Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
Na Olszynie nawet nie dałoby się cofnąć przejazdu ze względu na kolidujący parking. Na Włościańskiej zresztą też a tu również przydałoby się zwężenie - brakuje dosłownie 3-5 metrów by nie zastawiać przejścia dla pieszych stojąc na drugiego.
-
- Posty: 5909
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Obejrzę, ocenię. Zwężenie spowoduje blokowanie torowiska, które już teraz się zdarza.
miłośnik 13N
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26900
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Starzy eksploatatorzy, zapytani o to z 10 lat temu, twierdzili, że nie. Był kłopot z częściami, był kłopot ze sprawnoscią pojazdów. Na R4 był w którymś momencie taki kryzys, że wyjeżdżały pojedyncze wagony (sic!). No i pojemność zajezdni była mniejsza.Stary Pingwin pisze: ↑05 wrz 2024, 10:40Ja pisałem o latach 80. W przeliczeniu na składy podwójne, wysyłano do ruchu tyle samo, jak nie więcej wagonów niż teraz.
Niestety, nie bardzo mam jak to zweryfikować, stosowne dokumenty, o ile istnieją, już dawno wsiąkły w archiwum państwowe
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Na Włościańskiej nic nie zrobią przesunięcie sygnalizatora wymaga zapewne zgód i 45 podpisów.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Wiele miejsc wymaga tylko drobnego nakładu by wydłużyć przystanki. Tylko nikomu się nie chce.Bywalec pisze: ↑17 wrz 2024, 21:14I wiele na to wskazuje, że na dniach problem zniknie - choć możliwe, że tylko pozornie. Dziś rozpoczęto wydłużanie przystanku Park Olszyna kierunek Centrum. Teraz korek przeniesie się na Włościańską, która nie mieści dwóch wagonów (no chyba, że co odważniejsi będą zastawiać przejście dla pieszych). Aha, kolejny przystanek Sady Żoliborskie w stronę Centrum jakby ktoś pytał to też nie mieści dwóch wagonów
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
A żeby wrócić do tematu:
Zostało to wykonane i wdrożone? Coś ruszy się z szeroką Marszałkowską czy już pozamiatane na wieki?Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wdrożenie systemu sterowania ruchem z priorytetem dla tramwajów. Zamówienie podzielone jest na trzy części. Pierwsza dotyczy ul. Grójeckiej. Lista obejmuje siedem skrzyżowań / sygnalizacji świetlnych: z Daleką; Niemcewicza; placem Narutowicza, Barską, Słupecką; Częstochowską; Bitwy Warszawskiej 1920 r. (i przejazd skośny w Banacha); Archiwalną. Koordynacja i priorytet będą dowiązane do wiekowej sygnalizacji przy Wawelskiej, która nie jest przebudowywana. Została wybrana oferta firmy Traffic Polska na kwotę 657,9 tys. zł brutto. Na projekt i wdrożenie przewidziano 22 tygodnie.
Druga część dotyczy Powstańców Śląskich i al. Reymonta. Lista obejmuje cztery pozycje: ul. Powstańców Śląskich – pętla Nowe Bemowo; ul. Powstańców Śląskich – ul. Piastów Śląskich; al. Reymonta – ul. Conrada oraz al. Reymonta – ul. Broniewskiego. Również wygrała oferta firmy Traffic Polska na kwotę 4,158 mln zł brutto. Na projekt i wdrożenie przewidziano 22 tygodnie.
Ostatnia część dotyczy z kolei Puławskiej. Tutaj przewidziano osiem pozycji: z ul. Woronicza; ul. Naruszewicza; ul. Malczewskiego; ul. Odyńca; ul. Dolną; ul. Dąbrowskiego; ul. Madalińskiego; ul. Narbutta. Zwyciężyła firma Traffic Polska z ofertą na kwotę 3,631 mln zł brutto. Na projekt i wdrożenie przewidziano 28 tygodni.
Na Grójeckiej jakieś prace się toczyły bo wymieniali słupy, nie mniej na żadnym z tych trzech ciągów priorytetu nie zaobserwowano. A chyba już 22 tygodnie to dawno temu minęły
Puławska też bez śladów zmiany organizacji ruchu (a jak pamiętam projekt, to coś miało chyba być) i też po terminie. Traffic poległ czy coś innego?
Nie ten fragment. Remont będzie na północ od Patelni a priorytet padł na południu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ojej.
To pewnie razem z przeplotką odrodzi się. Czy nie?
To pewnie razem z przeplotką odrodzi się. Czy nie?
Dziś znów przy Karolkowej cykl trwał 4 minuty. Już mi się to zdarzyło kilka miesięcy temu, wtedy stałem na zawrotce od centrum a dziś na Karolkowej.
Obie rzeczy koło 10:02 rano - może tam się zmienia program w tym czasie czy co? A, dziesiątka czy jedenastka w kierunku Centrum przejechała mniej więcej w połowie, wtedy chyba jakoś podobnie było.
Obie rzeczy koło 10:02 rano - może tam się zmienia program w tym czasie czy co? A, dziesiątka czy jedenastka w kierunku Centrum przejechała mniej więcej w połowie, wtedy chyba jakoś podobnie było.
ŁK
-
- Posty: 5909
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Całkiem niedawno Organizator wysyłał solówki na wiele linii-zjeżdżały się wieczorem z odległych zakątków miasta na 31. Kryzysu nie było. Reszta za kilka dni na PW, muszę pogrzebać w notatkach i pamięci.Glonojad pisze: ↑18 wrz 2024, 8:16Starzy eksploatatorzy, zapytani o to z 10 lat temu, twierdzili, że nie. Był kłopot z częściami, był kłopot ze sprawnoscią pojazdów. Na R4 był w którymś momencie taki kryzys, że wyjeżdżały pojedyncze wagony (sic!). No i pojemność zajezdni była mniejsza.Stary Pingwin pisze: ↑05 wrz 2024, 10:40Ja pisałem o latach 80. W przeliczeniu na składy podwójne, wysyłano do ruchu tyle samo, jak nie więcej wagonów niż teraz.
Niestety, nie bardzo mam jak to zweryfikować, stosowne dokumenty, o ile istnieją, już dawno wsiąkły w archiwum państwowe
Skład jest krótszy od niskacza typu swing, więcej ich wejdzie na zajezdnię.
miłośnik 13N
To, że skład jest krótszy o dwa-trzy metry nie oznacza, że wyjdzie ich więcej. Mało jest torów odstawczych o długości rzędu 270 metrów, by odzyskać miejsce na dodatkowy pociąg z tych metrowych oszczędności.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem