Problemy komunikacyjne Służewca

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8606
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lip 2024, 10:08

fik pisze:
24 lip 2024, 21:59
Trochę dziwię się, że nie ma żadnych, nawet bardzo odległych, planów uwolnienia terenu obu zajezdni. Ale to nie jedyna rzecz w planowaniu przestrzennym tenmiasta, która mnie dziwi:)
Gdyby tylko istniał przykład miasta takiego jak Wiedeń lub Zurych, w którym nie wyrzuca się zajezdni zbiorkomowych na przedmieścia w imię zysku ze sprzedaży terenu, tylko wykorzystuje się dotychczasowe zasoby. Gdyby tylko...

#BetriebsbahnhofOttakring #DepotKalkbreite

Łukasz
Posty: 10843
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 lip 2024, 11:10

person pisze:
fik pisze:
24 lip 2024, 21:59
Trochę dziwię się, że nie ma żadnych, nawet bardzo odległych, planów uwolnienia terenu obu zajezdni. Ale to nie jedyna rzecz w planowaniu przestrzennym tenmiasta, która mnie dziwi:)
Gdyby tylko istniał przykład miasta takiego jak Wiedeń lub Zurych, w którym nie wyrzuca się zajezdni zbiorkomowych na przedmieścia w imię zysku ze sprzedaży terenu, tylko wykorzystuje się dotychczasowe zasoby. Gdyby tylko...

#BetriebsbahnhofOttakring #DepotKalkbreite
Plusem istnienia zajezdni na obrzeżach jest to, że kursy zjazdowe do zajezdni nie kończą niemalże w centrum miasta (vide Mokotów/Woronicza).
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27480
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lip 2024, 12:12

Bastian pisze:
24 lip 2024, 23:32
fik pisze:
24 lip 2024, 21:59
Trochę dziwię się, że nie ma żadnych, nawet bardzo odległych, planów uwolnienia terenu obu zajezdni. Ale to nie jedyna rzecz w planowaniu przestrzennym tenmiasta, która mnie dziwi:)
Wbrew pozorom nie jest wcale łatwo znaleźć odpowiedni areał dostępnego gruntu. A liczą się też koszty dojazdu. W przypadku tramwajów dodatkowo przydałoby się mieć tory gdzieś w pobliżu :pis:
Koszty dojazdu ludzi, którzy mogliby mieszkać 5km od PKiN, a będą mieszkać gdzieś dalej, też się liczą :> Oczywiście, że to nie jest trywialna sprawa, ale jeśli miasto proceduje najważniejszy dokument planistyczny i betonuje w nim takie rzeczy, to wydaje mi się, że nie jest to optimum planowania.

Podobnie zresztą w innych lokalizacjach: cały Targówek Przemysłowy czy Żerań Wschodni mają na wieki wieków pozostać przy obecnych funkcjach, mimo położenia prawie w samym centrum i fantastycznego skomunikowania.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ