieście coś takiego istnieje? Pytam się o stan rzeczywisty, bo oficjalnie to politykę transportową to klepnęli radni w 1995 r., a ich następcy naciskami o zachowanie/uruchomienie obecnych/nowych bezpośrednich linii niejako zaprzeczają temu dokumentowi.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27483
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jeśli te autobusy będą jechać w jakieś sympatyczne miejsce, które jest słabo osiągalne transportem szynowym, to będzie im łatwiej zyskać klientów niż w momencie, gdy będą jechać tam, gdzie metro, a na dodatek mieć bliźniaczą linię w równoległym korytarzu tuż obok. 111, 174 czy 157 mają słabszą regularność, punktualność i częstotliwość od szyny, ale swoją publikę mają dzięki synergii a) dostępności, b) unikalności. Stąd też uważam, że jakaś linia na Świętokrzyskiej jest absolutnie niezbędna, ale musi oferować coś więcej niż tylko ersatz metra dla tych, którym do stacji za daleko/za trudno.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Prawdę pisząc, to nie wiem, gdzie by miała ze Świętokrzyskiej taka linia jechać. Do tego co piszesz to pasuje...178, tylko że to jest eszelon przez pól miasta. Chyba, że chcesz wskrzesić stare 150, na Białobrzeskiej nie ma szyny (ale jest stosunkowo blisko na Grójecką)
A jakby coś takiego:primoż pisze: ↑18 cze 2024, 0:17Prawdę pisząc, to nie wiem, gdzie by miała ze Świętokrzyskiej taka linia jechać. Do tego co piszesz to pasuje...178, tylko że to jest eszelon przez pól miasta. Chyba, że chcesz wskrzesić stare 150, na Białobrzeskiej nie ma szyny (ale jest stosunkowo blisko na Grójecką)
Konwiktorska - Trakt Królewski - Świętokrzyska - Rondo ONZ - Al. JP2 - Złota (powrót: Złota - Twarda - Prosta) - Srebrna - Towarowa - Kolejowa - Tunelowa - DWZ Tunelowa (przystanki: Konwiktorska, Park Traugutta <, Muranowska, Franciszkańska >, Pl. Krasińskich, Kapitulna, Pl. Zamkowy, Hotel Bristol, Uniwersytet, Metro NŚU, Pl. Powstańców W-wy, Metro Świętokrzyska, Emilii Plater, Rondo ONZ, Złota, Miedziana, Pl. Zawiszy, Dw. Główny - Kolejowa (przy kładce), Przyokopowa, Kolejowa, DWZ Tunelowa)
Byłaby nowa relacja 'na ukos' przez centrum a jednocześnie obsługa paru miejsc, gdzie obecnie jest dość daleko do czegokolwiek.
Póki co na świętokrzyskiej przystanki są tylko nad metrem co znakomicie wycina sens istnienia tam komunikacji autobusowej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
To dlaczego istnieje 178, skoro nie ma sensu istnienia autobusu?
Mniej więcej dlatego, dlaczego istnieje 171 a 521 jeździ na Szczęśliwice. Nowy na forum, że trzeba to tłumaczyć?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Że Srebrnej w Kolejową nie da się, póki co, legalnie pojechać.mb112 pisze:A jakby coś takiego:primoż pisze: ↑18 cze 2024, 0:17Prawdę pisząc, to nie wiem, gdzie by miała ze Świętokrzyskiej taka linia jechać. Do tego co piszesz to pasuje...178, tylko że to jest eszelon przez pól miasta. Chyba, że chcesz wskrzesić stare 150, na Białobrzeskiej nie ma szyny (ale jest stosunkowo blisko na Grójecką)
Konwiktorska - Trakt Królewski - Świętokrzyska - Rondo ONZ - Al. JP2 - Złota (powrót: Złota - Twarda - Prosta) - Srebrna - Towarowa - Kolejowa - Tunelowa - DWZ Tunelowa (przystanki: Konwiktorska, Park Traugutta <, Muranowska, Franciszkańska >, Pl. Krasińskich, Kapitulna, Pl. Zamkowy, Hotel Bristol, Uniwersytet, Metro NŚU, Pl. Powstańców W-wy, Metro Świętokrzyska, Emilii Plater, Rondo ONZ, Złota, Miedziana, Pl. Zawiszy, Dw. Główny - Kolejowa (przy kładce), Przyokopowa, Kolejowa, DWZ Tunelowa)
Byłaby nowa relacja 'na ukos' przez centrum a jednocześnie obsługa paru miejsc, gdzie obecnie jest dość daleko do czegokolwiek.
ŁK
-
- Posty: 4216
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
W gruncie rzeczy, relacja KP - Świętokrzyska - Towarowa - Ochota nie brzmi najgorzej, aczkolwiek są raczej w mieście pilniejsze potrzeby niż obsługa Świętokrzyskiej autobusem. A jeśli nawet, to zawsze można tam przecież przerzucić 128 lub 175 lub obydwie linie. Jednakże bez buspasa na Towarowej to i tak nie ma żadnego sensu.
-
- Posty: 523
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Jest strategia transportowa do 2015 r. i na lata późniejsze.primoż pisze: ↑17 cze 2024, 23:33A w ogóle w tym mieście coś takiego istnieje? Pytam się o stan rzeczywisty, bo oficjalnie to politykę transportową to klepnęli radni w 1995 r., a ich następcy naciskami o zachowanie/uruchomienie obecnych/nowych bezpośrednich linii niejako zaprzeczają temu dokumentowi.
https://transport.um.warszawa.pl/-/stra ... ansportowa
No i oprócz tego SUMP.