Zmiany od września 2024

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

michael112
Posty: 2888
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 28 sie 2024, 9:41

Georg pisze:
27 sie 2024, 21:16
Ale tam akurat nie da się zrobić przystanku tramwajowego w stronę Centrum.
Był taki plan, pamiętam, w 2006 r. jak była przebudowa Marszałkowskiej.
W ogóle rozmowa odeszła od tematu, ale mam wrażenie że dobrym pomysłem - tylko to na większą przebudowę - byłoby poprzesuwanie przystanków w stronę centrum w lokalizacje analogiczne jak w stronę Wyścigów. Dodatkowy przystanek Trasa Łazienkowska, potem Pl. Zbawiciela za skrzyżowaniem i Pl. Konstytucji też za skrzyżowaniem. To ostatnie by współgrało z planowaną stacją metra w tym miejscu.

Autobus Czerwon
Posty: 4218
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 sie 2024, 10:46

Dużo dałoby po prostu zrobienie dojścia do peronu 04 od strony TŁ, od ostatnich drzwi drugiego wagonu składu stojącego na drugiego już by to skróciło drogę o 120 metrów. Swoją drogą, naprawdę natężenie ruchu samochodowego na "małej Marszałkowskiej", uzasadnia istnienie tylu sygnalizacji świetlnych, dwóch pasów ruchu i zatok autobusowych? Na laickie oko, wydaje się że jeden pas dla aut w zupełności by starczył, tak samo jak progi zwalniające zamiast masy sygnalizatorów spowalniających głównie tramwaje. Oprócz szwagra projektanta sprzedającego barierki znalazł się też jakiś sprzedający sygnalizatory? Jest to o tyle zabawne, że przecież obok, równolegle biegnie już miejska biedaautostrada i to nawet nie jedna. Projektant najnowszej przebudowy (która chyba nie była aż tak dawno?) nie pomyślał za to nawet o azylach na pdp między torowiskiem a jezdnią xd

eloelo520
Posty: 73
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 28 sie 2024, 11:06

Georg pisze:
27 sie 2024, 21:16
Od pl. Zbawiciela trzeba kawałek podejść. Ale tam akurat nie da się zrobić przystanku tramwajowego w stronę Centrum.
da się - stawiasz barierki kasując jeden pas dla samochodów (i tak oba są prawie puste nawet w godzinach szczytu), do tego płyty betonowe i mówisz że to przystanek tymczasowy. Jako że prowizorka jest najtrwalsza, to sprawa jest załatwiona na 20 lat - a pasażerowie nie narzekają że "przystanek nie jest komfortowy" jak to mawia PKP PLK, bo jest lepiej żeby był niż go nei było

eloelo520
Posty: 73
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 28 sie 2024, 11:09

Autobus Czerwon pisze:
28 sie 2024, 10:46
Dużo dałoby po prostu zrobienie dojścia do peronu 04 od strony TŁ, od ostatnich drzwi drugiego wagonu składu stojącego na drugiego już by to skróciło drogę o 120 metrów.
To by wystarczyło tbh, zawsze ktoś tam przechodzi na przełaj, sam tak czasem robiłem gdy mi się spieszyło a tramwaj już było widać na pl Unii

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8643
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 sie 2024, 9:46

Jest komunikat (a nie tylko informacja prasowa) o zmianach po wakachach
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2024/08/2 ... wakacjach/
Uwaga! Linia 518 w weekendy na Trakcie Królewskim kursuje na trasie skróconej do krańca BIELAŃSKA.
"W weekendy na Trakcie Królewskim" - eeeeee
Przywrócenie tras podstawowych linii: 107,
Czy to oznacza powrót na plac 5 rogów? (tak, wiem - nie oznacza, bo w RJ tego nie ma)
Która trasa linii 107 jest podstawowa?

a poza tym syf:
Uruchomione zostaje funkcjonowanie zespołu przystankowego P+R POŁCZYŃSKA dla linii 10 i 26 we wszystkie dni tygodnia

Georg
Posty: 6164
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 29 sie 2024, 9:59

person pisze:
29 sie 2024, 9:46

a poza tym syf:
Uruchomione zostaje funkcjonowanie zespołu przystankowego P+R POŁCZYŃSKA dla linii 10 i 26 we wszystkie dni tygodnia
Przecież były kiedyś pomiary, które wykazały, że wykorzystanie tego zespołu przystankowego w weekendy jest znikome. To co się nagle stało, że to się zmieniło?

Łukasz
Posty: 10857
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 sie 2024, 9:59

Ciekawe czy 118 z okazji tramwajów zostanie połączone ze 166.
ŁK

Georg
Posty: 6164
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 29 sie 2024, 10:00

Łukasz pisze:
29 sie 2024, 9:59
Ciekawe czy 118 z okazji tramwajów zostanie połączone ze 166.
Co ma jedno do drugiego?

1000
Posty: 631
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 29 sie 2024, 10:28

Georg pisze:
29 sie 2024, 9:59
Przecież były kiedyś pomiary, które wykazały, że wykorzystanie tego zespołu przystankowego w weekendy jest znikome. To co się nagle stało, że to się zmieniło?
Wszysto wskazuje, że jest to związane z uruchomieniem SCT - tj. stopniowym odbieraniem ludziom prawa wjazdu do centrum własnym samochodem.
Oprócz tego, trwają też przygotowania do wdrożenia programu "miast 15-minutowych" (Warszawa jest w programie C-40).

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8643
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 sie 2024, 10:33

1000 pisze:
29 sie 2024, 10:28
tj. stopniowym odbieraniem ludziom prawa wjazdu do centrum własnym samochodem.
Nie jest to prawdą, choć tak - warto podnosić argument, że jak zwykle zmiana będzie neutralna lub korzystna dla bogatych (których stać na najnowsze auta), a niekorzystna dla biedniejszych.
Warszawska SCT i tak ma wybite zęby, w niczym nie będzie przypominać niemieckich Umweltzon...
1000 pisze:
29 sie 2024, 10:28
Oprócz tego, trwają też przygotowania do wdrożenia programu "miast 15-minutowych" (Warszawa jest w programie C-40).
Co jest złego w tym, że powinniśmy odchodzić od modernistycznej budowy monofunkcyjnych dzielnic?

Łukasz
Posty: 10857
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 sie 2024, 12:11

Georg pisze:
Łukasz pisze:
29 sie 2024, 9:59
Ciekawe czy 118 z okazji tramwajów zostanie połączone ze 166.
Co ma jedno do drugiego?
Sobieskiego?
ŁK

1000
Posty: 631
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 29 sie 2024, 13:01

person pisze:
29 sie 2024, 10:33
Co jest złego w tym, że powinniśmy odchodzić od modernistycznej budowy monofunkcyjnych dzielnic?
W dzisiejszych czasach każde, nawet najbardziej totalitarne rozwiązania można ładnie opakować i sprzedać ludziom, a ludzie to kupią i będą tego bronić (daleko nie trzeba szukać - vide np. ostatnia pandemia). Idea miast 15-minutowych jest słuszna, o ile jest wybór. W praktyce mają to być 15-minutowe getta z ograniczoną możliwością ich opuszczania (akurat to rozwiązanie testowano na świecie podczas Cov-19...). W Oksfordzie pilotażowo wdrożono tę koncepcję, ale na razie się wycofano jako projekt "zbyt toksyczny i zapalny", po ogromnych protestach, niszczeniu kamer i bramek. ‘Toxic’ 15-minute city phrase cut from Oxford local plan"
person pisze:
29 sie 2024, 10:33
....warto podnosić argument, że jak zwykle zmiana będzie neutralna lub korzystna dla bogatych (których stać na najnowsze auta), a niekorzystna dla biedniejszych.
Docelowo aut prywatnych ma w ogóle nie być (najnowsze normy Euro 6 też znikną, a restrykcyjne Euro 7 będzie w ogóle poza zasięgiem ludzi, a na razie mało który producent jest w stanie ją spełnić). Tak samo jak domów prywatnych (w tym celu wdrożono certyfikaty energetyczne i zapowiedziano sukcesywne zaostrzanie wymogów, gdzie bez b. kosztownych remontów nie będzie można w ogóle mieszkać, bo mówi się o wywłaszczeniach, np. Anna Bryłka, polityk
person pisze:
29 sie 2024, 10:33
Warszawska SCT i tak ma wybite zęby, w niczym nie będzie przypominać niemieckich Umweltzon...
Poczekaj. To polityka małych kroków, albo wstawiania buta w otwarte drzwi. Przypomnij sobie jak powstawała Strefa Płatnego Parkowania i jakich argumentów używano. Na początku był to bardzo mały obszar w ścisłym centrum. A dzisiaj...?

Te pomysły nie rodzą się ani w Polsce, ani nawet w UE, ale w kręgach Światowego Forum Ekonomicznego (WEF), założonego przez autora "Wielkiego Resetu" Klausa Schwaba, które jest organizacją miliarderów. Motto organizacji to "Nie będziesz nic posiadał i będziesz szczęśliwy". WEF ma swoją "Szkołę Młodych Liderów" Forum of Young Global Leaders i wychowuje marionetki w postaci najbardziej wpływowych ludzi tej planety - prezydentów, premierów, samorządowców, elity biznesu, show-biznesu, mediów - w sumie grubo ponad 1000 osób. WEF kształtuje "programy globalne, regionalne i branżowe". Schwab chwali się publicznie (np. tu ), że jego wychowankowie to m.in. Angela Merkel, Władimir Putin, Tony Blair. Jest też wielu polskich polityków (m.in. Gronkiewicz-Waltz, Kwaśniewski, Morawiecki, Tusk, Duda, Trzaskowski....Oni za bardzo się nie chwalą, ale są na listach absolwentów World Economic Forum wyhodowało polskie elity!
Do 2008 roku Young Global Leaders Forum będzie skupiało 1111 osób z każdego regionu świata. Będzie to grupa mająca niebagatelne znaczenia dla rozwoju całej cywilizacji.
PS. Przepraszam za ten trochę przydługi Off-Topic, ale czasem warto na pewne problemy spojrzeć szerzej i zrozumieć lepiej to co dzieje się wokół, bo nic na tym świecie nie dzieje się przypadkiem. Warto się obudzić.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8643
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 sie 2024, 13:04

okurwix, spadłem z krzesła. Brakuje tylko płaskiej Ziemi...

1000
Posty: 631
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 29 sie 2024, 13:09

person pisze:
29 sie 2024, 13:04
okurwix, spadłem z krzesła. Brakuje tylko płaskiej Ziemi...
No jeśli oficjalne publicznie dostępne dokumenty i wypowiedzi uważasz za teorie spiskowe to.... powodzenia.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7744
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 29 sie 2024, 13:29

1000 pisze:
29 sie 2024, 13:09
No jeśli oficjalne publicznie dostępne dokumenty i wypowiedzi uważasz za teorie spiskowe to.... powodzenia.
Są też oficjalne dokumenty, że to Reptilianie oraz Iluminaci.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

ODPOWIEDZ