Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 20 sie 2024, 17:42

Dokładnie. Z-4 głównie z zajętoscia miejsc siedzących na środkowym odcinku (po dłuższej przerwie). 31 od Wyścigów do Wierzbna z garstką pasażerów, że czasem palców jednej ręki za dużo.
Spokojnie połowa 31 mogła kończyć na Wierzbnie, ale wiadomo że płacz byłby nieziemski.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 sie 2024, 18:02

Ale bierzecie pod uwagę, że Z-4 z przesiadkami nie jest tak atrakcyjne jak tramwaje?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sie 2024, 18:11

Nie biorą.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 sie 2024, 18:28

Dziękuję.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 20 sie 2024, 19:38

Ależ oczywiście. Dwa razy się przejechałem do/z Centrum (PLK) i mi przeszło. Teraz odkryłem, że zamiast jechać do Wilanowskiej 01 i dymać do schodów, lepiej wysiąść przy Królikarni i 31 podjechać do Wierzbna.
Wiem doskonale, że Z-4 to najlepsze możliwe rozwiązanie.
Boję się tylko, że jak ruszy Wilanów to już cała Marszałkowska dobije tramwaje z Puławskiej. Może stad nie będzie i może światła cały ten ruch ogarną. Oby.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 sie 2024, 19:42

Bastian pisze:Nie biorą.
Biorą.
ŁK

wincenty
Posty: 1580
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 20 sie 2024, 20:07

Paweł D. pisze:
20 sie 2024, 17:42
Dokładnie. Z-4 głównie z zajętoscia miejsc siedzących na środkowym odcinku (po dłuższej przerwie). 31 od Wyścigów do Wierzbna z garstką pasażerów, że czasem palców jednej ręki za dużo.
Spokojnie połowa 31 mogła kończyć na Wierzbnie, ale wiadomo że płacz byłby nieziemski.
31 to głównie dowozówka do metra między Wyścigami a Dw. Południowym, dalej pewnie rzeczywiście jadą pojedyncze osoby.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 20 sie 2024, 20:32

31 i Z-4 to na szczęście twór przejściowy, ale świetnie pokazał jakie (nie) są potoki na Puławskiej. I nie zmienię zdania, ze dwie linie na Wyścigi i trzecia na PDPS w dobrej, realnej koordynacji to Puławskiej spokojnie starczy.

adamrozbicki
Posty: 104
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 20 sie 2024, 21:03

michael112 pisze:
20 sie 2024, 15:36
Jeżeli chodzi o linię do Centralnego, to chyba dwie opcje: albo podmiana z 14, czyli to 19 do Branickiego, a 14 do Stegien; albo podmiana z Sielcami.
Szczerze mówiąc, fajnie by było gdyby powstała jakaś linia z Górnego Mokotowa na dół, mogłoby to być 31 z PKP Służewiec na Sielce. Jeśli jest tam problem z dwiema liniami, to może taki układ:

Kod: Zaznacz cały

11: CM.WOLSKI (N.BEMOWO) => BRANICKIEGO;
14: BANACHA => STEGNY;
18: ŻERAŃ FSO => WYŚCIGI;
(19 nie uruchomione + 33 bez zmian i z "podwójną" częstotl.);
31: PKP SŁUŻEWIEC => SIELCE (podniesione do statusu całotygodniowej);
44: PKP SŁUŻEWIEC => METRO WIERZBNO (tylko w DP).
Daje nam to jedną linię z Górnego Mokotowa na Dolny i możliwość jednoperonowej przesiadki dla jadących dalej (na Goworka 03 jadąc w kierunku Wilanowa i na Spacerowej 06 w drodze powrotnej). Owszem, Sielce tracą linię do centrum, ale - analogicznie - mogą się jednoperonowo przesiąść na linie przyjeżdżające z Wilanowa (przypomnę że Sielce to tylko dwa ZP). Reszta układu to przesunięcia w krańcówkach, tak aby z Branickiego była jedna linia na Centralny i żeby z ul. Woronicza na Służewiec szła jedna linia okresowa i jedna całotygodniowa a nie dwie całotygodniowe. Pod kątem bilansu brygadowego powinno wyjść podobnie albo nawet taniej, bo odpada wydłużenie połowy 33 jako linia 19. Poza tym, wyjdzie nieco mniejsze obciążenie małej Marszałkowskiej, bo jedna z linii z Goworka skręci w przeciwną stronę (wliczając podwójną linię z Branickiego do centrum i linie z Puławskiej to na odcinku Goworka-Pl.Zbaw. wyjdzie wtedy 7 slotów).
Czyli do Miasteczka W tylko 11? Bo jakoś tu nie widzę 15. Zabawne.

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 sie 2024, 21:05

@adamrozbicki. Nie wspominałem o części dotyczącej Marszałkowskiej, tak więc tu dwa sloty jak miało być.

adamrozbicki
Posty: 104
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 20 sie 2024, 21:07

Paweł D. pisze:
20 sie 2024, 19:38
Ależ oczywiście. Dwa razy się przejechałem do/z Centrum (PLK) i mi przeszło. Teraz odkryłem, że zamiast jechać do Wilanowskiej 01 i dymać do schodów, lepiej wysiąść przy Królikarni i 31 podjechać do Wierzbna.
Wiem doskonale, że Z-4 to najlepsze możliwe rozwiązanie.
Boję się tylko, że jak ruszy Wilanów to już cała Marszałkowska dobije tramwaje z Puławskiej. Może stad nie będzie i może światła cały ten ruch ogarną. Oby.
Mógłbyś to przetłumaczyć na polski? Zwłaszcza 3 ostatnie zdania.

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 20 sie 2024, 21:13

Wozy po Puławskiej i dużej Marszałkowskiej jeżdżą zwykle parami, często trójkami. Przy Goworka dojdą kolejne, częste linie w koordynacji czysto papierowej. Jak to się wszystko zjedzie na raz, to może być mocno nieciekawie.
Coś jeszcze wytłumaczyć?
PS. Jakiś dobry człowiek powie ile będzie kursów w szczycie na pl. Unii po otwarciu całości nowej trasy?

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 sie 2024, 21:37

Paweł D. pisze:
20 sie 2024, 21:13
PS. Jakiś dobry człowiek powie ile będzie kursów w szczycie na pl. Unii po otwarciu całości nowej trasy?
Według moich obliczeń wyjdzie 8 slotów na odcinku Goworka-Pl.Zbawiciela przy założeniu realizacji projektu ZTM - w okresie od otwarcia Stegien do otwarcia Rakowieckiej. Gdyby wdrożyć moją zmianę że jedna z odnóg miałaby tramwaj nie do centrum, ale 31 na Służewiec, to by można było zredukować do siedmiu slotów.
A osiem slotów oznacza w szczycie tramwaj średnio co minutę.

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 20 sie 2024, 21:47

Skład co minutę.... Dzięki. Niedawno na Patelni rozdawali chipsy. Dostałem 3 paczki ;)

adamrozbicki
Posty: 104
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 20 sie 2024, 21:52

Swoją drogą... 10 lat projektowania linii do Wilanowa, parę lat budowy (ile, to wie tylko Budimex) i ZTM wymyśliło, że całe Miasteczko Wilanów i Sobieskiego do Św. Bonifacego tracą połączenie z Dw.Centralnym i JP II. Ktoś z nieźle pokręconym umysłem musiał to wykombinować. To teraz będą zmieniać słynną 11 do Sielc na 14 do Sielc? Kabaret.

ODPOWIEDZ