Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5091
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 17 wrz 2024, 21:32

Na Olszynie nawet nie dałoby się cofnąć przejazdu ze względu na kolidujący parking. Na Włościańskiej zresztą też a tu również przydałoby się zwężenie - brakuje dosłownie 3-5 metrów by nie zastawiać przejścia dla pieszych stojąc na drugiego.
Obrazek

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 wrz 2024, 21:33

pawcio pisze:
17 wrz 2024, 21:28
Zwężają.
Obejrzę, ocenię. Zwężenie spowoduje blokowanie torowiska, które już teraz się zdarza.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26900
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 wrz 2024, 8:16

Stary Pingwin pisze:
05 wrz 2024, 10:40
Ja pisałem o latach 80. W przeliczeniu na składy podwójne, wysyłano do ruchu tyle samo, jak nie więcej wagonów niż teraz.
Starzy eksploatatorzy, zapytani o to z 10 lat temu, twierdzili, że nie. Był kłopot z częściami, był kłopot ze sprawnoscią pojazdów. Na R4 był w którymś momencie taki kryzys, że wyjeżdżały pojedyncze wagony (sic!). No i pojemność zajezdni była mniejsza.

Niestety, nie bardzo mam jak to zweryfikować, stosowne dokumenty, o ile istnieją, już dawno wsiąkły w archiwum państwowe :(
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

beni
Posty: 2754
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 18 wrz 2024, 10:21

Bywalec pisze:
17 wrz 2024, 21:32
Na Olszynie nawet nie dałoby się cofnąć przejazdu ze względu na kolidujący parking. Na Włościańskiej zresztą też a tu również przydałoby się zwężenie - brakuje dosłownie 3-5 metrów by nie zastawiać przejścia dla pieszych stojąc na drugiego.
Na Włościańskiej nic nie zrobią przesunięcie sygnalizatora wymaga zapewne zgód i 45 podpisów.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

beni
Posty: 2754
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 18 wrz 2024, 10:24

Bywalec pisze:
17 wrz 2024, 21:14
pawcio pisze:
02 wrz 2024, 17:52
Zniknęło tłumienie dojazdu kolejnych wagonów do Parku Olszyna poprzez słabe programy sygnalizacji świetlnej na poprzednich skrzyżowaniach. Teraz wszystko sprawnie wbija się w przejazd ukośny.
I wiele na to wskazuje, że na dniach problem zniknie - choć możliwe, że tylko pozornie. Dziś rozpoczęto wydłużanie przystanku Park Olszyna kierunek Centrum. Teraz korek przeniesie się na Włościańską, która nie mieści dwóch wagonów (no chyba, że co odważniejsi będą zastawiać przejście dla pieszych). Aha, kolejny przystanek Sady Żoliborskie w stronę Centrum jakby ktoś pytał to też nie mieści dwóch wagonów :lol:
Wiele miejsc wymaga tylko drobnego nakładu by wydłużyć przystanki. Tylko nikomu się nie chce.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Paweł D.
Posty: 5582
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 wrz 2024, 11:19

A żeby wrócić do tematu:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wdrożenie systemu sterowania ruchem z priorytetem dla tramwajów. Zamówienie podzielone jest na trzy części. Pierwsza dotyczy ul. Grójeckiej. Lista obejmuje siedem skrzyżowań / sygnalizacji świetlnych: z Daleką; Niemcewicza; placem Narutowicza, Barską, Słupecką; Częstochowską; Bitwy Warszawskiej 1920 r. (i przejazd skośny w Banacha); Archiwalną. Koordynacja i priorytet będą dowiązane do wiekowej sygnalizacji przy Wawelskiej, która nie jest przebudowywana. Została wybrana oferta firmy Traffic Polska na kwotę 657,9 tys. zł brutto. Na projekt i wdrożenie przewidziano 22 tygodnie.
Druga część dotyczy Powstańców Śląskich i al. Reymonta. Lista obejmuje cztery pozycje: ul. Powstańców Śląskich – pętla Nowe Bemowo; ul. Powstańców Śląskich – ul. Piastów Śląskich; al. Reymonta – ul. Conrada oraz al. Reymonta – ul. Broniewskiego. Również wygrała oferta firmy Traffic Polska na kwotę 4,158 mln zł brutto. Na projekt i wdrożenie przewidziano 22 tygodnie.
Ostatnia część dotyczy z kolei Puławskiej. Tutaj przewidziano osiem pozycji: z ul. Woronicza; ul. Naruszewicza; ul. Malczewskiego; ul. Odyńca; ul. Dolną; ul. Dąbrowskiego; ul. Madalińskiego; ul. Narbutta. Zwyciężyła firma Traffic Polska z ofertą na kwotę 3,631 mln zł brutto. Na projekt i wdrożenie przewidziano 28 tygodni.
Zostało to wykonane i wdrożone? Coś ruszy się z szeroką Marszałkowską czy już pozamiatane na wieki?

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5091
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 18 wrz 2024, 12:00

Na Grójeckiej jakieś prace się toczyły bo wymieniali słupy, nie mniej na żadnym z tych trzech ciągów priorytetu nie zaobserwowano. A chyba już 22 tygodnie to dawno temu minęły :-k
Obrazek

Paweł D.
Posty: 5582
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 wrz 2024, 12:04

Puławska też bez śladów zmiany organizacji ruchu (a jak pamiętam projekt, to coś miało chyba być) i też po terminie. Traffic poległ czy coś innego?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8791
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 wrz 2024, 12:52

Paweł D. pisze:
18 wrz 2024, 11:19
Coś ruszy się z szeroką Marszałkowską czy już pozamiatane na wieki?
Marszałkowską mają robić w przyszłym roku (szykuje się ciekawa organizacja ruchu), więc po co teraz przyspieszać żółwie? ;)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25731
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 wrz 2024, 12:56

Nie ten fragment. Remont będzie na północ od Patelni a priorytet padł na południu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8791
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 wrz 2024, 13:15

Ojej.

To pewnie razem z przeplotką odrodzi się. Czy nie?

gfedorynski
Posty: 761
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 18 wrz 2024, 13:32

Przeplotką?

Łukasz
Posty: 11009
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 wrz 2024, 13:34

Dziś znów przy Karolkowej cykl trwał 4 minuty. Już mi się to zdarzyło kilka miesięcy temu, wtedy stałem na zawrotce od centrum a dziś na Karolkowej.

Obie rzeczy koło 10:02 rano - może tam się zmienia program w tym czasie czy co? A, dziesiątka czy jedenastka w kierunku Centrum przejechała mniej więcej w połowie, wtedy chyba jakoś podobnie było.
ŁK

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 18 wrz 2024, 22:40

Glonojad pisze:
18 wrz 2024, 8:16
Stary Pingwin pisze:
05 wrz 2024, 10:40
Ja pisałem o latach 80. W przeliczeniu na składy podwójne, wysyłano do ruchu tyle samo, jak nie więcej wagonów niż teraz.
Starzy eksploatatorzy, zapytani o to z 10 lat temu, twierdzili, że nie. Był kłopot z częściami, był kłopot ze sprawnoscią pojazdów. Na R4 był w którymś momencie taki kryzys, że wyjeżdżały pojedyncze wagony (sic!). No i pojemność zajezdni była mniejsza.

Niestety, nie bardzo mam jak to zweryfikować, stosowne dokumenty, o ile istnieją, już dawno wsiąkły w archiwum państwowe :(
Całkiem niedawno Organizator wysyłał solówki na wiele linii-zjeżdżały się wieczorem z odległych zakątków miasta na 31. Kryzysu nie było. Reszta za kilka dni na PW, muszę pogrzebać w notatkach i pamięci.
Skład jest krótszy od niskacza typu swing, więcej ich wejdzie na zajezdnię.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25731
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 wrz 2024, 22:49

To, że skład jest krótszy o dwa-trzy metry nie oznacza, że wyjdzie ich więcej. Mało jest torów odstawczych o długości rzędu 270 metrów, by odzyskać miejsce na dodatkowy pociąg z tych metrowych oszczędności.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ