Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5371
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » wczoraj, 16:35

A co ze 195 :lol: :?:
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36788
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » wczoraj, 16:40

adam2239 pisze:
wczoraj, 14:33
Czy nie mogli zamienić końcówek w przypadku linii 14 i 19, tak, by 14 kończyła bieg na Stegnach, a 19 zapewniała bezpośredni dojazd do Dworca Centralnego zarówno mieszkańcom Mokotowa, jak i Wilanowa?
No jak 14 na Stegnach, skoro Stegny będą dopiero za rok? (-( :bredzisz: :poglowie:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Georg
Posty: 6237
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » wczoraj, 16:41

TGM pisze:
wczoraj, 16:35
A co ze 195 :lol: :?:
A ono nie zostało zlikwidowane tylko zawieszone?

eloelo520
Posty: 84
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » wczoraj, 16:53

Bywalec pisze:
wczoraj, 14:54
Ilość tramwajów dwukierunkowych nie jest z gumy a 14 ma za 2 lata jechać na Zachodni więc taka zamiana końcówek byłaby dość problematyczna.
Jeśli takie argumenty padają przy tak drogiej inwestycji w tak bogatym mieście, że brakuje w niej dosypania małęgo ułamka $$$ na więcej taboru albo pętlę zamiast terminala końcowego aby zrealizować obiecywane jej cele, to znaczy że nie powinna ona zostać w ogóle zaczynana.

W ogóle to w żądnym sensownie zorganizowanym zachodnim mieście nie upycha się 7 tak często jeżdzących linii tramwajowych na jednym dwutorowym szlaku.

Awatar użytkownika
MPXD
Posty: 14
Rejestracja: 05 wrz 2022, 18:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MPXD » wczoraj, 16:59

Warszawski Transport Publiczny podał do wiadomości informację o zmianach w układzie komunikacji miejskiej po otwarciu trasy tramwajowej do Wilanowa.
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2024/10/21 ... wa-zmiany/
139 148 166 185 189 195 200 217 263 317 339 402 503 N03 N33 N50 N83
Ulubione wozy: 2217 2251 9301
https://mpxd.pl

adam2239
Posty: 18
Rejestracja: 10 lis 2013, 4:44

Post autor: adam2239 » wczoraj, 17:01

Bastian pisze:
wczoraj, 16:40
adam2239 pisze:
wczoraj, 14:33
Czy nie mogli zamienić końcówek w przypadku linii 14 i 19, tak, by 14 kończyła bieg na Stegnach, a 19 zapewniała bezpośredni dojazd do Dworca Centralnego zarówno mieszkańcom Mokotowa, jak i Wilanowa?
No jak 14 na Stegnach, skoro Stegny będą dopiero za rok? (-( :bredzisz: :poglowie:
Czy naprawdę trzeba takie rzeczy tłumaczyć? No to 14 poczekałaby ze zmianą trasy do czerwca (to chyba mało istotna linia, jeśli chodzi o układ komunikacyjny Warszawy), a 19 mogłaby już teraz pojechać na Wilanów. I wtedy problem braku bezpośredniego połączenia Dworca Centralnego z Wilanowem i Mokotowem znika. Do tego można również wariantowo wprowadzić wydłużone kursy 131 do Powsina i mamy definitywne rozwiązanie konfliktu interesów.

ashir
Posty: 27842
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » wczoraj, 17:03

MPXD pisze:
wczoraj, 16:59
Warszawski Transport Publiczny podał do wiadomości informację o zmianach w układzie komunikacji miejskiej po otwarciu trasy tramwajowej do Wilanowa.
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2024/10/21 ... wa-zmiany/
A czytałeś poprzednie posty? :>

Awatar użytkownika
MPXD
Posty: 14
Rejestracja: 05 wrz 2022, 18:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MPXD » wczoraj, 17:07

ashir pisze:
wczoraj, 17:03
MPXD pisze:
wczoraj, 16:59
Warszawski Transport Publiczny podał do wiadomości informację o zmianach w układzie komunikacji miejskiej po otwarciu trasy tramwajowej do Wilanowa.
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2024/10/21 ... wa-zmiany/
A czytałeś poprzednie posty? :>
No czytałem, ale z czego się wyczytałem, to był artykuł z gazety "wiewiórczej".
139 148 166 185 189 195 200 217 263 317 339 402 503 N03 N33 N50 N83
Ulubione wozy: 2217 2251 9301
https://mpxd.pl

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8751
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » wczoraj, 17:09

eloelo520 pisze:
wczoraj, 16:53
W ogóle to w żądnym sensownie zorganizowanym zachodnim mieście nie upycha się 7 tak często jeżdzących linii tramwajowych na jednym dwutorowym szlaku.
Praga na to:
weź moje 8 linii i potrzymaj mi piwo:
https://www.dpp.cz/cs/data/Dopravn%C3%A ... .07.02.png

ashir
Posty: 27842
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » wczoraj, 17:13

MPXD pisze:
wczoraj, 17:07
ashir pisze:
wczoraj, 17:03
A czytałeś poprzednie posty? :>
No czytałem, ale z czego się wyczytałem, to był artykuł z gazety "wiewiórczej".
To niezbyt dokładnie, bo o 14:15 opublikowałem już informację, że na stronie WTP jest oficjalny komunikat wraz z podaniem linku.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4066
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » wczoraj, 17:31

adam2239 pisze:
wczoraj, 17:01
Bastian pisze:
wczoraj, 16:40


No jak 14 na Stegnach, skoro Stegny będą dopiero za rok? (-( :bredzisz: :poglowie:
Czy naprawdę trzeba takie rzeczy tłumaczyć? No to 14 poczekałaby ze zmianą trasy do czerwca (to chyba mało istotna linia, jeśli chodzi o układ komunikacyjny Warszawy), a 19 mogłaby już teraz pojechać na Wilanów. I wtedy problem braku bezpośredniego połączenia Dworca Centralnego z Wilanowem i Mokotowem znika. Do tego można również wariantowo wprowadzić wydłużone kursy 131 do Powsina i mamy definitywne rozwiązanie konfliktu interesów.
A co z Filtrową w takim przypadku?
ashir pisze:
wczoraj, 17:13
MPXD pisze:
wczoraj, 17:07


No czytałem, ale z czego się wyczytałem, to był artykuł z gazety "wiewiórczej".
To niezbyt dokładnie, bo o 14:15 opublikowałem już informację, że na stronie WTP jest oficjalny komunikat wraz z podaniem linku.
Przecież on sobie nabija ilość postów, żeby uzyskać dostęp do OB😄

Łukasz
Posty: 10960
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » wczoraj, 17:37

Usunąć!!!

Btw to linku tu nie było ;p

PS dostęp do OB można zabrać i tak ;)
ŁK

szparag
Posty: 187
Rejestracja: 12 sty 2011, 22:44
Lokalizacja: Natolin

Post autor: szparag » wczoraj, 18:10

eloelo520 pisze:
wczoraj, 16:53
Jeśli takie argumenty padają przy tak drogiej inwestycji w tak bogatym mieście, że brakuje w niej dosypania małęgo ułamka $$$ na więcej taboru albo pętlę zamiast terminala końcowego aby zrealizować obiecywane jej cele, to znaczy że nie powinna ona zostać w ogóle zaczynana.

W ogóle to w żądnym sensownie zorganizowanym zachodnim mieście nie upycha się 7 tak często jeżdzących linii tramwajowych na jednym dwutorowym szlaku.
Pamiętasz przetarg? Miasto zastanawiało się, czy budować do Bonifacego, czy do Wilanowskiej czy do Branickiego. Dosypali i jest do Branickiego. Potem jeszcze dosypali do pętli Stegny. Jakich konkretnie celów ta linia nie zrealizuje? Tego, że mieszkańcy bloków przy wiadukcie obwodnicy nie będą mieli przystanku pod domem?

Za tydzień na Pl. Unii wykorzystanych będzie 7 slotów, z 19 będzie 8. Ciasno, ale od północy Pl. Zbawiciela nie ma świateł, a od południa są oddzielne tory do skrętu, więc korki tramwajowe nie powinny się tworzyć. Przyjrzyj się wiaduktowi koło Arkadii, tam są linie na 8 slotów.
adam2239 pisze:
wczoraj, 17:01
Czy naprawdę trzeba takie rzeczy tłumaczyć? No to 14 poczekałaby ze zmianą trasy do czerwca (to chyba mało istotna linia, jeśli chodzi o układ komunikacyjny Warszawy), a 19 mogłaby już teraz pojechać na Wilanów. I wtedy problem braku bezpośredniego połączenia Dworca Centralnego z Wilanowem i Mokotowem znika. Do tego można również wariantowo wprowadzić wydłużone kursy 131 do Powsina i mamy definitywne rozwiązanie konfliktu interesów.
14 obecnie jest mało istotną linią, bo nie jeździ. Po uruchomieniu jej istotność wzrośnie. Jak teraz uruchomisz 19 zamiast 14, to na Filtrowej będzie tylko 1 słaba linia.
Z Wilanowa do Centralnego możesz się przesiąść na jednym peronie w 10/11 lub w cokolwiek na Patelni lub z tej Patelni odbyć krótki spacer.

adam2239
Posty: 18
Rejestracja: 10 lis 2013, 4:44

Post autor: adam2239 » wczoraj, 18:16

To po CH w ogóle puszczać na Wilanów słabą 14 i jednocześnie skracać do krańca Stegny bardziej potrzebną 19? Problemem jest to, że ZTM uparł się właśnie na tą cholerną 14, jeszcze powołując się przy tym na względy historyczne. Z Wilanowa powinny jechać dwie mocne linie w postaci 16 i 19 - w ten sposób byłby i wilk syty i owca cała.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25682
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » wczoraj, 18:18

Dwie mocne linie nie wejdą na terminal w Miasteczku. Już układ na trzy sloty będzie wyzwaniem.
Zamiast 14 mogłaby pewnie pojechać 19, gdyby tylko ktoś znalazł sensowne rozwiązanie dla Filtrowej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ