Wracając do mojego idee-fixe, czyli połączeń transpraskich, postanowiłem wrzucić taką propozycję (i proszę jej nie traktować jako odpowiedzi na początek sezonu ogórkowego
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
). Najpierw jednak króciutki rys problemu.
Problem jest mianowicie taki, że jak się jedzie z dalekiej Białołęki, Legionowa i okolic na Grochów, czy w okolice Gocławka, to jest problem. Oczywiście jest "trójka". Ale jeśli, z jednego czy drugiego końca, linia ta komuś nie pasuje, to musi się albo dwa razy przesiadać (szczególnie niewygodne, gdy delikwent nie posiada biletu miesięcznego), albo dwukrotne przekraczać Wisłę.
Podmiejskie wszak dojeżdżają najdalej do Żerania, PKP - do ZOO. Podobnie burakowóz (wybaczcie, że wogóle wspominam o tym środku transportu
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
). Ani z Żerania, ani ze Starzyniaka nie można bezpośrednio dojechać w okolice Ostrobramskiej (centra handlowe), przy czym z Żerania nie da się nawet do Gocławka (również CH). Pomijam już PKP, które w większości przypadków proponuje przejazd np. z Legionowa do Gocławka z przesiadką na Gdańskim (sic!), chyba że z dwiema przesiadkami: na Zachodnim i Wschodnim
![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Ale IMHO komunikacja miejska powinna zapewnić pasażerom dojazd na ważnych trasach z maksymalnie jedną przesiadką i to bez konieczności dwukrotnego przekraczania Wisły w jedną stronę (+ pchania się przez megazakorkowane centrum).
Dlatego pomyślałem o rozwiązaniu, które prezentuję poniżej. Nie dość, że zapewniłoby ono kilka nowych,
potrzebnych relacji (nie likwidując żadnych istniejących), to w dodatku pozwoliłoby odzyskać jeden numerek (135) oraz, co również bardzo ważne,
zmniejszyłaby liczbę wozów przejeżdżających na godzinę przez Wileniaka, racjonalizując sieć tamtejszych połączeń.
101 NOWODWORY - ... - Jagiellońska - Plac Hallera - Dąbrowszczaków - Inżynierska - Wileńska (powrót: Ratuszowa) - Targowa - Zamojskiego - trasa 135 - Osrobramska - Marsa - Okularowa - Stepowa - Korkowa - MARYSIN.
Czas przejazdu w jedną stronę - mniejszy, niż 80 minut (mówię o sytuacji po zakończeniu budowy węzła Marsa); korkogenność - wiadomo, jak w Warszawie (lecz nie większa od przeciętnej). Jednocześnie zapewnionoby mieszkańcom dużej części osiedla Ostrobramska dojazd do ratusza dzielnicy.
Równolegle trzeba by wprowadzić następujące zmiany:
120 GRODZISK/MAŃKI - ... - Targowa - Al. Zieleniecka - Al i Most Poniatowskiego - Ludna - Książęca - Al Ujazdowskie - Piękna - Waryńskiego - METRO POLITECHNIKA
135 kasacja
141 BOKSERSKA - ... - Ostrobramska - Zamieniecka - Chłopickiego - OLSZYNKA
178 REGULSKA - ... - Targowa - Al Solidarności - Szwedzka - trasa 135 - PLAC HALLERA.
Uprasza się o kontruktywną krytykę
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)