Rozkłady tramwajowe – 2024

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 31 sie 2024, 5:44

A jaka była frekwencja w tych nocnych kursach? Bo były one tylko dla jadących na Bródno lub Ochotę w zasadzie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 sie 2024, 8:57

No dla jadących na Ochotę to tak średnio, bo po ich uruchomieniu ostatni kurs był wcześniej niż wcześniej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 31 sie 2024, 8:59

Przecinak pisze:
30 sie 2024, 22:50
Tramwajowy wakacyjny plan powszedni po zamknięciach Kercelaka i Puławskiej spadł do takiego poziomu, że dałoby się trzy takie 79 uruchomić od ręki.
Jeśli TW miało tak niski plan na sierpień to np. na takim 28 nie można było dołożyć brygady? W godzinach szczytu na Kawęczyńskiej były po 3 minuty postoju. Dołożenie jednej brygady pewnie by pozwoliło wydłużyć postoje do 10 minut.
Tylko postojów na drugiego na Kawęczyńskiej nie zorganizujesz. Więc nie da rady wydłużyć 3 do 13 minut.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Przecinak
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2023, 12:38

Post autor: Przecinak » 31 sie 2024, 9:25

pawcio pisze:
31 sie 2024, 8:59
Przecinak pisze:
30 sie 2024, 22:50


Jeśli TW miało tak niski plan na sierpień to np. na takim 28 nie można było dołożyć brygady? W godzinach szczytu na Kawęczyńskiej były po 3 minuty postoju. Dołożenie jednej brygady pewnie by pozwoliło wydłużyć postoje do 10 minut.
Tylko postojów na drugiego na Kawęczyńskiej nie zorganizujesz. Więc nie da rady wydłużyć 3 do 13 minut.
Na drugiego nie, dlatego napisałem o 10 minutach czyli częstotliwości kursowania linii w godzinach szczytu. Pierwszy rusza w trasę, drugi wjeżdża na pętlę.

BTW w zeszłym roku, przy okazji zamknięcia Wolskiej, na Kawęczyńską jeździło 73 i niektóre brygady tego 73 miały rozkładowo po 5 minut postoju na drugiego.

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 31 sie 2024, 9:34

Przecież 73 nie jeździło na solówkach to jak się mieściło?

Awatar użytkownika
Przecinak
Posty: 72
Rejestracja: 14 gru 2023, 12:38

Post autor: Przecinak » 31 sie 2024, 9:46

Pamiętam, że jeździły Swingi, ale czy to było planowo, to nie pamiętam.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 31 sie 2024, 13:34

1. Najpierw się układa koordynację na sieci, z której wychodzi wartość postoju. I jego ewentualnie można wydłużyć o wartość taktu jeśli jest miejsce na dwa pociągi na pętli. Zwiększenie postoju 28 z 3 do 10 minut rozwaliłoby koordynację.
2. Prawy peron na Kawęczyńskiej ma ok. 40 metrów. Czyli postojowe na drugiego jest możliwy tylko przy obsłudze wyłącznie przez komplet 134N. Jak było takie rozwiązanie raz wdrożone, to były dyskusje z Zakładami by nie robiły tam nieplanowych podmian, z miernymi efektami.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 paź 2024, 16:31

Zjazdy 74 o 3 w nocy z Wyścigów na Żoliborz są boskie. Ten ostatni na bramę dojeżdża 3:44, a o 4:19 jedzie w drugą stronę. Serio między 3 a 5 w nocy 3 wozy nie mogły zostać na Wyścigach albo wyjątkowo zjechać na Mokotów?
ŁK

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 19 paź 2024, 17:08


Łukasz pisze:Ten ostatni na bramę dojeżdża 3:44, a o 4:19 jedzie w drugą stronę.
Fizycznie ten sam pojazd? Wątpię.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 paź 2024, 17:09

michael112 pisze:
Łukasz pisze:Ten ostatni na bramę dojeżdża 3:44, a o 4:19 jedzie w drugą stronę.
Fizycznie ten sam pojazd? Wątpię.
I jakie to ma znaczenie?
ŁK

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 19 paź 2024, 20:29

Większych problemów do rozważań nie ma niż zjazdy które mają miejsce tylko w jedną noc na linii zastępczej? Jeszcze bym to zrozumiałem jakby to miało się tyczyć linii regularnej.
Obrazek

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 paź 2024, 20:50

Bywalec pisze:Większych problemów do rozważań nie ma niż zjazdy które mają miejsce tylko w jedną noc na linii zastępczej? Jeszcze bym to zrozumiałem jakby to miało się tyczyć linii regularnej.
Dlaczego miałbyś o tym decydować?
ŁK

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 19 paź 2024, 20:57

Nie uzurpuje sobie prawa do decydowania. Uważam to za zwykłą czepliwość z Twojej strony zwłaszcza że to rozkład tylko na jedną noc i nie jest to stały układ gdzie mogłoby to rzeczywiście być słabym rozwiązaniem o innych aspektach już nie wspominając.
Obrazek

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 paź 2024, 21:15

Bywalec pisze:Nie uzurpuje sobie prawa do decydowania. Uważam to za zwykłą czepliwość z Twojej strony zwłaszcza że to rozkład tylko na jedną noc i nie jest to stały układ gdzie mogłoby to rzeczywiście być słabym rozwiązaniem o innych aspektach już nie wspominając.
Rozumiem.

W ogóle wydaje mi się, że jak już patrzymy na to, że to linia zastępcza i to jeszcze jadąca z Pl.Narutowicza, to nikt po północy jej nie znajdzie. No więc całość została przygotowana właśnie w taki sposób.

Można było przetestować pętlę przy Muranowskiej, a dalej pojechać Nowowiejską do Wołoskiej i Wierzbna/Wilanowskiej, a nie puszczać ją w kontraruchu metra.
ŁK

adamrozbicki
Posty: 103
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 19 paź 2024, 23:31

Łukasz pisze:
19 paź 2024, 21:15
Bywalec pisze:Nie uzurpuje sobie prawa do decydowania. Uważam to za zwykłą czepliwość z Twojej strony zwłaszcza że to rozkład tylko na jedną noc i nie jest to stały układ gdzie mogłoby to rzeczywiście być słabym rozwiązaniem o innych aspektach już nie wspominając.
Rozumiem.

W ogóle wydaje mi się, że jak już patrzymy na to, że to linia zastępcza i to jeszcze jadąca z Pl.Narutowicza, to nikt po północy jej nie znajdzie. No więc całość została przygotowana właśnie w taki sposób.

Można było przetestować pętlę przy Muranowskiej, a dalej pojechać Nowowiejską do Wołoskiej i Wierzbna/Wilanowskiej, a nie puszczać ją w kontraruchu metra.
Nie znałem słowa "kontraruch".

ODPOWIEDZ