Połączenia transpraskie

Moderator: Wiliam

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 19 sty 2006, 12:48

Andrzej pisze::)

nie, po prostu myślę, że takie zmiany nic nie poprawiają, a nawet jest pogorszenie, bo z węzła Płowiecka, Okularowa i okolic trochę osób dojeżdża 115 do Zamienieckiej/Łukowskiej.
przy twoich propozycjach tracimy to.
A nie pomyślałeś o mieszkańcach Falenicy i Aleksandrowa, którzy żeby dojechać do Wiatraka 115ką muszą najpierw kluczyć po Aninie, potem po Marysinie i jeszcze, jakby tego było mało, po Witolinie? Jeśli nie podoba Ci się zastąpienie 115ki na Witolinie 144ką, to proponuję zrobić to przy pomocy linii 137. Relacje zostają (nawet Witolin zyskuje połączenie ze wschodnim w DŚ), tyle że to Wesoła ma wydłużoną podróż :wink:

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 19 sty 2006, 12:52

144-dobre, dobre 8-) ciekawe połączenie Tarchomin-Grochów bez pomijania wschodniego. Lepszy pomysł od mojego (wymyśliłem tylko 4xx dublujące się strasznie z 21 na połowie trasy)
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 19 sty 2006, 13:00

Karol pisze:144-dobre, dobre 8-) ciekawe połączenie Tarchomin-Grochów bez pomijania wschodniego. Lepszy pomysł od mojego (wymyśliłem tylko 4xx dublujące się strasznie z 21 na połowie trasy)
:-D Trasa może trochę korkogenna, ale trudno w Warszawie tego uniknąć. A zamianę końcówek w Białołęce tłumaczę jedynie poprawieniem dojazdu z Bukowa i Dąbrówek do obiektów użyteczności publicznej na Tarchominie, do których 144 nie dowozi, prześlizgując się po Majolikowych i inncyh.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 19 sty 2006, 13:10

dennis pisze:
Andrzej pisze::)

nie, po prostu myślę, że takie zmiany nic nie poprawiają, a nawet jest pogorszenie, bo z węzła Płowiecka, Okularowa i okolic trochę osób dojeżdża 115 do Zamienieckiej/Łukowskiej.
przy twoich propozycjach tracimy to.
A nie pomyślałeś o mieszkańcach Falenicy i Aleksandrowa, którzy żeby dojechać do Wiatraka 115ką muszą najpierw kluczyć po Aninie, potem po Marysinie i jeszcze, jakby tego było mało, po Witolinie? Jeśli nie podoba Ci się zastąpienie 115ki na Witolinie 144ką, to proponuję zrobić to przy pomocy linii 137. Relacje zostają (nawet Witolin zyskuje połączenie ze wschodnim w DŚ), tyle że to Wesoła ma wydłużoną podróż :wink:
Myślę, że oni jadą 521...
Są linie które jeżdżą prosto i są takie, które muszą trochę pokręcić, bo ich głównym celem nie jest szybkie dowiezienie z Falenicy do Wiatraka, a np. połączenie Wawra z Marysinem czy Marysina z Witolinem.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 sty 2006, 13:12

Andrzej pisze:
dennis pisze: A nie pomyślałeś o mieszkańcach Falenicy i Aleksandrowa, którzy żeby dojechać do Wiatraka 115ką muszą najpierw kluczyć po Aninie, potem po Marysinie i jeszcze, jakby tego było mało, po Witolinie? Jeśli nie podoba Ci się zastąpienie 115ki na Witolinie 144ką, to proponuję zrobić to przy pomocy linii 137. Relacje zostają (nawet Witolin zyskuje połączenie ze wschodnim w DŚ), tyle że to Wesoła ma wydłużoną podróż :wink:
Myślę, że oni jadą 521...
Są linie które jeżdżą prosto i są takie, które muszą trochę pokręcić, bo ich głównym celem nie jest szybkie dowiezienie z Falenicy do Wiatraka, a np. połączenie Wawra z Marysinem czy Marysina z Witolinem.
dokladnie, zgadzam sie z toba, z falenicy jest szybki 521, a z aleksandrowa jak ktos chce bez przesiadki w falenicy, szybkim dosc polaczeniem jest 142 ono sie raczej tak nie wloczy

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 19 sty 2006, 14:29

Ciekawe, że jak kiedyś zapropnowałem połączenie 161 ze 183 na trasie Wiatraczna - Błota, właśnie z założeniem realizowania przez taką linię połączeń lokalnych, to Andrzeju pierwszy krzyczałeś, że to potworek i, że nikt nie będzie nim jeździł do Wiatraka z Wawra etc :D

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sty 2006, 16:36

dennis pisze: A nie pomyślałeś o mieszkańcach Falenicy i Aleksandrowa, którzy żeby dojechać do Wiatraka 115ką muszą najpierw kluczyć po Aninie, potem po Marysinie i jeszcze, jakby tego było mało, po Witolinie?
Ale stamtąd raczej nikt nie jedzie 115 dalej niż do Anina.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2006, 17:01

dennis pisze:
pawcio pisze:Co do projektu. Naprawdę to 144 musi na Wschodni podjeżdżać? No cóż. Szkoda, bo to dość mocno komplikuje sprawę. Bo poza tym projekt chyba nie jest najgorszy. Zawsze go można wykorzystać w celu utworzenia brakującej obwodówki na południowym zachodzie.
A jeżeli chodzi o Twoje pomysły, to jestem na tak. Choć z moich prowizorycznych obliczeń wyszło coś dokładnie odwrotnego: całka oraz dodatek.
144 chyba powinno na ten Wschodni podjeżdżać (pomijam już, że w tym układzie byłoby zastępstwem 115ki w relacji Witolin - Dw. Wschodni). Zobacz, że Radzymińska ma aż 3 (miejscami 4) linie do Wschodniego (a jest to miejsce dla komunikacji praskiej ważne). A Tarchomin, Żerań i Jagiellońska - tylko jedną: 144. IMHO nie można ich pozbawić jedynego dowozu.
O jakim południowym zachodzie mówisz?
A brygady liczyłem tak:
:arrow: 101: obecnie wozów 9/6/4, w projekcie 10/8/5
:arrow: 144: obecnie 8/6/4, proj. 9/7/5
:arrow: 115: obecnie 5/5/4, proj. 4/4/4.
Pozdro
Południowy wschód. Pokopało mi się.
Brygady kupuję. Zapomniałem, że 144 odzyska kilka brygad na wycofaniu z Nowodworów. Tylko na 101 dołożyłbym jeszcze jeden dodatek.
A Radzymińska ma cztery linie na Wschodni, bo dla niej to naturalny koniec (z braku lepszego) linii lokalnych, tak jak dla Białołęki jest nim Żerań FSO. Choć pewnie ZTM by nie chciał się z tego połączenia wycofać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 19 sty 2006, 17:13

dennis pisze:Zostawiając 123 :?: Wolne żarty kolego :!:
To jest oczywiste, że nie ](*,) Sądziłem, iż zorientujesz się, że 120 wpychając na Gocław automatycznie pozbawię 123 racji bytu. Jak widać daremnie :|
Otóż wyjaśniam: na Pradze bywam stosunkowo często. Zarówno służbowo, jak i z zamiłowania. Realia praskie znam więc chyba dość dobrze.
Po jakości proponowanych przez ciebie zmian bynajmniej tego nie widać.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 19 sty 2006, 21:34

dennis pisze:Ciekawe, że jak kiedyś zapropnowałem połączenie 161 ze 183 na trasie Wiatraczna - Błota, właśnie z założeniem realizowania przez taką linię połączeń lokalnych, to Andrzeju pierwszy krzyczałeś, że to potworek i, że nikt nie będzie nim jeździł do Wiatraka z Wawra etc :D
Hmn, przecież sam proponowałem wydłużenie 183 do Wawra.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Robert 514
Posty: 2117
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 19 sty 2006, 21:37

napewno przydałoby się połączenie ulicy ... - Targowej Grochowskiej Płowickiej Marsa - ... bezpośrednie - jednocześnie odciąży to znacznie linie tramwajowe 6 i 26
np. linia 120 czy 140 czy inna

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 04 lip 2006, 10:16

Wracając do mojego idee-fixe, czyli połączeń transpraskich, postanowiłem wrzucić taką propozycję (i proszę jej nie traktować jako odpowiedzi na początek sezonu ogórkowego ;-) ). Najpierw jednak króciutki rys problemu.
Problem jest mianowicie taki, że jak się jedzie z dalekiej Białołęki, Legionowa i okolic na Grochów, czy w okolice Gocławka, to jest problem. Oczywiście jest "trójka". Ale jeśli, z jednego czy drugiego końca, linia ta komuś nie pasuje, to musi się albo dwa razy przesiadać (szczególnie niewygodne, gdy delikwent nie posiada biletu miesięcznego), albo dwukrotne przekraczać Wisłę.
Podmiejskie wszak dojeżdżają najdalej do Żerania, PKP - do ZOO. Podobnie burakowóz (wybaczcie, że wogóle wspominam o tym środku transportu ;) ). Ani z Żerania, ani ze Starzyniaka nie można bezpośrednio dojechać w okolice Ostrobramskiej (centra handlowe), przy czym z Żerania nie da się nawet do Gocławka (również CH). Pomijam już PKP, które w większości przypadków proponuje przejazd np. z Legionowa do Gocławka z przesiadką na Gdańskim (sic!), chyba że z dwiema przesiadkami: na Zachodnim i Wschodnim :!: #-o Ale IMHO komunikacja miejska powinna zapewnić pasażerom dojazd na ważnych trasach z maksymalnie jedną przesiadką i to bez konieczności dwukrotnego przekraczania Wisły w jedną stronę (+ pchania się przez megazakorkowane centrum).
Dlatego pomyślałem o rozwiązaniu, które prezentuję poniżej. Nie dość, że zapewniłoby ono kilka nowych, potrzebnych relacji (nie likwidując żadnych istniejących), to w dodatku pozwoliłoby odzyskać jeden numerek (135) oraz, co również bardzo ważne, zmniejszyłaby liczbę wozów przejeżdżających na godzinę przez Wileniaka, racjonalizując sieć tamtejszych połączeń.
:arrow: 101 NOWODWORY - ... - Jagiellońska - Plac Hallera - Dąbrowszczaków - Inżynierska - Wileńska (powrót: Ratuszowa) - Targowa - Zamojskiego - trasa 135 - Osrobramska - Marsa - Okularowa - Stepowa - Korkowa - MARYSIN.
Czas przejazdu w jedną stronę - mniejszy, niż 80 minut (mówię o sytuacji po zakończeniu budowy węzła Marsa); korkogenność - wiadomo, jak w Warszawie (lecz nie większa od przeciętnej). Jednocześnie zapewnionoby mieszkańcom dużej części osiedla Ostrobramska dojazd do ratusza dzielnicy.
Równolegle trzeba by wprowadzić następujące zmiany:
:arrow: 120 GRODZISK/MAŃKI - ... - Targowa - Al. Zieleniecka - Al i Most Poniatowskiego - Ludna - Książęca - Al Ujazdowskie - Piękna - Waryńskiego - METRO POLITECHNIKA
:arrow: 135 kasacja
:arrow: 141 BOKSERSKA - ... - Ostrobramska - Zamieniecka - Chłopickiego - OLSZYNKA
:arrow: 178 REGULSKA - ... - Targowa - Al Solidarności - Szwedzka - trasa 135 - PLAC HALLERA.
Uprasza się o kontruktywną krytykę ;-)

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 04 lip 2006, 10:38

Piszesz o Ostrobramskiej. Nic prostszego i szybszego niż 509 + przesiadka na kladce.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 04 lip 2006, 10:48

Rosa pisze:Piszesz o Ostrobramskiej. Nic prostszego i szybszego niż 509 + przesiadka na kladce.
Zrozum, że nikt nie będzie kasował dodatkowego biletu tylko po to, żeby nie przejeżdżać dwa razy przez Wisłę. I dojedzie do Gdańskiego, stamtąd łapiąc 520, co jest patologią. Ja proponuję tę patologię zniweczyć.

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 04 lip 2006, 10:51

Taka relacja jest zupełnie niepotrzebna,
101 nie może jechać przez Hallera, gdyż jest zgrane z 509 to raz. Jadąc na Grochów mamy 21 do Wiatraka a chcąc jechać na Ostrobramską to zostaje przejażdżka 509 do Saskiej. 101 jest linią z tradycjami i niech zostanie na swojej trasie.

ODPOWIEDZ