Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 paź 2024, 20:16

Georg pisze:
07 paź 2024, 19:28
2-3 tygodnie a nie 2-3 dni
Stwierdzenie II połowa implikuje termin dużo krótszy, niż 2-3 tygodnie, jeżeli utrzymają obecanki z puszczeniem na Wilanów tramwajów przed 1.XI.
Bastian pisze:
07 paź 2024, 20:06
Po doświadczeniach ze 112 i 171 sam bym nic nie publikował aż do powieszenia rozkładów, gdybym mógł.
To by zaraz był telefon jakiegoś lokalnego prominenta, że ma być przywrócona tarczka na przystanek.
Bastian pisze:
07 paź 2024, 20:06
Partycypacja społeczna tak, ale nie tak koślawa...
Zgadzam się, jednak po co w takim razie było obwieszczanie wszem i wobec, że wyniki będą X? Któreś z rzędu przesunięcie tego na kolejny termin nie jest poważne.

A co do partycypacji społecznej, to powinny być kompleksowe badania preferencji, celów i częstotliwości podróży i na tej podstawie robić układ, a nie pytając towarzystwo, czy linia 5XX ma być zastąpiona przez tramwaj ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 paź 2024, 21:09

Jeżeli tramwaj pojedzie na szeroko rozumianym przełomie października i listopada, to z punktu widzenia konsultacji krytyczne są w zasadzie wyłącznie wyniki części tramwajowej, a ona ani nie była rozbudowana, ani specjalnie kontrowersyjna. Na pewno nie będzie rewolucji w siatce połączeń w dniu otwarcia tramwaju, bo jest ona nieokreślona a do tego przypada mniej więcej na weekend z cmentarkami. Więc jakie by zmiany autobusowe nie były, to przed 11.11. bym się ich wdrożenia nie spodziewał.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

adamrozbicki
Posty: 103
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 07 paź 2024, 22:05

pawcio pisze:
07 paź 2024, 21:09
Jeżeli tramwaj pojedzie na szeroko rozumianym przełomie października i listopada, to z punktu widzenia konsultacji krytyczne są w zasadzie wyłącznie wyniki części tramwajowej, a ona ani nie była rozbudowana, ani specjalnie kontrowersyjna. Na pewno nie będzie rewolucji w siatce połączeń w dniu otwarcia tramwaju, bo jest ona nieokreślona a do tego przypada mniej więcej na weekend z cmentarkami. Więc jakie by zmiany autobusowe nie były, to przed 11.11. bym się ich wdrożenia nie spodziewał.
Kompletnie nie rozumiem tego komentarza a starannie przeczytałem dwa razy.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 07 paź 2024, 22:13

adamrozbicki pisze:
07 paź 2024, 22:05
pawcio pisze:
07 paź 2024, 21:09
Jeżeli tramwaj pojedzie na szeroko rozumianym przełomie października i listopada, to z punktu widzenia konsultacji krytyczne są w zasadzie wyłącznie wyniki części tramwajowej, a ona ani nie była rozbudowana, ani specjalnie kontrowersyjna. Na pewno nie będzie rewolucji w siatce połączeń w dniu otwarcia tramwaju, bo jest ona nieokreślona a do tego przypada mniej więcej na weekend z cmentarkami. Więc jakie by zmiany autobusowe nie były, to przed 11.11. bym się ich wdrożenia nie spodziewał.
Kompletnie nie rozumiem tego komentarza a starannie przeczytałem dwa razy.
No że trasa linii autobusowych zmieni się po kilkunastu dniach od uruchomienia tramwaju. Co innego częstotliwość...
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 paź 2024, 22:22

Słowo częstotliwość tam nawet nie pada... Zresztą czy jest sens grzebać przy częstotliwości skoro trasa linii ma ulec zmianie za niedługo?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 07 paź 2024, 22:35

Jest sens, bo nędzna częstotliwość zniechęci pasażerów i można wykazać, że tramwaj jest zajebisty, a autobus to dno :P .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 paź 2024, 0:00

pawcio pisze:
07 paź 2024, 21:09
Jeżeli tramwaj pojedzie na szeroko rozumianym przełomie października i listopada, to z punktu widzenia konsultacji krytyczne są w zasadzie wyłącznie wyniki części tramwajowej, a ona ani nie była rozbudowana, ani specjalnie kontrowersyjna.
Kontrowersyjne może być za to wypuszczenie dużej liczby 105tek na miasto 1 i 2.11, a tak się może stać, gdy nagle się okaże na kilka dni wcześniej, że ileś tam dwukierunków jest na sztywno przypisanych do trasy na Wilanów.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 08 paź 2024, 0:08

Nawet jeśli by wyjechały stopiątki w te dni to nikt nikogo nie zmusza aby nimi jechać, zawsze można poczekać na tramwaj niskopodłogowy. Tak samo jak w każdy inny dzień.
Obrazek

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 paź 2024, 0:12

Bywalec pisze:
08 paź 2024, 0:08
Nawet jeśli by wyjechały stopiątki w te dni to nikt nikogo nie zmusza aby nimi jechać, zawsze można poczekać na tramwaj niskopodłogowy. Tak samo jak w każdy inny dzień.
No nie bardzo, bo tłoki w tramwajach na przykład przy Cmentarzu Bródnowskim są dużo większe niż w każdy inny dzień. A jak sadzisz - pasażerowie będą woleli jechać 105tkami czy jednak tramwajem niskopodłogowym?

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 08 paź 2024, 0:16

Zawsze sądziłem, na podstawie codziennych obserwacji, że pasażerowie to chcą jechać czymkolwiek - byle do przodu. A jak komuś nie pasuje to ma problem! 😅

Zresztą nieważne czym ktoś by wolał jechać - twierdzenie, że puszczenie stopiątek w te dni byłoby kontrowersyjne bo samemu chciałoby się pojechać tramwajem niskopodłogowym jest niezłym fikołkiem. Nie byloby w tym nic kontrowersyjnego. Ludzie jadący na cmentarz są jakąś specjalną grupą która musiałaby być uprzywilejowana i miec tramwaj niskopodłogowy choć jadąc w inne miejsce innego dnia juz mogliby jechać stopiątką? Ludzie są świadomi, że uruchamiane są dodatkowe kursy więc nie zawsze może być możliwość puszczenia pojazdu o większym komforcie. Kiedyś nie było innych wagonów a co za tym idzie wyboru, a teraz jak od święta miałaby się trafić stopiątka to wielkie AJ WAJ. Daj palec a zabiorą rękę, niektórym się nie dogodzi nie ważne jak bardzo by się starać.

Zamiast roszczeniowości polecam wyjść z inicjatywą i dostosować się do kursów niskopodlogowych w rozkładzie jazdy który można sprawdzić wcześniej. Tłok będzie taki sam niezależnie co podjedzie, nie mówiąc już o tratujących się ludziach na cmentarzu.

Warszawa ma 434 wagony niskopodlogowe. Brygad w weekendy ok. 220. Doliczając do tego zasilenia cmentarne oraz brygady wilanowskie, odejmujac wagony odstawione z różnych przyczyn i te pozostające w rezerwie, nie wydaje mi się by stopiatki musiałyby się pojawić masowo na ulicach Warszawy w te dni.
Obrazek

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 08 paź 2024, 0:55

Wolfchen pisze:
07 paź 2024, 19:24
Czyli podsumowując, skoro wyniki konsultacji w drugiej połowie miesiąca, a puszczenie tramwajów przez plac budowy na przełomie października i listopada, to wychodzi, że informacje ZTM puści na 2-3 dni przed odpaleniem tramwajów.
Pewnie się okaże, że nie do końca będzie tak jak proponowano w konsultacjach i żeby ograniczyć ewentualne jęki będzie to na ostatnią chwilę.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 paź 2024, 9:41

TGM pisze:
07 paź 2024, 22:35
Jest sens, bo nędzna częstotliwość zniechęci pasażerów i można wykazać, że tramwaj jest zajebisty, a autobus to dno :P .
Bo to prawda.
:>
fraktal pisze:
08 paź 2024, 0:00
Kontrowersyjne może być za to wypuszczenie dużej liczby 105tek na miasto 1 i 2.11,
Jeśli tego dnia na miasto wyjeżdża prawie wszystko, co może jeździć, to czego ty się spodziewasz? Tak, twoja postawa JEST roszczeniowa. Wysokopodłogowe tramwaje JESZCZE ISTNIEJĄ w Warszawie. Nie unikniesz ich wypuszczania na miasto, tym bardziej w dni wymagające maksymalnej liczby brygad. Gdyby nawet ZTM i TW przypilnowały, by przy cmentarzach były same niskie, to na pewno ktoś inny by narzekał, że do tychże linii musi podjechać (np. 9) i jak ma to zrobić, skoro na tych liniach jest tyle wysokich?
Srsly. Jedź następnym. Przyjedzie po kilku minutach.
fraktal pisze:
08 paź 2024, 0:12
No nie bardzo, bo tłoki w tramwajach na przykład przy Cmentarzu Bródnowskim są dużo większe niż w każdy inny dzień. A jak sadzisz - pasażerowie będą woleli jechać 105tkami czy jednak tramwajem niskopodłogowym?
Tłoki, czy wały Kardana? Litości, nauczcie się wreszcie nie odmieniać słowa "tłok" w przypadku odnoszenia się do dużej grupy ludzi!

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 paź 2024, 10:43

Przestańcie pisać jakieś potoki słów, bo mi się i tak nie chce tego czytać. Gdyby chodziło tylko o mnie, to oczywiście 105tki mogłyby istnieć, ale uwierzcie, że ja nie jestem jedyną osobą, która chciałaby skorzystać z tramwajów niskopodłogowych, a jak się jeszcze trafi wózek czy to dziecięcy czy inwalidzki, zajmuje więcej miejsca, a przez to tłok jest jeszcze gorszy. I naprawdę zachowujecie się tak, jakbyście "spadli z księżyca". Ja wielokrotnie widziałem, jak na Żabie tramwaje w tym dniu są ledwo zabieralne. I raczej dziwię się, że ktokolwiek ma tu wątpliwości. I napisałem po prostu rzecz ocywistą - jeśli ruszy trasa na Wilanów, to w inne części miasta pojedzie mniej niskaczy,, bo trzeba zachować przecież jeszcze odpowiednią rezerwę, a przez to okolice cmentarzy mogą w tych dniach taborowo stracić.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7828
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 08 paź 2024, 10:47

Ale na 1/11 jeżdżą głównie ludzie młodzi. Starsi często wolą uniknąć jakiś tłumów, no i przede wszystkim mogą sobie pozwolić być na cmentarzu w dzień roboczy/poczekać 3 minuty dłużej na niskacza. Inna sprawa, że fascynują mnie osoby z wózkami ładującymi się na siłę do jedynej wysokiej brygady na ciągu z tramwajami co minutę.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

KM
Posty: 179
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 08 paź 2024, 11:05

R-9 Chełmska pisze:
08 paź 2024, 10:47
Ale na 1/11 jeżdżą głównie ludzie młodzi. Starsi często wolą uniknąć jakiś tłumów, no i przede wszystkim mogą sobie pozwolić być na cmentarzu w dzień roboczy/poczekać 3 minuty dłużej na niskacza.
Miażdżąca większość ludzi podróżujących cmentarkami to osoby starsze. Tak, młodzi również, ale najczęściej z rodzicami i dziadkami.

ODPOWIEDZ