Problemy komunikacyjne Służewca

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lip 2024, 10:08

fik pisze:
24 lip 2024, 21:59
Trochę dziwię się, że nie ma żadnych, nawet bardzo odległych, planów uwolnienia terenu obu zajezdni. Ale to nie jedyna rzecz w planowaniu przestrzennym tenmiasta, która mnie dziwi:)
Gdyby tylko istniał przykład miasta takiego jak Wiedeń lub Zurych, w którym nie wyrzuca się zajezdni zbiorkomowych na przedmieścia w imię zysku ze sprzedaży terenu, tylko wykorzystuje się dotychczasowe zasoby. Gdyby tylko...

#BetriebsbahnhofOttakring #DepotKalkbreite

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 lip 2024, 11:10

person pisze:
fik pisze:
24 lip 2024, 21:59
Trochę dziwię się, że nie ma żadnych, nawet bardzo odległych, planów uwolnienia terenu obu zajezdni. Ale to nie jedyna rzecz w planowaniu przestrzennym tenmiasta, która mnie dziwi:)
Gdyby tylko istniał przykład miasta takiego jak Wiedeń lub Zurych, w którym nie wyrzuca się zajezdni zbiorkomowych na przedmieścia w imię zysku ze sprzedaży terenu, tylko wykorzystuje się dotychczasowe zasoby. Gdyby tylko...

#BetriebsbahnhofOttakring #DepotKalkbreite
Plusem istnienia zajezdni na obrzeżach jest to, że kursy zjazdowe do zajezdni nie kończą niemalże w centrum miasta (vide Mokotów/Woronicza).
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lip 2024, 12:12

Bastian pisze:
24 lip 2024, 23:32
fik pisze:
24 lip 2024, 21:59
Trochę dziwię się, że nie ma żadnych, nawet bardzo odległych, planów uwolnienia terenu obu zajezdni. Ale to nie jedyna rzecz w planowaniu przestrzennym tenmiasta, która mnie dziwi:)
Wbrew pozorom nie jest wcale łatwo znaleźć odpowiedni areał dostępnego gruntu. A liczą się też koszty dojazdu. W przypadku tramwajów dodatkowo przydałoby się mieć tory gdzieś w pobliżu :pis:
Koszty dojazdu ludzi, którzy mogliby mieszkać 5km od PKiN, a będą mieszkać gdzieś dalej, też się liczą :> Oczywiście, że to nie jest trywialna sprawa, ale jeśli miasto proceduje najważniejszy dokument planistyczny i betonuje w nim takie rzeczy, to wydaje mi się, że nie jest to optimum planowania.

Podobnie zresztą w innych lokalizacjach: cały Targówek Przemysłowy czy Żerań Wschodni mają na wieki wieków pozostać przy obecnych funkcjach, mimo położenia prawie w samym centrum i fantastycznego skomunikowania.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 lis 2024, 12:32

Lepszy Służewiec pisze, że w ramach przebudowy węzłów nad LK8 ma zostać zburzony wiadukt w Żwirki i Wigury. Oczywiście wg planu nie będzie nic lepiej: ani perony nie będą pod wiaduktem, ani nie będzie na nim przystanków.

Czy ktoś wie, kiedy i jak się to ma wydarzyć - i czy ktoś z miasta to koordynuje jednak?
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lis 2024, 15:17

primoż pisze:
24 lip 2024, 23:27
Jednak jeśli porównać Służewiec z biurową Wolą okolic Kasprzaka, to mimo wszystko bliżej wzorca jest ta druga okolica. I mam też świadomość, że zabudowę w tym przypadku zdeterminował przebieg M2.

Co do zajezdni, to kiedyś były plany przeniesienia części autobusowej na Siekierki, przy Trasie na Zaporze, ale mam wrażenie, że R7 to zdąży jeszcze przyjąć tabor autonomiczny :term:
Teren "pod zajezdnię" na Zaporze ma wymagany %PBC na tyle wysoki, że jeszcze wiele lat nie będzie się tam opłacało przenosić...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 lis 2024, 11:41

Tymczasem w ramach wydłużania 130 do metra i wgłąb Woronicza, 218 już nie da się na stałe dojechać do tramwajów na Puławskiej ani nawet do 130. Mam wrażenie, że tam naprawdę pracują coraz więksi idioci.

Btw czy 130 nie mogłoby jeździć przez Wierzbno i Al.Niepodległości do Wilanowskiej, skoro przy Wierzbnie nie ma gdzie zakrańcować? Skoro już jeździ donikąd…
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 lis 2024, 11:52

Łukasz pisze:
30 lis 2024, 11:41
Tymczasem w ramach wydłużania 130 do metra i wgłąb Woronicza, 218 już nie da się na stałe dojechać do tramwajów na Puławskiej ani nawet do 130. Mam wrażenie, że tam naprawdę pracują coraz więksi idioci.
Kontekst?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25808
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 lis 2024, 12:12

Autobus Czerwon pisze:
30 lis 2024, 11:52
Łukasz pisze:
30 lis 2024, 11:41
Tymczasem w ramach wydłużania 130 do metra i wgłąb Woronicza, 218 już nie da się na stałe dojechać do tramwajów na Puławskiej ani nawet do 130. Mam wrażenie, że tam naprawdę pracują coraz więksi idioci.
Kontekst?
218 nie wraca na Królikarnię i Malczewskiego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 lis 2024, 12:33

Ach, już myślałem że przypadkiem ominęło mnie wydłużenie 130, a to tylko standardowo zaczęto zmiany od d strony XD

hooligan83
Posty: 96
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: hooligan83 » 04 gru 2024, 14:53

A nie można by połączyć 130 z 308 i zakrańcować na powstającym przystanku przy PKP Służewiec?

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 04 gru 2024, 15:02

A tam będzie miejsce żeby zawrócić?

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2302
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 04 gru 2024, 15:12

michael112 pisze:
04 gru 2024, 15:02
A tam będzie miejsce żeby zawrócić?
Chyba rondo przy Wynalazek dopiero.

HubAN
Posty: 21
Rejestracja: 20 gru 2023, 21:37
Lokalizacja: południowa dzielnica niedasizmu
Kontakt:

Post autor: HubAN » 04 gru 2024, 15:43

Lukasz436 pisze:
04 gru 2024, 15:12
michael112 pisze:
04 gru 2024, 15:02
A tam będzie miejsce żeby zawrócić?
Chyba rondo przy Wynalazek dopiero.
Chodzi Ci o Rondo Żabczyńskiego?
Albo tam, albo na Bokserskiej. Jeśli nie ma miejsca na pętli, można zakrańcować na Bokserskiej 05, bo linie, które się tam zatrzymują, i tak mają jeszcze przystanek 03.
:arrow: Aktualny spis taboru autobusowego WTP

Niewybielone Mercedesy (2/60):
2246, 2257

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 gru 2024, 17:01

hooligan83 pisze:A nie można by połączyć 130 z 308 i zakrańcować na powstającym przystanku przy PKP Służewiec?
Myślę że 308 dostanie wycieczkę do Bokserskiej albo Ronda UE przez Bokserską śladem starego 365 - i tyle.

Łączenia ze 130 się nie spodziewam. Pomijając już różne godziny kursowania, to raz, że nie chcemy korków ze 130 na Nowym Mokotowie - a dwa, pewnie 130 szybciej zniknie niż powstało (jak jego poprzednie wcielenia).
ŁK

hooligan83
Posty: 96
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: hooligan83 » 04 gru 2024, 17:17

Tak. Chodziło mi o rondo Żabczyńskiego. Niestety nic bliżej nie ma.

ODPOWIEDZ