Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 5941
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 18 wrz 2024, 23:00

Tory wzdłuż płotu na R4 chyba były dłuższe. Przed przebudową wjazd pod płot był zarówno z miasta, jak i Huty.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5424
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 18 wrz 2024, 23:09

Zauważyłem, że na Spacerowej, Goworka, Chocimskiej montują (lub już zamontowali) pętle indukcyjne w asfalcie. To kto tam będzie mieć priorytet, tramwaje czy samochody?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25856
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 wrz 2024, 23:11

Priorytet to program, który powinien mieć informacje o ruchu na całym skrzyżowaniu. Więc lokalizacja pętli indukcyjnych pod asfaltem jezdni nic nie mówi o tym, kto będzie mieć ostatecznie priorytet.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26977
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 wrz 2024, 11:25

pawcio pisze:
18 wrz 2024, 22:49
To, że skład jest krótszy o dwa-trzy metry nie oznacza, że wyjdzie ich więcej. Mało jest torów odstawczych o długości rzędu 270 metrów, by odzyskać miejsce na dodatkowy pociąg z tych metrowych oszczędności.
Za to w drugą stronę 2-3 metry długości więcej potrafią namieszać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 11201
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 wrz 2024, 11:44

Glonojad pisze:
pawcio pisze:
18 wrz 2024, 22:49
To, że skład jest krótszy o dwa-trzy metry nie oznacza, że wyjdzie ich więcej. Mało jest torów odstawczych o długości rzędu 270 metrów, by odzyskać miejsce na dodatkowy pociąg z tych metrowych oszczędności.
Za to w drugą stronę 2-3 metry długości więcej potrafią namieszać.
Btw na Zawiszy w kierunku Okęcia to pewnie normalne od lat, że ostatnie drzwi drugiego wagonu są całkowicie pozbawione chodnika (a w dodatku widoczności), jeśli 105 stoi za Pesą. A jeszcze wychodzi się wprost na tory.
ŁK

Stary Pingwin
Posty: 5941
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 29 wrz 2024, 11:46

Stan miejsc postojowych w istniejących zajezdniach obliczany był na wagony klasyczne, poza R4 i wagony13N. Około 250 miejsc postojowych w każdej z dwóch największych zajezdni, zbudowanych po wojnie. Szybko okazało się, że to za mało. Dobudowano torów postojowych, na R4 od Encyklopedycznej, na R3 w narożniku Woronicza/Wołoska. Pamiętam czasy, jak kolejka zjazdowa na Żoliborz sięgała Cmentarza Włoskiego. Zgodzimy się, że wagon pojedyńczy potrzebuje mniej miejsca, niż skład tychże wagonów. Zainteresowani wiedzą, ile metrów bieżących wagonów mieścimy dzisiaj, a ile metrów toru pojedyńczego jest w każdej zajezdni. Inaczej tego nie policzymy.
Nie zdradzam żadnych tajemnic, to są dane ogólnie dostępne.
miłośnik 13N

jaNÓŻ
Posty: 46
Rejestracja: 11 sie 2013, 15:46

Post autor: jaNÓŻ » 30 wrz 2024, 16:12

Widzę że na Parku Olszyna się poprawiło, peron wydłużony, korków tramwajowych nie widać. W końcu się udało:)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25856
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 wrz 2024, 19:52

Nie przeniosły się na Włościańską?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

jaNÓŻ
Posty: 46
Rejestracja: 11 sie 2013, 15:46

Post autor: jaNÓŻ » 01 paź 2024, 7:27

Nie zauważyłem, jednak tam prawie zawsze wjeżdżają dwa tramwaje na przystanek, na Olszyna tylko co niektórzy wjeżdżali bardzo rzadko

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5178
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 01 paź 2024, 8:19

Do czasu zabrania pierwszej premii będą wjeżdżać na drugiego na Włościańską kierunek Centrum. Później sytuacji wróci do normy do tej z Olszyny :lol:
Włościańska kierunek Centrum przyjmie 2 tramwaje wyłącznie w konfiguracji:
Uboot/mały Hyundai/mały Jazz + jakikolwiek inny tramwaj
Lub Skład 105Na + 105Na.
2x Swing/Jazz lub długi Hyundai zastawiają przejście dla pieszych.
Obrazek

gfedorynski
Posty: 773
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 01 paź 2024, 11:39

Nie jest to nic fajnego, ale jednak mentalnie łatwiej się zastawia przejście dla pieszych, niż wypuszcza ludzi na jezdnię za wysepką jak to było na Parku Olszyna.

BTW. czy światła na przejściu Broniewskiego przez tory przy przystanku Włościańska też są pod GDDKĄ? Bo są dość skandaliczne.

jaNÓŻ
Posty: 46
Rejestracja: 11 sie 2013, 15:46

Post autor: jaNÓŻ » 02 paź 2024, 19:06

Tam jest priorytet. Tylko dla samochodów....

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7856
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 03 paź 2024, 0:32

jaNÓŻ pisze:
02 paź 2024, 19:06
Tam jest priorytet. Tylko dla samochodów....
I chyba czas się zacząć do tego przyzwyczajać. Idziemy w kierunku regresu tramwajowego.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

gfedorynski
Posty: 773
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 03 paź 2024, 9:44

Wczoraj widziałem dwa długie hultaje pięknie blokujące całe przejście dla pieszych, ostatnie drzwi to już chyba na trawniku wypadały. Dziś dla odmiany większość wjeżdżała po jednym i rzeczywiście zrobił się nowy koreczek za węzłem.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2309
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 03 paź 2024, 11:10

Ja za to miałem okazję przejechać się 18 od Ratusza do Służewca - wszystkie światła (czerwone) były dla mojej 18. Jak to się wlekło.

ODPOWIEDZ