[GPA] Grodziskie Przewozy Autobusowe

Moderator: JacekM

Krzysiek_S
Posty: 5124
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 sie 2024, 17:25

98 co 20 minut w szczycie, co 30 minut poza szczytem oraz weekend. W weekend rano i wieczorem kursy co 60 minut.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36788
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 sie 2024, 12:24

ConecteM pisze:
24 sie 2024, 17:06
W sumie zmiany mocno na plus, jakby tak miały wyglądać wszystkie za-eLki to może niech GPA je wszystkie przejmie, bo jest to znaczna rożnica w ofercie między tym co można mieć z ZTMem, a co z GPA... :lol: :roll:
To też przecież zależy od zasobności samorządów. Linia grodziska nie jest raczej biedna...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27530
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 sie 2024, 12:44

Zaryzykowałbym twierdzenie, że autobus co pół godziny do Roztoki zaiste świadczy o ponadprzeciętnej zasobności...
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Autobus Czerwon
Posty: 4261
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 sie 2024, 13:41

Inna sprawa, że biorąc miejscowe stawki za wzkm oraz FRPA, gmina dokłada do tego interesu może złotówkę-dwie z kilometra. Na linie ZTM nie ma co liczyć na dofinansowanie plus dzięki nadgorliwości pewnego działu organizatora, stawki też są ładnie wywindowane, bo operatorzy muszą sobie wliczyć w stawkę ewentualne kary za jakieś bzdury.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25682
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 sie 2024, 19:51

Linie ZTM pod FRPA się nie łapią, bo z FRPA z definicji wyleciała cała komunikacja miejska. Znam co najmniej jeden przypadek, gdzie gmina miejsko-wiejska właśnie pod FRPA zlikwidowała formalnie swoją komunikację miejską, uruchomiła przewozy gminne w taki sposób, żeby wszystkie linie wyjeżdżały poza miasto (choćby na jeden przystanek) i dzięki temu kosi kasę z FRPA. Co jest patologiczne, ale generalnie FRPA słuszne w idei jest patologiczne w formie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Yelonker
Posty: 810
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 30 sie 2024, 13:54

Krzysiek_S pisze:
24 sie 2024, 17:25
98 co 20 minut w szczycie, co 30 minut poza szczytem oraz weekend. W weekend rano i wieczorem kursy co 60 minut.
W teorii regres, w praktyce szczyt piętnastominutowy był tak ustawiony, że tylko Izabelin mógł z niego skorzystać.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 758
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 30 sie 2024, 20:39

W komunikacji podmiejskiej zmieściłem, a tutaj dyskusja trwa w najlepsze :-)
Bon Jovi pisze:
30 sie 2024, 17:43
Będą konsultacje w sprawie nowych linii GPA oraz pożegnanie części linii "L".
https://gpa.grodzisk.pl/poprawa-obslugi ... tarej-wsi/
https://gpa.grodzisk.pl/planowane-nowe- ... zachodnim/
https://gpa.grodzisk.pl/konsultacje-pla ... owego-gpa/
Nie kiedy tabor GPA ma bardzo wiele do życzenia, na liniach "L" jest lepszy, ale gminy będą się kierować ceną niestety. Dla posiadaczy WKM niewiele się zmieni. Trasy ciekawe. Zobaczymy co pokażą konsultacje i rozmowy z gminami oraz co ciekawego zaproponuje ZTM i czy w ogóle coś zaproponuje.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Yelonker
Posty: 810
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 31 sie 2024, 13:38

Bon Jovi pisze:
30 sie 2024, 20:39
W komunikacji podmiwjskiej zmieściłem, a tutaj dyskusja trwa w najlepsze :-)
Bon Jovi pisze:
30 sie 2024, 17:43
Będą konsultacje w sprawie nowych linii GPA oraz pożegnanie części linii "L".
https://gpa.grodzisk.pl/poprawa-obslugi ... tarej-wsi/
https://gpa.grodzisk.pl/planowane-nowe- ... zachodnim/
https://gpa.grodzisk.pl/konsultacje-pla ... owego-gpa/
Nie kiedy tabor GPA ma bardzo wiele do życzenia, na liniach "L" jest lepszy, ale gminy będą się kierować ceną niestety. Dla posiadaczy WKM niewiele się zmieni. Trasy ciekawe. Zobaczymy co pokażą konsultacje i rozmowy z gminami oraz co ciekawego zaproponuje ZTM i czy w ogóle coś zaproponuje.
Odpowiadając - mając powiedzmy "insiderskie" informacje, ZTM nic ciekawego nie zaproponuje, dają stawkę ok. 3 razy wyższą za L-ki i nie jest wykluczone, że gminy powiatu warszawskiego zachodniego będą musiały zrewidować założenia co do oczekiwanego zwiększenia częstotliwości niektórych linii strefowych.

Awatar użytkownika
MPXD
Posty: 14
Rejestracja: 05 wrz 2022, 18:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MPXD » 20 paź 2024, 10:47

Swoją drogą, to przyjęcie od 2025 roku eLek w powiecie Warszawskim Zachodnim przez GPA będzie dobrym pomysłem, ponieważ nowe rejony, takie jak Roztoka, Łubiec, Jullinek, Rochale i kilka innych mniejszych wsi zyskają komunikację miejską. W wyżej wymienionych wsiach obecnie nie dociera regularna komunikacja miejska.
139 148 166 185 189 195 200 217 263 317 339 402 503 N03 N33 N50 N83
Ulubione wozy: 2217 2251 9301
https://mpxd.pl

ODPOWIEDZ