Bastian pisze: ↑24 lip 2024, 23:32
fik pisze: ↑24 lip 2024, 21:59
Trochę dziwię się, że nie ma żadnych, nawet bardzo odległych, planów uwolnienia terenu obu zajezdni. Ale to nie jedyna rzecz w planowaniu przestrzennym
tenmiasta, która mnie dziwi:)
Wbrew pozorom nie jest wcale łatwo znaleźć odpowiedni areał dostępnego gruntu. A liczą się też koszty dojazdu. W przypadku tramwajów dodatkowo przydałoby się mieć tory gdzieś w pobliżu
Koszty dojazdu ludzi, którzy mogliby mieszkać 5km od PKiN, a będą mieszkać gdzieś dalej, też się liczą
Oczywiście, że to nie jest trywialna sprawa, ale jeśli miasto proceduje najważniejszy dokument planistyczny i betonuje w nim takie rzeczy, to wydaje mi się, że nie jest to optimum planowania.
Podobnie zresztą w innych lokalizacjach: cały Targówek Przemysłowy czy Żerań Wschodni mają na wieki wieków pozostać przy obecnych funkcjach, mimo położenia prawie w samym centrum i fantastycznego skomunikowania.